Mint új opel tulajdonos (Corsa Van 1.3 CDTI) betársulnék hozzátok. :)
Az autóról annyit, hogy másfél hete van nálam, és eddig még csak 2000 km körül mentem vele, de meg vagyok elégedve vele. Én szinte minden nap megteszem a Budapest - székesfehérvár távot, és így kb 5.8 -at evett. Ja-ja bizony. Remélem ez majd alakul. Ma ment a kicsike egy Érd-Gyula-Szeged-Érd kört, óvatosan, de nem úgy látszik, mint ami 5 körül enne.
Ja, néha felvillan benne, hogy nincs kenés, ezt úgy félhidegen csinálja, de ha megállok, leállítom, utánna nem világít. Valakinek ötlete? És nagyon lassan melegszik be... És hangos is (Van).... Kopogós műanyagok... A többi viszont tetszik!!!!!
Ez tényleg jó, régen 1.4-es Corsa nem volt 3 millió alatt. Most meg itt van 2.5-ért Twinport motorral, amire a gyár kisebb fogyasztást ir, mint az 1.2-esre. Az oldalvédö csik nélkül valóban bután néz ki, de az csak 8eFt. :)
Különben az Astra esetében most sem ilyen rózsás a helyzet, 1.8-as csak Elegance-hoz van, majd 5 millióért..
A normális árú 1.4-es csak annak köszönhető, hogy alapváltozatban is megveheted, míg korábban a Comfort szintet kellett hozzá megvásárolni. Egyébként ez viszont kezd tetszeni, mármint az, hogy alapváltozatban lehet erős motorokat venni. Korábban az Opelnek ez sajátja volt, remélem ezután is így lesz.
Ez szerintem csak részben igaz. Mivel most már normálisabb áron lehet kapni az 1.4est, ráadásul az ABSnek és a klímának is lement az ára. 2.9milla körül kijön egy 1.4es ABSel és klímával. Szerintem ez korábban bőven 3 milla felett lett volna. De az tényleg igaz, hogy általánosságban felmentek az árak.
Egyébként haragszom az Opelre. A Corsa modellfrissítés címén -ellenétben az általános gyakorlattal- drágább lett, és kevesebb cucc van benne. Az alapnál ez ugyan csak az oldalvédő csíkok elvesztését jelenti, de korábban már kifricskázták belőle az aktív első fejtámlákat. Idegesítő üzletpolitika. (nekem még aktív támláim vannak és megvan az oldalvédő csíkom is beee:))
Kiproszáltam az új 1,3 dizel mocit. Nagyon-nagyon kedvező benyomást tett rám. Kellemes harmóniában van a Corsával. Elég dinamizmus, kevés fogyasztás.
Csak a beltér nem változott..., sok a műanyag, és az is a rosszabb fajtából.
Újabb fejlemény a hidrotőke kopogásomról. Szóval a nyári olajcsere önmagában nem segített rajta, mert az ősz végi hidegekkel megint kopogott amíg be nem melegedett a motor. Egy hete jöttünk haza vele svájcból és indulás előtt egy deci olajat öntöttem bele, hogy az 1300km-es autópályázást könnyebben viselje. A beöntönyílásnál láttam egy kis olajsarat, ami valószínűleg a szelep rugóknál is lehetett és a kattogást is ez okozhatta.
Viszont az 1300km-es út és a tartós magas fordulatszám jót tett, mivel mire hazaértünk megszűnt a kopogás. Most jéghideg motornál sem hallom, akár mint újkorában. Még jobban is húz mint előtte. Gondolom a tartósan nagy olajnyomás fellazította és kisöpörte a trutyit a rugókból.
Állitólag a végsebességnél nem nagyon számit a súly, csak a puszta erö (meg persze a légellenállás)!
Söt valaki mesélte, hogy egy kisáruszállitó üresen ment mondjuk 150-el, megrakva meg 160-at pedzegette. (Valószinüleg kevesebb levegö jutott be a padló alá, igy kisebb lett a légellenállás.) Mindenesetre érdekes. :)
A gyorsulás az más tészta, az egyenes arányban lesz rosszabb.
Szerintem korrektek a gyári adatok.
Amúgy egy Corsa menettulajdonságait mennyire befolyásolja, hogy 1 ember ül benne vagy 5? Gyorsulását eléggé, azt megfigyeltem.
Hali!
Szerintem elszámoltad a dolgot, ha az 5500-as fordulatot pontosnak veszük, akkor az kb. 171-nek felel meg. (155/80-as gumi, 0.89 az V. áttétele, 3.94 a végáttétel)
A 180-hoz mint korábban irtam, 5800-as fordulat kellene.
Na, most megnéztem, de szerintem valami nem stimmel a fordulatszámmérőmmel, mert 5500at fordult a motor, amikor 172-173al mentem. A fordulatszámból visszaszámolva ez 180as sebességet jelentene (direkt többször is ellenőriztem). Ez viszont kizárt.
Amúgy tegnap 1000kmert nyomtam az ótópályán (4személy + csomag), és abszolút kényelmesen lehetett vele jönni. Igaz hogy egész végig hátszél volt, de a 160at a közepes emelkedőkön is tudtam tartani.
A manuálé szerint pedig félig terhelt kocsira vonatkozik az érték; a 905 kilós kocsi 1150 kg tömeggel (három személy és mondjuk utazócuccaik). Ez kb. reális is az én autómon.
Ja, és a gyári adatok is úgymond "optimista" módon vannak megadva, azaz stabil, egyenes pálya, 50 kilós sofőr, a tankban szinte 0 benzin, szélcsend a minél kisebb tömeg miatt, minimális ellenállású gumik, sík terep, padlógáz, majd hagy szóljon. A többszöri mérésből a legjobb kerül be az adatok közé.