a mai világban egy jó dízel autónak 2 előnye van: - Igénytelen - Nyomatékos
gondolkodtam én is sokáig dízel autóban, mivel nagyon kecsegtetően hangzik hogy 4-5 liter / 100 km. ez eddig mind szép is jó, és baromira jólesik ránézni a napi km számlálóra hogy húú 500 km-t mentem már és még mindig félig van a tank. azonban egy dízel autó üzemeltetése, hosszú távon körülbelül ugyanannyira jön ki mint egy benzinesé. hiába lenne igénytelenebb, a kötelező szervizeket akkor is el kell végezni (bizonyos esetekben még sürübben mint benzines társainál): sokkal drágábbak az alkatrészek hozzá, sokkal drágább az olaj bele, és még sorolhatná az ember. ehhez még persze hozzájön az is hogy most már nem is kicsi az árkülönbség a gázolaj és a benzin között. szóval kezd a benzinesek javára dőlni a mérleg. a dizelek ellen továbbá még az is szól, hogy az EU szigorítani szeretne a károsanyag kibocsátások terén. és ez nem csak a CO-ra vonatkozik (mert pl egy 1.9 TDI CO kibocsátása lehet kevesebb mint egy benzinesé) viszont ami valóban szigoritásra fog tudtommal kerülni az a korom. szerelőmtől hallottam már olyat hogy idővel be fogják vezetni hogy be kell épiteni a dizelek kipufogójába egy részecske szűrőt ami a kormot kiszűri. ez állítólag elég drága lesz , és használattól függően kb fél évig fog tudni normálisan szűrni, utána kukába vele. És hát nem kell szerintem senkinek sem elmagyarázni h miről ismerni meg a dizelautónál a padlóig nyomott gázpedált. az opel DTI-jeiről én konrkétan nem tudok sokat, egyszer néztem valami fogyasztás adatot és nem volt túl meggyőző. továbbá erről az adagoló problémáról én is olvastam már népítéleten....
Mivel nem 1-2 ezer ft-os tetel igy soknal az uj gazdira var....... :-(( Nem lebeszelni akarlak a dizelrol-te tudod........ Kolteni minden autora kell... -((
98-ban,mar csak a Di volt ami 2000ccm es teljesitmenyre ua. mint az 1.7 TD......-ha jol tudom.... Mivel az 1.7 Td az Isuzu-japan motor ''sajnos'' megbizhatobb es joval igenytelenebb,mint a Dti-amit te szeretnel......egyszeruen tobb a hiba ezzel a mocival.....ha annyira azt szeretnel tudok egy jot es megbizhatot 99-es 1.5-ert,de szerintem lehet meg alkudni belole-ja es egyenlore csak bele kell ulni es menni vele... Foleg ugy,hogy nem adagoloval kell kezdened,mert uj v. folvan ujitva nem tudom mar pontosan......Szabolcsban van......ha erdekel adok tel.szamot......de elotte nezz meg par dizelt es aztan ezt......
15ezer tájékán kéne én úgy tudom , de persze nem ez a lényeg... nem kell mindjárt felkapni a vizet, természetesen szervizeltetem tisztességgel, mióta nálam van nem keveset költöttem rá... szóval nem csak hajtom....
Mondom-embere valogatja kinek mi jon be es ki mire es hogyan hasznalja autojat..... De mondjuk te varosban is hasznalod javareszt gondolom...... Ha valaki viszont tobbet hasznalja varoson kivul kisebb-nagyobb utakra arra jobb az 1.8 mondom foleg ugy,hogy szinte semmi kulonbseg nincs a fogyasztasban-ez az en meglatasom.........
Nekünk 1.6 kombi van. :) Szerintem ehez a kasznihoz képest dinamikusan mozog igaz nem egy rakéta de ez van. Olajfogyasztás: Mi 8-9 ezrenként olajat cserélnünk biztos ami biztos de előfordult hogy 12 ezret ment el az olaj. Nekünk ilyen olajcsere intervallum mellet max 2 decit eszik bár most hogy gyűrűzve lett lehet az is megáll. A városi forgalom miatt cserélgetjük kicsit sűrűbben. Én az 1.6-os Zaviránál halottam tetemes olajfogyasztásról. Bár ez lehet hogy motrotipus függő nekünk X16XEL van. Közben az ABS hiba is megoldódott hál istennek semmi nem volt rossz csak fékfolyadékot kellesz cserélni a rendszerben.
Ha mar kombi akkor felejto az 1.6.... Erre ott az 1.8 ami nem eszik szinte semmivel tobbet-amellett,hogy dinamikusabb az auto tomegehez....... En szemely szerint nem vetnem meg a 2.0 sem.....igaz,ha varosban hasznalnad tobbet akkor maradjon az 1.8.... A fogyasztastol ne felj-mondom ezt ugy,hogy nekem 2.5 v6 automata van es ha normalisan hajtom 9 literes atlaggal elszaladgal.....ha pedig sietek akkor sem ment meg 12 fole..... Az 1.6-nak a hibaja az olajfogyasztas ami emlitest erdemel..... Emelett meg hasznaltauto reven lehet millio problemaja ami lehet nalad fog kijonni motortol fuggetlenul,ezert nagyon meg kell nezni majd a kiszemelt peldanyt.....
Sziasztok! Kis segítséget szeretnék kérni tőletek! Mostanában kombi b vectrában gondolkozom , hogy az lessz a következő!Első sorban 2000es dezsőt szeretnék de a mai üa árak mellett nem ál tőlem az 1.6-1.8 benzines sem! Szóval ezekről szeretnék meg tudni egy két dolgot mivel gondolom van tipushibájuk mint mindennek és , hogy ezek mik lennének? Köszi!
Hivd fol ezt a szamot es hivatkozz :Tamasra 0630/854 6552 Dancs Istvan neki volt 2 db veki bontasra szept. vegen mikor visszajottem.........hatha lesz neki.
hát igen a saját érdekem, ehhez ugye még hozzájön hogy fél éves sincs az autó, szóval még úgy nagyon konkrétan nem sikerült kitapasztalni miből mennyi tűnik el, pl hűtővízből. egy nagyon pici biztos mert ha meleg motornál felnyitom a motorháztetőt hallom h valami sípol és az a kiegyenlitő tartály kupakjából jön.
Valoban nem az az elterjedt es ismert olaj........ Mind1,ha valakinek ez jon be......... Az + valoban nem nagy dolog,hogy bekukantasz es megnezed az olaj es folyadekszinteket 1x 1 heten-es ez inkabb a te erdeked.... :-))
Nem voltam ott amikor OBD-vel olvasták ki. Hallottam olyat hogy a mill lámpával ki lehet villogtatni a hibakódot ez azokhoz a leírás vagy azt esetleg tudja valaki hogy melyik szálakat kell összezárni?
Ha "vastagabb" olajat öntök bele akkor meg csattogni fog a hidrótőke!Én is a legjobbat próbálom adni neki! ugy néz ki hogy ez a Castrol Magnetec ez beválik nem fogy annyira belöle!
Az ECO-TEC motorokkal az a baj, hogy mindenki próbálja a híg olajakat belegurítani, mert "meg akarja becsülni". Na ez az a fajta szeretet, ami visszaüt. 10W-40-est neki és nem sok gond lesz vele. Már kapható külön az ECO-TEC motorokhoz fejlesztett Opel olaj is, a félszintetikus ára még kedvezőnek is mondható a 10W-s kategóriában! Ha ezt kapja a paripa, nem kell "franciás"helyeken babrálni!
És pontosan mi miatt eszi az olajat ,mert ezer féle variációt hallottam már!Legutobb pl azt hogy túl kicsike a dugattyú hossza és amikor felső holtponton irány vált akkorát "bolint" A dugattyú hogy felszívja maga melett az olajat! Igaz ez? Remélem nem valami hülyeséget irtam?