Pálinkásat!
Iszonyatos állapotok uralkodnak mostanában a fogaspótlón. A minap a bringások összeszólalkoztak két (részeg) utassal, és a végén Széchenyin egy kővel bedobták a busz egyik ablakát (mármint a bringások). Én csak egy heves összeszólalkozásnak voltam néma szem és fültanúja. Nem akartam közbe avatkozni.
A rendőrség nem tud az esettel mit kezdeni... Mi mást is várhatnánk tőlük...
Kedves Gyékapitány! Nem tudnátok ezeket a vadállatokat (dh-sok-tisztelet a minimális kivételnek) valahogy kiközösíteni a "diaszpórátokból"? Mert ha ez igy megy tovább, nagyon csúf vége lesz, még a normálisabbakra nézve is...
A kerékpárszállitás témájában a BKV Rt. válasza a mérvadó.
De szives tájékoztatásul közlöm, hogy a Fogaskerekű Vasúton a kerékpárszállitás nem törvény adta lehetőség (tehát nem jár alanyi jogon), hanem kiegészitő szolgáltatás, amely 1 db vonaljegy külön érvénesitésével vehető igénybe. Továbbá felhivom szives figyelmét, hogy a Közlekedési Főfelügyelet hatátozata értelmében az SGP fogaskerekű motorvonat vezérlő-pótkocsijának völgyfelőli harmada foglalható el kerékpárokkal, a kerékpárok ki- és berakodása (ez nem a kerékpárral való beállást jelenti) csak a völgyoldali oldalajtókon át történhet. A pótkocsi utasterének kétharmadát, a hegyoldali peront, valamint a motorkocsi egészét a "gyalogos" utasok részére szabadon kell hagyni. Ez az elmélet.
Hogyan lehet kiszűrni a dh- sokat a fogaskerekűről?
Szerintem erre már 11 éve elég sokan keresik az ötleteket, egyenlőre eredménytelenül. Egyébként nem vagyok benne biztos, hogy az egyszerű kitiltás kitiltás jó dolog lenne, inkább a jegyváltásra kényszerítést javasolnám, bár én sem tudom hogyan.
Egyenlőre két dolgot kipróbálnák:
Egyrészt tehermentesíteni lehetne a fogast, ha a libegő ülésein rögzítési pontokat alakítanának ki a bringáknak ( erre jó pár külföldi példa van )
Illetve a fogaskerekű kerékpárszállító részét is átalakítanám: az ajtók közti álló kapaszkodót például kiszerelném (ezzel már ,,Korunk hősei" is próbálkoztak...) Néhány megerősített szegély, szilárdabb burkolat és a festett hejett sima rozsdamentes acélkapaszkodó felszerelése után kevesebb sérülés keletkezne az eredetileg nem bicikliszállításra tervezett utastérben.
Nna, Te vagy a mi emberünk!
Demszky terve valóban nagyon kellemetlenül érintene Téged, és még sok rendes, egyre jobban kiszoruló bringást.
Szerinted hogy lehetne kiszűrni a dh-sokat, akik ugyebár sífelvonónak használják a Fogast? Van valami 5leted? Mert ha van, ne rejtsd véka alá, hátha meg tudnánk valósítani. Mert ha ez az állapot igy marad, nem csak a dh-sok lesznek kitiltva hatóságilag a Fogasról, hanem sajnos Ti is.
Viszont ha a helyzet normalizálódna, én is gyakrabban pattannék nyeregbe, és nem undorral szállnék fel nap-mint nap a szivem csücskét jelentő Fogasra.
Bevallom, teljesen igazad van abban, hogy a déhások nagy része nem tartozik sem a jegykezelő, sem a kultúráltnak nevezhető utasok közé. Én is viszonylag gyakran használom a fogast és a János/Széchenyi-hegy nem legmeredekebb lejtőit ( a 2. legmeredekebb már jó :)) és úgy látom, hogy azért közel sincs reménytelen hejzetben, aki jeggyel és bérlettel utazó brngásokat keres. Én sokat látok külföldi turistákat,illetve a forgalom jelentős részét kitevő hétvégi, kránduló bicikliseket, és különösen kora reggel (akkor jó gurulni:)) sok bringával munkába járó embert is. Bár ők csak a kissebbik felét teszik ki a bisikliseknek, azért utasok, akik szeretnének feljutni a Széchenyi- hegyre. Szerintem ha beállítanának egy kistherautót, amelyre -bizt. őr felügyelete mellett- kizárólag vonaljegy ellenében fel lehet tenni a bringákat, azzal mindenki jól járna, mivel számításom szerint a bevétel fedezné az őr, a járművezető, és a furgon költségeit. Azzal pedig egyetértek veled, hogy aki anyázni tud, az tudjon tekerni is, vagy maradjon otthon, legalább elhívhatom a barátaimat az útonkereszbenelszáguldódéhás- mentessé vát utakon biciklizni.
Pálinkásat!
Tudom, hogy magánvéleményed volt, de javaslom, hogy egy picit kisérd majd figyelemmel korunk hőseinek, a daunhilleseknek jegykezelési szokásait!
Ahány FIZETŐ kerékpáros utas van egy járaton, annyinak nemhogy egy furgon, de egy málhás csacsi is sok lenne.
A múltkor, amikor parázs vitába keveredtem pont a fizetés, nem fizetés ügyében korunk hőseivel, akkor az egyik szemléletes érvem igy szólt:
Hamburger = 300 Ft.
Hamburger+sajt = 350 Ft.
Utazás a Fogassal = bérlet
Utazás Fogassal + kerékpárszállitás = bérlet + lyukasztott vonaljegy.
Na, ezt korunk hősei agyilag már nem fogják, de anyázni, beugatni nagyon tudnak... :-(
Ez csak az én magánvéleményem elnézést, ha bárkit megsértenék vele, de szerintem nem dolgozik valami utasbarát módon a BKV a napokban:
A fogaskerekű öthetes vágányzára előtt több mint három hosszú nappal előre tájékoztatják az utasokat, és a forgalom 30-40%- át jelentő bringásokat pedig szépen elküldik biciklizni, ahejett, hogy a busz mellé beállítanának egy furgont a bicikliknek.
Valószínülek mindezek óriási költségei úgysem térülmének meg, mivel
0,xxxx tízezred százalékos veszteséget okoznának. (Az utasok teljes elégedettsége mellett, de ez úgy tűnik, nem fontos...)
A fogaskerék rendszer ugyanaz, csak akkor még fogasléc volt. Amúgy minden megoldható lenne, egy kis átalakítással, csak akarni kellene. A peronok mellett is elférne.
"A meghivottak és az utasok ma láthatták először szabad ég alatt a -még nem üzemképes-, de gyönyörűen felújított 75 esztendős villamos fogas szerelvényt."
Kérdésem: Hogy lesz üzemképes, amikor ö még 600 V-os volt, a mostani feszültség pedig 1500 V? Megváltozott a fogasléc-fogaskerék rendszer is.
Holdvilágos jónapot!
2004. július 26-tól előreláthatóan augusztus végéig a Széchenyi-hegyi közúti viadukt teljes felújítása miatt a Fogaskerekű Vasút csak Városmajor és Svábhegy között fog közlekedni. A kimaradó szakaszon Fogaspótló busz pótolja majd a pótolhatatlant.
Én a fogason elég sűrűn szoktam utazni, nem is ezért írok ide.
Mit szóltok a Schneebergen menő fogasra, ami 2076 méterre megy fel? Ezen is már voltam 2-3x. Plusz még Kaprunban a hegyivasút, amiben meghaltak 141en, arról is vannak képeim. Elég durva baleset volt, sajnálatos dolog. :((