Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.11.27 0 0 9732

Az alkalmi kirándulók felférnek a vonatokra.

Az osztálykirándulást meg csinálják különbusszal. :-)

 

A sugalmazás, arról szólt, hogy senki ne utazzon vonattal és szedjük fel a síneket.

 

Napi 500-600 bejárós vonalról volt szó. 11-es. Én is utaztam buszos kiránduláson, a legjobban a ricsaj zavart, Tápiószentmártonba, vagy épp a Győri Pápalátogatásra felnőtt kulturált emberekkel, 20 üres ülőhellyel jó volt, ricsajozó diákokkal kevésbé.

 

 

Ma Magyarországon majdnem mindenhova el lehet menni autóbusszal.

8 község város kivétel, talán olyan mint Nagymaros és 7 társa.

 

Ma ugyan le van fedve autóbusszal a történet, azonban több sebből vérzik a dolog.

 

Ha egy eszköz jelen esetben egyeduralkodó lesz, valahol olyan lesz mint egy monopólium, ellenszere, csak a saját személygépkocsi, kerékpár lehet.

 

Jelenleg a sínpályás közlekedés drága. Akár villamos, akár mellékvonal, akár fővonal.

 

Kérdésem: ha lesz egy energiaválság, vagy akármi, akkor mit tegyünk?

 

Ha leesik 5 cm hó akkor miért áll meg az élet a buszoknál?

 

http://www.hevesmegyeihirlap.hu/index.php?apps=cikk&d=2005-11-23&r=1&c=467897

 

HEVES MEGYE Váratlanul jött a hó...! – kapta a választ az az egri olvasónk, aki tegnap reggel több helyen is hiába próbált segítséget kérni a hajdúhegyi utak szórására. A hölgy a gyenge havazás ellenére járhatatlanná vált szakasz ügyében felhívta többek között a polgármesteri hivatal titkárságát, a közút ügyeletét, továbbá a közterület-felügyeletet, ám sehol sem biztatták semmi jóval – jelezte dühösen, amikor végső megoldásként szerkesztőségünk számát tárcsázta a kora reggeli órákban. Olvasónk nem volt egyedül a panaszával, sorra kaptuk a hívásokat, hogy milyen téli felkészülésről is írtunk a közelmúltban, s hogy milyen megnyugtató képet is festettek a biztonságos közlekedés feltételeinek a megteremtéséről a szakemberek, akik büszkén mutogatták akkor a katonás sorba állított szórókocsikat és hómarókat. Ezekből – mint mondták – egyetlenegyet sem láttak munkában.

Annál több csúszkáló, s végeláthatatlan dugóba keveredett autó vesztegelt – nem egy már összetörve – a vasútállomás és az északi lakótelep közötti szakaszon. De Egeren kívül sem volt jobb a helyzet, a Noszvajra tartó, ám megrekedt autóbuszról például – mint beszámoltak róla – leszálltak az utasok, s gyalog indultak vissza a városba.

– Ha már ez a kis hó is ilyen káoszt okozott, akkor mi lesz itt, ha tényleg tartós hóvihar zúdul ránk? S egyáltalán, kihez lehet fordulni, ha balesetveszélyt észlel az ember? – sorjáztak a kérdések a telefonban.

– Valóban több bejelentés érkezett hozzánk – említette Vígh Henrik, a polgármesteri hivatal közlekedési csoportvezetője, aki szerint azonnal intézkedtek, s a Városgondozás Eger Kft. gépei folyamatosan dolgoztak a síkos utakon.

Az Agria Volán Rt. személyszállítási üzletág-igazgatója, Pintér Lajos elmondta: nem kockáztattak, addig nem engedték útnak indulni a járatokat, amíg meg nem tisztították az utakat. Szerencsi Gábor, a Magyar Közút Kht. megyei igazgatóságának vezetője arról tájékoztatott, hogy reggel négy autó sózta, tisztította az utakat.

Gyöngyösön nem okozott fennakadást az egész nap szállingózó hó. Az önkormányzati utakon a Városgondozási Rt.-nek az olvadás miatt nem kellett beavatkoznia. A közút kht. helyi üzemegysége hat géppel dolgoztak, főként a mátrai területeken, s délután már zömmel vizes, olykor helyenként hókásás utakon közlekedhettek az autósok.

http://www.hevesmegyeihirlap.hu/index.php?apps=hirek&a=5&f_id=124363

"Egyelőre nem ismertek azok az elkövetők sem, akik az Egerből a Berva-völgybe vezető ipari vágányt legalább 500 méter hosszúságban felbontották, s nemes egyszerűséggel zsákmányként magukkal vitték a sínt és az alátétlemezt. Merész és egyúttal gonosz tettükkel, a fenntartó tájékoztatása szerint, mintegy kétmillió forint kárt okoztak."

Előzmény: M40 120 (9730)
M40 120 Creative Commons License 2005.11.27 0 0 9731

Kettő vicinálisos borító.

 

Kisszénás

 

Kondoros

 

M40 120 Creative Commons License 2005.11.26 0 0 9730

Az alkalmi kirándulók felférnek a vonatokra.

Az osztálykirándulást meg csinálják különbusszal. :-)

 

Előzmény: Törölt nick (9726)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.26 0 0 9729

A diákcsoport nem egyenlő az állandó bejáró diákkal.

 

Pannonhalma, Zirc sok iskoli kirándulási színhely.

De ezek nem napi bejárók.

 

Ja mi legyen az alkalmi turistákkal, utasokkal????

Előzmény: Vidro (9728)
Vidro Creative Commons License 2005.11.26 0 0 9728

"Abban a diákok is benne vannak "

A tabella fölé az van írva: '...munkaerő-forgalma ... iskolai végzettség ... szerint".
Szvsz ebben nincsenek benne. De van itt annyi szám, mint a tenger. Biztosan megszámolták valamelyik tabellában a bejáró diákokat is.

Az én szubjektív valóságomban rengeteg iskolással találkozom a vonatokon.

És a vasút is nyilván számolja az utasait. Ezeknek a számolásoknak az eredményei vajon hozzáférhetőek-e kívülállók számára?

Előzmény: Törölt nick (9727)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.26 0 0 9726

Csak ki kéne még egészíteni az iskolásokkal

 

Az iskolás csopotokkal van a baj. Meg az alkalmi utasokkal kirándulókkal.

Lehet amikor nem jársz arra akkor vonatoznak éppen. Amikor meg utast számolsz akkor nincsnek, mert előre nem jelezhető módon rendszertelenül utaznak.

Velük mi legyen?

Előzmény: Vidro (9725)
Vidro Creative Commons License 2005.11.26 0 0 9725
Akárhogyan is nézzük, nekem nagyon tetszik ez a kis elmélet.
Csak ki kéne még egészíteni az iskolásokkal is.
És szintén jó lenne néhány autentikus helyszíni beszámoló.
Előzmény: Törölt nick (9720)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.26 0 0 9724

Vannak kis községek, ahhol az élet fenntartása veszteséges.

Veszteséges a posta a vasút, áramszolgáltató, az önkormányzat, az iskolába kevés gyerek jár stb.

 

Alapvetően hozok egy másik megyei példát.

 

Megyek be a 6.36-os busszal.

Utánam aki jött már nem ért be csak +30-40 percel később, ugyanis leesett az első hó, amitől megáll az élet Egerben és környékén.

Elég ha két autó összekoccan, és 5 km es sor alakul ki.

 

Alapvetően nem a buszokkal van a baj, hanem azzzal, hogy dugó, forgalmi torlódás megfogja őket,.

 

Ők ártatlanok mint a ma születt bárány, de nem tudnak lőre menni egy centit se.

Volt olyan, hogy 3 kilométert mentünk 1 óra alatt.

 

Sajnos egyre több embernek lesz autója, ez közvetetten  kapcsolódik a mellékvonalakhoz, de egy megyeszékhelyre befutó vasútvonal nem egyenlő a prérin tovadöcögő vonallal /62,126,125a, stb/.

 

Egyre többször nem tudja a dugóban álló busz önhibáján kívűl garantálni a időre érkezést, átszállás nem lehetséges, nincs csatlakozás.

 

Jelenleg az általad emlíett 11-es  vonal mellett gumikerekűek mennek Balatonfüred-Győr, Veszprém-Győr

Sikátor-Lázi-Veszrémvarsány-Ravazd-Panonnhalma-Győr Nyúl-győr Écs-Győr vonalak mennek, ezeknek a buszoknak  egy része betérős kacskaringós, a tarifa 1,5 szeres nagyobb távra 20-25-30-35-40 km-nél.

 

Nem tudom a 11-es hegyi vonal alagúttal 20 ezrelékkel, az egyik legszebb vasútvonal, buszhoz képest kevés járattal, nem tudom.

Sokszor meg akarták szüntetni.

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2005.11.26 0 0 9723

Alapvetően jelen gazdasági körülmények között, bármifajta vasút fenntartása veszteséges, egyfajta fényűzés.

 

Csak azon lehet vitatkozni, hogy van veszteséges, még veszteségesebb, még attól is veszteségesebb vonal.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2005.11.26 0 0 9722

A 6.58-kjor induló vonat két Bz motor és 3 mellékkocsi volt.

 

Mint említetem sajnos megátalkodott aljas turisták is mernek utazni.

Ők nem Győrasszonyfa, Nyúl, Écs, Pannonhalma, Veszrémvarsány, Ravazd on levő lakosok.

Veszprémvarsány vasutasközség Ők kevesebb bejárót produkálnak.

 

Tarjánpuszta, Győrasszonyfa, Pannonhalma az ahhol, nagyobb bejárócsoprtokat fedeztem fel.

 

A többire nem emlékszem, mert nem mindenre figyeltem.

 

Jelenleg nagyon sok munkásjárat is van meg a átmenő Veszprém-Győr viszonylatú buszok.

 

De sok ember a szerint válogat, ha tőle messze van az állomás, akkor buszozik.

 

Gyakorlatilag csak kb 5-6 éve van olyan járat amivel be lehet 8-ra érni az iskolába. kb 7.20 körül ér be Győrbe.

Előtte nem lehett, csak 6.30 ra beérő vonat volt.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (9720)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.26 0 0 9721

Kedves Laci bácsi!

 

1. nem vetted figyelembe a turista-átutazó-csoprtos iskolai kirándulókat.

 

2. Az elv ott igaz egyszerre és sántít, hogy Győrbe 3 műszakba be lehet még járni vonattal.

 

Én pont az éjszakás műszakból hazaztérőket, és a iskoláscsoportokat fogtam ki.

 

Sajnos alkalmi turistákkal is találkoztam a vonaton ami szintén nem illeik a koncepcióba.

 

Éjszakásból mintegy 30-40 fő ment haza. 25-en Győr Gyárvárosban szálltak fel reggel 7.00 körül álmosan fáradtan.

 

De aki dolgozott már ilyen üzemben tudja, hogy van aki 3 műszakba jár, van aki 2 be van aki 1 műszakba, van aki 12 órázik / 6-18;  18-06/ stb.

 

Győrasszonyfa

 

Itt a vonat olcsóbb mint a busz, és a busz ritkábban se sűrűn jár.

 

Alapvetően vannak olyan vonalak, ahol biztosítva van a 12 órás műszakba 3 műszakba járás, akkor könnyebb, és ha a településre olcsóbb a vonatbérlet mint a buszbérlet, és kevés busz jár.

 

Van a sehova nem vezető vonal, amire nem tudunk sehogy se forgalmat csinálni.(62,126 stb)

 

11-es turisztikailag értékes vonal, hullámzó utasforgalommal.

Van pár ilyen vonal még. Velük nem tudunk mit kezdeni.

 

 

A 62-es anno a Beremendi Cementmű "tartotta életben", 1913-ban a Kiskőszegi Duna parti rakodóhely később 1945 után Beremendi cementgyári 3 műszakos vonatok voltak Sellye-Vajszló-Harkányfürdő-Siklós-Beremend között. Ez 1980 után megváltozott.

 

Sokan Pécsre költöztek a bányák jobban fizettek mint a cementmű, Siklóson 1993 körül bezárt a 2-3 gyár.

Innetől kezdve felesleges volt fenntartani Őket.

 

Tény felelegesen beleöltek x milliót, értékesebb vonalakt megszüntettek, de ezt vegetáltatták.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (9720)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.26 0 0 9719

100 000 fő inaktív!

Nyugdíjas regisztrált munkanélküli, vagy épp, tanul, vagy nem regisztált munkanélküli.

 

165 000 főből 65000 dolgozik 100 000 inaktív.

Előzmény: vaskerék (9714)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.26 0 0 9718

taxxx-nak!!!

 

http://www.nepszamlalas.hu/hun/kotetek/07/tables/load2_11_6.html

 

Ez Borsod.

 

Tornabarakony figyelemere méltó, Tornakápolna, Sima Regéc, stb.

Előzmény: Törölt nick (9713)
vaskerék Creative Commons License 2005.11.26 0 0 9717

OK.   :-)

Előzmény: Törölt nick (9716)
vaskerék Creative Commons License 2005.11.26 0 0 9715
Javítás: 100.000-el több.
Előzmény: vaskerék (9714)
vaskerék Creative Commons License 2005.11.26 0 0 9714

Off

Pécsett nem 60.490 ember él, hanem 100.000 több. De mindegy nem lényeg a pontosság. A kistelepüléseknél még ennyire sem...

On

Előzmény: Törölt nick (9713)
looksharp Creative Commons License 2005.11.25 0 0 9712

Nem az aljrendszer, hanem a sínrendszer száz éves. Idén. 1905-ben készültek Diósgyőrött. 1906. január 4-én indult meg a forgalom.

A vonal felén azóta is ugyanazokon a síneken.

Előzmény: Hentes2 (9683)
seTTebello Creative Commons License 2005.11.25 0 0 9711
Én szombaton inkább megnézem a 017 - es Nohabot. 14 órára kellene leérnie Tapolcára.
M40 120 Creative Commons License 2005.11.23 0 0 9710
Bocs, de csak utána láttam a főhelyen is belinkelték már.
Előzmény: zárfék (9709)
zárfék Creative Commons License 2005.11.22 0 0 9709
Kösz.
Előzmény: M40 120 (9708)
M40 120 Creative Commons License 2005.11.22 0 0 9708
Előzmény: zárfék (9707)
zárfék Creative Commons License 2005.11.22 0 0 9707

Urak!

Tudna feltenni valaki Spanyolország vasúthálózatáról térképet, vagy esetleg linket?

Kösz

seTTebello Creative Commons License 2005.11.22 0 0 9706
Szombaton. Az útvonalat még nem tudom.
Előzmény: M41 2202 (9705)
M41 2202 Creative Commons License 2005.11.22 0 0 9705

Rendben! Útvonal? Melyik nap?

 

Remélem láttad az előző hozzászólásom végén a smile-t? Vagy néz be a bemutatkozásomhoz. Ezek után valószínű hogy nem utaztam még a 130 v. a 135 vonalakon?

 

-:)))

 

Üdv, M41 2202

Előzmény: seTTebello (9702)
seTTebello Creative Commons License 2005.11.21 0 0 9704
seTTebello Creative Commons License 2005.11.21 0 0 9703
Szerintem nem volt 4 átmenő. Ez a kép észak felől mutatja az állomást. A fűtőházi csonkával együtt van 4 vágány.
Előzmény: smith (9698)
seTTebello Creative Commons License 2005.11.21 0 0 9702
Jó, most hétvégén szép idő lesz.
Előzmény: M41 2202 (9688)
M40 120 Creative Commons License 2005.11.21 0 0 9701

Hirtelen nem jut eszembe hol is vagyunk... :-(

Újváros.

A jellegzetes disznótrágya szagról könnyű felismerni, a sertéstelep miatt. :-)

Előzmény: Hentes2 (9683)
FOMA Creative Commons License 2005.11.20 0 0 9700
"Tudunk e, tudsz e valamit a Tolna vármegyei HÉV anyagi helyzetéről ?"

Tűl sokat nem, annyit, hogy az Adonyszabolcs-Paks vasútvonal építését a zirci apátság előszállási uradalmának 400000 koronás támogatása tette lehetővé, illetve 196000 korona értékű törzsrészvényt jegyeztek a környékbeli birtokosok.
Előzmény: Törölt nick (9695)
smith Creative Commons License 2005.11.20 0 0 9699
Van gyalogos aluljáró a mostani megállóhelyhez. Más kérdés, hogy szinte mindig látok gyalogosokat átcikázni ott a hatoson. Mer az úgy izgalmasabb.
Előzmény: v_peti (9696)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!