Végre egy jó hír! Szerintem teljesen életképes ötlet ez a kezdeményezés! Kiváncsian várom milyen lesz! Esetleg érdemes lenne a vasárnapi Láng börzékre is eljuttatni egy-egy adagot belőle, valószínűsíthetően ott lesz rá kereslet!
Indóháztól idéznék:
"ez egy "magazin": egyszerűen a jellegénél fogva nem feladata az ész, az igazság osztása. miután az indóház emlőin néhány esztendőn belül "kinevelődik" egy új vasútbarát generáció (az indóház ott lesz a középiskolákban, diákok terjesztik), amely igényel egy hetilapot, annak hasábjain már ércesebben fogalmazhatunk. feltéve, ha indokolt. mármint a hetilap, és az ércesebb fogalmazás. "
Én például gimnáziumba járok és biztosan megveszem a lapot! :-)))
Persze a suliban nem tudom reklámozni, mert senki sem szereti a vasúti világot.
De, azért fel a fejjel, minden kezdet nehéz!
Sok sikert és kitartást!
Üdv.: Hornyák Tamás
"nem elsősorban szakmai, hanem közönséglapot készítünk"
Az újságot is megvásárolni kész szakmai közönség az adott témában rendkívül szűk.
Ezért valóban a "szélesebb közönségnek szóló, de azért még vasúti-szakmainak is mondható", könnyedebb tartalmú-hangvételű, magazin-jellegű megoldás az, ami esélyes lehet egy olyan példányszámra, mint pl. az Aranysas (amelynek egyébként viszonylag rendszeres olvasója vagyok, még Top Gun korából, az 1. szám óta).
most estem vissza a nyomdából, imprimáltam az oldalakat, ergo: indulhatnak a nyomdagépek. köszönjük az észrevételeket, engedelmetekkel akkor néhány gondolat.
először is a példányszámról:
10 ezer példány sok: teljesen jogos az észrevétel, ráadásul az általam nagyrabecsült hozzászólónak (hmsoft) már vannak ezirányú, sajnálatosan kedvezőtlen tapasztalatai. ezért változtattam a hagyományos vasútilap-koncepción. nem elsősorban szakmai, hanem közönséglapot készítünk, ahogy azt a haladó nyugati példákból ellestük. olyan magazint, amely vasutast, vasútbarátot és civilt is érdekelhet. rengeteg felvétel, érdekes információ, kül- és belföld, kisvasút, virtuális vasút és modellvasút: mindez nyomtatásban!
ráadásul szinte "fullos" kivitelben: bizonyos szakmai körökben az ilyen típusú kiadványt nevezik "prémium" kategóriásnak. egy az egyben olyan lesz, mint a men's health, vagy a cinema. kétszáz grammos borító fóliázva, plusz 80 grammos MWC belív. kellemes olvasnivalónak ígérkezik és kiegyensúlyozottnak: ahogy a pasik szívesen olvasnak fegyverekről, repülőkről (aeromagazin: 15 000 eladott példány, aranysas: 8-10 000), tubákos szelencékről, szivarokról, jó borokról, und so weiter, ugyanúgy az "urak" jellemzője a kellemes, élhető vasút iránti érdeklődés. tudom, persze, hogy tudom, nem kel el majd az összes példány, de indokolt "mennyiséget" nyomtatni, le kell fedni a piacot, hogy aki keresi, viszonylag könnyen megtalálja.
aztán: az indóház a kellemes, élhető, izgalmas, megdöbbentő, lebilincselő és/vagy szemet gyönyörködtető vasútról ír. nem fikáz senkit és semmit (bár időnként azért egy-két dolgot "megjegyez") - noha a szakértő kollégákban időnként felgerjed a löttyös indulat, és odacsördítenének, ahol ostobaságot és igazságtalanságot látnak, de nem tehetik... :-)
ez egy "magazin": egyszerűen a jellegénél fogva nem feladata az ész, az igazság osztása. miután az indóház emlőin néhány esztendőn belül "kinevelődik" egy új vasútbarát generáció (az indóház ott lesz a középiskolákban, diákok terjesztik), amely igényel egy hetilapot, annak hasábjain már ércesebben fogalmazhatunk. feltéve, ha indokolt. mármint a hetilap, és az ércesebb fogalmazás.
Egyetertek, es nagyon drukkolok Nektek. Mar varom a hetfot...
Btw. Az elejen nagyon fontos lenne, hogy megismerjek, tudjanak a laprol minel szelesebb korben. Talan egy index cikk jol jonne Neketek... vagy nyitott kapukat dongetek?
Mielőtt eltűnök a net mellől még egy ötlet. Ha már honlapot csináltok, nagyon sokan vannak itt a neten különféle fénykép gyűjteménnyel és mindenkinek az a baja, hogy kicsi a tárhely. Ezeket lehetne összegyűjteni, hiszen itt van minden az eltűnt sínek nyomától, a fűtőházakig, a modellezésől a makettokig,a nagy és kisvasutak világa. Végre lenne egy olyan nívós és központi hely, ami valóban betöltené szerepét a vasút szeretetét és annak ápolását ki-ki maga módján. Még egyszer: gyors és tartós példányszám emelkedést kívánok!
Egyrészt üdvözlet az újlapnak. Másrészt ha jól sáfárkodtok vele - kiállítások, esetleg a Füsti standja - elég sok embert érdekel a vasút és annak kicsinyített változata is. Ha az eddigi kiállításokat nézem, akkor sok ember a gyerekét azért viszi el, mert szép és nem azért mert otthon akar ilyet építeni. Szerintem hiánypótló. Ma sokan német vagy amerikai újságot lapozunk. Egy ilyen magazin ilyen áron szerintem rendkívül jutányos és megfelel a fizetőképes keresletnek is. Persze itt sok egyéb gondot is látok. Sokan és sokfele húzzák a néhány ezer vasútat szeretőt és/vagy modellezőt. Ezért szerintem egy-egy lelkes helyi MAVOE kör is érdeklődhet és lehet ott is vennének - bár én nem vagyok sehol sem tag, csak nem utálok senkit gyomorból -. ezért a mondatért azért elnézést kérek. A másik mi magyarok igen ritka faj vagyunk, hiszen mienk volt a Kandó, mienk a GANZ és így tovább. Szerintem még mindig sokaknak felragyog ettől a kedve. A másik: ha a szomszédoknál van kereslet nem kis példányszámban, nálunk miért ne lenne végre egy igényes saját sajtója e külön világnak. Remélem kevés lesz a példányszám!
A f.kázók azt szeretnék bizonygatni, hogy ők mekkora nagy szakértők. Az ilyen embereknek nagyon örülünk, főleg ha a megjelenteknél jobb és pontosabb írásokkal, fotókkal segítik a színvonal emelését. Nem az a lényeg, hogy ki írja a lapot, hanem az, hogy a legjobb legyen.
Ha nem dolgoznak semmit, csak f.káznak, akkor meg észre sem kell venni őket...
Érdemes elmenni egy MVP-s rendezvényre, vagy egy fűtőházi nyílt napra, ahol nem csak a szűk szakmai réteg vesz részt... Persze lehet, hogy a tízéves fiúcskák már a szűk szakmai réteghez tartoznak?... Egészen elképesztő helyekről kaptam lelkendező hangú leveleket a www.trains.hu oldal kapcsán, pl. az egyik pesti múzeum könyvtárigazgatójától és egy számtech-multi régiómenedzserétől. Ők biztos nem a szűk szakmai réteghez tartoznak. Olyan sráccal is leveleztem, akinek fogalma sincs arról, hogy hol van Istvántelek, csak elámult a sok csoda láttán.
Az igazság az, hogy a szűk szakmai réteg kicsit lehet, hogy csalódni fog a lapban. Nem nagyon lesznek benne jellegrajzok, nem közlünk több oldalas tanulmányt a Bz-tengelyek ultrahangos repedésvizsgálatáról, stb., viszont lesz benne egy csomó kép, és akár némi pontatlanság árán is, de szeretnénk úgy fogalmazni, hogy a szűk szakmai rétegen kívül eső amatőrök is tájékozódhassanak a vasút csodálatos világáról.
A kishitűségről... Ilyen lap Magyarországon még nem volt. Az igényeket csak most fogjuk megismerni. Lehet, hogy csak két számot ér meg az Indóház, de lehet, hogy fenn marad. De bele kell vágni, különben semmi sem lesz...
Mindnyájunk nevében mindenkinek köszönjük a biztatást, igyekszünk megfelelni! (Újságíró csak egy van köztünk, azt meg féken tartjuk :))) )
Node: >Ugyanakkor lehet, hogy én vagyok a kishitű, de egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy ma Magyarországon egy vasúti témájú lapot 10 ezren megvesznek, havonta. ... Autókkal kapcsolatos újságokat sokan megvesznek, mert az népszerű. Autója kvázi mindenkinek van, Izéje is van mindenkinek, mégsem veszi meg mindenki a Playboyt. Vagy a Hustlert. Vagy stb.
És mennyivel többen vesznek meg repülős újságot, mint amennyinek repülője van?? Nem lesz itt gond... :)))