Keresés

Részletes keresés

Econell99 Creative Commons License 2017.07.29 0 0 9934

Többnyire igen. 

Előzmény: trizs77 (9933)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.29 0 0 9933

30-60 ülőhely ( 1-2 kocsi) elég ?

 

 

Előzmény: Econell99 (9932)
Econell99 Creative Commons License 2017.07.29 0 0 9932

Az attól függ, milyen kapacitású lenne egy járat.

Előzmény: trizs77 (9931)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.28 0 0 9931

Ahhoz mi kellene ?

 

30 perces követés elég lenne ?

 

 

Előzmény: Econell99 (9930)
Econell99 Creative Commons License 2017.07.28 0 0 9930

Jelenlegi formájában persze hogy nem vonható be. De ha már a Nagyállomásra kiviszik, akkor egyértelműen megfontolandó lenne a közforgalmú közlekedésbe való bevonás.

Előzmény: trizs77 (9929)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.28 0 0 9929

Akkor Debrecen város helyi, közforgalmú közlekedésébe nem vonható be.

 

 

Előzmény: marky-511 (9928)
marky-511 Creative Commons License 2017.07.28 0 0 9928

Ha jól tudom, november és március között nem közlekedik.

Előzmény: trizs77 (9927)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.28 0 0 9927

Jelenleg egész évben jár ?

 

 

Előzmény: marky-511 (9926)
marky-511 Creative Commons License 2017.07.28 0 0 9926

Persze mivel komoly városi közlekedési csomópontokat kell metszeni azonos szintben, az ügy nem lesz egyszerű.

 

Szerintem pont ez nem fog megtörténni. A vasúti pálya fejlesztése is rengetegbe fog kerülni, szerintem eszükbe se jut majd egy nagysebességű pályán átvezetni egy 30-40-nel döcögő vonatot. Ezért tűnik lufinak az egész felvetés. 15 éve még arról beszéltek, mennyire jó lesz majd, ha csak a Kondorosi Csárdától fog indulni, mert nem lassítja a környék közlekedését, most meg hosszabbítás a Nagyállomásig?

 

Vonatonként átlag utasszám elérheti (talán ??) a 30-40 főt is ?

 

Vannak kihasználtabb időszakok, amikor igen.

 

A közforgalmú hivatásforgalmi városi közlekedési eszköz felé próbálják eltolni a Zsuzsi vasút tevékenységét ?

 

Jó lenne, de ahhoz az kéne, hogy legalább a lakott területen normál díjszabás mellett igénybe lehessen venni. Kondorostól pl. lehetne egy ilyen szakasz, de nem tudom, mennyire lehetne vetélytársa a 37-esnek. Pláne a sebesség miatt, illetve az egyvágányúság miatt egyszerre csak egy szerelvény közlekedhet a vonalon.

Előzmény: trizs77 (9925)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.28 0 0 9925

Kb. 2-3 milliárd forintból megoldható a Zsuzsi kisvasút bevitele a Nagyállomásig.

 

Persze mivel komoly városi közlekedési csomópontokat kell metszeni azonos szintben, az ügy nem lesz egyszerű.

 

A Zsuzsi vasút évi, kb. 35.000 utasát sok száz vagy inkább ezer  (??) vonattal viszik el.

Vonatonként átlag utasszám elérheti (talán ??) a 30-40 főt is ?

 

--------------------

 

A közforgalmú hivatásforgalmi városi közlekedési eszköz felé próbálják eltolni a Zsuzsi vasút tevékenységét ?

Vagy maradnak a tavasztól-őszig turistáknak elv mellett ?

 

 

Előzmény: marky-511 (9917)
Econell99 Creative Commons License 2017.07.27 0 0 9924

Lehet vad az ötlet, de ha már úgyis beviszik a Nagyállomásra, akkor vajon mennyibe kerülne a villamosítás legalább a Kéknyelű utca buszmegálló környékéig? :D

Előzmény: marky-511 (9923)
marky-511 Creative Commons License 2017.07.27 0 0 9923

Olvastam közben, csak nem tartom feltétlen indokoltnak. De inkább ez épüljön mint stadion.

Vissza Debrecenbe; továbbra sem értem ezt a Nagyállomásig való hosszabbítás, szerintem csak feldobták a témát, hogy nagyot szóljon, és ők se tudják, hogyan kellene megvalósítani.

 

Gondolom a vasúti fővonalat nem akarják lassítani azzal, hogy keresztezi a kisvasút. Márpedig valahogy muszáj lesz, mert ha a déli oldalon halad, valahol a 23. vágányon lehetne rá felszállni.

Aluljáróval meg lehet oldani, hogy az északi oldalra kerüljön, csak nagyon drágán. Nem hiszem, hogy akkora forgalommal bármikor is visszahozná az árát. A cikkben is azt írták, hogy a kapott támogatás a hosszabbítás költségét nem fedezi.

Előzmény: Econell99 (9922)
Econell99 Creative Commons License 2017.07.27 0 0 9922

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=144545548&t=9093923

 

Már a nyíregyházi topikban is leírtam: most sincs messze, de egy-két csatlakozásnál jól fog jönni a közvetlen közelsége a buszállomásnak. 

Előzmény: marky-511 (9921)
marky-511 Creative Commons License 2017.07.27 0 0 9921

Láttam közben a topicot. Szép, szép, de nem tudom, minek kell. Egy parkolónyira van a vasútállomástól a buszállomás, nem 10 perces sétára, mint Debrecenben. A debreceni föld alá süllyesztett buszállomást is felesleges pénzkidobásnak tartom, Nyíregyházán nem tudom, mi értelme. És a cikkből az se derül ki, mi lesz az ottani kisvasúttal. 

Előzmény: Econell99 (9920)
Econell99 Creative Commons License 2017.07.27 0 0 9920

http://www.unitef.unitef.hu/imcs-nyiregyhaza

A szöveg Kecskemétről szól, de a képek nyíregyháziak.

Előzmény: marky-511 (9919)
marky-511 Creative Commons License 2017.07.27 0 0 9919

Új buszállomás? :o

 

Egy köpésre van a kettő egymástól. Vagy a helyi buszok fordulóját teszik oda?

 

Átnézek már a Nyíregyháza topicba. 7 évig oda jártam továbbtanulás céljából, ismerem a helyet, informálódhattam volna jobban...

Előzmény: Econell99 (9918)
Econell99 Creative Commons License 2017.07.27 0 0 9918

Konkrétan az állomás előtt Nyíregyházán is most fogják felszedni az új buszállomás miatt. (Hangsúlyozom, csak az állomás előtt)

Előzmény: marky-511 (9917)
marky-511 Creative Commons License 2017.07.26 0 0 9917

A Nagyállomáson lehet majd felszállni a Zsuzsi vonatra

 

Kár, hogy a kivitelezésről semmit nem írnak benne, mert azt kizártnak tartom, hogy beviszik a vágányok közé. Valahogy a Nagyállomás elé kéne bevinni (mint Nyíregyházán, csak nehogy ugyanúgy végezze ez a vonal is). Ehhez alagút vagy felüljáró kéne, anélkül elég nehéz.

trizs77 Creative Commons License 2017.07.26 0 0 9916

köszönöm

Előzmény: Joe0401 (9915)
Joe0401 Creative Commons License 2017.07.25 0 0 9915

Az Inter-Tanker tulajdonában vannak.

Mivel ez a debreceni fórum, így ebből következik, hogy itt.

 

Bővebben itt.

Előzmény: trizs77 (9912)
marky-511 Creative Commons License 2017.07.25 0 0 9914

Két napja értem haza a nyaralásból, csak elvétve tudtam híreket olvasni.

Látom hogy aszfaltozzák a Kossuth utcát (ráadásul egyszerre a Szent Anna utcával, remek ütemezés). A Csokonai Színház megállókat is felújítják. Akkor mégsem mennek a megállók a Sas utca környékére, hogy könnyebb legyen a villamosra átszállni? A legutóbb mintha még arról írtak volna.

Caf 518 Creative Commons License 2017.07.24 0 0 9913

A PDZ nem tudom hanyas rijekai ma tanulojaraton ment a veres peteren

Előzmény: Joe0401 (9911)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.22 0 0 9912

Hol fognak járni ezek az ex rijekai mercik ?

 

Debrecen városában?

 

Melyik cég logója alatt ?

 

 

Előzmény: Joe0401 (9911)
Joe0401 Creative Commons License 2017.07.19 0 0 9911

A rendszámuk PMG-141-től fog kezdődni?

Előzmény: Caf 518 (9908)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.18 0 0 9910

Pár éve még Debrecen körül is volt tram-train láz-álmok.

 

 

Előzmény: lazlooow (9909)
lazlooow Creative Commons License 2017.07.17 0 0 9909

Az eredeti elképzelések még amolyan praktikus elven mentek volna, hogy a meglévő villamospálya és az addigra már külön projektben felújított 135-ös vasútvonal összekötése, így gyakorlatilag csak a szerelvények kellettek volna meg a vásárhelyi közúti vasúti pálya. Ebből persze az lett, hogy inkább toljuk bele mindent a tram-train projektbe, emiatt szállt el. Mivel "természetesen" elmaradt a vasúti pálya rendbetétele. 

Előzmény: trizs77 (9907)
Caf 518 Creative Commons License 2017.07.15 -1 1 9908

Nem tudom, hogy észleltétek e, de a rijekai mercik mozgásba lendültek, több próbajárat cirkált a városba -csapókertbe is- volt amelyik tanuló volt amelyik próbajárat felirattal mászkált 

Hamarosan bevetésen lesznek ? 

trizs77 Creative Commons License 2017.07.14 0 1 9907

A hódmezővásárhelyi tram-train 12 milliárdról indult, most valahol 60 milliárdnál tartanak.

 

Igaz, hogy annyiból két megye teljes buszparkját újra cserélhetnék, de Lézer Jani Vásárhelyen lakik.

 

 

 

 

Előzmény: ron89 (9906)
ron89 Creative Commons License 2017.07.14 0 0 9906

A helyi sajtóban megjelent hírek szerint egyébként a 21 milliárdos bekerülési értéknél már nagyobb költségre számítanak anélkül, hogy egy kapavágás is történt volna.

Tegye fel a kezét, aki meglepődött. És még a kezdés is csúszik, ki hitte volna.

Előzmény: trizs77 (9905)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.14 0 0 9905

Kabaré: túl sok a kérdés, így nyolcadszor csúsztatják a milliárdos tendert Debrecenben

 

 

2017. július 14. péntek 12:37:59

 

 

Még mindig nem sikerül lezárni azt a közbeszerzést, amit tavaly decemberben a debreceni intermodális központ kivitelezésére írtak ki.

 

Látványtervek már régóta vannak az új debreceni főpályaudvarra vonatkozóan, a projekt azonban már az elején jókora csúszásba került. Eredetileg arról szóltak a hírek, hogy a 21 milliárd forintos beruházás 2016-ban kezdődhet el és 2019-re el is készül, 2016 februárjában viszont Papp László polgármester már arról beszélt, hogy a kivitelezési szerződést csak 2016 végére köthetik meg, a beruházást pedig 3,5 év alatt fejezik be. Ehhez képest nemhogy szerződés, de lezárult közbeszerzési eljárás sem volt 2016 végére.

 

A pályázatot ugyanis csak 2016 decemberében írták ki, az ajánlattételre pedig elegendő időt hagytak, hiszen február 13-ig várták az ajánlatokat. Viszont még most, július 14-én sem tudni, ki csinálhatja meg a 21 milliárdos beruházást, mivel folyamatos kitolták az ajánlattételi határidőt az elmúlt hónapokban. A helyi sajtóban megjelent hírek szerint egyébként a 21 milliárdos bekerülési értéknél már nagyobb költségre számítanak anélkül, hogy egy kapavágás is történt volna.

 

A sztoriban most egy újabb "nem várt fordulat" következett be. A július 12-i közbeszerzési értesítőben megjelent helyesbítés szerint immár nyolcadik (!!!) alkalommal nyúlnak hozzá a kiíráshoz és tolják ki az ajánlattételi határidőt, ezúttal július 21-re.

 

Az üggyel kapcsolatban megkerestük az ajánlatkérőt, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t (NIF), ahol kérdésünkre az alábbi tájékoztatást adták:

"A határidőhosszabbításokat az ajánlattételi időszakban beérkezett nagyszámú ajánlattevői kérdések megválaszolása indokolja."

 

Vagyis túl sokat kérdeznek az ajánlatkérők, a válaszok pedig minden bizonnyal szükségesek a megfelelő ajánlat megtételéhez.

 

Ennek fényében a NIF arra számít, hogy 2017 negyedik negyedévében sikerül megkötni majd a vállalkozói szerződést, ami után megkezdődhet a kivitelezés. Vagyis véleményünk szerint idén semmiképpen nem kell aggódniuk a debrecenieknek a beruházással járó közlekedési káoszra.

 

Szerettük volna megtudni, bekerülési költségként az eddig becsült 21 milliárd forinttal számolnak-e?

 

Ezzel kapcsolatban viszont az ajánlatok bontásáig nem rendelkezik információval a NIF - tájékoztatta a társaság lapunkat. Ennek fényében pedig még akár helytállóak is lehetnek azok a debreceni félelmek, miszerint a vártnál többe fog kerülni a beruházás.

 

Székely Sarolta
mfor.hu

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!