A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Azt nem, de azért még számtalan módon kifejezhetted volna.
Pl.
Na gyerekek, a hétvégén voltam Horvátországban.... v.
A hétvégi túra Horvátországban volt... v.
Mi Horvátországban motoroztunk..
Ezek ugye a semleges megfogalmazások, aztán lehet pozitív töltetet is adni
Mi csodás útvonalon motoroztunk Horvátországban.. v.
Egy barátommal kanyarogtunk Horvátországban
És lehet negatívan, ahogy te is írtad:
Túl vagyok a horvátországi túrán. v.
Mi Horvátországban áztunk szarrá a hétvégén v.
Tenné tele banánnal az úristen a Horvát időjárást...
Na most számomra a motorozás hobbi és élvezet, még akkor is az lehet, ha épp elkapott az eső. Ezért a negatív mondat, főleg a kezdő mondat, nem túl jó kezdés, utána már magyarázhatod, hogy egyébként jó volt...
Pumpát nyugodtan rakhatsz bele utángyártottat(akár amit lentebb belinkeltél), ha nem rohasztod bele a benzint, azok is elmennek +- 10 évet........és mielőtt megkérdeznéd, hogy honnan van az infó, annyit elárulok, hogy a sarki krimóban, két fröccs/tüske kombó után, a pultos Gizike súgta meg bizalmasan:DD
Nézd, leegyszerűsítem neked. A felmerült kérdésedre 2 "megnyugtató" megoldás létezik: 1. a gyári cső(100%-os), 2.a fém csöves, amiről itt senkinek sincs tapasztalata, de legyen 95%-os, ráadásul a gyári olcsóbb is. Arról van szó, hogy a méterben vett benzincsőnél, nem érsz el akkora árelőnyt, ami lefedné az újbóli kicserélésének a munkáját/útközbeni szopatását. Ez olyan, mint a hátsó főtengely szimering/szimeringek. Méret alapján simán veszel autósboltban, sőt, egymás mellé rakva a gyárival, nem mondod meg, hogy melyik-melyik, de az autósboltosból 10-ből 9 folyni fog. 8.000Ft árelőnyért szerintem nem éri meg kockáztatni a motor újbóli félbeszedését.
Passzolok, használt motorok voltak. A nagy többség azt szokta tudni, hogy hordtam szervizbe, hogy mikor mi volt cserélve azt max akkor, ha sok százererben volt a beavatkozás
Köszönöm, de fénykép nélkül is elhiszem, hogy nem bírta. Hacsak nem az "első autósboltban méterben vett” kategória volt, érdekes lenne tudni a helyet meg a típust, amit benzinállónak adtak el.
Más: A képen az előszűrő sarkán le van válva a forrasztott rész. Majd nézz rá ha legközelebb szétszeded, mert ott lyukadni is szokott.
Tux:
A szűrő utáni U alakú cső kapcsán írtam. A videón is látok olyant.
2 db közvetlen ismerősömnek lyukadt ki az a könyök. Az enyik megúszta azzal, hogy félgaz felett ledadog a motor. A másiknak lett egy tréleres spanja szlovéniában :)
Az a baj , hogy nem fényképeztem le , azt a nem gyári benzinálló csövet , ami 1 év után úgy nézett ki , mint ami 25++ éves . Aztán a bmwbayer-től rendeltem csőszettet bilincsekkel együtt . Azok jelen állás szerint kiváló állapotnak örvendenek .
Ellenben van egy 2019 képem ( akkor vettem az 1150-et ) amiben én cseréltem az üzemanyag szűrőt . Minden más ( benzinpumpa rajta a szűrő , valamint a gumicsövek ) szemrevételezés alapján történt . Azok kiváló állapotúak . Mind gyári .
Nem akarunk rábeszélni semmire , mindenki abban hisz , és fektet bizalmat amibe akar . Ilyen az olaj kérdés is .
Nekem menet közben lett már olajos a hátsó gumim (kb 70-80e-nél), kb tíz éves korában állt már meg alattam hall-jeladó hiba végett és úgy emlékszem motoroztam már szakadt kuplung bowdennel is. Ez a csöves sztori lehetne az első meg nem születő téli estés történet.
Szóval továbbra is motoszkál bennem a kérdés: van itt bárkinek ilyen története amikor a „nem gyári cső” kotlott meg vagy ezek a tanácsok mind egy tőről fakadnak? („az egyik BMW specialista azt mondta, abból csak gyárit vegyek, különben megszivatom magam”)
Az „ilyesmit átélt népességhez” szólva:
Nagyon izgat még a pumpa kérdéskör is és érdeklődve olvasnám ki, mikor, mire cserélte.
Az U-csőből a gyári drága ugyan, de tuti jó. Nem nagyon van hely kísérletezgetni, és az 1100/1150 GS tankjában szivattyút szerelni sem a kedvenc élménye az ilyesmit átélt népesség jelentős részének. Ha nem adja ki a fém/gumi megoldás, akkor ugyanott vagy, csak egy csomótt pocsoltál a benzinben, meg egy csomó időt töltöttél vele. De ez a jobbik eset. Ha úgy nem adja ki, hogy menet közben hullik szét a tank belsejében, akkor az egy elég jó sztori lesz hosszú téli estékre.
Ez azért rögtön elgondolkodtatott, hogy így fogalmaztál. Túl lenni egy vizsgán kell vagy egy műtéten, nem egy élvezetes motorozáson. Bár ahogy olvasom, ti inkább motort mostatok, alapos mélytisztítós, majd szárítás a napon, ismételt mosással :D
Egyébként a Héfal-os fémhálós fékcsövek is jól működnek, igaz még csak alig több mint fél éve vannak fent és senki nem garantálja, hogy elmennek majd 20+ évet mint a gyári.
zöld_i:
Értem, amit a beszerződről írsz. Én sem láttam még olyan kereskedőt itthon, ahol tankon belülre való csövet m-ben árulnak. Engem talán picit megnyugtatna, ha azt a 30cm 27093-at gyári csomagolásban kapnám és nem az alkatrészkereskedő vágná le egy dobról.
A BMW specialistás példa is ok, de azt gondolom ez úgy lenne kerek, ha tudnánk mi az amivel megszívták. Mivel próbálkoztak, hol vették? A szopóroller kétségtelenül létezik de olyan nincsen, hogy minden sz@r.
Túrtam picit az advrider-t. Több mint tíz éve írnak már erről a 27093-ről. Nyilván nem tudtam elovasni az összes bejegyzést de azért az elgondolkodtat, hogy panaszt még egyet sem olvastam. Persze sok más is árnyalhatja ezt a dolgot, pl ott Made in US van a csőre írva, errefelé meg kb Made in Turkey vagy még az sem.
Azt is érdekes látni, hogy egyre több külföldi oldalon árulnak már az öreg motorokhoz belső csöveket, de negatív visszajelzés eddig nem jött szembe velem. Megint nem láttam mindent?
Nem tervezek sok vagy hosszú motorozást a következő 2-3 évre és így talán a szopóroller faktor is redukálódna. A héten lehet futok egy kört még a fémcső legyártása végett és ha értelmes áron összejönne, vennék egy 27093-at is (14 EUR-ért) aminek egy darabját kíváncsiságból egy benzinnel töltött tormásüvegbe raknám, hogy lássam is a bomlási folyamatot. A fedőt minden újévkor cserélném.😊
A Till-es csatit már régóta nem látom nála. Mi az értelme a szorítófogóhoz képest? A Till-es injektor viszont szuper!
Kupec:
Már értem mire gondoltál. Bennem az „elfelejted még a létezését” is hagyott csak némi kétséget.
Benzinpumpa gyanánt is szívesen venném az ajánlást vagy azt mit ne. Ebben az esetben talán a BMW-s szakik sem a 170e Ft-os gyárit ajánlják. Úgy látom ez még távlati terv de kezdésnek egy ERA 770038A-ra gondoltam.
A következő játékom az injektorházak felújítása lesz, alapanyag már megvan hozzá.
Szerintem nem. Ők csütörtökön és pénteken esőben túráztak Letenye-Bajna majd Bajna-Szlovákia útvonalon, mi pedig két szuper napot motoroztunk a tengerparton, és nem buktunk el egy rakás pénzt.
Az úgy volt, hogy 10-en megyünk, hét motorral. Ebből négyen három motorral indultunk otthonról csütörtökön Hatvan környékéről, a többiek Letenyén vártak minket. Mire odaértünk, meggondolták magukat az esőre való tekintettel, így végül hárman mentünk ki, két motorral. Csütörtökön 670 km-t mentünk, mivel volt egy kis eltévedés. Ebből a 670-ből kb. 370 km-t esett - lényegében Letenyétől, illetve kicsit előbbtől a szállásig (Novi Vinodolski / Povile) végig. A terv az volt, hogy Karlovacig pálya, utána kicsivel kaja, majd a 3-as út. Ebből majdnem végig pálya lett.
Pénteken fél 11-kor indultunk neki a 8-as útnak dél felé, esőben. Jablanacban ebédeltünk, ekkor elkezdett az eső eltűnni, majd Priznaba érve kávéztunk a kompnál, de ekkor már sütött a nap. 20 fok lett, szikrázó napsütéssel, így felmentünk a Kubus Ura-hoz, majd még tovább a 8-as úton, kb. a Paski híd magasságáig, csak a ”szárazföldön”. Onnan vissza. 290-300 km lett.
Szombaton szép, száraz időben indultunk, esőruha nélkül, megint dél felé. Lementünk a Maslenicki hídig, be a szigetre, majd végig Pag szigeten Novaljáig, onnan pedig le a kompig. Menetközben megálltunk egy kempingnél, lementünk a partra kávézni. Kb. 22-23 fok volt, ragyogó napsütés. A kompot nem néztük meg, hogy mikor indul, így pont előttünk ment el. 1 óra 45 percet szobroztunk a kikötőben, eközben elkezdett csepegni az eső. A komppal átmentünk Priznaba, onnan a szállásig megint esett, kisebb szünetekkel. Ez a nap 300 km-t adott.
Ma reggel irtózatos szélre ébredtünk - ki kellett a riasztót kapcsolnom, mert annyira lökdöste a szél a motort, hogy folyamatosan riasztott. 5 vagy 6 áttervezés után észak felé indultunk haza, csodaszép, szűk, forgalom mentes úton jutottunk el a 3-as útig, amin már esett, de a kinti útminőség néha nagyobb tempót engedett esőben, mint az itthoni utak szárazon. Karlovacig jót motoroztunk az esőben, utána fel a pályára. A szél erős volt, az eső esett, de nem volt annyira vészes, bár kellemes se. Letenyénél megpihentünk, majd vissza a pályára. Onnantól ordas szívás volt, hol sötét, hol szakadó eső, és mindeközben erős szél. Végül Velence környékén lementünk a 7-es útra, mert addigra a pálya forgalma olyan lett, hogy a szél mellett látni se láttunk a vízfüggönytől - én persze a szemüveg miatt résnyire nyitott plexivel nyomtam. Velencétől 7-es, majd 6-os, majd M0-M31, végül Gödöllőtől ismét országút. A mai nap 640 km lett, 9 órás úttal.
Elég régóta foglalkozom a témával, 2 éve ki akartam cserélni a benzincsöveim. Az egyik BMW specialista azt mondta, abból csak gyárit vegyek, különben megszivatom magam. Elmentem az egyik beszerzőmhöz, aki autót is szerel(tet) 4 csápon, kértem, adjon olyan benzincsövet méterre, ami tutti benzinálló, és nem puhul meg 2 év alatt.
Azt mondta, nem tud ilyet méterben, pedig 20 éve van boltja, és csak minőségi cuccokat tart, pl Gates.
Én is megvettem a gyárit. Meg a Tillses gyorscsatit fémből :D
Igen, a bütykösre sokan hiszik, hogy kompromisszumos utcán, holott pl a GS aljmagasságával a TKC 70 is még bőven sok a lábtartóig is,ahova a gazdik jó 80 százaléka az életben nem dönti le.
Nem volt meg ilyen cső a kezemben, viszont számítok rá, hogy merev lesz és nem akarom majd hajlítgatni. Ezért is írtam, hogy akkor a fém kerülne oda. Jól érzem, hogy próbáltad már azt a Gates 27093-at de nem vált be? Esetleg tudnál konkrét tapasztalatot megosztani: mi az a márka vagy hely ahol csak rámondják de nem benzinálló? Mivel van jó tapasztalat?