Nem tudom, futottatok-e már bele ebbe, szerintem tanácsos mindenkinek ránézni. A motorba menő benzincső az a vékony kis szívószál anyag, ami az amerikai GM autóknál már a 90-es évektől divatos, és tizenévesen törékennyé válik. Na ma nekem egy ilyet sikerült letörnöm, gyakorlatilag tört darabokra a maradék is, úgyhogy kapott helyette semperit szövetes benzincsövet. Úgy voltam, ha egynél van ilyen, elő fog jnni másiknál is, így mindjárt 3m csövet vettem, átnéztem a többit is, érdekes, az egyiknél már toldva volt egy ilyen vastagabb benzincsővel, a másiknál meg a komplett cső cserélve volt, szóval nem egyedi dolog, én most letudtam mindháromnál a dolgot. Lehet sose jön elő másnak, de én erre nem sajnáltam 70 centi csövet, két bilincset, meg egy negyed órát, ahogy ott a motorra spriccel a benzin, az egyébként sem egészséges, egy ottragadás 100km-re már nem ér ennyit. Hogy jó napom legyen, ma volt egy AC pumpa cserém is, szerencsére van kisajtó a múvelethez az ülés alatt, fél óra alatt megvolt az is.
Segítséget szeretnék kérni. A kormánykereket szeretném kiszerelni (majd utána vissza) egy 2008-as Chevrolet Lacettiből. Nem vagyok nagy műszaki ember, ezért először a neten kezdtem el keresgélni hátha van valami útmutató vagy segítség ehhez, de nem találtam. A legtöbbször csak általános útmutatókba botlottam bele, ami nem biztos hogy jó. Tudnátok ebben segíteni, hogy hogyan is álljak neki?
Nos, kéremszépen, be lettek hegesztve a Sebi-féle javítóküszöbök, kapott alvázvédőt is, úgyhogy most pár évig megint jó lesz. A lakatos persze nézett nagyokat, mert szerinte nincs javitó a sedanhoz :-))) Ezúton köszönöm a segítséget !
Sziasztok, nekem olyan kérdésem lenne hogy a műszerfalba a kis izzok milyen meretűek ? mert mikor vettem kis kek ledes izzokat es nem mentek bele a foglalatba aztan meg a muszerfalba sem :) szeretnem hogy keken vilagitson a muszerfal :) valaki tud tippet adni esetleg ?
Egyik ügyfelem külföldi munka miatt megválik a Lacetti SW jétől 2004.11 havi 1.6 Elite +(Eliten felül+2 légzsák és digitklima) 173.000km szokásos kilincskopáson felül a géptetőről vedlik a lakk most kap friss vizsgát és kisszervizt 2 éve volt vezérlés cserélve ára 690.000Ft
Itt nem is erről van szó, én amerikai autók alkatrészeivel foglalkozom, tudok olyan szegedi taxisról (hiszen tőlem veszi az alkatrészt) aki egyetlen autójára 18 milliót költött kb 10 év alatt, fogást nem lehet találni a kocsin, vannak limós cégek is, ott se nagyon megy az, hogy a verda majd csinál valamit mikor épp 35 ezer/ óra áron megy egy csapat emberrel valahova.
Nyilván én se vagyok hülye, hogy a meghúzott, olajat motorteres, lepukkant verdát veszem meg ahelyett, hogy a valóban jó állapotú, igazolható módon karbantartottért adnék pénzt.
Az már csak hab a tortán, ha valaki tök ismeretlenül, a tények ismerete nélkül meggyőződésből állítja, hogy márpedig ez nem így van....
Korabbi munkakorombol kifolyolag rengeteg taxigepkocsira volt ralatasom. Volt kozte totalisan elhanyagolt, es volt folyamatosan a Mercedes szakszervizben szervizelt darab is, sot, olyan is, amit Ausztriaba hordtak ki szervizre, a brucki kereskedesbe, ahonnan szarmazott.
Szerintem nem kellene a taxisokat altalanositani. Ugyanugy van koztuk gondos/gondatlan gazda, mint az urvezetok kozt.
Azért, mert több lacettit látsz, mint az átlag, gondolom te se hiszed el, hogy az én autómmal, amit azért vettem meg, mert megfelelt az elvárásaimnak, pont az van, amiket te láttál jobbról- balról rommátörve, karbantartást hanyagolva...
Vagy szerinted a taxis vett magának 6-7 évvel ezelőtt is, meg fél évvel ezelőtt is számlát, csak hogy magát megnyugtassa, miközben tescos olajat pancsolt bele,, meg kukából halászott elő betétet, és már előre röhögött a markába, hogy 7 év múlva ezeket a kamu számlákat fogja átadni, mikor eladja a kocsit. Persze, lehet az ország azon végén ez teljesen logikus, és ésszerű, de itt inkább kinevetnivaló gondlat.
Egyelőre ott tartunk, hogy a számlákat, a km-eket, a dátumokat én látom, ha ezt neked tetszik, ha nem, akkor is. A nincs kőfelverődést meg pontosan úgy, mint a többit, halálosak komolyan gondoltam. Aki itt a tényektől elrugaszkodva a sosem látott dolgokról véleményt alkot, az nem én vagyok....
A taxis pont az aki az utolsó utáni pillanatban cserél bármit ,gumi féket(sőt taxisoknál előfordult csak 1 oldali betétet cserélt mert az kopott le!)
Adtam el Lacettit Taxinak azon 60.000km alatt csak olaj volt cserélve semmi más! Került hozzám tk-s Lacetti taxi is amin a féktárcsa hátul 3mm volt az évenkénti műszakit meg ne említsd mert ugyanúgy van okos vizsga mint másutt.
A nincs kőfelverődést meg te se gondoltad komolyan ugye,a tscos olaj meg inkább ezekre jellemző mert a taxisnak minden ft fáj amit rá kell költeni mindenből a legolcsóbb kell..
Nem hiszem. Egyrészt én kettő évente cseréltetem rendes fagyállóval kevertetve. Másrészt meg nekem semmi gondom a hőfokkal, remekül fűt az autó. Tehát nincs eldugulva a radiátor.
Akkor ezek bizony maguknak is hazudtak, mert egyrészt kettőnél megvolt a papír, hogy milyen km állásnál, mikor mit csináltak az autón, ezeket el is hoztam, és pont az a kettő volt problémás, ott volt minden feketén- fehéren minden, a kuplung, a lengéscsillapító, a féktárcsa, stb, másrészt a kettő közül az egyiknél egy hűtőcsere volt 1 éve, meg egy most nálam, de ettől függetlenül a termosztátcserék miatt mindháromnál 2x volt újrafagyállózás nálam.
Hát igen, amelyik magának újonnan veszi, és ez a munkaeszköze, ráadásul nem állhat egy napot sem, mert addig nem tud dolgozni, és amúgyis évente viszi műszakira, az pont analógia azzal, hogy nem szokásuk karbantartani az autókat.. :-)))
És ezek a kocsik nem leamortizáltak, mindössze a tacistörvény miatt 10 éves koruk után nem lehetnek taxik.
Én ismerek kb 100 taxist, mert cng injektorokat is hozok kintről, és sok cng-s taxi van pesten is, beszélgetek velük eleget, ezokból kicsit másképp látom. Azon túl, hogy neki az autónak rendben kell lennie kívül- belül, 300 ezer km után is lesz különbség a megkímélt, vidéki családtól származó, meg a taxis verda között. Ezek ugye reggel beülnek, mennek napi 2-300 km-t, ennyi távra jut egy hidegindítás, nyáron a klíma miatt megy a motor, télen a fűtés miatt, tehát sose hűl ki, nincs hidegüzemi kopás, és mivel városban járkálnak, még kőfelverődés sincs.
Ehhez képest a vidéki család megveszi részletre a suzukit újonnan, és a szomszéd városba járnak át dolgozni, reggel 8 km hidegüzem oda, este 8 km hidegüzem vissza, esetleg előtte 2 km után leállítás, mert óvoda, stb, 200 ezernél már kopottabb, mint ezek 350-nél. Jó a teszkós olaj, jó az okosba megcsinált ez-az, csak olcsó legyen, jó a bontott cucc is. Vihet vele szalmabálát, lemosni se kell mindennap.
Amúgy ez a dolog, hogy eldugul a fűtőradi, sok autónál megtörténik a legjobb szándék, és a leggondosabb gazda ellenére is.
A Taxik állapota és a felhasznált alkatrészek minősége sajnos ismert jópár Pesti taxihoz volt szerencsém sajnos nem a jól karbantartott kategóriát erősítették