Az a 250e km az nagyon kevésnek tűnik. A R5-ösöm 260ekm nél lett mérve kompresszió és az jó volt, pedig az akkor 23 éves volt. Monjuk az is OHV motor :)
Nem ZETEC motoros. OHV: Alul vezérelt - felül szelepelt - 8 szelepes motor. Ennek a motornak nem ismerem az előéletét, csak anyit tudok, hogy 1996-ban volt behozva magyarországra. Mindemellet rendesen kartell-gáz is keletkezik, sajnos jól látható! :(
Nagy valószínűséggel hajtva volt, és nemtörődöm gazdái voltak, mert a kasztni is aléggé korrodált állapotban volt, egy-két helyen a hátsó kerékdobnál belül pl. egy-egy vaslemez volt ODARAGASZTVA, igen ODARAGASZTVA ragasztóval! :D Minden kicsit korróziót kijavíttattam, nagyon szépen megcsinálták a legkisebb rohadást is kiheggesztették!
Pl. nem volt beállítva a gáz alapjárata, kuplung benyomásakor leállt a motor mindig menet közben... Teljesen ki volt csavarva az üzemanyag mennyiségét szabályozó izévalami :), 10.5 litert evett gázból!
A váltóból a kilóméterspirál folyamatosan felhozta az olajat, és a féltengelyszimmeringek is szétmentek, mert valamelyik ütnivalő tulaj egy FACSAVARRAL becsavarta a sebváltó szuszógót! stb, stb...
csak mert a 250.000 km még abszolút nem "jogosítaná fel" a kocsit arra, hogy egye az olajat, ha Zetec motoros lenne, a gáz meg elvileg egyenesen védi a hidegindítási kopás nagy részétől, ami a motor kopásának elég jelentős részét adja. Enyém gázos, 94-es, röpke 280.000 km lesz benne nemsokára, de még nem eszi az 5W-40-et, igaz, ez egy DOHC Zetec motor, ismert előélettel, gondos előző tulajokkal (ami ugye baromi sokat jelent...)
Mondjuk a Te kocsid motorja régebbi fejlesztés is, mint az enyém, meg gondolom nem tudni semmit az előző tulajokról, meg nem is igen ismerem azt a mocit, úgyhogy nagyon nem tudok belekotyogni... Vmi OHC motor, nem?
Kompresszió/veszteség mérés még nem volt rajta, de sztem kell. Ugyanis kartellgáza is van, valamint eszi az olajat! :( Igaz 10W40 volt benne, és az igencsak vékony volt, mostmár viszont 15W40-et toltam bele... De akkor is fogja enni sztem, mert a kipufogógáz kicsit füstös hidegen (átlagosnál jobban).
Egyébként az autószerelőm ismeri a kocsit, szerinte is kopott kicsit. Ugyanis nem tudok semmit az előző tulajdonos előéletéről. Sztem nem volt odafigyelve rá, már csomó mindent én állítgattam be rajta!
Szal nagyjából jó lenne tudnom, hogy miket kellene cserélni rajta, hogy ki tudjam nagyjából számolni az anyagköltséget, és kb. megsaccolnom a végét!
EGy kérdésem lenne, lehetsége Ti már csináltattatok ilyet! Gondolkozom rajta, hogy meg kellene gyűrűztetni a motort, mert igencsak 250.000 Km lesz benne nemsokára. 1.3-as OHV Escort. Milyen vonzalmakkal jár egy ilyen PROJECT? Azaz bizonyára nem elég csak a gyűrűket cserélni ugye? Le tudná írni valaki nekem, hogy hogyan is nézne ki pontosan egy ilyen folog? Cél a gyűrűk lecserélése! :)
És kb ezt mennyiből lehetne megúszni? Ugyanis nemhiszem, hogy mostanában veszek autót, és úgy döntöttem, egy 5-6 évig megtartom még (igaz csak most vettem nemrég), és természetesen szeretnék menni vele külföldre is, hegyekbe, ésatöbbi... Meg amugy is Benzin/gáz üzemű, és gázzal gyengébb, mert nincs akkora nyomatéka. Egy motorerősítés nem árt neki egyszóval!
Ugye az alapjárati motor, ami a kis rudatcskáját kitolja, megnyomja a pillangó szelepet, ezzel emeli a fordulatszámot, majd amikor visszahúzta, akkor alapjáratra vissza megy? Nekem az egész elérhető helyen van, már küzdöttem is vele, de nem segített. Sőt, a furatokat is átfújtam már flakonos sürített levegővel. Nekem valami más bolondítja meg.
A problémamegoldás szerintem is időleges. De ha fél évvel elhúzható a csere akkor mér ne? Amugy annyi baja volt hogy tele volt trutymóval a szelep, meg levegőjáratok voltak eldugulva a pillangoszelepház alatt.
Magam cserélem, nem túl proplémás művelet. 4 csavart kell kicsavarni, meg persze a rácsatlakozó bilincseket. Aztán vissza. De most jöttem rá, hogy a gyári tömítés helyett szilikon pasztátval tömíteném. Nem tudom, hogy fagyban az rendesen működik-e. Tehát várok +1fokot.
Na nem termosztát hiba volt. Kiszedtem, kipróbáltam, gyönyörűen kinyit, utána visszazár. Maxon volt a fűtésem, egyszerűen nem bírta a mínuszokat, nem bírt bemelegedni. A termosztát zárva volt. Másnap kipróbáltam fűtés nélkül, prímán bemelegedett. A termosztát egyébként 1,5 éves, nem valószínű, h ilyen hamar elromlik...
Sziasztok! A kérdésem az lenne, hogy mitől van az, hogy 2000 körüli fordulaton akármilyen sebességben is vagyok, erős morgó, rezonáló hang hallatszik. Nem a motorból jön, mert ha csak túráztatom, akkor nincs semmi. 2000 fölött lassan elmúlik a hang. Kuplung probléma lehet? 145e km van benne, 1.8TD, Ford Escort.
Néztél már elekroluminescens háttérvilágítást? Olyan mint az Ericsson R320-on volt a kijelző háttérvilágítás, ez egy fólia 2 pólusos csatival, bárhogy szabható, elé teszel egy áttetsző színezett fóliát, és kész. Neten lehet találni megvalósítási példát, de csak MK7 Escorton. Akiktől be lehet szerezni:
Ez egy CL gép. Nem akarom komolyan átalakítani az autót, csak egy-két apró változtatást hogy kilógjon a sorból. A műszerfal keretét már lefújattam (a lökhárítókkal együtt), de egy ford.számmérős azért szebb lenne. LED-eken még gondolkozom, de azt mindenképp látni kell hogy hogyan világít. Sajnos tényleg túlságosan irányított a fényük. Hátul fehér búra van, ebben sem mutatott jól a piros ledes helyzetjelző, a búra fehér négyzetére világított egy piros pöttyöt. Festett izzóval műxik. Szóval csak műszerfalat szeretnék és hozzá fordulatszám jelet.
A termosztát csere nekem csodát tett. Igazából nem gondoltam hogy cserélni kell. De most a nagy hidegben derült ki hogy nem melegszik az autó rendesen. A csere óta kigyullad a hajam. Én a gyárit vettem, az volt 3000 Ft. Van ennél olcsóbb de igy sem egy nagy összeg.
A szokásos alapjárati gondok is voltak, megkértem a szerelőt hogy az alapjárati motort ganézza má ki. Megtette, meg talált két kilazult csavart ahol falsot szívott. Azóta stabil az alajáratom, nem pörög fel stb. Olyan amilyennek lennie kell. Másfél órás munka volt az egész. Termosztáttal együtt fizettem 7000 Ft-ot.
Ja! A Fordnál azt monták hogy cserélni kell az alapjárati motort 27000 pénzé! Szóval ha valakinek ilyen gondja van egy próbát megér hogy kitisztíccsa. A márkaképviselet meg kapja be
Mindenképpen termosztát hiba, és sztem cserélni kellene. Nem egy ökör ára. :) Nekem azt mondta a szerelő, mert megkérdeztük tőle, hogy mikor rossz egy termosztát? És ez is közte volt, amit Te monst leírtál. Hogy lassaban nyit vagy zár le, nem teljesen zár le, ezért kicsit kering a víz, lasabban melegszik, ugyan eléri a hőfokot lasabban zár, és nem hűl a motor annyira...
Szval nekem kicserélték, és azóta teljesen oks minden! Olyat fűt a kocsii, hogy az csak na! :) Meg lehet mostmár gyulladni a melegtől, nem beszélve arról, hogy ahoigy én érzem, a motor üzemelési stabilitása is jobb lett, mind állandóan a hideg motorral! :)
Cseréltesd ki. 1120 Ft-ért vettem az enyémbe, meg 1000 Ft-ért rakták bele. Ennyi pénzt a Burger Kingben is elköltök egy kisebb étkezés során.