Ha úgy döntesz, hogy szervizbe viszed akkor előtte azért győződj meg róla, hogy milyen módszerrel állítják be a szíjfeszességet. Mert ha az "öreg" módszerrel akkor mindegy, hogy odaviszed vagy magad csinálod. Annyi különbség talán van, hogy nem mindegy, hogy kié a felelősség. De, ha a ma gyakori garancia kapuig eset áll fenn akkor jobb ha te csinálod. Egyébként a téma lapozgatása közben láttam hozzá mechanikus ellenőrző szerszámot, de egy vagy két eset miatt nem tudni érdemes e megvenni?
Zárójelbe írva. Annak idején amikor egy 8 szelepes Golf vagy Polo vezérműszíját cseréltük (kb 30 éve) akkor a szíjkifordításos módszert alkalmaztuk. Ha kicsit túlfeszítettük nyöszörgött a motor. Leállítottuk, picit lazítottunk rajta, nyöszörgés abbamaradt. Feszesebb maradt mint amikor jött, burkolat vissza, viszlát.
Max ha magadnak csinálod húszezrenként leveszed a burkolatot, ránézel és mész tovább. Egyébként ha pontosan le tudod ellenőriztetni műszerrel a feszessêget, szükség szerint beállítatni, biztos nem ugyanannyiba kerül mintha az egészet a műhely végzi.
Heló, azt olvastam, hogy a vízpumpa és a vezérműtengely között ha 30Nm erővel megnyomod a szíjat akkor 6 + - 0,5 mm-t ereszkedhet meg. Kell segítség hozzá és két vonalzó. Szokták úgy is csinálni, hogy a vezérműszíjat a vízpumpa és vezérműszíj között hozzávetőlegesen 90°-al lehessen kifordítani. Ezeknek a megoldásoknak az alkalmazásakor azt olvastam, hogy mielőbb műhelybe kell vinni a szíjfeszesség ellenőrzése miatt és kerülni kell a magas fordulaton való járatást.
Sajnos az én kapcsolóm is tönkrement, ezért egy mikrokapcsolót kellett beépítenem. Azóta működik. Nézd meg hogy a kapcsoló átadja-e a 12V-ot. Mert ha nem, nincs 12V a relének, és akkor az nem kapcsol.
Az én autóm régebbi, nálam a kapcsoló mögött a műszerfal alatt van a reléje. A kapcsoló bekapcsolásakor határozottan hallani a relé kattanását. Nálam, amikor elromlott a fűtés, nem a relé volt a hibás, hanem a kapcsoló. Inkább azt nézd meg hogy kapcsol-e.
Én is cserélnék szíjat, ha már meg kell bontani. Használtan vettem az autót, szerelő cserélte 70 ezer km-nél (gyári adat 120 ezer km, vagy 5 év). A csere vezérműszíj nem bírt ki 60 ezret és elszakadt. Igaz, az 5 éven már túl volt.
Bordás szíjnál annyira kell feszíteni hogy laza ne legyen, mivel a bordák magassága több mm, ezért kizárt hogy átugorjon. Hosszbordás annyira nem kényes, mert ha laza, visítani fog. Nemrég kezdte el nálam is, amikor a szervó rásegítő terhelte a rendszert. A generátor alatt lévő feszítő görgőn kellett állítani, azóta jó, nem visít.
Igen, vezérlés cserére, szíj, feszítő, vízpumpa, minden, ami ott van. Folyik a szivattyú és ha már meg kell bontani, akkor nem tenném vissza a régi szíjat, mivel anyagköltésgben kb. 10-13e Ft lenne a plusz ráfordítás. Plusz még főtengely szimering csere is szükséges, szóval bontani kell mindenképpen.
A szétszedéstől nem félek, csináltam már több autón és ha a Matiz a maga zsúfoltságával megoldható volt, akkor ezzel sem lesz gond :).
A feszesség a kérdés, na attól tartok, nehogy nekem átugorjon vagy elszakadjon. Nincs valami trükk, amivel valamilyen értéket párosítva hozzá, meg lehet kellőképpen feszíteni? Hosszbordás szíjakhoz létezik feszesség mérő, de nem tudom vezérműszíjnál használható-e illetve mennyi az érték.? Köszi! G.
Pontosan mire gondolsz? Talán vezérműszíj cserére? Azt én már cseréltem itthon. Nem volt egyszerű, mert nem vettem ki a motort, de sikerült megcsinálnom. A feszítőt "érzéssel" húztam meg. Ne legyen laza, de túl feszes se. Azóta mentem 22 ezer km-t.
Sajnos nekem elszakadt a vezérműszíjam, ezért 4 kipufogó szelepet is cserélnem kellett, de azt is sikerült megcsinálni.
Egy kis segítséget szeretnék kérni, szerintetek házilag kicserélhető az 1.4 8V Renault Thalia vezérlése? Cseréltem már sok autón a családban (B, C Corsa, H Astra, Daewoo Matiz), de ilyen feszítővel még nem találkoztam (két "állító" furat van rajta, az a típus). A neten azt írja, hogy kell hozzá frekvencia mérő és 160 Hz-re kell állítani a feszességet. Na most, ugye nekem ilyen nincs, de feltételezem van ennek más trükkje is.
Fő probléma, hogy ereszt a vízpumpa tömítés, ahhoz pedig bontani kell a vezérlést is. Nagyon köszönöm a tippeket! G.
Ha ott van mint a 1.4 8v nél azaz a motor és a "tuzfa"l között akkor feltről a motortér felől kivehető.. Nem tekergetni hanem sugár irányba huzni mert letörhet a fukle az jeladónak.
Tudom hogy ez egy Thalia-s fórum, de majdnem ugyan olyan a Clio-m is. Szóval ez egy 2003-as Clio, amiben rossz a sebességmérő óra. A sebesség jeladót nem találom az autóba, pedig sok videót, képet, robbantott ábrát megnéztem, de még a vezetékét sem találom. Lehetséges hogy ebbe már másmilyen rendszer lenne? Esetleg abs-en keresztül? Köszi a válaszokat!
Heló. Az enyém 1.5Dci, mindig itt áll a mutató, ha meleg. A dieselnél van egy légtelenítő kupak, olyan mint egy szelepsapka. Lehet a tieden is van. A termosztát háznál van, menetirány szerinti bal oldalán a motornak.
Nincs másik, járó motornál azzal kell légteleníteni. Én emelkedőre állva úgy szoktam légteleníteni hogy a légtelenítő csavar legyen a legmagasabb ponton.
Sziasztok Thaliások! Múlthéten vettem egy keveset futott szép példányt de van egy érdekes hibája amiben kérnék tőletetek egy kis segítséget. A vízhőfok nem akarja elérni az üzemi hőmérsékletet (óra szerint). Kicseréltem a termosztátot, igyekeztem lelégteleníteni a rendszert de lehet hogy az nem sikerült jól. Van ennek valami speciális sorrendisége, menete? Én egy légtelenítő csavart találtam (gumicsövön ami a tartályba megy). Van esetleg másik is?