Szerintem jobban jarsz 1 jo szerelovel a szervizek lehuzosak nagyon..... Ha gyertya regen volt benne cserelve akkor azt csereld ki es kozben nezd meg a kabeleket is-nincs-e megegve v. megtorve...Gyertya nekem Bosch 4 polusu van bent es nagyon jo...+ha kitudod cserelni az injektorszurot a tank alatt van ha alafekszel latni fogod...es ezeket magadnak megtudod csinalni,hatha csak ennyi lenne... Viszont,ha ezek utan is fenall a problemo nezesd meg a gyujtaselosztot es az AGR szelepet....
Lehet az, amiket felsoroltál, vagy nem. Katalizátornál max dugulás jöhetne szóba. Lambda általában hibakóddal száll el, de ekkor a motorvezérlés vészüzembe kapcsol át. Kisebb hibajelenségeknél előfordul, hogy nincs kontroll lámpa, de drasztikusabb hibajelenségeknél már igen, amennyiben olyan alkatrész száll el, amit figyel a vezérlés. Bár sok olyan is van, ami más alkatrészekre utalva vált ki hibakódot. Pl. ha fogsz egy benyáskannát és elkezdesz literszám benyát önteni a torkába, az a lambdán benyában dús keverékként jelenik meg és elkezdi visszaszabályozni a befecskendezett benya mennyiségét, ameddig tudja. Egy bizonyos értéknél már hibakódot generálna, hogy benyában nagyon dús a keverék.
A zörgés sok minden lehet és nem biztos, hogy van összefüggés a két dolog között.
Én a helyedben ellenőrizném a vákuumcsöveket is, mert azok is el tudnak töredezni és tudnak érdekes jelenségeket produkálni. De még van egy rakat dolog. Én a helyedben a kontroll lámpa ellenére elvinném egy hibakód és egyebek kiolvasására.
Kontrollampa nem vilagit? Lehet gyujtas,kabelek-gyertya,eldugult injektorszuro,AGR szelep eldugulva, Szoval sokminden.... :-( Ha szabolcsi vagy tudnek segiteni.....
Mivel DTI-igy van benne turbo... :-) Azert van extra a 407-ben is..... Viszont nekem is jobban bejon a veki... :-) Mind1-lenyeg tetszik,szereted.....es remeljuk benezzel ide hozzank tobbszor is... :-)
Ja, es kepet is rakhatsz fol egesz nyugodtan rola..... :-)
Nemrégiben vásároltam egy 96-os 100 lovas vectrát és olyan gondom van, hogy rángat az autó egy ideje, és ma délelőtt óta nagyon fura zörgés jön a motor felől, mintha valami a kipufogóval lenne és szegénykén nem képes átlépni az 50-es sebességet...én a katalizátorra vagy a lambda szondára tudok gondolni!
Légyszíves segítsetek, minden lehetséges hibalehetőség érdekel ilyen téren!
Köszönöm a segítséget !!! Akkor az eco gomb a megoldás és a fogyasztás is vissza esik .-) A tdi kérdésre nem tudok mit mondani de turbó az van benne és ful extrás manuális váltó , multi kormány, fedélzeti computer , abs , digit klíma , xenon ,100 le stb. De nem nagyképűségből írom mint inkább büszkeségből !!!
Az egyik legjobb ismerősöm véleménye , hogy eddig ez a leg jobb autóm pedíg volt passattól a 407-es pegueottig vagy 12 autóm !!! :-)
A következő lépés a hőkapcsolók cseréje lesz. Lehet hogy a kettő közül az egyik hibás. Aztán az időzítő-relét is megnézem. Ha ezekre sem változik, akkor feladom. De egyenlőre marad így mert nincs még garázsunk, a szabadtéri tevékenységből meg télre bőven elég az ami muszáj. (Lásd nicknév...)
Szerintem kizart,hogy 1.6-nal ilyen hutes legyen..... A csaladban van 98-as 1.6-os es az nem csinalja -csak mondjuk nyari kanikulaban,de akkor sem par perc utan es nem olyan hosszan ahogyan te is irtad. A v6-t nekem is leall 1-2 perc utan,ha meg is van hajtva.....es rendesen uzemmeleg a motor.De,ha csak 5-10 percet jaratnam meg nyaron is fol sem kapcsol indokolatlanul.... Szerintem ott valami rosszul van kotve....
Folytatom a hűtőventillátor esetét. Járattam a motort pár percig, majd amikor leállítottam, abban a pillanatban indult a ventillátor. Ebben szándékosságot sejtek. A kapcsolási rajzon találtam egy késleltető-relét, valamint a hűtő vízszekrényén két hőkapcsolót (egy helyett). Lehet hogy így jó az egész ahogy van, és csak én vagyok tudatlan, hogy hibának vélem a jelenséget.
Mármint anélkül, hogy bekapcsolna a kompresszor? 'ECO' gomb, vagy manuális klímásnál egy 'hópihe' gomb "letiltja" a kompresszort. Ha világít, az a jó. Viszont digit klímásnál amint benyomod az "AUTO" opciót, azonnal visszaáll a dolog. Emlékeim szerint "AUTO" módban csak akkor kapcsolja-e be a kompresszort, ha szükséges. De lehet, hogy tévedek.
Sziasztok , most vettem egy 2-es 1998-as tdi Bvectrá combit :-) az lenne az első kérdésem , hogy lehet klíma nélkül fűteni ? a többit majd sorjában :-)
Keresd a Vlad19 kollegat neki vannak ilyen rajzok es eltudja neked kuldeni-ha jol emlekszem...... Viszont az 1.6-nal hihetetlen ,hogy oly sokaig jarjon a ventinlator....
Ideírom az autó "jellemzőit" : Vectra B 1997-es klímás, manuális váltó Motor: X16XE Általában ezeket az adatokat szokták kérdezni... Óra szerint 147 ezer km van benne, de ránézésre sem túl elhasznált az autó. Próbálok valami kapcsolási rajzot keresni, mert amim van, az a képernyőn elég áttekinthetetlen. Ki kéne nyomtatnom egyes részeit.
Ha 1 kicsit reszletesebben leirnad az autot... pl. evjarat,moci,dizel v. benzin.... Tobbet tudnank mondani.... Viszont eleg hosszan csinalja-ami nem termeszetes.... :-(
Újdonsült Vectra-tulajdonosként üdvözlök mindenkit. Egy öreg Kadet után mintha az Orion űrhajóba ültem volna. Eddig néhány apróbb érintkezési hibán kívül más hiba még nem volt. Lassan felfedezem az autó (számomra) újdonságait. Ami furcsa, és nem találom az okát, a hűtőventillátor teljesen felesleges bekapcsolása. Kb. 4-5 km megtételekor a motor leállítása után vagy tíz percig forog a ventillátor. A hűtő felső vízcsöve kb kézmeleg. A hűtőben lévő hőkapcsolóról lehúzom a csatlakozót, a ventillátor vígan forog tovább. Ez normális dolog ?
Lenyeg,most mar ismet tudsz olvasgatni........ Hat igen ilyen hidegben nincs igazan kedve szerelgetni az embernek... Pedig nekem meg lesz mit-igaz van garazsom.... :-)
Internet hozzáférés, meg nem ráérés problémákkal küzdöttem. A lámpicskut még nem csináltam meg végleges, de már elviselhető szintre szoktam őket. :) Ha majd lesz annyi időm, meg nem lesz ilyen hideg, vagy lesz hova beállnom vele (garázs), ahol tudok fagyási sérülések bekövetkezése nélkül szerelni, akkor megcsinálom véglegesen.
Koszi az infot!Remelem sikerul megcsinalnom vagy legrosszabb esetben veszek ujat!Most meg probalom a kocsi beltér vilagitasat atvarazsolni kékre,remelem sikerul.:) Ha sikerul,teszek majd fel fotokat!!csákányság :)