és nem tudom sajna h mennyibe fájna egy vezérlés csere. nagyon remélem h soha sem fogom megtudni.
Akkor fehívom a figyelmedet, hogy ha megvetted vezérléscserével kell kezdened, ha csak nincs garanciális számla a cserélt vezérlésről. Vannak itt szakik, akik pontosabban megmondják mibe kerül egy vezérléscsere rajta.
szeva. a gumi lenne a legnagyobb probléma annak örülnék a leg jobban. nem szándékozom egyből megvenni az autót. holnap csak megnézem h egyáltalán milyen állapotban van. a belseje nagyon sokat elárúl majd. és nem tudom sajna h mennyibe fájna egy vezérlés csere. nagyon remélem h soha sem fogom megtudni.
Az én EGR szelepemen nincs elektronika, (A6 4b) nincs fogaskerék sem. Gondolom az újabbakat csinálták így, hogy csak cserélni lehessen. Ezért nem merek újabb szériás A6-ot (4F-et) venni. Már egy rohadt fékbetétcserét sem lehet házilag megcsinálni rajta. :-(
A legjobb szándékomból írom hogy ne vegyél A6-ost 2,9 milláért! Mindezt úgy írom hogy én nem próbáltam ki azt az autót. Ennyi pénzért nem árulnak normális állapotú A6 3.0TDI-t. A gatyádat is rá fogod költeni, és egy percet nem élvezel majd az autóból. Megérdeklődted mennyibe kerül egy gumi rá? Tudod mennyi egy vezérlés csere? Stb... Nem akarok a pénztárcádban turkálni, de gondold meg mielőtt beleszaladsz...
A fólázás alatt meg mi lehet, az is nagy kérdés....
Nem kérdés. Ha a fólia alatt minden rendben lenne, akkor nem 2,9 milla lenne az ára. Ne gondoljuk már hogy létezik a "jó autót olcsón" üzlet. Az eladó pontosan tudja hogy mit kínál eladásra. Ha ez egy jó autó lenne nem ennyi lenne az ára. Hiszékeny vevő mindig akad, (aki azt hiszi megcsinálta az évszázad üzletét) ezért tudják eladni ezt a romot is.
94-es évjáratú A6-os Avantom van.2.6 ,benzines.Legalább 10 autót megnéztem ebből a típusból,mire megvettem a mostanit.Nekem első sorban cuccolásra kell,sportszer kereskedésünk van.Sokat járunk vele,bírnia kell a terhelést.Szerencsére bírja is.LPG-t szereltettem bele,ha esetleg érdekel erről bővebb vélemény,megosztom veled.
A kilométer óra állás 10-ből 9-nél valóban nem mérvadó,nagyon szeretik tyütyüzni.(enyémben vásárláskor 260e volt óra szerint).Ne vedd meg rögtön az első kiglancolt példányt,nagyon bele lehet szaladni a problémákba.A motor hangja viszont szerintem nagyonis mérvadó lehet.A második kiszemelt példányt már majdnem megvettem,de bátyám szerencsére lebeszélt róla.Gyönyörű állapotú volt,de a motorja 10 perc járás után is úgy zakatolt mint egy traktor.Persze akkor még nem hallottam tisztességes állapotú 2.6-os motort.Amit végül is megvettünk,annak 2 perc melegedés után a hangját sem hallani szinte.
Amivel vásárlás után közvetlenül problémám akadt:
-vízhűtő (komplett csere vadi új gyárival megegyező 25.000HUF)-a kiegyenlítő tartályban barnás volt a hűtőfolyadék,amiről sajnos nem tudtam hogy lyukas hűtőt jelez...
-a hűtővíz kiegyenlítő tartály kivezető csonk is repedt volt,ez is csak üzemi hőfokon jön elő,komplett csere 5.000Ft
-klíma valahol ereszt,3-4 hónapig bírja (azután meg úgyis jön a tél) cirka 40e-ért rendbe tennék-egyébként 10-ből 8-nak rossz volt a klímája,ha tehetném digit klímásat már nem vennék belőle
-néhány LPG üzemmel kapcsolatos bosszantó dolog amit nem részletezek,csak ha érdekel
Van még egy 80-as audim is,kényelemben zongorázik a különbség az A6 javára.Szerencsére az elektromos berendezésekkel soha nem volt problémám,pedig van benne rendesen.
Ja,a lámpákat nézd meg jól!Ha szemből nézed,a felső prizmás lámpa a tompított.Ha szürkés elszíneződést látsz a prizma mögött,rögtön alkudhatsz egy ötvenest a vételárból,mert este már nem tudsz vele hazamenni.Nekem meg volt fakulva a tükör rész a prizma mögött,amit 100Wattos izzóval próbáltam orvosolni. Az eredmény 2 db fossá olvadt lámpatest.Bontottan nagy mákkal sikerült 25.000-ért venni 2 jó állapotút.Nagyjából ennyi.Nem bántam meg a vásárlást,már kb 2-szer behozta az árát.
Suzuki Swift áron egy prémiumautó tele elektronikával, kényes hajtásrendszerrel, ültetett futóművel.
A kormánya sokkal kopottabb, mint a haverom ilyen autója 570000 km-rel..
Persze meg lehet venni, de elég rizikósnak tűnik. Én nem mernék egy ilyet bevállalni, mert simán lehet egy pénztemető. Na persze lehet, hogy OK, de....
A fólázás alatt meg mi lehet, az is nagy kérdés....
Új vagyok itt és megvallom, nem olvastam vissza a fórumban.
Lassan kikopik alólam az első autóm, egy Saab. Mivel sajnos megszűnik a márka, kénytelen vagyok elbitangolni, mert nem az én műfajom alkatrészekre vadászni. Egyébként a következő is Saab lett volna, mert rendkívül meg vagyok vele elégedve, de ez nem ide tartozik.
Alternatívaként főleg a német triászban és a Volvo-ban gondolkodtam, de a Mercedes, BMW nem az én világom, a nekem elérhető Volvók meg hát nem túl jó autók (S40/S60)... Stílusban az Audi áll közel ahhoz, amit a Saabban megszerettem.
Nézegetem a - szigorúan - első generációs A6-osokat, amit még a szivar utáni 100-asból csináltak. Az a belső tér nagyon tetszik, szép és tágas, ami fontos mert magas vagyok. Leginkább a benzines változatok jönnek szóba, egyszerűen nem szeretem a dízeleket, legyen bármilyen jó. Az azutáni A6-okról elég sok rosszat hallottam, a harmadikra meg már nincs pénzem...
Mit tudtok ajánlani, mire kell figyelni? Természetesen a 160 ezret futott 16 éves autókban én sem hiszek, az állapot számít. Mennyire megbízható? Mi a kényes alkatrésze? Van-e jól dolgozó márkaspecifikus szaki?
Milyen fogaskerekeket nyalt le az EGR? És miért ne lehetne kitakarítani?
Az EGR/AGR csak egy szelep ami a kipuffogógáz egy részét (környezetvédelmi okokból) visszavezeti a motorba. Néha annyira elkormolódik, hogy a lerakódásoktól a szelep megszorul. ha kitakarítod újra működik. Persze van akainek jobban megéri ha tőle veszel egy újat...
az az egr szelep az miaz? S-linet szeretnék gyárilag ültetve van. hogy mekkora kerekek lesznek rá azt még én sem tudom, de miért kell azokkal vigyázni? a kötelező szervizek gondolom azért húzósak!? tárcsák fékbetétek cseréje?
Hála Istennek eddig semmi.. egy izzítógyertya garnitúrát kellett cserélni...ennyi! ... EGR szelepet kell néha tisztítani mert ezt nem lehet ledugózni mint a 2.5-ön! Igazából ami nem jó dolog ez az ültetett futómű meg a 19-es kerekek... ennyi! vigyázni kell rá!
Audi A6 2.4 Benzin V6 98" AGA motorkódú autóban esetleg tudja-e valaki, hogy az a 2 db olajcső, ami a motor alatt megy be a vízhűtőbe, és tömítés nélküli, kúpos hollandival oldható, az milyen olaj hűtését hivatott végezni? Motorolaj, vagy automata váltó olaj hűtés?