Először is gratulálok az autóhoz, és balesetmentes közlekedést kivánok!
a hátsóablak fűtés kapcsolóját próbáld meg óvatosan valami vékony csavarhúzóval vagy valami hasonlóval kipiszkálni. a két oldalán van egy sín, abba bele tudsz kapaszkodni és kihúzni. az alapjárat ingadozásnak nagyon sok oka lehet. ha menet közben nem tapasztalsz rendellenességet, valamit cseréltél gyertyát, olajat és minden ilyen megfelelő, akor szerintem próbáld meg kihuzatni picit (úgy leszabályzás környékéig), hátha csak AGR szelep van kicsit bemocskolódva . ha azután sem javul a helyzet akkor nem tudom.
Nemrégiben én is B Vectra tulajdonos lettem,a gép 2002-es 1.6 16V szép fehér kombi.Eddig még csak pár száz km-t mentem vele,de egyre jobban tetszik,nem egy táltos,de nekem épp megfelel.
Persze hibáktól nem mentes a járgány,ebből csak egy dolog aggaszt,mégpedig az,hogy az alapjárat egy kicsit alacsony,és egy kissé egyenetlenül is jár,nem mondanám zavarónak,de a ford.szám mérő is bemozdul néha.Kb.650-700 körül foroghat.Mi lehet a gond?Vagy egyszerűen keressek opelos szervízt és nézessem meg géppel?
A másik éppen kapcsolódva ccustomer fórumtársunk hozzászólásához,a hátsóablakfűtés kapcsolója, ami alaphelyzetben nem világít,de a működést visszajelzi.A forrasztás megoldott,de hogy lehet kiszedni a kapcsolót a műszerfalból?
Adott Opel B Vectra 2.0 dízel '97-es 83 lóerős,alapjáraton beindítás után kigyullad az engine check kontrolllámpa 1500-as fordulat után elalszik majd 120-as tempónál újra kigyullad és letilt a motor!
A diagnosztika azt mondta hogy rossz az EGR szelep,újat tettünk bele de még mindig ugyanazt csinálj
értem...és azt honnan fogom tudni, hogy nem bowdenes a gáz, magyarán mehet bele a kar egyből? vagy ha van olyan csatlakozó benne, akkor már elő van készítve a tempomatra?
Le kell venni a kormány alatti műanyagot, ahonnan az indexkar kilóg. Aztán a burkolat alatt az indexkar tövének közelében kell lennie egy négyérintkezős csatival szerelt vezeték kötegnek.
Igen nagy műanyag bütykös a vége....én azt vettem észre, hogy nem magam felé, hanem inkább a másik irányba lehet könnyen elmozdítani. És akkor a szóban forgó tempomat csatlakozó hol található? Le kell hozzá venni a kormány alatti műanag burkolatot? AZt honnan tudom, hogy elektromos a gázpedálom, vagy sem??
Még egy kérdés...Le szeretném cserélni a fejegységet egy cdr-500-asra.ez cd-s, a régi pedig kazettás. a régit el lehet még adni?mennyit érhet egy ilyen szerkezet?
...Ha egy ilyen nagy gumi bütyök van a karon, az biza a kormánymagasság állítója. Emlékeim szerint magad felé kell húzni, majd a kormányra nyomást gyakorolni fel avagy le.
visszatérve erre a tempomat-kérdésre....nekem van egy kar az indexkar alatt, de ha jól sejtem az a kormánymagasság állító kar lehet.vagy tévedek? Bár most megnéztem, húztam, toltam, le és fel, de meg sem mozdult a kormány.Szóval mi a pontos funkciója a karnak, és hogyan működik vajon? :) 1,8/16v és 2000-es évjáratú
valószinű akkor ki van égve az izzó benne. nekem is ki volt, a klima gombban is és a belső levegő keringetésnek is. azthiszem körülbelül 5-7ezer forint újonnan opel szalonban 1 olyan gombnak az ára, szóval ajánlom h keress valami opel alkatrészboltot , vagy valamit ahol bontottan lehet kapni ilyen apróságokat. én egy miskolci alkatrészboltból 1000 Ft/darab áron vettem 2 kapcsolót. jah és mindegy hogy melyik kapcsolót veszed (lehet akár hátsóablakfűtéses is), a kapcsolót ha szétszeded 1 kis műanyag foglalatban van beforrasztva a 2 izzó, azt átcseréled a saját kapcsolódba és már müködik is mint az új... sajnos külön az izzót cserélni elég macera, max ha nagyon profin bánsz a forrasztópákával meg szerzel olyan spéci izzót...
Sziasztok , az eco gombnak világítania kell valamelyik állásban ? és ha igen akkor , hogy leher cserélni a ledet ill a levegő erösségét jelző kijelző is megvakukt :-(
Akkor az elektronikus gázpedál meg van. Még a többit kell ellenőrizni. Kapcsoló (gomb) a kuplungpedálnál és az indexkapcsoló csatija a kormányburkolat alatt. Valahol a meglévő indexkapcsoló közelében kell lennie.
a múltkoriakban egy hazaút során sikerült belekeverdnem két és fél órás intenzív dugóba (na tippeljetek hol??? hát persze pesten erzsébet hid felé...). nemtudom pontosan mi oka lehet, de az autó már a dugóban is néha néha megtorpant indulásnál, utána iszonyatosan lomhának tűnt. továbbá mikor mentem utána egy 70-80 km-t, és megálltam pihenni, alapjáraton elkezdett egyenletlenül járni. leállítottam, elinditottam újra de akkor is (menet közben nem volt rendellenesség). folytatni kellettem persze az utamat, szal mentem tovább, kicsit kihuzattam, majd miután lejöttem az autópályáról megálltam hogy javult-e a helyzet. csodák csodájára visszatért a régi szép sugárhajtóműhöz hasonló hangja. ez szerintetek normális a 2 és fél órás pöcsölés után?
Nem írtad, hogy mikori évjárat. Ha már elektronikus gázpedálos, akkor már egy dolog meg van, mert a bowdenesnél egy külön léptetőmotor kell a tempomathoz, amit gyárilag általában nem raknak bele a nem tempomatos kocsikba. Meg kell nézni, hogy a kormányburkolat alatt van-e egy ledugózott négy érintkezős szürke csati. Ez való a tempomatos indexkapcsolóhoz. Még a kuplungpedálnál egy kapcsoló megléte is szükséges. Utóbbi néha már gyárilag benne van. Ha ez mind megvan, akkor már csak egy tech2-vel be kell kapcsolni a vezérlésben a tempomatot, de néha ez sem kell. Volt, akinek csak szerezni kellett egy tempomatos indexkapcsolót, rádugta és ment is a tempomat.
Ha bowdenes a gázpedál, akkor jobb hagyni a csudába, mert újonnan a léptetőmotor és hozzá a bowden ~130.000 Ft. Illetve használtan néha találni 30.000 körül.
Nyáron múlt egy éve, hogy vettem egy 1,6-os B Vectrát, és nagyon meg vagyok elégedve. Mind kényelem, mind fogyasztás terén csak jót tudok mondani. A kérdésem az, hogy honnan lehet azt tudni, hogy az autó elő van készítve tempomatra vagy nincs. Továbbá mi a vélemény fedélzeti computer utólagos beszereléséről?
Majd 1 jo ora mulva indulok Manchesterbe(kb.140 km)...... Tavasszal alakitottak at a teljes 1-es terminalt,igy megint meg kell talani mindent+a kurva szigoru biztonsagi ellenorzesek....
Na igen, csak te es en akik ugymond rendszeresen olvasgatjuk pedig annyi veki van.... Nekem nem igazan lesz idom,mert holnap mar otthoni levegot szivok..... :-) Es rengeteg elintezni valom lesz...... de erre erdemes lenne visszaterni....
Jahh. Csak most elkezdeni gyűjtögetni elég nehézkes lenne. Pontosabban, mire felépül az adatbázis, addigra eltelne némi idő, ezért ezt a topicot kellene kihasználni indulási alapnak a régebbi hozzászólásokkal. De ezt ki nézi át?
Vagy inkább márkaszerviz. Bár én jobban bíznék valami opelre specializálódott szakira, mint a márkaszervizre, mert nálunk "nem csinálunk semmit"-ért is minimum 5000-et kérnek. Nomeg ők inkább az alkatrész cseréjére vezetnek rá, mintsem javítsanak a kocsiban. Náluk a belsőtér világítás kiégett izzója helyett nem izzót akarnak veteni a kuncsafttal, hanem simán kicseréltetik kompletten az egész lámpát. Durva hasonlat, de kb. ez megy.
He-he! Te szegény. Azért vannak itt többen is segítőkész emberek. :-) Bár jó lenne, ha valaki nem csak a hibát vetné fel, hanem azt is, ha sikerült megoldani. Mármint a problémamegoldás menetét. Persze ez eddig is ment, csak nem elég intenzíven.
Lassan már tényleg csinálni kéne valahová valami hibalistát és az azonos hibajelenségek kiváltó okait és megoldásukat szépen betömöríteni. Így el lehetne kerülni, hogy valakinek vissza kelljen keresni a több ezer hozzászólásban.