nekünk amúgy most X16XEL motorú Zafink van és semmi baj nincs vele. Z16XE is ugyanez a motor a különbség csak a környezetvédelmi hülyeségben van. Z16XEP-t nem ismerem.
Úgy tudom az olajfogyasztási 1.6 Ecotec olajfogyasztási probléma inkább az évjárattól függ, nem a motor típostól, a '98 elöttiekkel voltak gyakrabban gondok.
Nekem volt egy '99-es Tigrám X16XE motorral. Most kb 100 e. km van benne, eddig semmi motor gond nem volt vele és egy csereperiódus alatt nincs szemmel látható olajfogyasztás.
Na, tegnap lementem Csongrádra az M5-ösön (végre matricás:-)), pálya 120-130, országút 90-100 km/órával, kb. 5-5.5 liter fogyasztással (Tesco-benzin:-)), olaj semmi nem fogyott a csere óta az 5W-40-esből. Szerintem jó lesz.
BLASIUS!
az X16XE az tényleg nagyon gáz tapasztalatból mondom. ez a motor egyébként nincs Astrában a Tigrának volt ilyen. Astrának X16XEL van. amúgy nincs sok különbség a két motor között.
4 db új Continental ContiEco Contact EP 155/80 R13 79T C Corsa gyári gumijaim eladók. Ár:35.000 Ft.
Keresek jó állapotú, esetleg új 13-as alufelnit C Corsára.
06-30-211-1666
Az 5w-40 jó, a Corsa könyve is ezt ajánlja. Gondolom a szervízek is ilyesmit tesznek bele.
A német opel oldalon már lehet rendelni az új astrát, mindenféle felszereltséggel, extrákkal, és a tervező rész megadja az árakat is. Mondjuk nem olcsó...
Köszi, én is erre gondoltam, de azért jobb, ha megerősítik.:-)
A szervízkönyv szerint gyárilag 5W-30-cal töltötték fel. Ennek lehet hinni? Ehhez képest az 5W-40 nem nagy eltérés ugye?
Az új Astra én úgy tudom már tartalmaz mindenféle elektromos kütyüket, pl. levegőnyomásra figyelmeztet. De hátha megbízhatóbb lesz, mint a franciák.:-) Nekem nagyon bejön a képek és tesztek alapján.
Az olaj szerintem jó. Legalábbis utánnanézve: az olaj ezen előírásoknak felel meg: a3, b3, b4, benzines opelbe pedig a3 v. b3 minősítésü kell. Szal ok. De lehet valaki jobban vágja :)))
Az Astránk 1.4-es, 16V-s ecotec:))) Gyakorlatilag nem eszik olajat, szal mondhatnám jó motor, viszont mintegy 35e-nél volt egy vízpumpa-csere (+teljes vezérlés ofcourse :(( ).
Emléxem, a régi astránk (1.6 8v) pedig állandóan leállt alapjáraton. És egy szervíz se jött rá mitől. De így is eladtuk:)))
Ilyen pici nyűgök előjönnek sajna, hisz opel, de még sose hagytak az út szélén.
Viszont legalább nem találja ki a fedélzeti computer, hogy kevés a levegő a kerekekben, elkopott a fékbetét, behúzva maradt a kézifék, vagy csak a befecskendező rossz. (ezek Renault Megane2-nél vannak:))) )
/és ahogy látom, az új astra se lesz telerakva elektromos küyükkel:))) /
A könyv szerint az első pár ezer km alatt változó az olajfogyasztás, utána állandósul. Szerintem a bekopás során nyelt le egy picit. Az Astrában milyen motor van? Állítólag az X16XE a gáz. Egyik kollégámnak van az, de ő csak 15e-ként cserélteti, nem kell neki rátölteni, igaz nem is nézi.:-)
Na most a kérdésem, hogy a Maxabónál betöltött ACEA A3/B3/B4 megfelel az ACEA A3/B3 követelménynek?
Hát ja, az még ok, de szerintem akinél eszi az olajat, az nyugodtan tegye bele 10w-40-et, és ha még azt is eszi, akkor szervíz.
Egyébként a lassan egy éves Corsánk is picit eszi(mostanra 1 rovátkával lejjebb a pálcán), bár kevés km van benne (5000-nél picitt több), míg a közel 4 éves Astra G-nk évi 12-14 ezres futással se bír lenyelni egy kortyot se...
Ez már újabb Ecotec motor és 5w-40 van benne. Állítólag (szervízkönyv szerint) a gyári oalj 5W-30-as. Abból volt ennyi olajfogyasztása. Ez még {jrható.
Anno sok helyen olvastam, hogy a menő 0w-40es olajakat ezek az ecotecek nem szeretik. Túl "híg" nekik, és megeszik.
Ha jól tudom, 10w-40 való bele.
Más tapasztalat?
A mostani A2 magazinban (sok év óta most vettem csak úgy egyet) olvastam a tavaszi felkészítés kapcsán, hogy érdemes a központizáras autók zárait is picit megjáratni időnként kulccsal(+olaj/wd40), különben beragathatnak.
Én tegnap elvittem és lecseréltettem a gyári olajat Mobil-1 5w-40-re. ACEA A3/B3/B4 a teljszintje, miközben a könyv ACEA A3/B3-at ír. Ez uyge azt teljesíti? Nekem 7500 km alatt a gyári olajból olyan 1-2 dl fogyhatott. Víz nem. Popsi szerintem ezt mindenképpen reklamáld meg!
Örülj nek, hogy neked nem az olaad fogy. Én ismét viszzavitte a szervízbe, ahol azt monedták, hogykb 0,6 liter olajfogyasztás 1000 km-ként még standard... No comment. Így az első szervízig kb 50e költök oljara.
Jut eszembe 1,3 CDTI -hez kapott valaki hozzá való szervízkönyvet? Mert nekem azt se tudták megmondni, hogy hány liter van benne.
Ja a kocsi december 12-i, 9000 km van benne, és több mint 3 liter olaj.... :(
Én is Decemberben vettem a Corsámat néha-néha betettem egy-két cuccot a csomagtartóba, utána nem nyitottym ki egy hónapig, és azóta sem tudom, hiába próbálom a központi zárral vagy csak simán a csomagtartó zárjával, akkor se nyílik.
Mással nem fordult még elő??
Más kérdés: Lassan itt a tavasz, nem lesz corsa tali valahol, vagy nincs is külön corsa találkozó csak a MOTE??
Megdöbbentő dolgot vettem észre az uj corzánkon.
Decemberben hoztuk el.Ma mondtam magamnak hogy belenézek a motortérbe.Olaj szintet megnézem.Remek.Semmi nem hiányzik.Feltöltöm az ablak mosót.Gondoltam csak rápillantok a kiegyenlitő tartályra.Hát jol tettem. Ugyanis porzott a szárazságtól!!!!Tök üres volt.
Jó 1 litert kellett bele lögybinteni.Hogy maxig mennyen.De járatva még lejjebb ment egy kicsit és még kellett bele pár deci. A dévu lanosunkba 4 évig hozzá se öntöttünk.
Ez nem lehet normális jelenség. Ötletek??
Szerintem érdemesebb egy 2 év körüli használtat magánszemélytől kivárni azt már 1.8 m körül megveheted 5 ajtó 1.2-es motorral nem túl sok kilométerrel. Én is egy ilyesmit vettem club felszereltséggel. Igaz légkondisat nehéz találni én nem is néztem ilyet, de kb. 700e körül van az árkülönbözet az újhoz képest ami elgondolkoztató ...
Szerintem érdemesebb egy 2 év körüli használtat magánszemélytől kivárni azt már 1.8 m körül megveheted 5 ajtó 1.2-es motorral nem túl sok kilométerrel. Én is egy ilyesmit vettem club felszereltséggel. Igaz légkondisat nehéz találni én nem is néztem iléyet, de kb. 700e körül van az árkülönbözet ami elgondolkoztató ...
Most nézem, és úgy látszik, hogy essentia felszereltségi szinttel nem lehet kapni az 1literes Corsát. Így már más a helyzet, akkor 2.5lenne az 1.2es. Igaz a 250kedvezményből kijönne a klima meg az ABS (extra csomag). Ez azonban már nagyon nagy különbség. Tehát lehet, hogy mégis jó döntés használtan venni egyet. Viszont én olyat keresnék, amiben legalább klíma van (vagy csak az), mert később a klíma nélkülit nagyon nehéz lesz eladni.
Az 5 ajtós corsa 1000-es ára 2,197,000 huf ez szinte semmi extrát nem tartalmaz.
A 250,000 ft ajándékról annyit, hogy a klima (240,000 ft), abs (140,000 ft), központi zár (45,000 ft), szervókormány (200,000 ft)...
Ez igy összesen: 2822000 ft - 250,000ft kedvezmény, ami 2572000 ft lenne, de ez számomra túlzásnak t?nik egy picit.
Félre nem értsen senki nem akarok túl okos lenni, de az extráknak elég borsós ára van.
Viszont továbbra sem tudom, hogy mitév? legyek....
Az fix, hogy én nem venném meg. Akkor inkább vennék egy zsír újat 1,990,000ért. Mert abban már az újabb motor van, és javítottak az autó kormányzásán. Nem is beszélve, hogy ehhez jön 2év garancia, ami azért nem elhanyagolható. És azok az extrák amik abban az autóban vannak, teljesen fölöslegesek, csak mókusvakításra jók. Egyedül a központi zár az, ami hasznos. Meg ha hozzávesszük, hogy most az új Corsákhoz 250e nyi ajándék extrákat adnak... Igaz, a vivához biztos, hogy nem, de az összes többi felszereltségi szinthez viszont igen, és abból kijön a légkondi, meg az ABS. Mert ezek viszont kellenek!
Szia gluki23!
Én Januárban vettem egy új 1 literest.
5 ajtós
már twinport motor van benne :o)
2.167.000 volt az ára.
(nincs benne:színezett üveg,elektromos ablak,központi)
Nézd meg,hogy ugyanazzal a felszereltséggel,mennyibe jönne ki az új.
És ha minden igaz májustól csak ABS-el ellátott autókat forgalmazhatnak,ez lehet hogy dob az új autó árakon...
De lesznek nálam szakavatottabbak is,akik hasznos tanácsokkal látnak majd el a fórumon.