"Nem volt idő arra, hogy az az egy ember, aki kezelte, minden alkatrészt modellezzen rajta. Most minden alkatrészt 3D-ben terveznek, van szilárdságtani, termodinamikai elemzés. Mielött egyetlen alátét is elkészülne egy motorhoz, már pontosan lehet tudni, hogy mik lesznek a gyenge pontjai és a kezdeti gyártás elött ki lehet javítani azokat. Tehát maga a konstrukció sokat fejlődött az elmúlt 10 évben is."
Azt nem állítottam, hogy nem volt fejlődés, csak azt, hogy az nem tartja a lépést a teljesítmény növelésével...
Különben nem 10 évről van itt szó, hanem csak 4-5-ről.
Legalábbis 4-5 éve egy 1.8-2.0 dízel még "csak" 90-100 lóerős volt.
Zavarban kizárólag a helyesírásod miatt vagyok. Sok köze ugyanis nincs a magyar nyelvhez (meg úgy általában semmilyen nyelvhez sem). A topicot meg jó lenne, ha hanyagolnád, mert ez nem a te egocentrikus hajlamaidnak kiélésére lett létrehozva.
Szívesen lennék menager, de fogalmam sincs, hogy eszik-e vagy isszák.
Elolvastam a hozzászólásaidat (mind a 23-at), mert megkívántam rövid szösszeneted alapján. Ajánlom mindenkinek. Vagy inkább mégsem, nem vagyok szadista. :-)))
Végig olvasva hozzászólások százait, csak gratulálni tudok. Ilyen minimális tárgyi tudással ekkora idulatokat csak az tud kelteni, ki, kismertekben elfogult. Szerintem te menager vagy és élvezed is!!!!!
"Dehát a nyomatékgörbe nem is számít,lényeg a lóerő,nem? Akkor mért is nem húz?"
A nyomaték gyorsítja az autót de ehhez kell elndület is itt jön a fordulatszám.
Szal a gyorsításhoz tudnunk kell a nyomatékot és a fordulatszám szorzatát itt jön képbe a TELJESÍTMÉNY.
Szóval ez a lényeg.
Üdv
aero
Sajnos a nyomatékgörbe előbb-utóbb lekonyul. Hiába, nem tökéletes világban élünk. :-))
Látom, felrakatad a CTR fékútját. Jobban símítottad a görbét, mint a többi grafikonnál? Mert az ABS hatása nem nagyon látszik rajta, ellentétben a többi grafikonnal (kivéve Passat).
Raadasul jol lathatoan mindket auto nyomatekgorbeje konyul vegig a hasznalhato fordulatszam tartomanyon.
Az tehat nem baj, ha konyul, csak mertekkel konyuljon! :)
>Dehát a nyomatékgörbe nem is számít,lényeg a lóerő,nem? Akkor mért is nem húz?
Nem figyelsz, hogy a huzott 1.8T mar 3500-on 180 Loerot lead, vagyis annyit, mint a huzas elott 5900-on, vagy hol.
De hiaba konyul a nyomatekgorbe, ha a teljesitmeny nagyobb, mint kisebb fordulaton akkor megeri porgetni, ez ilyen egyszeru.
Ha a max. teljesitmenyt 4700-on adja, akkor nem eri meg 6000-ig porgetni, ez vilagos, nem???
Tessek, itt van ket auto meresi diagramja osszerakva egy chart-ra.
Az egyik egy dizel (szurkes vonalak) a masik egy benzines. Mindketto turbos.
Jol lathato, hogy a hatalmas, kozel 400 Nm nyomatek ellenere a teljesitmeny ugye csak kb. 120 kW a dizelnel.
A benzines a joval hervadtabb, 255 Nm-es csucs ellenere nagyobb teljesitmenyt produkal, 135 kW korul.
Most melyik jobb szerinted?
Ha nem porgethetjuk egyik motort sem 5000 fole, akkor siman a dizel gyoz, nem is kerdes. De ha mindket motorral "all-out" modon gyorsitunk, akkor a benzines nyer siman.
Ekkor ugyanis a hasznalt tartomanyban a dizel vegig kozel 120 kW-ot ad le, a benzines meg vegig 125 kW felett. (5000 alatt nem lesz gyorsitaskor)