33 százalékos népszerűséggel az első a politikai pártok közt a Jobbik, mutatta ki a felsőoktatásban résztvevők közt végzett kutatás.
A kutatás egyik munkatársa, Róna Dániel szociológus szerint egy párt, jelen esetben a Jobbik markáns előnye olyan jelentős ebben a generációban, amelyre csak a kilencvenes években volt példa: akkor a Fidesz volt felülreprezentálva a 15-29 éves korcsoportban. A Jobbik támogatottsága négyszer-ötször magasabb a 18–29 éves korosztályban, mint a 60 év felettiek körében,
Link:
http://index.hu/belfold/2013/02/16/az_egyetemistak_kozt_a_jobbik_a_legnepszerubb/
topiknyitó megjegyzése:
zsidókkal, izraellel, nácikkal stb. kapcsolatban van több kapcsolódó szaktopik, trollkodni, trollt etetni ott tessék!
Természetesen nem az az árnyoldala a KGST-nek, hogy az Ikarus az egész szovjet tömböt elláthatta autóbusszal, hanem hogy csak azzal, és a saját ötletek, fejlesztések, típusok központilag tíltottak voltak.
Volt egy nagyon jó tulajdonságokkal rendelkező magyar kisautó, a Pente 500, amit központi utasításra nem engedtek sorozatban gyártani.
A magyar tehergépkocsigyártást szintén leállították (úgy hallottam, az IFA-áradat tett be a Csepelnek).
A motorkerékpárgyártást úgyszintén.
De később is jellemző volt, hogy a magyar ötletek valahogy mindig elhalnak: a Videoton jelentett be még az 1990-es évek közepén egy video-walkman nevű újdonságot - hát erről azóta sem hallottam többet.
A számítógépes mágneslemez ("floppy") is magyar találmány, de nálunk odefenn ebben sem láttak fantáziát - nemúgy a japánok.
Szóval mindenekelőtt olyan vezetés kell a kormánynak, amely megbecsüli és támogatja a hazai vállalatokat és fejlesztéseket; a mostani, a Fidesz nem tudom, mit lelkendezik azon, hogy néhány külföldi vállalat itt gyártatja a termékeit. Persze jöhetnek, mert munkát adnak, de azért elsősorban a magyarok létezzenek már, ha nem nagy elvárás ez.
http://mno.hu/hirtvvideo?page=2 főleg az ilyen elszólásokkal segít:-))) a jobbik mint ANTIFASISZTA eszméket támogató szervezet.És mindezt papírról beolvasva ,Zoltay meg rágja a kefét dühében....
Hát ez pont nem az árnyoldala volt, ha az Ikarusz csak Magyarországra gyárthatott volna buszt, akkor az évi 12 ezer darabos sorozatot soha nem érhette volna el, vagyis mé ennyit sem fejleszthetett volna.
Személygépkocsit persze gyárthattunk volna, ha veszünk valami kkülföldi licenszet, a Rábánál próbálkoztak is a Toyotával, de persze le lett álítva az üzlet.
Amúgy a KGST saját személyautófejlesztése 0 volt:
a Trabant és Wartburg lényegében fedeles motorbicikli, háború előtti alapokon,
a Moszkvics, Volga, Csajka lopott, illetve koppintott, szintén háború előtti,
a Zaporozsecnél még a koppintást is totál elszúrták,
a Lada, a Polskik, a Zastavák mind Fiat licensz, a Dacia Renault.
A Skoda és a Tatra volt saját fejlesztés - többé-kevésbé.
csak hazafias érzelmű vállalatokkal, példamutatással, fegyelemmel
Van egy primitív ötlet, nem az enyém, máshol bevált, persze nem egy csapásra:
kiváló áruval megfizethető áron.
A sok fafejű fogyasztó ugyanis a vállalat hazafias érzelméért egy kanyi vasat sem akar fizetni.
Egyébként volt arra is példa, hogy nagyjából ugyanaz a termék más márkajelzéssel ment más piacra, és a minősége sem ugyanaz volt!
Lásd Lada-Zsiguli.
A Videoton-Audioton-sztoriról nem hallottam, simán lehet igaz is, pl azáltal, hogy ugyanazt a készüléket jobb minőségű alkatrészek felhasználásával szerelik össze.
Az oroszok szállítottak IC-ket nekünk is, de a tőlünk vett elektronikus készülékekben, számítógépekben nem szívesen látták viszont azokat, nyugati IC-kkel viszont vitték, mint a cukrot.
Na, azért nem mindenkit lehet hülyének nézni. 1. A hatalom édes. 2. A politikában nincs örök barátság és 3., nincs örök harag.
Rácáfolsz a nevedre, hogy ennyit nem tudsz tapasztalatból? Gondolj csak az SZDSZ-MSZP koalára! Ja, hogy jobb oldalon ilyesmi nem lehetséges? Ugyan már! Valaki azt mondta, hogy csuhások, térdre, imához. És mit látunk? A KDNP adja a klerikális színezetet. Valaki azt is mondta, hogy "Ruszkik haza!" És mit látunk? Paks II. Na, de ez a meccs még nem lejátszott, mert Putyin szerintem behúzta a csőbe Orbánt. Ugyanis miért is szeretné?
"A régi jó márkáink azért haltak meg, mert elmaradt a fejlesztés már kb 1980-tól (vagy még korábbtól) kezdve."
Na igen, a KGST árnyoldala, tetézve azzal, hogy kicsi volt a termékskála (pl. az Ikarus gyárthatott volna kisbuszokat, sőt, személygépkocsikat is, ha engedik), nameg Csonka-Magyarország belső piaca nem túl nagy, ezért nem volt túl nagy a gyártókapacitás sem (pl. a Videoton esetében, amit szóvá is tettek a külföldi befektetők a rendszerváltás idején, hogy milyen kevés TV-készüléket képes legyártani).
"a "magyar" média azt verte a lakosság fejébe, hogy a magyar áru szar ;-), ezért soxor Magyarországon gyártott terméket idegen márkajelzéssel lehetett kizárólag eladni, mivel nem voltak hajlandóak megvenni :-)))"
Akkor mégsem legenda, hogy annakidején Videoton alkatrészekből készültek az Audioton TV-k, amiket nagy lelkesen a kivitt valutáért vettek és hoztak be (azaz vissza) honfitársaink Bécsben?
Nem tudom, mikor kezdődött ez a "magyar árú szar, a külföldi meg milyen jó" mánia, de ezen is csak hazafias érzelmű vállalatokkal, példamutatással, fegyelemmel és mindezt megalapozó hazafias vezetéssel lehet változtatni.
(meg még onnan, hogy hol van a világon ilyesmi - ja Bulgária, meg Horvátország :-)) - fajsúlytalan dolgok ezek, meg onnan, hogy ugye maguk az adózási, számviteli szabályok egyöntetűsége egy adott országban működő polgárokra.)
Meg a diszkrimináció, meg a kirekesztés, meg a fajüldözés.
Ez a dolog nem fog megállni egy ponton, ez nem úgy van...
Amit én látok, az az, hogy egy kormányközeli vállalkozó gyárában egy külföldi gyártmányú gyártósoron szerelnek össze egy elektronikus kütyüt, aminek biztos "piaca" van, hiszen kötelező lesz beépíteni, használni, megvenni.
Az nem látszik, hogy ezt normális piaci körülmények között mennyivel olcsóbban lehetne megkapni, és az sem, hogy a felhasznált áramkörök magyarok lennének (nyilvánvalóan nem azok, legalábbis a kritikus elemek nem, szűrőkondit talán még gyártunk)
Szóval itt tartunk, és innen kéne az élre ugrani. Nem ma lesz, úgy érzem.
Még ha az energiacella gyártásáról lenne szó... :-/
"A régi jó márkáink azért haltak meg, mert elmaradt a fejlesztés már kb 1980-tól"
nem teljesen, hanem a "magyar" média azt verte a lakosság fejébe, hogy a magyar áru szar ;-), ezért soxor Magyarországon gyártott terméket idegen márkajelzéssel lehetett kizárólag eladni, mivel nem voltak hajlandóak megvenni :-)))
Az NDK-ban, Csehszlovákiában, Lengyelországban, Oroszoknál gyártott termékekkel hasonlóan. :-DDD
Nem árt, de emellett a megfelelő ár sem ártana, amihez viszont korszerű és hatékony termelés kell. Ebből viszont az (is) következik, hogy a jelenleg mezőgazdasággal foglalkozóknak a fele sem maradna meg, a többinek más munka után kéne nézni.
hanem fel kell támasztani régi jó márkáinkat,
A régi jó márkáink azért haltak meg, mert elmaradt a fejlesztés már kb 1980-tól (vagy még korábbtól) kezdve. Vagyis 30-40 év műszaki fejlesztés elmaradását kéne behozni egy csapásra. Aztán lehetne kezdeni reklámozni, mert akkor már lenne mit.
Hiszen a belföldön való megerősödés jelenthet ugródeszkát a világpiac felé.
Ez igaz, ha a politikát sikerül távol tartani. Belföldön ugyanis meg lehet erősödni azzal is, hogy valaki zsebében tudhatja a közbeszerzéseket meg az államapparátus megfelelő részeit, de ez a határon túl már nem működik, csak a minőség és az ár.