Akkor végre én is hozzászólnék a topichoz.
A történet még 2003 októberében kezdődött, mikor anyu bejelentette, hogy kéne 1 kisautó! Nah mondom király! Jogsim csak nekem van! :)
Kapok 1 autót! Kérdeztem mit javasol? Erre ő: Daewoo Kalos! Ajjj! mondtam! Akkó' inkább suzuki. Az kiforrottab. Megállapodtunk abban, hogy körülnézünk, kipróbáljuk, stb. Időrend: Toyota Yaris: Elmentünk haverral egy kereskedésbe. Ültünk 25 percet (senki sem foglalkozott velünk), majd fogtuk magunkat és eljöttünk. VW Polo: Drága. Skoda Fabia: Drága és kevesebbet tud. Itt már bajban voltam, mert azt hittem tényleg Kalos lesz belőle. Mondom nézzük meg azért a Kalost is. Megyünk a kereskedésbe és az odaúton eszembe jutott, hogy megnézhetnénk 1 Corsát is. Daewoo belváros: -Megnéznénk egy Kalost!
-Az nincs! (mármint bemutatóautó)
-Hmm... Akkor átmegyünk az Opelhez. (Ugye GM mind2).
Nah szóval megnéztük és beleszerettünk. :))
Aztán kérdezték, hogy milyen kéne. Mondtuk 5 ajtós, 1.2-s.
na jó rövidebbre fogom, mert szerintem senkit sem érdekel ennyire! :))
Szóval lett egy 5 ajtós 1.2 Corsa essentia elektromos csomaggal, cd-vel, állítható magasságú vez üléssel és metálfénnyel. Nem ilyet akartunk, de amikor mentünk konkrétan megvenni az autót kiderült, hogy nincs olyan felszereltség ami nekünk kéne és nem akartunk 6 hetet várni.
Az autóról:
Meg vagyok vele elégedve. Látszik rajta, hogy nem úgy van összerakva mint egy Suzuki vagy Daewoo. A motor kellemes és a futómű is jó. A fogyasztásról annyit, hogy én eddig akármit csináltam vele 6.8-at evett. Autópálya és országút egyszer volt egy Bp-Miskolc-Sátoraljaújhel-Miskolc-Bp. 100-110 országúton 120-140 pályán. 6.85L/100km. Nekem itt pesten is ennyit eszik. Igaz kerülöm a dugókat mint a tüzet! :)
Tegnap este tankoltam a fogyasztás:6.6 Itt a jó idő! Most 7500 km van benne.
Előjött hibák:
-Az ablaktörlő csíkosan töröl, ami hidegen zavaró, de menet közben gyorsan felszárad.
-A baloldalról nekem is nyikorgott az egyik ajtó, de 1-2 napa alatt elmúlt.
- A legnagyobb hibája teljesen kikészített. Észrevettem, hogy valami ciripel a középkonzolon. Elkezdtem keresgetni, hogy mi lehet az. 2 heti vezetés közbeni keresgélés, kesztyűtartó kipakolás káromkodás után a combommal egyszer idegből belerúgtam a középkonzolba (jobbláb gázon, térd ki oldalra). ELMULT! Hah! Megvan a hely! Már csak a hibát kell megtalálni! Elkezdtem keresni arrafelé és rájöttem, hogy valahonnan a kézifék felől jön. Aztán a következő úton rájöttem, hogy a kézifék alá tett TELEFONOM ciripel!!! Azt hittem hülyét kapok! Már vissza akartam vinni a kocsit gariba, hogy nézzék meg. :)))
Na mind1. Jó tanulópénz volt. Most már tudom, hogy minden részletre figyelni kell! :)
A múlthéten elvittem egy szervízbe, hogy szeretnék olajat cserélni. Elkéri a pasi a szervizkönyvet, majd hirtelen feláll és elmegy. Nézek bután, hogy most mi van. Majd visszajön, hogy a motorszám alapján az én autóm már 2004-s modell. Van benne egy olajminőség figyelő rendszer ami majd mutatja hogyha olajat kell cserélni! Mondták, hogy nem érdemes. Én meg azt, hogy oké! Meggyőztek. :)
Senki sem fog itt köpködni, ez nem egy olyan topic. Tudom én is, hogy a CDTi 1.3 az egy JTD Multijet 1.3. Ez egyáltalán nem tartom szégyenletesnek, sőt jó, hogy az egyik legjobb Diesel gyártó a GM kötelékében van és így az Opel is profitálhat belőle. Ami nem tetszett az az, hogy a Opel-nél igenis CDTi a hivatalos neve a motornak ezért illene úgy is hívni. Egy laikus Opelos nem fog arról tudni hogy mi a JTD és ennek mi köze az Opel CDTi-hez, valószínűleg nem is fogja érdekelni. Másrészt a cikkíró, - kéküljön be egy hajszálam ha nem -, olyan felhanggal használ szándékosan JTD-t CDTi helyett, hogy hangsúlyozza, hogy na ezt sem volt képes önmagától megcsinálni az Opel.
Lenne rá egy fogadásom, hogy egy Focus vagy Ford cikkben valószínűleg TDCi lenne nem pedig lépten nyomon HDi... :-)
A magasra épített hátsó lámpák már az 1992-es Volvo 850 kombin is megvoltak, de előtte már a Pontiac Transporton Amerikában. Persze kisautók között a Punto volt az első.
Kedves HaPZi,
nem tudom miért vagy meglepődve, az 1.3-as "CDTI" motorja az Opelnek igenis egy Fiat JTD Multijet motor.
Az, hogy ezt szerelik Opelbe, Suzukiba és még számtalan már helyre, teljesen természetes jelenség. Sokkal olcsóbb megvenni, mint kifejleszteni egy kiváló motort.
Csak gondold meg, hány helyen fordul meg a BMW híres 2.5-ös dízelmotorja? Senki nem méltatlankodik e miatt.
A JTD Fiat motor miatt sem kellene méltatlankodni.
Elismerten a Fiat gyártja a legjobb dízelmotorokat mostanában (2.5 l alatt), mióta a common rail rendszer bevezetésre került.
Az újságírók gyakran fikázós és látványos rajongása egyes modellek iránt mindig is jellemző volt (vazz' hogy utáltam mindig is, hogy egy időben mindent az OFF Golfhoz hasonlítottak, pedig az a II széria óta már régen nem ugyanaz...) Most a szintén OFF Focusos hasonlatjukat sem értem, nem rossz autó az egyáltalán, de messze nem egy egyéniség (sokkal inkább választanám az Astrát ,mint a FF-t).
A fentre húzott hátsó lámpákat pedig főleg nem illik az OFF Focushoz hasonlítani, nem ők találták ezt ki. (nem akarom azt írni, hogy az OFF Fiat Punto I-en láttunk először ilyet, mert még elkezdtek köpködni, de azért így volt)
Hello!
Szerintetek mit érdemes csinálni ha az oldallégzsák müanyag fedlapján kopog a biztonsági öv csatja? (jobb oldalon). Érdemes egy szivacsot ráragasztani, persze az illesztéseknél elvágva, vagy az elég gázos?
N.drew79!
igazad van Winkler elég korrekt az Opelekkel kapcsolatban, de nem lehet minden Opeles cikket vele íratni :) tetszett mikor mondta hogy jobban kéne neki egy H Astra mint egy GolfV. egyébként Bazsó Gábor se szokta nagyon fikázni az Opeleket. például a Speedster és a 3.2-es Signum is tetszett neki.
Az az 1.2-es moci gyengített (55 LE) motorja van az alap Fabiakban. Szinte minden paraméterében gyengébb az egy lityós Corsánál és fapadosabb a Vivanal. Cserébe drágább 100e Ft-tal. Ez lett volna nálam a másik alternatíva, de nem véletlenül vetettem el annak ellenére, hogy tetszett volna.
Azt különben nem értettem, hogy miért dicsérték. Én kipróbáltam régebben az 1.2es Ibizát, de az nagyon gáz volt. Azt hittem, hogy szét fog esni, meg a motorja is tragikus volt. Még annyira sem ment, mint a Corsa, és lehetett rajta érezni, hogy egy három hengeres motor van benne. És kb fél millával drágább lett volna, mint egy Corsa. Pedig elvileg az lett volna a favorit.
Ez az opel fika azért is fura, mert pl. ha jól emléxem Winkler mester anno a seat cordoba 1.2-est nagyon dicsérte...pedig az mennyivel "komolyabb" autó mint a corsa vagy az astra. Semennyivel.
Motorikusan? A design? A felhasznált anyagok? A futómű? Az összerakás minősége?
Szerintem a Winklerre kellene bízni ezeket a cikkeket, ő mutatta meg hogy van 4 milláért olyan diesel ami nem rázza szét az embert(Meriva teszt) és amekkora örömkördést csapott az új astra kapcsán...És a többi Opeles cikke se rossz, míg többi cikkíró....
A családba most került be egy Fusion pont olyan teljes felszereltségű, mint a Corsánk. Az ára arányaiban pont az egyforma kivitellel összevetve sokkal barátságosabb. De feltünt, hogy nem egy olyan kiforrott típus, egyszerű anyagok meg ilyesmi.
Én nem foglalkozok az ilyenekkel, nem nekik vettem, hanem magamnak, és pont az jó benne, hogy három éve nem ment el a többi buborékautó után, pl: Toyota Maris meg ilyenek...hatszáz.
Találtam egy céget aki forgalmaz 2 din méretű autórádiókat. Felhivom erre mind elfogyott már. 3 hónapig ott porosodtak a polcon 50+áfa-ért. majd valaki megvette az egész készletet.
És ezért az 50.000+áfa összegért kazettás+4 lemezes cd-tár egy méretben. Persze hogy lemaradtam.
Köszi n.drew79. Nekem is jó lenne a VDO csak azt nem tudom hol juthatnék hozzá.
Többi hozzászólásra reagálva.
A totalcar mindent fikáz ami nem japán vagy nem valami nagy böhöm disznó autó.
Csodálkoztam is rajtuk amikor dicsérték a C vectra gts-t.
Van egy cimbim aki egy olyan cégnél dolgozott ahol autóbelsőket terveztek ill. gyártottak, (műszerfal,középkonzol, ajtóbelső)mercinek meg jaguárnak. Hát meglepett, hogy ha jaguárt akarsz venni bőrrel akkor is csak műbőrt kapsz a pénzedért. Ezt miért nem fikázzák? Cccö Jaguár!
Én csak egy hete használom a C-t de le a kalappal.
Én nem értem mit össze nem szenvednek a totalcarosok a corsaval.
Tavaly végignéztük szinte a teljes kisautópalettát, és szerintem a kis corsának totál semmiben sem kell szégyenkeznie. Emlékszem, mindenki agyba-főbe dicsérte a yarist, beültem, és elborzadtam a gagyi szürke műanyag beltértől, 2.6millió forintért,s ennél már csak a csomagtartó kinyitása volt viccesebb, ahova még édesanyám orvosi táskája is csak cipőkanállal férne be. Aztán ott volt az új fiesta detto ugyanolyan beltérrel mint a corsa, de kivülről...csoda hogy nem döl fel magától:)))
Üdv!
PS: Egy kedves barátom a Porsche csoportnál dolgozik, erősen műszaki beállítottságú ember, a Lupo-tól a Carrera-ig minden ottani autót ismer - belülről, no ő erre a Corsa C-re mondta először, hogy ez igen, végre egy normálisan megépített kisautó. Jó karosszéria, erős anyagok, jó motor, igen jó futómű, a mi enjoy változatunkban kellemes beltér, mi kell még?!
Azért ajánlottam a VDO-t, mert az ő cuccai vezérlik a kijelzőt+kapható olyan kábel/adapter is, amin keresztül bekötheted a kormány-távirányítót is a cd-be, és akkor pont úgy müxik, mint a gyári cd cucc! Nem azt mondom, a VDO nem egy él márka, de ilyen szempontból jó barátságban van az opellel (nem vagyok VDO forgalmazó vagy ilyesmi). S pusztán azért ajánlgatom, mert lassan 1 éve használom a gyári cd-t a corsában, nem rossz, de ennyi pénzért lehetne jobbat is venni. Ráadásul úgy a rendszer bővíthetővé vállna: később egy erősítő, egy komponens szett, stb...
Olvastátok a CDTI Corsa cikket? Már megint az a tipikus leplezetten fintorkodó Totalcar-os hozzáállás amit az Opelekkel szemben mindíg is tanúsítanak. Egy laikusnak kb. annyi jön le belőle, hogy jó próbálkozás, de azért mégiscsak egy Opel...
Ráadásul a hivatalos nevén (CDTI) nem is említik a motort a fejlécen és a technikai táblázaton kívül. A lényegi törzsben mindenhol csak JTD, pedig ez NEM egy FIAT! Még ha az is a donor akkor is... Kovács P. József Balassa-Rekettyéről elovassa a cikket aztán bemegy a szomszéd Opel kereskedőhöz ahol kiröhögik, hogy JTD Corsa-t keres...
A cikk eleje a legfelháborítóbb. Mi az, hogy "már a bemutatás pillanatában is megoszlottak a vélemények"? A másik megalapozatlan kedvencem: "szegény pillanatok alatt elveszítette még azt a kevés varázsát is"
Kire hivatkozik itt a kedves cikkíró? Talán a Totalcar stábjára, vagy a haverjaira? Viszont akkor had tegyem hozzá, hogy az én ismerettségi körömben pedig osztatlan sikert aratott a C Corsa amikor kijött. Megalapozatlan szubjektív kijelentésekkel dobálózni nagyon kezdő dolog...
A harmadik pont ami annyira unalmas és ötletszegény stílus a mai autós ujságírásban az a klónozási összeesküvés elmélet amit mindenhol felfedezni vélnek a jobbat ki nem találó ujságírók. Szegény Corsa most éppem egy Focus klón lett. De nem is akármilyen, hanem egy "mini" Focus klón! Miért? Mert szegény lámpái fenntre kerültek és hasonlítanak a Ford Focus-ra. Ráadásul ez még "ami nem feltétlenül válik hátrányára", mintha a Focus lenne az ETALON amihez ez a szegény pici Opel hasonlítani szeretne. Ezzel az erővel miért nem Ford T-mobil?
Hiszen négy kereke van és még kormánya is!!! :-)
Na, mind1. Nem is sorolom tovább, hiszen nem is várok objektív cikket Opel-ről a Totalcar-tól. Még ha valamit jónak is találnak azon is egyfolytában érzik az "Opel-bűzt" és ezt bele is szövik a mondókájukba. Pedig a cikk vége felé említ pár pozitívumot is mint a beltér, tengelytáv (bár ez is "csak" 2.5m alatt marad, és azt nem tenné hozzá, hogy ez majdnem akkora mint a IV-es Golf-é volt!!!) és a jó motor (erősen hangsúlyozva, hogy nem Opel).
üdv,
hpz
Ui.: Magánvéleményem az autóról. Lassan 3 éve használom és bár nemsokára megválok tőle mert kinőtte a család és megérkezett az utód (véletlenül az is "csak" egy Opel), nagyon meg vagyo elégedve vele. Ha valamikor megint kisautót fogok venni akkor az biztosan megint Corsa lesz.
Köszi az infókat. nekem is ajánlották a keretet. Azért szeretném inkább a gyárit használni, mert ha már "fizettem" a kormányról vezérelhetőségért akkor ki is szeretném használni. Ez az egy ami nem tetszik az autóban. Jól felszerelt autók, jó minőség erre megszégyenitenek egy kazettás magnóval. Azért ha valaki hall mondjuk "leesett" cuccról, szóljon! Kösz
Én megvettem az autót és már szaladtam is a szomszédunkhoz, aki 25k-ért belerakott egy Blaupunkt Modena CD-rádiót.:-) Igaz, nincs összekötve a központi kijelzővel, de a gyári egy 100-assal lett volna több.
Hát ja, telefonnak, esetleg pénztárcának ok. Egyébként kicsit tényleg vicc a cdr2005-ös ára: ahogy néztem ennyiből kijön egy VDO cd lejátszó, olyan ami vezérli az opel kijezőjét is, sőt egy kis teljesítményü erősítő+komponens szett előre, ami tuti durván jobban szól mint a gyári cucc.
Amúgy a gyári cd se vészes, sokkal rosszabbat is hallottam már.
Bizony, a múltkor a Gombosnál láttam sima DIN beépítőkeretet Corsa C-be, s abba belemegy egy akármilyen szabvány cd lejátszó. Ráadásul egy extra rakodópolc is képződik alatta ha jól emléxem...
Próbáld a www.apronet.hu-n, ott mindig szoktam ilyet látni. Más kérdés, hogy én a helyedben nem azt vennék. Nekem egy JVC SH77esem van, és ez tökéletesen illeszkedik a műszerfalba, és nagyságrendekkel jobb mint a gyári.
Sziasztok. Teljesen új vagyok itt és megpróbálom itt is hátha tud valaki segiteni. gyári cd lejátszót keresek és természetesen nem 156000 ft-ért.
Ha valaki tud szóljon. köszi