Keresés

Részletes keresés

Karmaresz Creative Commons License 2012.05.30 0 0 2234
Meg természetesen a vázban egy másik.
Előzmény: Karmaresz (2233)
Karmaresz Creative Commons License 2012.05.30 0 0 2233
Igen, nekem is az van a markolatban.
Előzmény: semgza (2232)
semgza Creative Commons License 2012.05.30 0 0 2232

és ha a markolat rajta van, akkor lehet az eredeti akkuval használni ?

 

 

Előzmény: Karmaresz (2228)
OPi Creative Commons License 2012.05.30 0 0 2231

Miért nem megy a Canon 22Mp fölé? Érdekel, köszi!

Előzmény: MLaca (2215)
Karmaresz Creative Commons License 2012.05.30 0 0 2230

Köszönöm Jani, így már értem, mire is gondoltál. :)

Előzmény: NJani (2223)
Karmaresz Creative Commons License 2012.05.30 0 0 2229

Igen, én is ezt tapasztaltam. Importálni még nem volt módomban, de a képváltás és az export jelentősen felgyorsult. Meglepő, de érzésre szinte gyorsabb, mint a D7000 16Mpixeles képeivel.

Előzmény: Aga (2226)
Karmaresz Creative Commons License 2012.05.30 0 0 2228

Ja, ezt elfelejtettem az akksi 15-17e Ft az árgépen. Ez azért annyira nem horribilis. Ha a markolatba szánod a D4 akkumulátorát, az tényleg komoly kiadás, de ha nem kell a plusz 1 fps, akkor kihagyható, mivel a két akksival 1600-1800 képet azért kényelmesen el lehet lövöldözni.

Előzmény: semgza (2225)
Karmaresz Creative Commons License 2012.05.30 0 0 2227

Ismereteim szerint sajnos nem fog a gép IR távirányítóval együttműködni. Marad a vezetékes, vagy a rádiós kioldás. Ha valaki mégis az ellenkezőjét tudja, úgy szóljon, mert engem is érdekelne.

Előzmény: semgza (2225)
Aga Creative Commons License 2012.05.30 0 0 2226

egy kis jóhír a D800 tulajdonosoknak: kijött a Lightroom 4.1 végleges verziója, ami saját tapasztalataim szerint nagyságrendekkel gyorsabban nyalja be a D800-as képeket

semgza Creative Commons License 2012.05.30 0 0 2225

kollégák a címbéli géphez jó az olcsó IR távkioldó, próbálta valaki?

illetve nem látok csak horribilis áron akkut. valaki vett már tartalékakkut olcsón?

 

semgza Creative Commons License 2012.05.30 0 0 2224

annyival egészíteném ki, hogy ha ugyanúgy exponálnak és ugyanakkora méretben használják akkor semmi különbség nincs, mivel a bemozdulás nem látszik azon a felbontáson, amit régebben is használtak.

akkor van, ha 1:1 -ben nézik a 36Mp. képet. azt el kell fogadni, hogy ahhoz jobb körülmények kellenek, jobban oda kell figyelni hogy éles legyen.

 

Előzmény: NJani (2223)
NJani Creative Commons License 2012.05.30 0 0 2223

nem lehetséges, hogy az akkor használt objektíveitek jelentették a korlátot a felbontásban?

Azért 2003-ban már nem voltak annyira gyenge üvegek. :-) Egyébként minden tesztet 50/f1.4 üveggel csináltunk f8-as rekeszen.

 

de másik oldalról nézve, ha a filmnek ekkora a felbontása, az elméletben még nem zárja ki, hogy a digitális szenzor többet tudhat.

Persze, hogy nem zárja ki (lásd D800), de nem is ide akartam kilyukadni. Ebből az egészből csak annyi lehet a fontos, hogy akik filmes gépeken szocializálódta ne csodálkozzanak ha a D800-on (és később a még nagyobb felbontásokon) egy 24-70-es obival 1/200-adot kel kézből exponálni és ha f16-ra rekeszelnek, akkor már felléphet a difrakció.

Előzmény: Karmaresz (2219)
Karmaresz Creative Commons License 2012.05.30 0 0 2222

...és ha már vadles, legyen egy kép erről is a limitált képességeimmel és felszerelésemmel:

 

Karmaresz Creative Commons License 2012.05.30 0 0 2221

Ebből nem tudom mi fog látszani, de itt van egy 18 képből összerakott panoráma felvétel a hétfő hajnali vadles helyszínéről. Egyelőre még nem a végleges állapot. A teljes felbontása kb. 30000x7500 pixel lesz, azaz 300dpi mellett is 250cm x 65 centi lehetne a nyomat.

 

Karmaresz Creative Commons License 2012.05.30 0 0 2220

Annak akit érdekel: megjelent a Lightroom 4.1 végleges verziója.

Karmaresz Creative Commons License 2012.05.30 0 0 2219

Ha jól értem, ezt a végeredményt annak idején az analóg filmre állapítottátok meg. Nem ismerem a részleteket, de nem lehetséges, hogy az akkor használt objektíveitek jelentették a korlátot a felbontásban? Amennyiben tévedek, javítsatok ki, de másik oldalról nézve, ha a filmnek ekkora a felbontása, az elméletben még nem zárja ki, hogy a digitális szenzor többet tudhat.

Előzmény: NJani (2217)
Karmaresz Creative Commons License 2012.05.30 0 0 2218

Rosszabb sosem lesz a felbontóképesség, mint a 12, vagy 23 Mpixeles FF érzékelőkkel. Pár hete olvastam pontos számokat a diffrakció és a felbontás tekintetében. Ha jól emlékszem valahogy úgy alakult a diffrakció mértéke, hogy f11-nél 32Mp, f16-nál 26Mpixel az amit le tud képezni a szenzor, ha az objektív nem gátolja ebben.

Előzmény: elefi (2216)
NJani Creative Commons License 2012.05.30 0 0 2217

Sokszor írtam már (persze ettől nem biztos, hogy igaz), hogy amikor elkezdett tömegesen terjedni a dslr, úgy 2003-2004 környékén, akkor összeverődtünk páran itt az indexes közösségből és megpróbáltuk összevetni a dslr-t a filmekkel. Százbolha, majdnem, Képkovács, meg még néhányan. Készítettünk rengeteg külső és műtermi felvételt a portrétól a mérőábrákig, párhuzamosan 6 és 11 mpixes (Canon 10D, Canon 1Ds) dslr-ekkel és filmes gépekkel. Aztán beszkenneltük a filmeket Minolta 5400-assal meg párat dobszkennerrel. Az eredményekről 30x45-ös papírképeket csináltunk, hogy egyforma végeredményt hasonlítsunk össze. Nem ragozom a dolgot, a lényeg, hogy azt vettük észre, hogy az 50-es és 100-as diákat szkennelésénél, amikor megpróbáltunk 4000dpi fölé menni, akkor úgy 4300dpi környékén és afölött már nem tudtunk értékes információt beolvasni csak zajt. Ez durván 24mpix-nek felel meg. Nyilván filmje is válogatja, de végül is arra a következtetésre jutottunk, hogy egy Leica filmkocka nagyjából 24-26mpixnek megfelelő értékes információt hordoz. A diffrakció, reciprokszabály meg egy csomó egyéb, mind a Leica filmek méretére, felbontásáre és ezekből eredő tulajdonságikre alapozva lettek -ha úgy tetszik empírikus úton- kialakítva.

Ezért gondolom (lehet helytelenül), hogy FX-en elég a 24-26mp, DX-en meg a 14-16mp.

Előzmény: MLaca (2215)
elefi Creative Commons License 2012.05.30 0 0 2216

Miert lenne sok? Kisse tovabb csiszolt D300s -szeru vaz benne a D3200 erzekelojevel, karacsony elott piacra dobva tuti siker lenne.

Előzmény: NJani (2211)
MLaca Creative Commons License 2012.05.30 0 0 2215

54 mp lenne az :) a diffrakció és a reciprokszabály meg köszönik, jól vannak :) a canonnak más okai vannak, hogy miért nem megy 22 mp fölé. ha tudnának, már lenne 40 mp-es ff vázuk.

Előzmény: NJani (2211)
MLaca Creative Commons License 2012.05.30 0 0 2214

nem utálok én senkit - de milyen indexes csapatról van szó? :o

Előzmény: dzzsoni (2212)
Karmaresz Creative Commons License 2012.05.29 0 0 2213

Nem emlékszem pontosan, de az NR szerint idén még kettő, vagy három DSLR bejelentés lesz. Bár érik a D7000 utódja is lassan, de szerintem érkezni fog a D300s helyére is valami. A D400 névben vagyok bizonytalan. Szerintem a könnyebb átláthatóság érdekében át fogják alakítani a rendszert úgy, hogy a X, valamint az XX0 típusszámok fedik majd az FF vázakat, míg a XX00-hoz tartoznak majd a DX vázak.

 

Előzmény: NJani (2211)
dzzsoni Creative Commons License 2012.05.29 0 0 2212

Nem rossz, nemrossz... , de még mindig utálod a zindexes csapatot?

Előzmény: MLaca (2209)
NJani Creative Commons License 2012.05.29 0 0 2211

 

Az a baj, hogy a D400-ról egyelőre még rumor sincs. :-) A D600-ról már azt írják, hogy időjárás álló lesz, két kártyafoglalat és 5fps markolat nélkül. Egy D400-ban, -ahhoz, hogy az profi legyen- sok a 24mpix. FX-re vetítve az 50mpix. Difrakció, reciprokszabály kidobva, erőteljes zajszűrés, stb. Nem véletlen, hogy a Canon nem megy 22mpix fölé FX-en.

Előzmény: MLaca (2209)
nokiN Creative Commons License 2012.05.29 0 0 2210

D800 firmware frissítés elérhető a nikon.hu-ról

MLaca Creative Commons License 2012.05.29 0 0 2209
Előzmény: NJani (2200)
seeman Creative Commons License 2012.05.29 0 0 2208

Van néhány figyelemre méltó tulajdonsága a D600 (rumor)- nak a D700-ashoz képest:

- dupla pixelszám

- kisebb tömeg

- ISO 100-ról startol

- 100%-os keresőkép (ha úgy lesz)

- rendkívül kedvező ár (ha úgy lesz)

 

A többi nyalámság engem nem nagyon érdekel.

Még azt is elviselem, ha egy kicsit "lebutítják" az AF-rendszert. Lényeg, hogy a keresztszálasak pontosan dolgozzanak.

 

Profiknak itt a D800, nekünk (amatőröknek) ez is megfelelne.

Előzmény: NJani (2206)
semgza Creative Commons License 2012.05.29 0 0 2207

továbbra sem értem.

szerintem egyértelmüen az utódja, árban, méretben, kinézetben, stb. mint ahogy az 5D2-nek az 5D3,

és egymás megfelelöi keresztben is. nikon-canon : árban is ugyanoda tették kb.

de annyira nem zaklat a téma, egy darabig elvagyok ezzel.

 

Előzmény: NJani (2206)
NJani Creative Commons License 2012.05.29 0 0 2206

Röviden: mert látszik. :-)

 

Hosszabban: Túl nagy, fokozatosség nélküli ugrás. Nézd meg a D3s és D4 közti különbséget. Nem igazán lehet szignifikánsnak nevezni. Hangyányit nagyobb fps, 1/3-al nagyobb felbontás, picivel tartósabbnak ígért zárszerkezet,picivel jobb fókuszrendszer. A D800 egy külön kategória, kifejezetten stúdiósoknak, tájasoknak lett kifejlesztve. KF-et közelítő felbontás, sőt még egy E verzió a pixel-peepereknek. Azt lehet mondani, hogy a Nikon most érte utol a Canon FX termékpalettáját:

 

Stúdió, reklám, táj, egyéb nagyfelbontást igénylő professziónális felhasználás:
Canon 1-DS MKIII - Nikon D800

 

Riport, sport, egyéb üsd-vágd professziónális felhasználás:
Canon 1-D X - Nikon D4

 

Általános célú félprofi FX kamera:
Canon 5-D MKIII - Nikon D600 (vagy a fene tudja)

Előzmény: semgza (2202)
semgza Creative Commons License 2012.05.29 0 0 2205

nekem elsö dolgom hogy átteszem AF-ON-ra.

amikor egy pillanatot el akarsz kapni, akkor nincs idö arra, hogy keresse a fókuszt, vagy ha ellép az illetö, egyböl a falra élesít.

tehát belenéz, AF, és a kellö pillanatban kép, annyi amennyi kell.

 

 

Előzmény: Karmaresz (2203)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!