Nah, végre végigolvastam az oldalaidat, csak először én letöltöm őket, elmentem, és csak utána olvasom el, ha időm van rá.
Nézzük sorban: Zürichben hétköznap voltál? Csak mert a múltkor hétvégén lestük Hamsterral, hogy jön-e Cobratram, de nem jött.
Tram2000: ha jól tudom, még a napokban is gyártják őket, sőt Sanfte-kat, azaz befüggesztett alacsonypadlós részű csuklósokat is csinálnak.
Ja, meg jó volt Bern-t újra látni, az tetszett!
"Így kezdtek hozzá a bécsi kahlenbergi fogaskerekűhöz" Ez még megvan?
Rigi: "A második vonalat (ARB) 1875-ben nyitották meg ... csatlakozik a VRB vonala mellé, ahol külön pályán párhuzamosan haladnak. A két vasút között vágánykapcsolat nem épült ki, 1990-ig!" Biztos nem jött ki a fogosztás, aztán újraszabták az egyik vonalat, mi? :-)))
Pilatus: "A pálya emiatt speciális kialakítású, nem a fogasléc tetején, hanem az oldalán vannak a fogak, mindkét oldalon, és így két fogaskerékkel is tudnak kapaszkodni." Na meg nem ugrik le a fogslécről a fogaskerék, így biztonságosabb is, pláne, hogy egy perem is van a fogaskerék alatt, amivel szintén a fogasléc alá kapaszkodik. Ehhh, ezt naggyon meg akarom már nézni, na majd jövőre.
"De a felső háromvágányos végállomás váltóinak működését nem tudtam megfigyelni. Talán lesüllyed az egész vágánymező, és átfordul?" Lehet, hogy csak megfordul a hossztengelye mentén, és a platni másik felén ellentétes sín van, nem?
"Le Chaterald" jav.: Chatelard Ejha, én is majdnem fölmentem két éve. Pont az első üzemnapon mentem, erre föl aszonták, a következő menet csak kb. két óra múlva lesz, talán, amikor az előző csoport visszajön. Nem menetrend szerint. És különben is, asszem 45 CHF volt a napidíj. Úgyhogy visszamentem Martignybe, és beköszöntem ide az Indexre egy Internet terminállal. :-)))
Aigle Hejj, amikor Martigny felé mentem lefelé, akkor én is láttam a vonatból, hogy ott érdemes lett volna leszállni. Na mindegy, majd jövőre.
Na szóval tök jó oldalak, és pozitív, hogy jó sok link van benne további tudnivalókkal!
"A fogaskerekű vasút pótlása az eredetileg tervezett időponttól eltérően szeptember 10-én üzemzárásig tart. Szeptember 11-én üzemkezdettől teljes útvonalán közlekedik. "
Tájékoztatásul, nem akarom a Fogasosokat mentegetni, néhány érv a dátum mellett:
1. sulimentes időszak
2. ismered a 7végi közlekedési rendet?
2/a. Ha nem, akkor gyorsan felvázolom:
12 perces követési időköz.
Hegymenet:
Városmajor: 00, 12, 24, 36, 48
Orgonás: 03, 15, 27, 39, 51; találkozik a reá váró völgymeneti vonattal
Erdei Iskola: 06-09, 18-21, 30-33, 42-45, 54-57; vár a völgymeneti vonatra, amely csak akkor indulhat el Gyöngyvirágtól, ha ő már 1 perce áll Erdein
Gyöngyvirág: a gyors átfutás érdekében egyenesbe haladván, kitérőként 10-18 óráig kizárva: 11, 23, 35, 47, 59
Svábhegy: visszafogással, elég pörgős, pláne, amig kerékpáros "kedves" utasok kivánszorognak: 02-04, 14-16, 26-28, 38-40, 50-52.
Gyöngyvirág: kizárva: 07, 19, 31, 43, 55.
Erdei iskola: 09, 21, 33, 45, 57; találkozik a reá váró hegymeneti vonattal
Orgonás: 00-04, 12-16, 24-28, 36-40, 48-52; vár a hegymeneti vonatra, amely Városmajorból csak egy perccel azután indulhat el, miután ő megállt Orgonáson.
Városmajor: 07, 19, 31, 43, 55.; 5 perc múlva visszaindulás!
Kedves Albertus!
Egy ilyen közlekedési rendbe préselj be egy max 15 km/h-val döcögő különvonatot!
Ha én minden megnyilatkozásomban csak szakszavakat használnék, kihaltak volna a hozzátartozóim. Az Agancs úti hid valóban se nem hid, se nem viadukt, hanem közúti felüljáró.
Hiába a meglepetés, ha ezt is munkanapra és munkaidőben tartják. Nyilván itt se az a cél, hogy hétköznapi emberek minél nagyobb számban ellátogassanak a fogaskerekűhöz.
Benne hát! :-)
De csak a délután a jó, mert korunk hősei délig hevernek otthon az ágyikóban, és a fal felé, azt lefröcskölve csillapítják az akkor már túltengő adrenalinszintjüket. Bár ezt tennék egész estig, és nem enné ki a fene őket a szegény Fogashoz...
Ha benne vagy, a következő vonatkísérő szolgálat alkalmával, két vonat között kirándulhatnánk egyet közösen a fogasra. Megnézném már magamnak ezeket a tetveket...
Ma délután műszaki okokból két Fogas nem tudott felmenni Svábhegyig (áramszünet miatt), csak Esze Tamás Iskoláig (gyk: Erdei iskola alatt van a betáplálási szakaszhatár).
Ez nagyon kiboritotta szegény gyermekeket, ezért kénytelenek voltak a 63-as kocsi két ülését feltépni, majd a kocsi oldalát leköpködni.
Továbbá ma az Üzemvezető úr hamvábahullott kísérletet tett a kulturált elbeszélgetésre. Hasonlóképp járt, mint én a múltkor. Visszapofáztak neki, elküldték a p***-ba, követelőztek korunk hősei, stb...
A Főv(dez)inform megint hozta a formáját.
Az Agancs úti híd állapota koránt sem mondható rózsásnak, a kivitelező -állitólag- újabb 2 hetet kér ...
Az útátjáró pedig valóban mától legalább egy hétig le lesz zárva, igy a 21, 21gy, 90, Kfki buszok terelve közlekednek.
A Fogas jelenlegi üzemét pedig ez teljesen hidegen hagyja. Továbbra is csak Városmajor - Svábhegy.
Állítólag ma és holnap nem jár a teljes vonalon a fogaskerekű, mivel a Svábhegyi átjárót (újra) föltúrták, és áramtalanítani kellett az egész vonalat. A fogaspótló buszok viszont rendesen járnak, és a 21, 21Gy, 90 buszok, kerülőúton haladnak át....