Sajna nem tudom hogy ki ajánlotta nekem hogy a gyári sz.r kazettás magnó helyett rakjak be nyugottan egy VDO cd lejátszót. Már csak arra lennék kiváncsi, hogy kell hozzá + vezeték készlet a kormányvezérléshez vagy tudja saját magától a lejátszó. tipus: cd 441 xed
Barci!
hát ha ennyire szétbaszták az autót akkor nem csinálhattak valami soxor szélvédőcserét :)
persze vannak problémák a szerelőkkel bizonyos márkakereskedésekben. az a legnagyobb gáz amikor a szerelőknek nem elég hogy tapasztalatbeli hiányuk van, de még le is húznak lóvéval...
még jó hogy nekünk ismerős a cégvezető :) Egyébként csak úgy tom elképzelni hogy ne basszanak át, hogy vagy vmelyik opel márkakereskedésben vagyok szerelő és így a haverok megcsinálják normálisan vagy pedig én vagyok a cégvezető és akkor megmondanám hogy ha nem csináljátok normálisan, akkor kirúgom mindet :D
az autót pedig mindenféleképpen vidd vissza, ne hagyd annyiban hogy ilyen állapotban kaptad vissza. csak így zárójelben elmondanád hogy melyik kereskedés volt ez?
Igen egyszerüen lejött,vizes rongyal meg lett törölve és jött le mitha kosz lett volna,kis darabokban a vezető réteg.
Az egyik szerelő elkezdte vizsgálgatni, aztán hivta a nagyfőnököt és közösenmegegyeztek h gariban lesz a csere.
Aztán jött az egyik értékesitő akitől vettük a kocsit ,elmeséltük mi történt és ő is szólt h ez gariban megy.
Nem akarom bántani őket de nagyon szarul csinálták meg, az a baj nem én vettem át az autót de ha vissza megyek fogok ugatni h én nem ilyen állapotban hoztam ide az autót.
Elhiszem h nem könnyü kicserálni a szélvédőt de ha valamit eltörnek akkor ne tegyék már vissza a szart.A hátsó ablaktörlőt jól megkinozták, láttszanak is a nyomai,arról nem beszélve h az ajtón van 1-2 sérülés ami a műveletek közben történt.Ja és ami a legdurvább valami szar poros festékkel lekenték.
Szóval mintha egyre rosszabb lenne az Opel szerviz szolgáltatása.
A baráton nem rég volt olajcserén, megcsinálták az autót, elindult vele, ment vele pár km-t és világit az olaj nyomás lámpa, megáll folyik ki a kocsiból az olaj.
Nem jól tették föl az olajszüröt és kifolyt mellette.Vissza vitte gariba kicserélték az olajat, lemosták a motort és sokX elnézést kértek.
Szóval ezek vannak manapság.
Legjobb lesz ha én szervizelem a kocsit!:)
Szia Ninju! Te is hallod azt a zörejt a motor felől? Ahogy a motort eszik azok a helyes kis fémforgácsok az olajban. De nehogy elkezdd rúgdosni a motort is!
Most így lehet a négy gurigához hozzájutni. 175/65 , 185/60 x 14 + alu + egy ajándék Land Roveres kalandtúra = 119 000 pénz. Más méret is választható, ez áll még GEKKnek is
Ezt a rúgást ne úgy képzeljétek el, hogy talpal bele! Csak a jobb lábammal "kicsaptam" oldalra hátha elmúlik. Bejött és megtaláltam a hibát.
A színe a forgalmi szerint sötéttürkiz. Az opel katalógus szerint világos menta. Szerintem zöldeskék (kevés kékkel). Alifelnire sajna még nem volt keret, de idén veszek rá egy 14" szettet meg 175/65 -ös gumikat.
Szia,
A garancia nem vész el, de mindenkitől azt halljuk h érdemes kicserélni.
Amikor mi vettük azt mondták 2000 km után vigyem vissza egy első olajcserére.2650 km-nél vittem vissza.Akkor megkérdeztem pár dolgot pl:vihetek e én olajat olyat amilyet én szeretnék beletenni.Válasz igen,de ha valami baj lenne az olaj miatt nekem kell az olajtársasággal egyezkednem h mi miatt ment tönkre az autó.
De ilyen még 1X se történt.
Igy ha legközelebb megyek én viszem az olajat ( Castrol 5W-40 ).Most 10W-40-s van benne nyáron 2400 ft volt egy liter,az 5W-40 -nek 3990 ft.
Ettől olcsóbban is kapok hasonló minőségű olajat.
A mult héten kicserélték a hátsó szélvődőmet mert a barátnőmmel mostuk a kocsit ,megtörölte vizes rongyal a szélvédőt és lejött róla a fémgőzőléssel felvitt vezető réteg, szóval az ablakfűtésnek annyi.Nagy civakodás után gariba kicserélték.
Esküszöm megbántam és csak 1x tettem!
:))
Tényleg nagyon szeretem, de akkor nagyon ki voltam akadva, hogy 2.6 mFt és már ciripel valami!
Az olajcsere sh elvégzésével kapcsolatban Opelroyhoz lenne két kérdésem. (hátha jár még a topicra)
1. Garancia elvész?
2. Nem zavarja össze az olajminőség figyelő rendszert? (csak mert azt mondták).
Egyetértek! Nekem egy opelszervizes mondta, hogy "Mondjon bárki bármit, azért 7-8e-nél mindenképpen érdemes lecserélni az első olajat", pontosan a Péter által említett okból. A szervizek nem ezen az olajcserén fognak meggazdagodni, a kocsidnak meg biztos, hogy csak jót tehet. Ha ránk hallgatsz, visszaviszed és csináltatsz egy olajcserét. Érdemes visszaolvasgatni a topicban, mert régebben volt szó arról is, hogy milyen olajakat érdemes tetetni bele. Sőt még arról is szó volt, hogy magad is megcsinálhatod, a garanciába ez a művelet szerintem nem szól bele.
BLASIUS: az a gyengített az tulajdonképpen azt jelenti, hogy hengerenként 2 szelepes! Egyébként az Ibiza egy akkora rakás sz@r, hogy majdnem elhánytam magam, mikor a hétvégén megnéztem csak úgy kíváncsiságból. Esküszöm a Daewook igényesebbek!
Akkor végre én is hozzászólnék a topichoz.
A történet még 2003 októberében kezdődött, mikor anyu bejelentette, hogy kéne 1 kisautó! Nah mondom király! Jogsim csak nekem van! :)
Kapok 1 autót! Kérdeztem mit javasol? Erre ő: Daewoo Kalos! Ajjj! mondtam! Akkó' inkább suzuki. Az kiforrottab. Megállapodtunk abban, hogy körülnézünk, kipróbáljuk, stb. Időrend: Toyota Yaris: Elmentünk haverral egy kereskedésbe. Ültünk 25 percet (senki sem foglalkozott velünk), majd fogtuk magunkat és eljöttünk. VW Polo: Drága. Skoda Fabia: Drága és kevesebbet tud. Itt már bajban voltam, mert azt hittem tényleg Kalos lesz belőle. Mondom nézzük meg azért a Kalost is. Megyünk a kereskedésbe és az odaúton eszembe jutott, hogy megnézhetnénk 1 Corsát is. Daewoo belváros: -Megnéznénk egy Kalost!
-Az nincs! (mármint bemutatóautó)
-Hmm... Akkor átmegyünk az Opelhez. (Ugye GM mind2).
Nah szóval megnéztük és beleszerettünk. :))
Aztán kérdezték, hogy milyen kéne. Mondtuk 5 ajtós, 1.2-s.
na jó rövidebbre fogom, mert szerintem senkit sem érdekel ennyire! :))
Szóval lett egy 5 ajtós 1.2 Corsa essentia elektromos csomaggal, cd-vel, állítható magasságú vez üléssel és metálfénnyel. Nem ilyet akartunk, de amikor mentünk konkrétan megvenni az autót kiderült, hogy nincs olyan felszereltség ami nekünk kéne és nem akartunk 6 hetet várni.
Az autóról:
Meg vagyok vele elégedve. Látszik rajta, hogy nem úgy van összerakva mint egy Suzuki vagy Daewoo. A motor kellemes és a futómű is jó. A fogyasztásról annyit, hogy én eddig akármit csináltam vele 6.8-at evett. Autópálya és országút egyszer volt egy Bp-Miskolc-Sátoraljaújhel-Miskolc-Bp. 100-110 országúton 120-140 pályán. 6.85L/100km. Nekem itt pesten is ennyit eszik. Igaz kerülöm a dugókat mint a tüzet! :)
Tegnap este tankoltam a fogyasztás:6.6 Itt a jó idő! Most 7500 km van benne.
Előjött hibák:
-Az ablaktörlő csíkosan töröl, ami hidegen zavaró, de menet közben gyorsan felszárad.
-A baloldalról nekem is nyikorgott az egyik ajtó, de 1-2 napa alatt elmúlt.
- A legnagyobb hibája teljesen kikészített. Észrevettem, hogy valami ciripel a középkonzolon. Elkezdtem keresgetni, hogy mi lehet az. 2 heti vezetés közbeni keresgélés, kesztyűtartó kipakolás káromkodás után a combommal egyszer idegből belerúgtam a középkonzolba (jobbláb gázon, térd ki oldalra). ELMULT! Hah! Megvan a hely! Már csak a hibát kell megtalálni! Elkezdtem keresni arrafelé és rájöttem, hogy valahonnan a kézifék felől jön. Aztán a következő úton rájöttem, hogy a kézifék alá tett TELEFONOM ciripel!!! Azt hittem hülyét kapok! Már vissza akartam vinni a kocsit gariba, hogy nézzék meg. :)))
Na mind1. Jó tanulópénz volt. Most már tudom, hogy minden részletre figyelni kell! :)
A múlthéten elvittem egy szervízbe, hogy szeretnék olajat cserélni. Elkéri a pasi a szervizkönyvet, majd hirtelen feláll és elmegy. Nézek bután, hogy most mi van. Majd visszajön, hogy a motorszám alapján az én autóm már 2004-s modell. Van benne egy olajminőség figyelő rendszer ami majd mutatja hogyha olajat kell cserélni! Mondták, hogy nem érdemes. Én meg azt, hogy oké! Meggyőztek. :)
Senki sem fog itt köpködni, ez nem egy olyan topic. Tudom én is, hogy a CDTi 1.3 az egy JTD Multijet 1.3. Ez egyáltalán nem tartom szégyenletesnek, sőt jó, hogy az egyik legjobb Diesel gyártó a GM kötelékében van és így az Opel is profitálhat belőle. Ami nem tetszett az az, hogy a Opel-nél igenis CDTi a hivatalos neve a motornak ezért illene úgy is hívni. Egy laikus Opelos nem fog arról tudni hogy mi a JTD és ennek mi köze az Opel CDTi-hez, valószínűleg nem is fogja érdekelni. Másrészt a cikkíró, - kéküljön be egy hajszálam ha nem -, olyan felhanggal használ szándékosan JTD-t CDTi helyett, hogy hangsúlyozza, hogy na ezt sem volt képes önmagától megcsinálni az Opel.
Lenne rá egy fogadásom, hogy egy Focus vagy Ford cikkben valószínűleg TDCi lenne nem pedig lépten nyomon HDi... :-)
A magasra épített hátsó lámpák már az 1992-es Volvo 850 kombin is megvoltak, de előtte már a Pontiac Transporton Amerikában. Persze kisautók között a Punto volt az első.
Kedves HaPZi,
nem tudom miért vagy meglepődve, az 1.3-as "CDTI" motorja az Opelnek igenis egy Fiat JTD Multijet motor.
Az, hogy ezt szerelik Opelbe, Suzukiba és még számtalan már helyre, teljesen természetes jelenség. Sokkal olcsóbb megvenni, mint kifejleszteni egy kiváló motort.
Csak gondold meg, hány helyen fordul meg a BMW híres 2.5-ös dízelmotorja? Senki nem méltatlankodik e miatt.
A JTD Fiat motor miatt sem kellene méltatlankodni.
Elismerten a Fiat gyártja a legjobb dízelmotorokat mostanában (2.5 l alatt), mióta a common rail rendszer bevezetésre került.
Az újságírók gyakran fikázós és látványos rajongása egyes modellek iránt mindig is jellemző volt (vazz' hogy utáltam mindig is, hogy egy időben mindent az OFF Golfhoz hasonlítottak, pedig az a II széria óta már régen nem ugyanaz...) Most a szintén OFF Focusos hasonlatjukat sem értem, nem rossz autó az egyáltalán, de messze nem egy egyéniség (sokkal inkább választanám az Astrát ,mint a FF-t).
A fentre húzott hátsó lámpákat pedig főleg nem illik az OFF Focushoz hasonlítani, nem ők találták ezt ki. (nem akarom azt írni, hogy az OFF Fiat Punto I-en láttunk először ilyet, mert még elkezdtek köpködni, de azért így volt)
Hello!
Szerintetek mit érdemes csinálni ha az oldallégzsák müanyag fedlapján kopog a biztonsági öv csatja? (jobb oldalon). Érdemes egy szivacsot ráragasztani, persze az illesztéseknél elvágva, vagy az elég gázos?
N.drew79!
igazad van Winkler elég korrekt az Opelekkel kapcsolatban, de nem lehet minden Opeles cikket vele íratni :) tetszett mikor mondta hogy jobban kéne neki egy H Astra mint egy GolfV. egyébként Bazsó Gábor se szokta nagyon fikázni az Opeleket. például a Speedster és a 3.2-es Signum is tetszett neki.
Az az 1.2-es moci gyengített (55 LE) motorja van az alap Fabiakban. Szinte minden paraméterében gyengébb az egy lityós Corsánál és fapadosabb a Vivanal. Cserébe drágább 100e Ft-tal. Ez lett volna nálam a másik alternatíva, de nem véletlenül vetettem el annak ellenére, hogy tetszett volna.