Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Kezdő vagyok a hegesztés terén, tudtok adni néhány tippet, hogyan tudnék gyakorolni illetve milyen technikával kéne csinálnom? Úgy 50amperen hegesztettem vele eddig amin gyakoroltam. Csatolok képet az eddigi "eredményről".
Na, értem, akkor marad a számítógéptáp. Régebben még gyerekkoromban egy sima trafót használtam diódákkal, de akkoriban még drágák voltak a diódák is és csak kicsiket tudtam venni. Azok nem igazán bírták és nem lehetett állítgatni a feszt. Aztán meg számítógéptápokat, de kettőt már tönkretettem az én hibámból, egyszer belecseppent valami és csak pukkant egyet, aztán meg egyszerűen nem bírta a terhelést és azért állt le örökre.
Amiket írtál itt minimum 30 V-okat, hát attól még megijjedtem :) Az nagyon nagyon sok elektrolízishez! Annál azért kisebb az elektrolit ellenállása. Még öt volttal is át lehet hajtani simán akár 20 A-t is egy jó elektroliton 100 cm2 elektródákkal, de elektrolittól függően, még többet is, főleg ha már forró! Lehet hígítani persze és akkor jó lenne a 30V is, de akkor borzasztóan rossz hatásfoka lenne ugye és óriási fogyasztásom. Hatszorosa az 5 V-hoz képest, ami már sok.
Köszi a segítséget, de maradok a számítógéptápnál. Veszek egy jobb minőségűt, amiben vannak mindenféle biztonsági kütyük rövidzár, meg túlterhelés elleni védelmek, meg ilyenek. Megbízhatóak és 3 feszültség közül választhatok. Az is valami. Labortápokat nézegettem még, de egy 60 A-es 0 - 15V -ig állítható az legalább 100.000 Ft! Erről hamar lemondtam.
Köszi mégegyszer, sokat segítettél. Ha nem írsz, lehet csak pislogtam volna itthon, hogy nem megy az elektrolízis a heggesztőgépemmel, vagy kb. 2 perc alatt felforrt volna!
Én nem vagyok elektrolízis szakember, de az biztos, hogy a fizika törvényei itt sem léphetőek át.