Hát ami az újságost illeti abban mindenképen igazad van. De szerintem a lélektani dologban már nem nagyon. Kezdjük ott, hogy ahol én vettem a magazint az öt Forint is benne volt a visszajáróban. Már mindenki úgy modja az árakat- akár csak az osztálytársaimat vesszük-, hogy 600Ft-ért vette, de akár amikor egy CD-t vett valamelyik közülük azt mondat, hogy 100Ft, nem pedig azt, hogy 99. Szerintem ez megdőlni látszik, mert az emberek megszokták. Ez esetben pedig szerintem még egy érdekesség lenne a magazinnal kapcsolatban, hogy nem 9-re, vagy 5-re hanem 0-ra végződik az ár. Na mindegy ez csak egy kérdés volt. Köszi a választ. A magazin tényleg jó, az első ilyen tartalmű alkotás ami elejétől a végéig érdekes, ami ennek az ellen példája a Vasutas Magazin, szerintem kb.10%-a érdekes.
Ajkán egyik sem hallott róla, a vasút melletti érdeklődik a buszpályaudvarit még keresem. A többi nem hiszem, hogy vevő lesz rá, sajna. Itt havi 10-20 példányt tudok elképzelni.
Kérdeztétek, hol lehet megvenni a Hangok a vasút múltjából c. CD ROM-ot.
A CD megvásárolható/-rendelhető a Kiadónál (http://www.logod.hu/teszt/cd/cd2.php?kod=120), a Közlekedési Múzeumban és áprilistól várhatóan a MÁV Nosztalgia Kft-nél is. Sajnáljuk, hogy lemaradt...
most kaptam mail-ben. közlés szöveghűen, de nem az elütéseken van a lényeg.
...
"az indóházeól már több újságos hallott. vagy tőlem, vagy a többi érdeklődőtől.
Flórin gödör, ma délben, állítólag én voltam az ötödik érdeklődő máshol nem igen tudták mi az, nézték a computerüket, vagy még hétfőn mondták, hogy "Uram, hétfőn nincsenek új havilapok"
de majd talán holnap... "
tudtok valamit arról, hogyan állnak az akciórádiuszotokba eső ojságosok magazinnal?
Ma kerestem az Indóházat, de NEM VOLT :-(((((((((((((((((((((((((((((((!!!!!!!!!!!! Még az óbudai Auchanban lévő Inmedio és Auchanos saját újságosnál sem volt. Az elsőnél elfogyott, a másodiknál nem is volt, sőt az eladó azt hitte, hogy az Indóház egy lakásmagazin. Megkérdezném, hogy kb. hány db.-ot kapnak az újságosok? És hogy Bp. III. kerületében hol lehet (még) kapni az Indóházat? Remélem, így márc. 11-én nem késtem le a lapról, mert úgy tudom, 7-én jelent meg.
elnézést, de közben szerkesztek, terjesztést intézek, hirdetőkkel tárgyalok, pörög a szerkesztőség belső levelezési rendszere, a gyerekemért kell mennem edzésre. ezért csak ennyi idő elteltével tudtam reagálni.
az előfizetésről: a megrendelő szelvény szövegének szellemében a pénz (+ név, kézbesítési cím) beérkezésének pillanatától él az előfizetés. tehát: ha az előfizetéses példányok borítékba csússzantásának időpontjáig (cirka: április 4-6.)beérkezik a pénz, akkor már megkapja a megrendelő a második számot.
az első percektől fogva tisztában voltunk vele, hogy minden olvasói igénynek képtelenség megfelelni. de nekem, oktondi civilnek arról fogalmam sem volt, hogy egy "áfust", vagy "forgalmászt" esetleg elriaszt a sok mozdony látványa, ami olvasatukban a gépészet túlsúlya. ok: már tudom! :-)
továbbá: az első percektől kezdve azt artikuláljuk: keressük a szót, keressük a hangot. tudjuk, be kell érnie a koncepciónak, folyamatosan szükség van finomításokra.
aztán: a hírlapárusnak meg kell rendelnie a terjesztőtől (lapker, regionális terjesztő) a magazint. reméljük, pozitívan reagálnak a kérésére.
Háát én a lapot adtam a kezükbe, és nem állítom, hogy a rendelkezésükre álló idő alatt ki is olvasták. Az első benyomásuk volt róla, mindenesetre valóban szembetűnő a gépészet túlsúlya. Nekem ez tökéletesen megfelel. Az áfus, és forgalmász kollegináknak nem. Őszintén szólva nem hiszem, hogy egy biztosíytóberendezés bemutatása eladhatóvá tenné a lapot, egy zárlat készítés leírása megint csak nem. Tehát magam sem tudom mit várnak ők a laptól. Mindenesetre nekik a gépészet túlsúlya tűnt fel és ezért nem kellet nekik a lap.
Megint mondom szerintem nem drága. Azonban hiába magyarázom a szinvonalat a hasonló katagóriás lapokat, ha valakinek sok érte az 595 annak sok az 595. Megint mondom nekem nem sok érte.
Transszibéria az üdítő kivétel. Bocsánat.
Melleleg nem kritizálni akarok én sem, ha nem vagy kíváncsi az ilyen mélységű reakciókra akkor nem írom le. Annak ellenére, hogy kisvárosban lakom egyelőre jól fogy, és ha tájékoztatsz, hogy a vasútállomási újságos, hogyan juthat példányokhoz őt is megnyerhetjük a terjesztésre.
Utoljára mondom a lap szerintem szenzációs. Az első 20 vevő jelölt véleményét akartam veletek megosztani. Ennyi.
mert az újságos adja 600-ért. tudtommal egyetlen ojság ára sem végződik nullára. ez a kiadók az újságárusok "lekenyerezésére" irányuló, meglehetősen régi keletű megoldása. öt forintot nem szokás visszakérni. és ha az árusnál marad az apró, azokat a lapokat toszigálja előtérbe, amelyek révén több a jatt. (ismered, nem? "Apró cseppekből lesz a zápor"
továbbá, optikailag is jobban néz ki, hogy 595, mintha 600 lenne kiírva. ennek kvázi lélektana van: mintha egy százas lenne a "diffi", holott csak öt forint.
Ha van valaki aki itt aki benne van a magazin készítésében, ha tudja akkor válaszoljon erre: Miért nem lehet 595,-Ft helyett kereken 600,-Ft-ért árulni, lehet, hogy kicsit fura kérdés, de mégis?
Az évszámokat (általában) számmal írjuk. betűvel csak akkor, ha a mondat ezzel kezdődik. és ebben az újságban ez mindig is így lesz. általában. mégpedig azért nem kezdjük a mondatokat számmal, mert nem tartjuk elegánsnak. bizony: elegánsnak. egy baromfiipari szaklap meg egy zárszámadási közgyűlésről szóló kiadvány megteheti, hogy számmal kezd egy mondatot, ellenben az indóház nem.
idéznél egy mondatot az újságból, ahol szövegkörnyezetben betűvel írtuk az évszámot? mert akkor megkövetlek. bár egy kivételes esetből vétek lenne általánosítani (általában...)
még mindig a számokról. írod, hogy a "Számmal általában csak az 1-2 jegyű számokat írják le (feltéve, ha nem évszámok)." ez sem így van, és mi sem ezt a rossz gyakorlatot követjük. az egyjegyű számokat kiírjuk bötűvel. a kétjegyűek közül a kerek számokat szintén betűvel jegyezzük, a nem kerek számokat - igen, számmal. (általában... :-) )
tudniillik. mármint a "tudniillik" indóház vasúti magazin. ezen lehet polemizálni, de lehet, hogy egy kicsit túl sokat használtuk. de nem írtjuk ki a szótárunkból, csak mértékkel bánunk vele. (még az is lehet, hogy ez ízlés dolga. márpedig: gustibus non est disputandum. szerintem se. :-) )
MFAV: rendben. 1873. úttörőként magam is boldogan tombiztam a városmajor utcai általános iskola tornatermében rendezett, a három város egyesülésének 100. évfordulóját megünnepelni hivatott szeánszon... :-)
Kérdés: ha kis városomban (Komárom) végképp nem kapok egy példányt sem akkor eseteleg GEORGIE kolléga spájzolna nekem egyet? Mert itt eléggé furán néztek rám az újságárusok...
Š : való igaz, elnagyoltam. A GOSA esetében azért egyszerűen S.
az újság ebben a kivitelben és tartalommal kifejezetten olcsó. üzleti vonatkozású, alapvetően csak a kiadóra tartozó adatokkal senkit sem untatnék, de tessék körülnézni a piacon, és belátható, ez bizony így van.
ami a cikkek illusztrálását illeti: igyekszünk majd vonali térképet mellékelni a vonalleírásokhoz. eddig három, külföldi témájú, nagyvasúti írás jelent meg a magazinban. 1. a szerb kiruccanásunk összefoglalója, különös tekintettel beograd centarra; 2 az amtrak; 3. a transzszibériai vasút néhány historikus vonatkozásáról szóló.
1. beograd centarról három kép van a lapban - kifejezendő az ottani állapotokat. nem is vonalleírásról van szó: hanem a gépekről, a helyzetről. a szerkesztőség álláspontja szerint a szerző kitűnően oldotta meg feladatát
2. amtrak. ami ugye vasúttársaság. mozdonyokkal, kocsikkal, saját történettel. az írás kitűnő, az illusztrációk kifejezetten a szöveghez passzolnak.
3. transzszibéria. itt már végképp nem értem a kritikákat, hiszem szinte csak objektum- és, állomásépület felvételeket használtunk fel.
csak remélni tudom, az észrevételezők az indóházat lapozgatták, és nem jelent meg suttyomban egy másik vasúti magazin a honi lappiacon. :-)
Sikerült végre kiolvasom a lapot!
Néhány apró kritikai észrevétel:
1. Comtomhoz csatlakozva: Az évszámokat nem kell betűvel leírni. Számmal általában csak az 1-2 jegyű számokat írják le (feltéve, ha nem évszámok).
Aki nem hiszi, az lapozza fel a História vagy a Rubicon folyóiratokat és keressen benne számmal kiírt ezernégyszázötvenhatokat:-))
2. Amitől igazán herótot kaptam, az a „tudniillik” szó eröltett, túlzott mértékű használata.
Zavaróan sokszor találkoztam vele, egy cikken belül 3-4*szer is előfordult! Stilisztikailag, nyelvhelyességileg is megkérdőjelezhető a „tudniillik” mondatkezdő, sőt bekezdést kezdő szerepeltetése.
„Iratlan újságíró szabály”, hogy nagyívben elkerüljük a használatát.:- )))
A huszadik „tudniillik” elolvasása után felmerült bennem a kérdés, hogy miért nincs az Indóház logójában szereplő vonat oldalára egy tudniillik felirat felbiggyesztve?:-))
3. MFAV cikk: Budapest nem 1872-ben egyesült! 1872-ben az országgyűlés elfogadta a 3 város egyesítéséről szóló törvényt, de Budapest jogilag csak az önkormányzati választásokat követően megalakult új városi közgyűlés első, ünnepi díszülésén jött létre 1873. november 17-én.
Elég nagy különbség van egy törvény elfogadása és hatályba lépése között!
De erről majd FOMA tud mesélni a „Megkérdeztük a vasúti jogászt” rovatban:- )))
OFF: Fene se ért ezt az indexet, hogy miért húzza össze ezt a hozzászólást:-(((
Az anyatopikba is befészkelte magát már a lap. Ott is beszédtéma. Egy megjegyzés volt, hogy korrekt az ára, szerrintem is de a tapasztalatom a következő amit ott is leírtam:
"Megoszlanak a vélemények az áráról. Érdekes, hogy az általam megkérdezettek fele drágának találja. A nem gépész érzelműek pedig, azt nehezményezik, hogy erős a gépész túlsúly. Ergó még a külföldi vonalak bemutatásakor is csak a mozdony fotókat mutat be a lap, ahelyett, hogy térképekkel, vonali fotókkal, hidakkal, állomásépületekel mutatná be az adott vonalat."
Megint mondom piszok jó a lap, de ezeket mondják nekem a lappal kapcsolatban.