Keresés

Részletes keresés

tweety83 Creative Commons License 2006.01.30 0 0 10237

Lehetőleg a Nyugatiból :))

 

Amúgy a 150-esen mennyire lett több/kevesebb utas amióta a Puttó Köbánya Kispestről indul?

Előzmény: v_peti (10236)
v_peti Creative Commons License 2006.01.30 0 0 10236

Talán a 142-es vonalra is elér most már az ütemesítés szele. Az egyvágányosok közül a 71-esen már megtörtént ez, a 150-esen többé-kevésbé, a 2-esen is a kisebb forgalmú esti dőszakban, akkor már csak a 142-es van hátra. Reménykedjünk, hogy minél hamarabb bevezetik itt is. Ez meg óránkénti, esetleg hértvégén kétóránkénti közlekedést eredményezne, csúcsidőn kívül.

 

 

Előzmény: tweety83 (10234)
tweety83 Creative Commons License 2006.01.30 0 0 10234

Hamár vici akkor felteszem itt is a NAGY KÉRDÉST:

 

Családom egy része Felsőpakonyban lakik.

Ez a település kizárólag a Dabas - Budapest között közlekedő vonatokkal közelíthető meg, Volánbusz sajnos nem jár erre.

Mivel Budapesten dolgozom így kénytelen vagyok a MÁV szolgáltatásait
igénybe venni..Sajnos valami miatt az elővárosi közlekedés
szégyenfoltja ez a vasútvonal:

Én minden hónapban megveszem a nem túl olcsó bérletet erre a
szakaszra. Ugyanannyit fizetek mint mondjuk aki Üllőről jár be.
De aki Üllőről jár be annak:
-  kb. óránként van vonata,
-  napi legalább 20-25 járat közül választhat
- kulturált körülmények között viszonylag gyors sebességel utazhat.
- A Városközpontban (Nyugati Pu.) szállhat le/fel a vonatokra.

Viszont aki Felsőpakonyból Pestre, vagy épp Pestról Felsőpakonyba
szeretne utazni, az ugyanannyi bérlet-díjért:

- Napi kb. 10 vonat közül választhat,
- Kőbánya-Kispestről (Budapest egyik legelhanyagoltabb, és
leglepusztultabb állomásáról kell indula)
- Lepukkant lerohadt vasútikocsik járnak kb. 40 km/h sebességgel. 

Több dolgot nem értek:

Munkanapokon még viszonylag elfogadható Budapest - Felsőpakony ( -
Dabas) közötti vasúti ellátottság, de hétvégén valami katasztrofális.
Értem hogy kevesebb az utas és spórolni akar a MÁV hogy kevesebb
vonatot közlekedtet, de ha tüzetesebben megnézzük a menetrendet
akkor semmivel sem jár kevesebb vonat hétvégén, csak nincs
meghírdetve a menetrenben, ugyanis számos vonat úgynevezett
szerelvénymenetként üresen, utasok nélkül közlekednek.

Legutóbb vasárnap este szerettem volna 8 óra körül Budapestről
Felsőpakonyba utazni, de megdöbbenve láttam hogy hétvégén este 8
óra után csak 22:45-kor megy vonat.
Viszont egy beérkező vonat szerelvénymenetben egészen
Lajosmizséig tök üresen, utasok nélkül elindult 20:20
perckor...utasokat a szabályzat szerint ugyebár nem vehetnek fel,
ígyhát szétfagyhatok a hideg Kőbánya-Kispesti szégyenpályaudvaron.

De hasonló a helyzet Munkanapokon délután a Monor - Bp közötti
vonalon. Monorról délután kizárólag tömött személyvonattal jöhetsz fel
Pestre, mely minden állomáson megáll, holott délután szinte óránként
van ilyen szerelvénymenet mely a Nyugatiig nem áll meg
sehol...csakhát ugyebár a szabályzat szerint ez sem szállíthat utasokat.

Vajon, miért nem lehet meghírdeni ezeket a vonatokat,
sebesvonatként, melyek csak a nagyobb helyeken állnának meg, és
miért nem lehet igénybevenni utazáskra ezeket a szerelvénymeneteket
a kisebb forgalmú, ritkán közlekedő vasútvonalakon?

könnyebbség lenne, hogy hamár úgyis közlekedik a vonat akkor fel
lehessen szállni, és ne kelljen felesleges órákat Budapesten tölteni a
következő vonatok indulására.

Spórolni úgysem spórol vele a MÁV, hamár bérletem van legalább jót
tennének néhány kiszolgáltatott hülye emberrel, hogy kne kelljen
felesleges órákat Budapesten tölteni a következő vonatok indulására a
hideg pályaudvarokon.

tweety83 Creative Commons License 2006.01.30 0 0 10232
Tótkomlóson van a MÁV állomáson egy nagy TSZ tárolóhely, és állítólag a búzát vonaton szállítják..legalábbis tavaly állítólag vonattal vitték. Hát remélem idén sem az utat fogják szétzúzni
Előzmény: Törölt nick (10231)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.30 0 0 10231

Köszönöm!!

 

Pontosan meddig megy le? Kardoskút-Tótkomlós?

 

 

A csabai teher kb. mikor szokott Orosházára érni? (tudom, hogy tágabb intervallumot ölel fel) 

Előzmény: M40 120 (10230)
M40 120 Creative Commons License 2006.01.29 0 0 10230

Elvileg 1-6-ig.

Gyakorlatilag mikor szükség van rá, tehát ha van kocsi amit vinnie kell.

Szerdai napon van rá esély, csütörtökin is.

A hét elejét nem tudom.

Most, hogy megy a gabonaszállítás viszonylag sűrűn jár. Biztosan hetente többször is.

Oh-ról 10 után indul, és 12-ig általában vissza is jön, ha sokat tolat akkor csak 13 körül ér vissza.

 

Talán Loooksharpnak van jobb infója.

 

Előzmény: Törölt nick (10229)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.29 0 0 10229

M40 120!

 

Ez a tehervonat milyen gyakran közlekedik?

 

Előzmény: M40 120 (10217)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.28 0 0 10228

"A jelenlegi tervezési struktúra mellett nehezen lenne kivitelezhető, hogy eszköztípus függvényében készüljön el valamennyi vonat menetrendje. Majd talán az új rendszerben..."

 

A tisztán Bz-vel kiszolgált vonalakon nyugodtan lehetne minden második megállóban "0 perces tartózkodást" adni. Persze ésszel alkalmazva.

A vegyes járműparkkal kiszolgált vonalakon valóban nem ilyen egyszerű a dolog.

Előzmény: looksharp (10225)
looksharp Creative Commons License 2006.01.27 0 0 10227
Erről a hivatalos tutulisról nem tudtam. Bocs. Mindenki csak munkatárs vagy főmunkatárs néven van kifüggesztve a Technológiai Osztályon.
Előzmény: Törölt nick (10226)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.27 0 0 10226

"Menetrendtervező szerintem nincs. "

 

Ez ebben a formában nem igaz. A menetrendszerkesztők munkakörének jelenlegi hivatalos megnevezése: menetrendtervező szakértő.

Előzmény: looksharp (10225)
looksharp Creative Commons License 2006.01.27 0 0 10225

Menetrendtervező szerintem nincs. Járattervező van.

A bz esetében tényleg túlzás néha a megállóhelyi 1 perc, de pl. az uzsgyinál már van, hogy kevés is.

A jelenlegi tervezési struktúra mellett nehezen lenne kivitelezhető, hogy eszköztípus függvényében készüljön el valamennyi vonat menetrendje. Majd talán az új rendszerben...

Ott a fordulók (eszköz és személyzet) világosabbak lesznek, akkor az ilyen tényezőket is figyelembe lehet és kell is majd venni.

 

kl

Előzmény: Törölt nick (10220)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.27 0 0 10224

Guten Morgen für dich auch!

 

Szerintem 1979-ben már dízelvontatás volt a gyarmati területen, ha az emlékezetem nem csal, M47-esek, a fűtésre is alkalmas 2000-es sorozat.

Persze a pontos adatoknak utána kellene néznem.

Egyébként az sem mindegy, hogy M47-es meg Bz, mert vannak olyan állandó lassújelek, amik mások a mozdonyra, és mások a motorkocsira.

Sőt Nógrádkövesd - B.gyarmat között a mozdonyokra engedéylezett sebesség 40 km/h, míg a Bz-re elvileg 50 km/h.

Leszámítva azt a körülbelül 10 km hosszú 40-es állandó lassújelet, ami Nógrádkövesd és Magyarnándor között van.

 

Ha maradt még valami ebből a témából, akkor jvaslom átvinni a Nógrád vidéki Térségi Vasút topikra.

Előzmény: V63 002 (10223)
V63 002 Creative Commons License 2006.01.27 0 0 10223

Guten Morgen, Herr Regionalbahn!

Emlékeim szerint a 1979-ben még gőzösök jártak. Talán ezért több a menetidő.

Előzmény: Törölt nick (10221)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.26 0 0 10222

"Ott egyértelműen a menetrendtervező vétett, mert indokolatlan mértékű tartalékidőt épített be a vonatok menetidejébe."

 

Nyilvánosan megkövetem az említett menetrendtervezőt. Kiderült, hogy olyan tervezési pályaparamétereket kapott a pályásoktól, amiben volt néhány olyan lassújel betervezve, ami később még sem került bevezetésre, ill.  időközben megsüntetésre került.

 

Persze a jelenlegi finanszírozási helyzetben a pályás mérnökök sincsenek könnyű helyzetben, ami a tervezést illeti.

 

Regionalbahn

 

Előzmény: Törölt nick (10220)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.26 0 0 10221

Még mondja azt valaki, hogy a mellékvonalakon nincs fejlődés!

 

Az 1979/1980-as menetrendi évben Aszód - Balassagyarmat között a személyvonatok átlagos menettartama 1 óra 40 - 1 óra 45 perc volt, ma 1 óra 25 - 1óra 30 perc.

 

Ugyanez B.gyarmat - Ipolytarnóc között 1979/1980-ban 1 óra 25, 1óra 30 perc volt, ma 1 óra 10 perc.

Törölt nick Creative Commons License 2006.01.26 0 0 10220

Igen, tudom.

Csak azt nem értem, hogy hogy jön ez a 10209 sz. hozzászólásomhoz?

Ott egyértelműen a menetrendtervező vétett, mert indokolatlan mértékű tartalékidőt épített be a vonatok menetidejébe.

 

Az már megint más kérdés, hogy azt a kb. 6-8 évvel ezelőtt kiadott vezighelyettesi rendelkezést is fölül kellene már vizsgálni, amelyik elrendelte, hogy a tartózkodási idő személyszállító vonatoknál minden megállási helyen min. 1 perc kell hogy legyen.

 

Egy gyönge utasforgalmú megállóban Bz motorvonatnál az utascsere időszükséglete (megállástól indulásig) általában 15-30 másodperc között van. Ez megállónként fél perc szükségtelen pufferidő. Has még ráadásul a menetidő is jól meg van tartalékolva, akkor a motorvezető egy-egy állomásközben akár 4-5 percet is tud rövidíteni.

 

Ennyi tartalékidőt egy menetrendben én baromi feleslegesnek tartok.

Némi megoldás lenne a problémára, ha vissza lenne állítva a 0,5 perces pontosságú menetrend-tervezés, mert ilyenkor a kisebb forgalmú megállókban csak 0,5 perc tartózkodást kéne adni.

Előzmény: looksharp (10219)
looksharp Creative Commons License 2006.01.26 0 0 10219

Van járattervező és van menetrendszerkesztő.

Az előbbi a menetrend vázát állítja össze, az utóbbi a pályavasút által szolgáltatott adatok alapján (pályasebesség, lassújelek, technológiai idők) kiszerkeszti a menetrendet.

Előzmény: Törölt nick (10209)
M40 120 Creative Commons License 2006.01.25 0 0 10218

MÁVAUT és gabonaexport.

 

v_petinek :-)

 

gabona exportra
M40 120 Creative Commons License 2006.01.25 0 0 10217

A mai Kardoskút felől érkező tolatósteher.

 

Orosháza

 

M40 1227
M41 2202 Creative Commons License 2006.01.25 0 0 10215
Vannak amatőr "országjáró" kisnyugdíjasok... :-)))
Előzmény: _nyunyuka (10214)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.01.25 0 0 10214
A kép nem ott készült :-).
Előzmény: Törölt nick (10213)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.01.25 0 0 10212

Életképek egy nullaforgalmú mellékvonalról (nem péntek és nem vasárnap):

Törölt nick Creative Commons License 2006.01.25 0 0 10211

Megközelítés kérdése...

Bár szerintem az utasok többsége jobban elviseli azt, ha a vonat néhány percet késik, mintha minden forgalmistával rendelkező állomáson perceket kell ácsorogni indulási időre várva.

Előzmény: Törölt nick (10210)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.25 0 0 10209

Április 2-től 6-7 perccel csökken a személyszállító vonatok menettartama a Debrecen - Tiszalök vonalon.

Kiderült ugyanis, hogy a menetrendtervező túlzottan megpótlékolta a vonatok menetidejét, ezért a személyvonatok rendre 3-4-5 percekkel korábban érkeztek az egyes állomásokra.

tweety83 Creative Commons License 2006.01.24 0 0 10208
amikor én utaztam vele, akkor még a kocsik között lévő átjáróajtók a kanyarokban ki ill. bevágódtak, a motor felpörgött és alig húzott szóval ilyen aprócska gondok voltak vele..
Előzmény: AMPhoenix (10207)
AMPhoenix Creative Commons License 2006.01.24 0 0 10207
Nem rossz az usgyi, csak a környékbeliek jó réssze nem tudja használni a gombnyomásra működő kütyüket.
Előzmény: v805 (10193)
V63 002 Creative Commons License 2006.01.24 0 0 10206
Talán ún. ismétlőjelző.
Előzmény: MDmot3019 (10203)
tweety83 Creative Commons License 2006.01.24 0 0 10205
Hát..nem tudom a jelzők elhelyezését, de a 142-es vonalon az autópiacnál (Nagykőrösi úti ívben befelé jövet) 2 jelző is van egymástól talán 200-300 méterre. Szóval nem tudom mi célt szolgál, de lehet hogy így volt régen elhelyezve..

A dolog pikantériája, hogy ilyen jelző meg olyan jelző a vonat tavaly olyan szépen átment az iparvágányra és bement a szeközti gyárba (a bezárt garázskaput keretestől döntötte ki) szóval öröm volt nézni...Kérdés hogy hogyan állítódott kitérőbe a váltó, és ki volt a felelőse?
Előzmény: MDmot3019 (10203)
MDmot3019 Creative Commons License 2006.01.24 0 0 10204
Nem az erősségem a képcsatolás....
Talán most sikerül?
Ha mégsem, akkor:
http://kep.tar.hu/mdmot3019/50211915/19134317#2
http://img.tar.hu/mdmot3019/img/19134346.jpg#3
1a
1b
2
MDmot3019 Creative Commons License 2006.01.24 0 0 10203
Sziasztok!

Van vki, aki behatóbban ismeri a 64-est? Mert hétvégén csavarogtam rajta egy jót, és vmi feltünt. Nevezetesen Erdősmecske bejáratánál az A bej. jelző és az előjelző között az ívben "fura" vasúti műtárgyakat találtam. Fényképeztem is. Tehát 2, egymástól nem messzi téglából kirakott "pillérke" benne a sarkoknál tőcsavarral (legalábbis az egyiknél), mintha vmi jelző lett volna rajtuk. De sztem nem jelző volt, mert minek lett volna a 400 m-en belül?
Szóval kíváncsi vagyok a véleményetekre!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!