Talán a 142-es vonalra is elér most már az ütemesítés szele. Az egyvágányosok közül a 71-esen már megtörtént ez, a 150-esen többé-kevésbé, a 2-esen is a kisebb forgalmú esti dőszakban, akkor már csak a 142-es van hátra. Reménykedjünk, hogy minél hamarabb bevezetik itt is. Ez meg óránkénti, esetleg hértvégén kétóránkénti közlekedést eredményezne, csúcsidőn kívül.
Ez a település kizárólag a Dabas - Budapest között közlekedő vonatokkal közelíthető meg, Volánbusz sajnos nem jár erre.
Mivel Budapesten dolgozom így kénytelen vagyok a MÁV szolgáltatásait igénybe venni..Sajnos valami miatt az elővárosi közlekedés szégyenfoltja ez a vasútvonal:
Én minden hónapban megveszem a nem túl olcsó bérletet erre a szakaszra. Ugyanannyit fizetek mint mondjuk aki Üllőről jár be. De aki Üllőről jár be annak: - kb. óránként van vonata, - napi legalább 20-25 járat közül választhat - kulturált körülmények között viszonylag gyors sebességel utazhat. - A Városközpontban (Nyugati Pu.) szállhat le/fel a vonatokra.
Viszont aki Felsőpakonyból Pestre, vagy épp Pestról Felsőpakonyba szeretne utazni, az ugyanannyi bérlet-díjért:
- Napi kb. 10 vonat közül választhat, - Kőbánya-Kispestről (Budapest egyik legelhanyagoltabb, és leglepusztultabb állomásáról kell indula) - Lepukkant lerohadt vasútikocsik járnak kb. 40 km/h sebességgel.
Több dolgot nem értek:
Munkanapokon még viszonylag elfogadható Budapest - Felsőpakony ( - Dabas) közötti vasúti ellátottság, de hétvégén valami katasztrofális. Értem hogy kevesebb az utas és spórolni akar a MÁV hogy kevesebb vonatot közlekedtet, de ha tüzetesebben megnézzük a menetrendet akkor semmivel sem jár kevesebb vonat hétvégén, csak nincs meghírdetve a menetrenben, ugyanis számos vonat úgynevezett szerelvénymenetként üresen, utasok nélkül közlekednek.
Legutóbb vasárnap este szerettem volna 8 óra körül Budapestről Felsőpakonyba utazni, de megdöbbenve láttam hogy hétvégén este 8 óra után csak 22:45-kor megy vonat. Viszont egy beérkező vonat szerelvénymenetben egészen Lajosmizséig tök üresen, utasok nélkül elindult 20:20 perckor...utasokat a szabályzat szerint ugyebár nem vehetnek fel, ígyhát szétfagyhatok a hideg Kőbánya-Kispesti szégyenpályaudvaron.
De hasonló a helyzet Munkanapokon délután a Monor - Bp közötti vonalon. Monorról délután kizárólag tömött személyvonattal jöhetsz fel Pestre, mely minden állomáson megáll, holott délután szinte óránként van ilyen szerelvénymenet mely a Nyugatiig nem áll meg sehol...csakhát ugyebár a szabályzat szerint ez sem szállíthat utasokat.
Vajon, miért nem lehet meghírdeni ezeket a vonatokat, sebesvonatként, melyek csak a nagyobb helyeken állnának meg, és miért nem lehet igénybevenni utazáskra ezeket a szerelvénymeneteket a kisebb forgalmú, ritkán közlekedő vasútvonalakon?
könnyebbség lenne, hogy hamár úgyis közlekedik a vonat akkor fel lehessen szállni, és ne kelljen felesleges órákat Budapesten tölteni a következő vonatok indulására.
Spórolni úgysem spórol vele a MÁV, hamár bérletem van legalább jót tennének néhány kiszolgáltatott hülye emberrel, hogy kne kelljen felesleges órákat Budapesten tölteni a következő vonatok indulására a hideg pályaudvarokon.
Tótkomlóson van a MÁV állomáson egy nagy TSZ tárolóhely, és állítólag a búzát vonaton szállítják..legalábbis tavaly állítólag vonattal vitték. Hát remélem idén sem az utat fogják szétzúzni
"A jelenlegi tervezési struktúra mellett nehezen lenne kivitelezhető, hogy eszköztípus függvényében készüljön el valamennyi vonat menetrendje. Majd talán az új rendszerben..."
A tisztán Bz-vel kiszolgált vonalakon nyugodtan lehetne minden második megállóban "0 perces tartózkodást" adni. Persze ésszel alkalmazva.
A vegyes járműparkkal kiszolgált vonalakon valóban nem ilyen egyszerű a dolog.
Menetrendtervező szerintem nincs. Járattervező van.
A bz esetében tényleg túlzás néha a megállóhelyi 1 perc, de pl. az uzsgyinál már van, hogy kevés is.
A jelenlegi tervezési struktúra mellett nehezen lenne kivitelezhető, hogy eszköztípus függvényében készüljön el valamennyi vonat menetrendje. Majd talán az új rendszerben...
Ott a fordulók (eszköz és személyzet) világosabbak lesznek, akkor az ilyen tényezőket is figyelembe lehet és kell is majd venni.
"Ott egyértelműen a menetrendtervező vétett, mert indokolatlan mértékű tartalékidőt épített be a vonatok menetidejébe."
Nyilvánosan megkövetem az említett menetrendtervezőt. Kiderült, hogy olyan tervezési pályaparamétereket kapott a pályásoktól, amiben volt néhány olyan lassújel betervezve, ami később még sem került bevezetésre, ill. időközben megsüntetésre került.
Persze a jelenlegi finanszírozási helyzetben a pályás mérnökök sincsenek könnyű helyzetben, ami a tervezést illeti.
Még mondja azt valaki, hogy a mellékvonalakon nincs fejlődés!
Az 1979/1980-as menetrendi évben Aszód - Balassagyarmat között a személyvonatok átlagos menettartama 1 óra 40 - 1 óra 45 perc volt, ma 1 óra 25 - 1óra 30 perc.
Ugyanez B.gyarmat - Ipolytarnóc között 1979/1980-ban 1 óra 25, 1óra 30 perc volt, ma 1 óra 10 perc.
Csak azt nem értem, hogy hogy jön ez a 10209 sz. hozzászólásomhoz?
Ott egyértelműen a menetrendtervező vétett, mert indokolatlan mértékű tartalékidőt épített be a vonatok menetidejébe.
Az már megint más kérdés, hogy azt a kb. 6-8 évvel ezelőtt kiadott vezighelyettesi rendelkezést is fölül kellene már vizsgálni, amelyik elrendelte, hogy a tartózkodási idő személyszállító vonatoknál minden megállási helyen min. 1 perc kell hogy legyen.
Egy gyönge utasforgalmú megállóban Bz motorvonatnál az utascsere időszükséglete (megállástól indulásig) általában 15-30 másodperc között van. Ez megállónként fél perc szükségtelen pufferidő. Has még ráadásul a menetidő is jól meg van tartalékolva, akkor a motorvezető egy-egy állomásközben akár 4-5 percet is tud rövidíteni.
Ennyi tartalékidőt egy menetrendben én baromi feleslegesnek tartok.
Némi megoldás lenne a problémára, ha vissza lenne állítva a 0,5 perces pontosságú menetrend-tervezés, mert ilyenkor a kisebb forgalmú megállókban csak 0,5 perc tartózkodást kéne adni.
Az előbbi a menetrend vázát állítja össze, az utóbbi a pályavasút által szolgáltatott adatok alapján (pályasebesség, lassújelek, technológiai idők) kiszerkeszti a menetrendet.
Bár szerintem az utasok többsége jobban elviseli azt, ha a vonat néhány percet késik, mintha minden forgalmistával rendelkező állomáson perceket kell ácsorogni indulási időre várva.
Április 2-től 6-7 perccel csökken a személyszállító vonatok menettartama a Debrecen - Tiszalök vonalon.
Kiderült ugyanis, hogy a menetrendtervező túlzottan megpótlékolta a vonatok menetidejét, ezért a személyvonatok rendre 3-4-5 percekkel korábban érkeztek az egyes állomásokra.
amikor én utaztam vele, akkor még a kocsik között lévő átjáróajtók a kanyarokban ki ill. bevágódtak, a motor felpörgött és alig húzott szóval ilyen aprócska gondok voltak vele..
Hát..nem tudom a jelzők elhelyezését, de a 142-es vonalon az autópiacnál (Nagykőrösi úti ívben befelé jövet) 2 jelző is van egymástól talán 200-300 méterre. Szóval nem tudom mi célt szolgál, de lehet hogy így volt régen elhelyezve..
A dolog pikantériája, hogy ilyen jelző meg olyan jelző a vonat tavaly olyan szépen átment az iparvágányra és bement a szeközti gyárba (a bezárt garázskaput keretestől döntötte ki) szóval öröm volt nézni...Kérdés hogy hogyan állítódott kitérőbe a váltó, és ki volt a felelőse?
Nem az erősségem a képcsatolás.... Talán most sikerül? Ha mégsem, akkor: http://kep.tar.hu/mdmot3019/50211915/19134317#2 http://img.tar.hu/mdmot3019/img/19134346.jpg#3
Van vki, aki behatóbban ismeri a 64-est? Mert hétvégén csavarogtam rajta egy jót, és vmi feltünt. Nevezetesen Erdősmecske bejáratánál az A bej. jelző és az előjelző között az ívben "fura" vasúti műtárgyakat találtam. Fényképeztem is. Tehát 2, egymástól nem messzi téglából kirakott "pillérke" benne a sarkoknál tőcsavarral (legalábbis az egyiknél), mintha vmi jelző lett volna rajtuk. De sztem nem jelző volt, mert minek lett volna a 400 m-en belül? Szóval kíváncsi vagyok a véleményetekre!