Óóóó, kedves vagy, köszi. :) A 17-35-el elégedett vagyok. A 14-24-et meg már akkor is drágállottam, amikor megjelent. Akkoriban is 400 környéke volt, de a mostani durván 570-es ára egyenesen vérlázító. Sokba van (lenne) nekünk az a tavalyi földrengés... :(
Ilyen matuzsálemmel mered eltakarni az új váz elejét? Hát a sznobizmus hol marad ? :-) 14-24 oszt már sokkal jobbak is a fotóid.
Egyébként pár hete pont a te fotóidat linkeltem itt az indexen valakinek... amiket még D70-el követtél el. Azok is teljesen rendben voltak- már akkor is amikor itt a többség még ki sem tudta ejteni azt hogy tükörreklefszes váz. Vagy mi.
Osztyának volt egy 17-35 obija. (a dobozt szerintem még láttam is a lakásukon) és mondta hogy egy fotós ismerőséhez került. Azt hittem hozzád... Ő nagyon dicsérte. Hortobágyon még fotózott vele gémeskutat és büszkén mutogatta hogy mekkora látószöget tud :-)
F11-nél még nem volt gáz. Nem mondom, hogy tökéletes, de bőven az igényesebb megrendelői tűréshatáron belül van. 16-22 leves valóban, és persze az 5,6-8 az igazán szép. Az ND szűrőket meg már rendszeresítettem a táskába, mert valóban nincs más megoldás sajnos. Kicsit filmes felhasználói érzésem is van tőle (több molyolás a felvétel készítésénél), és az öröm az ürömben, hogy én ennek biza örülök egy kicsit. Cikket köszi, el fogom olvasni. :)
FF-en és DX-en is F5.6-on a legjobb a 17-35 rajzolata. F8-on már 10%-ot romlik, F11-en meg még többet. Ahogy anno néztem a teszteket, F16-F22 már a csúcsfelbontás 1/5-t hozza csak jópár objektívnél.
Van egy rossz hírem... már F11-nél is előjött volna a diffrakció. Teljesen felesleges ennél jobban rekeszelni, nem lesz meg a 36 Mp részlet a fotódon. Ha záridőhöz kell a szűk rekesz, akkor kevesebbet buksz egy ND szűrővel a minőségen, mint így a rekeszeléssel.
A 36 Mp-hez tartozó diffrakciós értékeket láttam valahol a neten... illetve ott Canon pro modell volt teritéken, és bizony volt olyan hogy F5.6-nál nem volt értelme szűkebb rekszet használni. Persze ha kell a nagyobb DOF akkor nincs más megoldás... de bizony ott mennek a részletek a levesbe.
A második részhez szólnék hozzá, mivel abszolut filmen főleg nagyformátumon szocializálódtam. Amit leírtál, az tök igaz. Még nem volt meg a D800-am, de egy válltámaszt már birtokoltam. A diffrakció meg egyenesen brutális már f22-nél. (Eddig leginkább a f2,8/17-35-öt csuktam be ennyire) 11-nél már jó.
Igen, én is ezt tapasztaltam. Importálni még nem volt módomban, de a képváltás és az export jelentősen felgyorsult. Meglepő, de érzésre szinte gyorsabb, mint a D7000 16Mpixeles képeivel.
Ja, ezt elfelejtettem az akksi 15-17e Ft az árgépen. Ez azért annyira nem horribilis. Ha a markolatba szánod a D4 akkumulátorát, az tényleg komoly kiadás, de ha nem kell a plusz 1 fps, akkor kihagyható, mivel a két akksival 1600-1800 képet azért kényelmesen el lehet lövöldözni.
Ismereteim szerint sajnos nem fog a gép IR távirányítóval együttműködni. Marad a vezetékes, vagy a rádiós kioldás. Ha valaki mégis az ellenkezőjét tudja, úgy szóljon, mert engem is érdekelne.
egy kis jóhír a D800 tulajdonosoknak: kijött a Lightroom 4.1 végleges verziója, ami saját tapasztalataim szerint nagyságrendekkel gyorsabban nyalja be a D800-as képeket
annyival egészíteném ki, hogy ha ugyanúgy exponálnak és ugyanakkora méretben használják akkor semmi különbség nincs, mivel a bemozdulás nem látszik azon a felbontáson, amit régebben is használtak.
akkor van, ha 1:1 -ben nézik a 36Mp. képet. azt el kell fogadni, hogy ahhoz jobb körülmények kellenek, jobban oda kell figyelni hogy éles legyen.
nem lehetséges, hogy az akkor használt objektíveitek jelentették a korlátot a felbontásban?
Azért 2003-ban már nem voltak annyira gyenge üvegek. :-) Egyébként minden tesztet 50/f1.4 üveggel csináltunk f8-as rekeszen.
de másik oldalról nézve, ha a filmnek ekkora a felbontása, az elméletben még nem zárja ki, hogy a digitális szenzor többet tudhat.
Persze, hogy nem zárja ki (lásd D800), de nem is ide akartam kilyukadni. Ebből az egészből csak annyi lehet a fontos, hogy akik filmes gépeken szocializálódta ne csodálkozzanak ha a D800-on (és később a még nagyobb felbontásokon) egy 24-70-es obival 1/200-adot kel kézből exponálni és ha f16-ra rekeszelnek, akkor már felléphet a difrakció.
Ebből nem tudom mi fog látszani, de itt van egy 18 képből összerakott panoráma felvétel a hétfő hajnali vadles helyszínéről. Egyelőre még nem a végleges állapot. A teljes felbontása kb. 30000x7500 pixel lesz, azaz 300dpi mellett is 250cm x 65 centi lehetne a nyomat.