A 11:2x-kor érkező gyarmatin Füzesabonyig elvileg vezérlő volt. 130. Eger-Füzesabony viszonylatban úgy néz ki nem használhatják, mert a 12:31-es gyarmati élén m41 van. Közben a debrecenbe áthelyezett vezérlőket azért máshol kihasználják. -->off 115-ön.
Na Fehérgyarmatról végre toltüzemben jön egy M41. kérdés meddig. Debrecenig még nem jutott el. Mondjuk ha feljön toltüzemben Füzesabonyig akkoris pont jó helyen lesz a csörgő. A visszaútra leszek kiváncsi hogy vezérlővel fog e indulni Egerből.
"Ugyancsak erőszakos cselekmény történt csütörtökön hajnalban az egri vasútállomáson. Hangoskod háromfős társaság tört, zúzott a váróban. Egyikük puszta kézzel bezúzta a tájékoztató tábla mindkét üveges részét. Mire a rendőrök kiérkeztek, a társaság továbbállt. A tanúk elmondása alapján azonban hamar megtalálták az elkövetőket a közeli áruház környékén.
A vérző kezű 35 éves nagytályai férfihoz a járőr mentőt hívott. A kórházban az is kiderült, hogy nem csak a jobb kezén van vágott seb a beszállított embernek, hanem a bal karja el is van törve. A kórházi ellátást követően gyanúsítotti kihallgatásra előállították a nagytályai embert. Garázdaság miatt indult eljárás az ügyben."
A Flirtről csak annyit hogy nem rendeltetésszerűen használják. Sebesbe nem szabadna rakni őket, mivel ez egy elővárosi vonat. Eger-Füzesabonyra tökéletes, de Pest viszonylatra kicsit kényelmesebb ülés kéne. Mondjuk addig ne csodálkozzunk míg Selejtújhely-Pest viszonylatban képesek egy csíkos szutykot gyorsba berakni, vagy épp az IC-t elővárosi desirokból kiállítani.
Hát mivel a buszokat besűrítették Egerben megáll több helyen, majdhogynem háztól házig visz, és viszonylag jó csatlakozás van Pestről Szilvás felé (meg van ugye közvetlen járat is) ezért elég nagy az elszívás a vasúttól, de ha felnémetig járna a vonat akkor esélyesebb lenne hogy több utas választaná.
A Flirtre nem tudom miért ilyen hülye ülést raktak, nemigaz hogy a 21-ik századi újabb járművekre nem képesek egy normális kényelmes ülést gyártani (akár busz akár motorvonat)
Az egri állomást valahogy tovább kéne építeni vagy irányváltás nélkül valahogy bele kéne csatlakoztatni az Egervári vonalba (nem tudom ott mekkora a domb hogy tovább lehet-e vinni Északkelet irányba a vágányokat vagy esélytelen) de jó lenne azért a lakótelepi részt is elérni mert egy közvetlen kapcsolat Bp és Eger északi része között sok lakótelepit a vonatra ösztönözne hogy nem kell átszállni meg helyijáratozni (és arra külön jegyet venni)
Max úgy lehetne jelen helyzetben megoldani, hogy 3-ról állítanak vágányutat a Rendező felé a kijáró ingának, majd miután elhaladt, sorompó felnyit, baker váltót állít, sorompó lezár és eddig a fővágány bejáratánál várakozik a debreceni. De ez nem egy humánus megoldás, 3-4 perc is lehetne.
Az inga hátul a harmadikon várt. Rendező felé ugye nem mehetett, mert a vágányut keresztezte volna a miénket, vagyis várt.
Íme a nagy rejtély megoldva. Akkor ezért nem küldik el a rendezőnek. Csak a második vágánnyal meg az a baj, ha nagyobb szerelvény esik be, bár nem tudom hány kocsis sebesek vannak, de a két flirt még befér, de asszem 7 kocsi esetén már szűkös a 2. vágány és akkor már belóg a mozdony a váltóba, elzárva a 3. vágányt.
Néhány gondolat a új menetrendhez illetve vélemény, ma tapasztaltam személyesen a dolgokat.
Az 5055-össel jöttem Miskolc felől, Füzesabonyban pontosan elértem volna a páros egri sebest, amelyet a hetedikre tettek. Nem azért a két fillérért, elfért volna átmenőben a kör IC mögötte volt jócskán, nem kellett volna mégigballagni 40-nel a hátsó vágányon.
Hatodikra érkezett a debreceni személy Eger felől, mindössze két Bhv kocsi volt a Csöri mögött. Én a Desirora vártam, 10 perc körüli késéssel be is esett. Kb 15 utas maradt a helyén, ők a 108-as felől utaztak Egerbe. Gyors irányváltás és jött a meglepetés, a páratlan kör IC majdnemhogy pontosan érkezett. Óra 10 kor indulhattunk volna, de a páratlan sebes még sehol. Azt is kitérőztették a hetedikre, óra 12-re tudtunk elindulni. A debreceni vezér Úr egyáltalán nem volt szívbajos, Rendezői elágtól végig csak negyvennel nyomta, vagy elnézte a feloldását a lassújelnek, vagy a régi reflex szerint vezetett. Na mindegy. Óra 32 felé be is estünk Eger második vágányára. Az inga hátul a harmadikon várt. Rendező felé ugye nem mehetett, mert a vágányut keresztezte volna a miénket, vagyis várt.
Ezért nem rendezőznek, párhuzamosan csak úgy haladhatnak, ha a fővágányon közlekedő vonat az első vágányra jár be. Ezért Egerben logikusabb lenne, ha a gyors a másodikon lenne rendszeresen (kitérőbe érkezhet nyugodtan, nem ver el egyetlen indulót sem), elsőre pedig a debrecenit kellene tenni, harmadik maradhatna az ingának.
Mostanában nem látok túl nagy esélyt arra, hogy Egerbe minden nap Flirt járjon. Egyrészt hétköznap szerintem az elővárosban azért jobban lehet használni, mint hosszú távú gyorsvonatként (ott nagyobb az utasforgalom), emellett ezekkel az ülésekkel nem 2:30 perces menetidejű gyorsvonatokra valók. Én a hétvégén is szívesebben ülök egy miskolci kocsiban mint ezekben. Az igngával meg az a baj, hogy ugye 100-as, tehát a 120-as szakaszon csak sebességkorlátozással jöhetne, meg azt sem tudom, egyáltalán a fülkés kocsikon átvihető -e a jel. Ha meg a szolnoki szerelvényekre gndoltál, azokat megint nem tudom ide adják -e az elővárosból (halbikról meg ne is beszéljünk).
Én inkább azt tudnám elképzelni, hogy az állomást áttenni a város másik végére és egy-két közbenső megállót építeni (erre a jelenlegi adottságok mellett nem sok esély van), vagy pedig csatlakozó vonat minden gyorsvonathoz, de én változatlanul nem látom létjogosultságát. Amikor péntek délután sem mindig száll le 100 ember a gyorsvonatról meg 3-an vannak a szilvási Bz-n, akkor tényleg van igény minden járatot Felnémetig közlekedtetni?
Az a baj hogy a vonat fent csattog a domboldalba és nem kis emelkedőt kell érte megmászni. Egyedül a tesco megállónak látom értelmét és akkor ott megállítanám a szilvásiakat.
Hát ha csatolt Flirttel adják ki akkor tök simán hátrasétál a vezető (kb 5 perc) és már mehet is irányváltással felnémetig. Természetesen megállna Eger-Tihamérnál (amit újjá kéne építeni egy kicsivel feljebb mint a régi állomást) Egervárnál, Cifrakapu utcai LTP-n (új megálló lenne) valamint az Eger Tesconál, szintén új megállóban, majd felnémeten lenne a végállomás. Mozdonycsere nem kell hisz villany van végig, max akkor kell csatolgatni ha nem flirt hanem szilis vonat jönne, de akkor meg ingát kell a végére rakni és meg van oldva.
Szerintem nem fedné le, mert nagyon kint megy az a vonal. A belvárosba vagy akár a Csebokszba is egyszerűbb a 12-essel eljutni, mint begyalogolni az Almagyar-dombról (várállomás) vagy a Cseboksz hátsó részéből. Volt már itt egy cikk egy lehetséges egri Schnellbahn-ról, de akkor is szóba került, hogy túl kint van az a vonal ahhoz, hogy vonzza az embereket. Meg ugye ha áll 20 percet mozdonycsere miatt...
Az már csak hab lenne a tortára ha a Bp-Eger vonat továbbmenne Felnémetig, lefedve ezzel Eger nagy részét. De úgy látszik utast továbbra se akarnak szerezni
Ehhez két Szili kellene, ui. Eger felől később ér be a vonat, mint Debrecen felől így ami felhozta Egerből, a következőt nem vihetné le. Gondolom ennyi Aufwand-ot meg már nem ér meg.
De amit nem értek, hogy miért nem használják a rendezőt. Így tényleg lehetetlenség lesz elérni a miskolci IC-ket. Ha fel is ér időben az abonyi, csak nyugtatóval ajánlott ezzel menni ui. az utóbbi 3 napban többször is előfordult, hogy csak óra 5-re ért be és akkor már az IC is ott volt...
Remélem hamarosan kitalálnak valamit mert így már tényleg csak a gyorsvonatok meg a rendszeresen késő körIC-k maranak, amikhez a debreceni ingával kell felmenni, és ez jó nagy kicseszés azoknak, akik eddig IC-vel jártak.
Vagy valakinek az az érdeke, hogy az egriek ne járjanak IC-vel?
Nem tudom minek erőltetni ezt a csörgőzést, ha nincs rendes ingájuk a debrecenieknek, miért nem lehet fabonyban a villanycsonkában egy szilit váratni, mikor bejön a csöresz azt legombolják, a szili felveszi a személyvonatot, fékpróba és mehet, visszafele meg fordítva a csörgő áll a csonkában. Így meg lehetne spórolni a körbejárást és ki is lehetne nyugodtan szerelni a csörgőt abonyban, két legyet egy csapásra, de ehhez lehet ,hogy a diploma kevés...
Ha majd tudják kezelni a vezérlők a jelfeladást, akkor meg a körIC-k fognak olyan keveset késni, hogy a debreceinek még megvárják őket. Tehát a probléma nem szűnik meg, csak odébb lesz tolva :-)
Nagyobb késések esetén Makláron kell keresztezni, kisebbek esetén meg el kell zavarni a debrecenit a rendezőnek (mint ahogy csinálták a héten is egyszer). Meg igazából Fehérgyarmat felé is szét kell csapni mert nem egy vonat már ott beszed 10-15 perc késést. És hiába pntos az abonyi, Ohat-Pusztakócson kell dekkolnia (bár ez a 87-est már nem érinti...).
De arra kíváncsi lennék miért nem használják a rendezőt gyakrabban?