Néha nekem is vannak gondjaim a képfeltöltéssel . Ha túl sokáig írtam egy hozzászólást -- és amilyen grafomán vagyok ez elő szokott fordulni -- akkor is bejött ez az indafotós ajánlat . Ekkor kimásoltam a szöveget , új hozzászólást ( vagy választ) nyitottam és oda beillesztve a szöveget már frissen megírtnak tekintette és engedte beilleszteni a képeket .
Aztán egy idő után a Firefox-szal nem tudtam képet feltölteni ( valószínűleg valami frissítés maradt le ) de a Google Chromeel még működött . Most újratelepítették a gépet , most megy a Tűzrókával is feltöltés .
Az elmúlt félévben, sokat bosszankodtam, mert indításnál, a bendix kis fogaskerék, gyakran ütközött a fogaskoszorú fogainak és csak kattanás volt az eredmény. Ilyenkor arrább kellet fordítani a lendkereket, hogy a fogak ne ütközzenek. Így, indított az önindító. De csak úgy sacra fordítottam arrább és vagy sikerült eltalálni, vagy nem. Ezért csináltam lemezből egy kis mutatót, amit egy csavarhoz odafogattam. Egy nagy csavarhúzót betámasztottam a kipufogóhoz és így feszítve arrébb tudtam fordítani a fogaskoszorút és láttam is, hogy a fogak hogy állnak a mutatóhoz képest. És így be tudtam állítani, hogy induljon. Volt mikor tízszer is indult anélkül, hogy kellett volna állítani. De előfordult az ellenkezője is és sokszor kellet beavatkoznom az indításnál. Szétszedtem az önindítót és a behúzó tekercset, de csak addig amíg nem kellett volna olyan beavatkozás, aminek nem tudom, hogy mi lenne a vége. De viszont nem tudtam hozzáférni az érintkezőhöz, ami bekapcsolja az önindítót. Maradt továbbra is a besegítés. Jött egy ötlet, és azt ma meg is csináltam. Az önindító felfogató fülei és a motoron lévő tartókonzol közé, beraktam egy-egy 8-as laposalátétet, távtartónak. Így kb. 1.5 mm-el távolabb került az önindító a fogaskoszorúhoz. Így mire a bendix kis fogaskerék fognak ütközne, már kezd fordulni és így betud csatlakozni a fogaskoszorúba. Próbálgattam különböző állásokba állítani a fogaskoszorút a mutató segítségével. Minden helyzetben indult. Remélem nem csak most a próba indítások alkalmával, hanem tovább is. Akartam képet is mellékelni, de nem sikerült. Azt írja, hogy tegyem fel az indafotóra. Ott meg nem találtam a képfeltöltés menüpontot.
Az ilyen kisméretű motoroknak sajnos rossz a hatásfoka. Ha a tiedben még kefés motor van, annak meg pláne siralmas a hatásfoka, szerintem még a 70%-ot sem éri el.
Az elektromos autóknál se olyan egyszerű jó hatásfokú hajtást csinálni, ott is vannak hírhedten sokat zabáló típusok, pl. egy elektromos Smart is többet fogyaszt, mint egy Tesla.
Sajnos stimmel , én valami 50-55 amperokat láttam 20-25 km/óránál , igaz döglött aksikkal , amik terheléskor a névleges 48 helyett csak 36-37 voltot produkálnak . Lehet még egyszer rámérek .
És ezt szerinted mi magyarázza ?
Én hoztam ki a kocsimból 60-as utazósebességnél 2,6 literes fogyasztást (eszményi körülmények között ) , de kétes állagú mostani motor is megjárta ugyanennél a tempónál Devecsert oda-vissza 3 literrel augusztusban , illetve most egy hete Mórt 3,2-vel . És ezek korrigált , valós értékek , amiben figyelembe vettem , hogy mennyit csal az óra .
A 2,6-os fogyasztási rekord visszaszámolva a hatásfokkal nem túl magas energiaigényt jelöl . De akkor mit csinál azzal a rengeteg árammal a villanymotorunk ?
Az én Ligieremben 275A a vezérlő áram korlátja, ami elsőre soknak tűnik, de mivel az akkupakk feszültsége csak 50V körül van, így a max teljesítmény is csak bő 13 kW. Utazó sebességnél 80A körüli áramokat mértem lakatfogóval, az kb. 4kW teljesítményt jelent, sajnos ennyi kell a 45 km/h-s sebességhez...
Én az elektromos járgányaim fogyasztásán vagyok kiakadva, 8-10 kWh-t fogyasztanak, ami kb annyi, mint amennyit egy 2 tonnás Tesla fogyaszt 50 km/h sebességnél...
Most még várok egy kicsit, és lecserélem az Aixamot. Mert ha így haladnak a hírdetők, akkor hamarosan odajutunk, hogy nem fogyasztanak semmit, sőt inkább üzemanyagot termelnek a mopedautók. :-)
Gondold meg: már nem csak az Üllői úti kereskedésben , hanem a vidéki magánhirdetőknél is csak 1,4 litert fogyaszt egy mopedautó . Úgy látszik ez az 1,4-es fogyasztás ( legalábbis a hirdetésekben ) divat lett .
.A rúd kellett nem csukló.Azzal a bizonyos axiallal.
Ezeket a tévedéseket , félreértéseket és fölösleges köröket lehetne egyetlen fényképpel elkerülni -- de már nem is hánytorgatom , úgy látszik felesleges . Pedig van egy olyan vonatkozása : valaki kérdez , mire a segítőkész fórumtárs ugrik és írja az infót , küldi a linket , teszi föl a képet ... Esetenként reagálás semmi az igyekezetére , pár nap múlva esetleg érdeklődik , hogy bevált-e a javaslata akkor netán kap egy rövid : ja , kösz , már megoldódott válaszocskát . Aztán ha valaki más legközelebb kérdez akkor keserűen tapasztalja , hogy senki nem nyúl a klaviatúrához .
Én is kezdek nyűgös lenni -- ha valaki nem fogalmazza meg pontosan a kérdését akkor nem foglalkozom a válasszal .