Keresés

Részletes keresés

HáBé Creative Commons License 2004.10.01 0 0 498
Üdv!
Előzmény: Janó998 (497)
Janó998 Creative Commons License 2004.10.01 0 0 497

Sziasztohk

 

 

HáBé Creative Commons License 2004.10.01 0 0 496

Pálinkásat!

 

Tudom, nem én lettem megszólítva, de felelek: 54-64.

 

Mostanában elég sok jármű próbálkozik tüzes menyecskévé válni. Nagyon félő, hogy mindez egy óriási baleset(sorozatnak) az előszele.

 

Tanulnia kéne ezekből az összes alágazatnak, legalább a minimális karbantartásra ügyelni, amely többletköltséget nem igényel, csak meg kell mozdulnia a műszakosoknak.

 

Hangsúlyozom, ez nem Fogas-specikfikus, hanem az egész BKV-t érinti, és nem kéne megvárni, amíg utas(oka)t kell majd műszaki hibából adódó baleset(ek) miatt fekete ponyvával letakarni...

Hungaroplan Creative Commons License 2004.10.01 0 0 495
Esetleg megjegyezted a pályaszámát a kocsinak?
Előzmény: Mosógéptűz (494)
Mosógéptűz Creative Commons License 2004.09.30 0 0 494

Üdvözletem!

Tegnap, kicsit megkésve hazafelé tartottam. Utazásom eszközéül a Fogast szerettem volna választani.

Tehát odasétáltam Városmajorba, és vártam, a szerelvény 23 órai indulását.

Amúgy a Művész út volt az úticélom, ezért nem a buszt választottam, mint alternatívát.

Jó 5 perccel később sikerült is elindulni. Ámde!

Az Erdei Iskolánál kénytelenek voltunk megállani, mert valami iszonyúan füstölt a hátulsó kocsiból.

 

A vezető abszolválta a füstölést egy porral oltó segítségével. Vártam egy kicsit, hogy történik -e valami, de nem történt. Az apostolok lovára pattanva folytattam utamat.

Hűvös volt a tegnapi este, de mire felértem a Művész úthoz, meglehetősen kimelegedtem, mert másik vonat, az nem jött.

 

Végül is oly mindegy, hisz' jól aludtam az éjjel, és a vacsorát is lemozogtam. :)

 

 

HáBé Creative Commons License 2004.09.24 0 0 493
Jaja. Valóban jó lenne, de még a nyári cseh szöveges album is félkészen hever egy szövegfájlban. Tudjátok, az idő, az nagy úr...
Előzmény: Intersziti (490)
Dj.Atis Creative Commons License 2004.09.24 0 0 492
Vagy legalább a legérdekesebb képeket 1 fél mondattal kommentálni...
Előzmény: Intersziti (490)
Sinbiciklis Creative Commons License 2004.09.24 0 0 491

"...pedig tökre érdekelne, hogy mit is látok!!!!" Engem is.

Különben tényleg jó.

 

Előzmény: Intersziti (490)
Intersziti Creative Commons License 2004.09.24 0 0 490

Jajjj, Bálintom, de má' megint szöveg nélküli album, pedig tökre érdekelne, hogy mit is látok!!!!

 

Szerintem nem ártana (na persze ez sokkal több idő) olyan Hamsteres-IZés-énes-KZsocis élménybeszámoló oldalakat csinálni... :)

Előzmény: HáBé (489)
HáBé Creative Commons License 2004.09.24 0 0 489
HáBé Creative Commons License 2004.09.24 0 0 488

Pálinkásat!

 

Meglesz, mindkét linkgyűjteménybe. Nagyszerű oldalak!

Előzmény: IZé (487)
IZé Creative Commons License 2004.09.24 0 0 487
Bocs, hogy csak most reflektálok, de nem pörög ennyira ez a topi, hogy sűrűbben nézzem.

Kösz a dícséreteket.

Zürichben hétköznap koradélután voltunk. Cobrát többször láttam feltűnni, de hiába próbáltam utána menni fotozás céljából autóval, mindig másfele kanyarodtak a sínek, mint amerre autóval szabad volt menni.

A pilátus váltóját án is úgy gondolom, hogy átfordul a hossztengelye mentén, vagy lesűllyedve, vagy sem.

Chaterald - Chatelard Csak elgépelés, van a hol jól írtam, de kössz a figyelmeztetést, a gépemen gyorsan kijavítom, de az internetre lehet hogy most nem nyomom fel.

A sok link azért van, mert én is napokig kerestem az infokat, és gondoltam, ha már megvan, akkor ne csak annyi legyen, amit kiemelek belőle, hanem akit érdekel, az megtalálhassa az egészet.

Egyébként én annak örülnék, ha Hábé feltenné a linkgyűjteményébe, illetve a fogasos oldal linkjei közé is.


Előzmény: Intersziti (482)
HáBé Creative Commons License 2004.09.18 0 0 486

?!?

 

Az egy másik luca másik széke...

Előzmény: Hungaroplan (485)
Hungaroplan Creative Commons License 2004.09.18 0 0 485
Khm... de... 2004.04.29 (410)
Előzmény: Albertus (484)
Albertus Creative Commons License 2004.09.18 0 0 484
Csodálom, hogy még senki se tett itt közzé, hogy elkészült az Agancs úti Luca széke.
Intersziti Creative Commons License 2004.09.13 0 0 483
Ez is tökjó! :)
Előzmény: gumidani (481)
Intersziti Creative Commons License 2004.09.13 0 0 482
Nah, végre végigolvastam az oldalaidat, csak először én letöltöm őket, elmentem, és csak utána olvasom el, ha időm van rá.

Nézzük sorban:
Zürichben hétköznap voltál? Csak mert a múltkor hétvégén lestük Hamsterral, hogy jön-e Cobratram, de nem jött.

Tram2000: ha jól tudom, még a napokban is gyártják őket, sőt Sanfte-kat, azaz befüggesztett alacsonypadlós részű csuklósokat is csinálnak.

Ja, meg jó volt Bern-t újra látni, az tetszett!

"Így kezdtek hozzá a bécsi kahlenbergi fogaskerekűhöz"
Ez még megvan?

Rigi:
"A második vonalat (ARB) 1875-ben nyitották meg ... csatlakozik a VRB vonala mellé, ahol külön pályán párhuzamosan haladnak. A két vasút között vágánykapcsolat nem épült ki, 1990-ig!"
Biztos nem jött ki a fogosztás, aztán újraszabták az egyik vonalat, mi? :-)))

Pilatus:
"A pálya emiatt speciális kialakítású, nem a fogasléc tetején, hanem az oldalán vannak a fogak, mindkét oldalon, és így két fogaskerékkel is tudnak kapaszkodni."
Na meg nem ugrik le a fogslécről a fogaskerék, így biztonságosabb is, pláne, hogy egy perem is van a fogaskerék alatt, amivel szintén a fogasléc alá kapaszkodik. Ehhh, ezt naggyon meg akarom már nézni, na majd jövőre.

"De a felső háromvágányos végállomás váltóinak működését nem tudtam megfigyelni. Talán lesüllyed az egész vágánymező, és átfordul?"
Lehet, hogy csak megfordul a hossztengelye mentén, és a platni másik felén ellentétes sín van, nem?

"Le Chaterald"
jav.: Chatelard
Ejha, én is majdnem fölmentem két éve. Pont az első üzemnapon mentem, erre föl aszonták, a következő menet csak kb. két óra múlva lesz, talán, amikor az előző csoport visszajön. Nem menetrend szerint. És különben is, asszem 45 CHF volt a napidíj. Úgyhogy visszamentem Martignybe, és beköszöntem ide az Indexre egy Internet terminállal. :-)))

Aigle
Hejj, amikor Martigny felé mentem lefelé, akkor én is láttam a vonatból, hogy ott érdemes lett volna leszállni. Na mindegy, majd jövőre.

Na szóval tök jó oldalak, és pozitív, hogy jó sok link van benne további tudnivalókkal!

Előzmény: IZé (480)
gumidani Creative Commons License 2004.09.11 0 0 481
IZé Creative Commons License 2004.09.10 0 0 480
Fogaskerekű vasutak svájcban.
Svájc a fogaskerekű vasutak őshazája.
Úti beszámoló kb. 200 képpel.
HáBé Creative Commons License 2004.09.09 0 0 479
Már szeptember 16-nál tartunk :-(
Előzmény: Hungaroplan (478)
Hungaroplan Creative Commons License 2004.08.30 0 0 478

A BKV Rt. honalpjáról:

"A fogaskerekű vasút pótlása az eredetileg tervezett időponttól eltérően szeptember 10-én üzemzárásig tart.
Szeptember 11-én üzemkezdettől teljes útvonalán közlekedik. "

Hungaroplan Creative Commons License 2004.08.30 0 0 477
Beszéltem az egyik járművezetővel, mondta, hogy szeretnének évente legalább két napon, nyílt napot tartani. Azt nem tudom mikor lesz a következő...
Előzmény: Dj.Atis (476)
Dj.Atis Creative Commons License 2004.08.27 0 0 476

Nekem pedig így este 9 kor az volt a meglepi, hogy már volt.

Esetleg lesz is még valamikor? Mert erről lemaradtam, pedig megnéztem volna :( 

Előzmény: Hungaroplan (475)
Hungaroplan Creative Commons License 2004.08.27 0 0 475
De! :-)
Előzmény: HáBé (474)
HáBé Creative Commons License 2004.08.27 0 0 474
A nosztalgiavonatozás nem vót eélg meglepi?
Előzmény: Hungaroplan (473)
Hungaroplan Creative Commons License 2004.08.27 0 0 473
Mi lett volna a meglepi? Meg volt a nosztalgiavonatozás, ki volt állítva a "sárga fogas", egyéb más nem volt... 9-12-ig voltam ott
Sinbiciklis Creative Commons License 2004.08.26 0 0 472

Szóval akkor az lesz a meglepi, hogy ha 1/2 3-kor odamegyek nem is látok semmit?

 

Előzmény: HáBé (471)
HáBé Creative Commons License 2004.08.26 0 0 471
Valóban kissé sz*r időpont a munkanap délelőtt.

Tájékoztatásul, nem akarom a Fogasosokat mentegetni, néhány érv a dátum mellett:

1. sulimentes időszak
2. ismered a 7végi közlekedési rendet?

2/a. Ha nem, akkor gyorsan felvázolom:

12 perces követési időköz.
Hegymenet:
Városmajor: 00, 12, 24, 36, 48
Orgonás: 03, 15, 27, 39, 51; találkozik a reá váró völgymeneti vonattal
Erdei Iskola: 06-09, 18-21, 30-33, 42-45, 54-57; vár a völgymeneti vonatra, amely csak akkor indulhat el Gyöngyvirágtól, ha ő már 1 perce áll Erdein
Gyöngyvirág: a gyors átfutás érdekében egyenesbe haladván, kitérőként 10-18 óráig kizárva: 11, 23, 35, 47, 59
Svábhegy: visszafogással, elég pörgős, pláne, amig kerékpáros "kedves" utasok kivánszorognak: 02-04, 14-16, 26-28, 38-40, 50-52.

Gyöngyvirág: kizárva: 07, 19, 31, 43, 55.
Erdei iskola: 09, 21, 33, 45, 57; találkozik a reá váró hegymeneti vonattal
Orgonás: 00-04, 12-16, 24-28, 36-40, 48-52; vár a hegymeneti vonatra, amely Városmajorból csak egy perccel azután indulhat el, miután ő megállt Orgonáson.
Városmajor: 07, 19, 31, 43, 55.; 5 perc múlva visszaindulás!

Kedves Albertus!
Egy ilyen közlekedési rendbe préselj be egy max 15 km/h-val döcögő különvonatot!

HB
Előzmény: Albertus (468)
HáBé Creative Commons License 2004.08.25 0 0 470

Kedves Albertus!

 

Ha én minden megnyilatkozásomban csak szakszavakat használnék, kihaltak volna a hozzátartozóim. Az Agancs úti hid valóban se nem hid, se nem viadukt, hanem közúti felüljáró.

Előzmény: Albertus (469)
Albertus Creative Commons License 2004.08.25 0 0 469

Ugye te közlekedési mérnök vagy?

Adnál egy definíciót arra, hogy "viadukt"?

 

Előzmény: HáBé (432)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!