Tudom, nem én lettem megszólítva, de felelek: 54-64.
Mostanában elég sok jármű próbálkozik tüzes menyecskévé válni. Nagyon félő, hogy mindez egy óriási baleset(sorozatnak) az előszele.
Tanulnia kéne ezekből az összes alágazatnak, legalább a minimális karbantartásra ügyelni, amely többletköltséget nem igényel, csak meg kell mozdulnia a műszakosoknak.
Hangsúlyozom, ez nem Fogas-specikfikus, hanem az egész BKV-t érinti, és nem kéne megvárni, amíg utas(oka)t kell majd műszaki hibából adódó baleset(ek) miatt fekete ponyvával letakarni...
Tegnap, kicsit megkésve hazafelé tartottam. Utazásom eszközéül a Fogast szerettem volna választani.
Tehát odasétáltam Városmajorba, és vártam, a szerelvény 23 órai indulását.
Amúgy a Művész út volt az úticélom, ezért nem a buszt választottam, mint alternatívát.
Jó 5 perccel később sikerült is elindulni. Ámde!
Az Erdei Iskolánál kénytelenek voltunk megállani, mert valami iszonyúan füstölt a hátulsó kocsiból.
A vezető abszolválta a füstölést egy porral oltó segítségével. Vártam egy kicsit, hogy történik -e valami, de nem történt. Az apostolok lovára pattanva folytattam utamat.
Hűvös volt a tegnapi este, de mire felértem a Művész úthoz, meglehetősen kimelegedtem, mert másik vonat, az nem jött.
Végül is oly mindegy, hisz' jól aludtam az éjjel, és a vacsorát is lemozogtam. :)
Bocs, hogy csak most reflektálok, de nem pörög ennyira ez a topi, hogy sűrűbben nézzem.
Kösz a dícséreteket.
Zürichben hétköznap koradélután voltunk. Cobrát többször láttam feltűnni, de hiába próbáltam utána menni fotozás céljából autóval, mindig másfele kanyarodtak a sínek, mint amerre autóval szabad volt menni.
A pilátus váltóját án is úgy gondolom, hogy átfordul a hossztengelye mentén, vagy lesűllyedve, vagy sem.
Chaterald - Chatelard Csak elgépelés, van a hol jól írtam, de kössz a figyelmeztetést, a gépemen gyorsan kijavítom, de az internetre lehet hogy most nem nyomom fel.
A sok link azért van, mert én is napokig kerestem az infokat, és gondoltam, ha már megvan, akkor ne csak annyi legyen, amit kiemelek belőle, hanem akit érdekel, az megtalálhassa az egészet.
Egyébként én annak örülnék, ha Hábé feltenné a linkgyűjteményébe, illetve a fogasos oldal linkjei közé is.
Nah, végre végigolvastam az oldalaidat, csak először én letöltöm őket, elmentem, és csak utána olvasom el, ha időm van rá.
Nézzük sorban: Zürichben hétköznap voltál? Csak mert a múltkor hétvégén lestük Hamsterral, hogy jön-e Cobratram, de nem jött.
Tram2000: ha jól tudom, még a napokban is gyártják őket, sőt Sanfte-kat, azaz befüggesztett alacsonypadlós részű csuklósokat is csinálnak.
Ja, meg jó volt Bern-t újra látni, az tetszett!
"Így kezdtek hozzá a bécsi kahlenbergi fogaskerekűhöz" Ez még megvan?
Rigi: "A második vonalat (ARB) 1875-ben nyitották meg ... csatlakozik a VRB vonala mellé, ahol külön pályán párhuzamosan haladnak. A két vasút között vágánykapcsolat nem épült ki, 1990-ig!" Biztos nem jött ki a fogosztás, aztán újraszabták az egyik vonalat, mi? :-)))
Pilatus: "A pálya emiatt speciális kialakítású, nem a fogasléc tetején, hanem az oldalán vannak a fogak, mindkét oldalon, és így két fogaskerékkel is tudnak kapaszkodni." Na meg nem ugrik le a fogslécről a fogaskerék, így biztonságosabb is, pláne, hogy egy perem is van a fogaskerék alatt, amivel szintén a fogasléc alá kapaszkodik. Ehhh, ezt naggyon meg akarom már nézni, na majd jövőre.
"De a felső háromvágányos végállomás váltóinak működését nem tudtam megfigyelni. Talán lesüllyed az egész vágánymező, és átfordul?" Lehet, hogy csak megfordul a hossztengelye mentén, és a platni másik felén ellentétes sín van, nem?
"Le Chaterald" jav.: Chatelard Ejha, én is majdnem fölmentem két éve. Pont az első üzemnapon mentem, erre föl aszonták, a következő menet csak kb. két óra múlva lesz, talán, amikor az előző csoport visszajön. Nem menetrend szerint. És különben is, asszem 45 CHF volt a napidíj. Úgyhogy visszamentem Martignybe, és beköszöntem ide az Indexre egy Internet terminállal. :-)))
Aigle Hejj, amikor Martigny felé mentem lefelé, akkor én is láttam a vonatból, hogy ott érdemes lett volna leszállni. Na mindegy, majd jövőre.
Na szóval tök jó oldalak, és pozitív, hogy jó sok link van benne további tudnivalókkal!
"A fogaskerekű vasút pótlása az eredetileg tervezett időponttól eltérően szeptember 10-én üzemzárásig tart. Szeptember 11-én üzemkezdettől teljes útvonalán közlekedik. "
Tájékoztatásul, nem akarom a Fogasosokat mentegetni, néhány érv a dátum mellett:
1. sulimentes időszak
2. ismered a 7végi közlekedési rendet?
2/a. Ha nem, akkor gyorsan felvázolom:
12 perces követési időköz.
Hegymenet:
Városmajor: 00, 12, 24, 36, 48
Orgonás: 03, 15, 27, 39, 51; találkozik a reá váró völgymeneti vonattal
Erdei Iskola: 06-09, 18-21, 30-33, 42-45, 54-57; vár a völgymeneti vonatra, amely csak akkor indulhat el Gyöngyvirágtól, ha ő már 1 perce áll Erdein
Gyöngyvirág: a gyors átfutás érdekében egyenesbe haladván, kitérőként 10-18 óráig kizárva: 11, 23, 35, 47, 59
Svábhegy: visszafogással, elég pörgős, pláne, amig kerékpáros "kedves" utasok kivánszorognak: 02-04, 14-16, 26-28, 38-40, 50-52.
Gyöngyvirág: kizárva: 07, 19, 31, 43, 55.
Erdei iskola: 09, 21, 33, 45, 57; találkozik a reá váró hegymeneti vonattal
Orgonás: 00-04, 12-16, 24-28, 36-40, 48-52; vár a hegymeneti vonatra, amely Városmajorból csak egy perccel azután indulhat el, miután ő megállt Orgonáson.
Városmajor: 07, 19, 31, 43, 55.; 5 perc múlva visszaindulás!
Kedves Albertus!
Egy ilyen közlekedési rendbe préselj be egy max 15 km/h-val döcögő különvonatot!
Ha én minden megnyilatkozásomban csak szakszavakat használnék, kihaltak volna a hozzátartozóim. Az Agancs úti hid valóban se nem hid, se nem viadukt, hanem közúti felüljáró.