"A 150 ft vonatkozik helyi+helyközi 1. egyéni/üzleti beszédcélú (traccs-parti,modem) analóg és ISDN csatlakozásra, valamint egyéni nem beszédcélú (RS232, PC kártyák) ISDN forgalomra. Tehát ebből a kedvezményből a PC kártyás üzletiek kiestek... "
Én is üzleti előfizetőjű ISDN-t használok (most is), elég sokat kell interneteznem a munkámhoz (saját kisvállalkozás).
Eltartott 2-3 hónapig, mire a MATÁVtól el tudták értelmesen mondani, hogy itt nem érvényes a kedvezmény, és ez a számlán is meglátszik :-(((((
Ez azért dühítő, mert a MATÁv véleményem szerint itt visszaél (most még) az erőfölényével és megpróbálja fejni az üzleti előfizetőket az adatforgalmukért, ami valahol kicsit érthető is.
DE:
- mennyi pénzt hoz a cégnek az éjszakai kedvezménymegvonásos bosszantás? Ér ez annyit, hogy már ezért is egyre többen utáljuk még jobban a MATÁV-ot? (Te mit szólnál, ha a céges autódba a benzin 3-4-szer annyiba kerülne?)
Azt hiszem, ez is egy szűklátókörű üzleti döntés tipikus esete, amit tanítani lehetne (negatív példa). Remélem, a beszédforgalomra vonatkozó kedvezmény megjelenése után nemsokára az üzleti ISDN előfizetők is részesülhetnek az adatforgalmi kedvezményből. Addig is csókoltatom a döntéshozót:
szép öngól volt, ami a többi szolgáltató megjelenése után fog kiderülni.
Aha, hát értelme az tényleg nincs. Ha nem veszem a kedvezményeket ,de még a kapcs. díjat sem, akkor is baromság az egész díjkijelzés, mert impulzus alapján írja ki, ami hozzá sem szagol a másodperc alapuhoz. Nos ebben az esetben a matáv helyett inkább megszüntetném a dijkijelző szolgáltatást, kevésbé lenne égés, mint ez a normálatlan kijelzés.
Erről már volt szó korábban is. A tarifaszámlálókhoz 15-öt kell beállítani. A kapcs díjat nem mutatják az impulzusok. Szintén fütyülnek a mindenkinek csomagra, és más kedvezményekre is. A központ folyamatosan "ontja" a jeleket, hiszen a számlázás szempontjából történő feldolgozás csak a hívásrekordok rögzítése után történik. Tehát ettől nem kell megijedni...
Macika!
Mire gondolsz konkrétan? Az AOC-D-re?
Amúgy a Quante Bisy már egy kicsit kiesett a körforgásból, de szerintem tudnia kell mindkét hívásinfo megjelenítést. Meglátjuk, van-e még róla valami...
Most egy kicsit siettem.
Jó nem ISDN...
1. Namost másodperc alapú a számlázás, a Profiset meg impulzusunként jelzi ki. De mennyi másodperc az az impulzus? És a kapcsolási díj? Akkor egyáltalán mit jelez ki? Ezekben a kérédésekben teljesen reménytelen a 1212-öt hívni.
2. Ja a 1212-ről jut eszembe, hogy nem törvénytelen ügyfélszolgálati helyek nélkül müködnie a Matávnak?
3. Másfél hete kértem, hogy a saját számomat ismét jelezze ki másik telefonon. Persze, hogy nem jelzi még mindig.
Ráértem...
Nálam egy Quante Bisy működik, tud az is ilyen trükköket? Merthogy nálam is csak a beszélgetés végén írja ki a (pontos?) összeget.
Érdemes megkérni ezt a D-csatorna(?) szolgáltatást??
Az előző hozzászólásomban csak a mindenkinek csomagról regéltem, a 150 ft-os kedvezmény szóba sem került. De hamár mégis:
A 150 ft vonatkozik helyi+helyközi 1. egyéni/üzleti beszédcélú (traccs-parti,modem) analóg és ISDN csatlakozásra, valamint egyéni nem beszédcélú (RS232, PC kártyák) ISDN forgalomra. Tehát ebből a kedvezményből a PC kártyás üzletiek kiestek... Csak a pontosság kedvéért...
A mindenkinek csomagba nem tartoznak bele az helyközi 1-es hívások!
tangerine!
Milyen gépet használsz? (Ha jól emlékszem profiset51???)
Nálam működik mindkettő.
Mukodik valakinek a hivaskozbeni dijkijelzes? Nalam csak a vegen irja ki, pedig kertem mindkettot. Nem tudom, hogy en szurtam-e el valamit, vagy a fatav. Valoszinuleg az utobbi.
--
udv: Gab
A Matáv honlapján található az áraknál:
"A helyi és helyi díjazású hívásokra vonatkozó MATÁV-kedvezmények és a kedvezményes időszakok nem változtak. Az egyéni és üzleti analóg vonalon beszélgető, internetező, valamint az ISDN-vonalon beszélgető ügyfelek a hívás hosszától függetlenül maximum 150 Ft-ot fizetnek a megjelölt időszakokban.
A helyi és helyközi I. díjzóna összevonása miatt már a korábbi helyközi I-es hívások is jogosultak a kedvezményre, így sokkal több szám hívásakor jár automatikusan ez a kedvezmény."
Tehát HelpDesk-ünk nem jól értesült. Ettől függetlenül számomra valószinüsíthető az elhangzottakból, hogy a HelpDesk szakértelme mérvadó lehet , ti a "mindenkinek" csomag időszakán kívül telefonáltatok helyit v. helyközi I.-t.(ez végülis bárkivel előfordulhat)
blr
Rögzíthetsz bármit, ha jólesik. De a személyiségi jogokat megsértve nem használhatod fel!(ezt a Matáv sem teheti!)
Azt, hogy döglődik a kapcsolat, nem mondanám, mert a letöltések átlag 12-14KB/s-kel jönnek folyamatosan, és kapcsolat is csak egyszer szakadt meg eddig, de akkor éppen a szolgáltatónál volt valami gond... (A kernel log-om viszont telíteni fogja a vinyót :)
Meg tudná mondani valaki, hogy ez normális-e? (Csak 128k-s kapcsolatnál csinálja, de letöltések alatt folyamatosan, 64k-nál nem. Eicon Diva kártya)
Nov 4 15:08:09 gw kernel: ippp: MP, stepping over missing frame: 137388
Nov 4 15:08:10 gw kernel: ippp: MP, stepping over missing frame: 137387
Nov 4 15:08:10 gw kernel: ippp: MP, stepping over missing frame: 137406
Ugy vettem eszre, hogy amikor ugy istenigazaban megzavarom (nagyon nagy letoltesek), akkor fordul elo, ha doglodik a kapcsolat. A masodik - esetleg mindket - csatorna ujrahivasaval csokkenni szokott a mennyisege, illetve megszunik. Ez a mennyiseg viszont nem normalis. Nalam egy ejfeltajban elinditott 180 MB-os letoltesnel (4-5 parhuzamos ftp) az egesz ido alatt talan, ha ennyi osszejott, mint amit te raktal ki.
Viszont gagyi taiwani kartya, amit hasznalok, nem minosegi nemet... :-)
Az 1212-n és még sok más helyen a felvétel tényét előre közlik, így aki ebbe nem egyezik bele, az bonthatja a vonalat. Ha az üi-t tájékoztatod, és neki nincs ellenvetése, akkor nyugodtan rögzítheted a beszélgetést,
Mivel a beszélgetés rögzítését a 1212 megteszi, ezért nem lehet ellenvetése, hogy az ügyfél is rögzítse.
Ha a hívó számának kijelzésére gondolsz, akkor igen, működik. Ebben is félretájékoztattak a Fatáv munkatársai, akik állították, hogy ISDN esetén kell egy ISDN telefon ahhoz, hogy a hívószámot lássa az ember... A faterom kipróbálta, működött, csak a megfelelő szekvenciával előbb be kellett kapcsolni.
sikeresen reklamáltam:
nem az ISDN vonalamra aktíválták a kedvenc NET szám 80 %-os kedvezményt váltáskor, a hangfelvételt kértem tanúként, nem tudom meghallgatták-e de elismerték és újraszámlázták
Nálad biztos valami gáz van, érdemes lenne írni egy mail-t az ügyfélkapcsolatnak, bár ezt az 1212-n rendbe kellene tenni.
to többiek
Ha debrői vagy, és nem debrőbe, hanem az 52-es körzeten belül telefonálsz valahova, akkor mindenkinek csomag ide vagy oda, számlázva lesz. Viszont: Ez már helyközi I-es díjzóna, ami percdíjak tekintetében ugyan megegyezik a helyivel, de a mindenkinek csomag esetében már nem jön képbe.
Még valami: Reklamáció, ha mindenkinek csomag estében kedvezményes helyi hívás van a számlán... Hétvégen a számlázási szempontból "kedvezményes időszak" 05-22-ig tart, viszont a mindenkinek csomag kedvezménye csak 15-07-ig szól, tehát a 07-15h-ig a helyi beszélgetések ott lesznek a számlán a helyi kedvezményes tételnél.
egy picit mintha elcsúsztunk volna az ISDN-től...
A helyi körzetszámú, de nem helyi hívásokra - úgy tudom - a "Mindenkinek" átalánydíja nem vonatkozik. Tehát ha én Debrecenből felhívom a rokonokat Létavértesen, az is 52-es körzetszámú szám, de nem helyi hívás! Az ilyen hívások rajta lesznek a "Mindenkinek" ellenére a számlán. Nálatok nincs ilyesmi véletlenül?
Helló, nekem ugyanez a problémám. Mióta megrendeltük a Mindenkinek csomagot, azóta mindig 100-200 Ft-ot fölszámolnak a kedvezményes időszakra. Legutóbb már 285Ft volt. Szóval nem tudom, hogy mi a franc ez, de ezek szerint a Matáv sem.
Hát most nem röhej?
3. hónapja jelenik meg a számlámon helyi éjszakai díj 50-100 Ft körül. A bibi az, hogy a Mindenkinek csomagra fizetek, s akkor ilyen nem lehet ugyebár.
Harmadszor szóltam be, mindig megnézik, szólnak valakinek stb. De azért masszívan nem történik semmi.
Csak arra gondolok, hogy DIREKTE nem foglalkoznak vele,mert:
1. magasról leszarnak, ezt tudjuk
2. a 1212-en ücsörgő nők 90%-a tök béna, ezt is tudjuk (eddigi meglátásom szerint ennek részbeni oka a nomrális betanítás stb)
3. hibás a számlázó és NEM VALLJÁK be, mert sok kicsi sokra megy
4. hibás a számlázó és NEM VALLJÁK be, mert akkor kénytelenek elismerni, hogy HIBÁS A SZÁMLÁZÁS. S akkor hol hibás még?
Szóval a legdühitöbb az, hogy 3. bejelentés után sem történik semmi!
Annyira azért nem jársz messze az igazságtól! Többnyire tényleg egy számítógépes program futtatásáról van szó. Viszont jónéhány műszaki paramétert kell hozzá ellenőrizni, amelyek legtöbbje rutineljárás, dehát muszály, és ezekhez elég komoly - legalább középfokú - távközlési ismeretek szükségesek, és nem mindegy, melyik területen. A létesítőknek nem feltétlenül kell érteni az ISDN vonal programozásához, és fordítva, az ISDN programozóknak sem kell feltétlenül érteni a létesítéshez. Mindkettő a távközlés egy elég széles platformját öleli át, amelyben vannak ugyan átfedések, de a modern távközléstechnika területén manapság már nem létezik "polihisztor".
Egy élő példa, a hszkijelzés. az EWSD központokban: A 3 féle kártya közül csak egy az amelyik meg tudja valósítani a szolgáltatást. És ez a hszámkijelzésnek csak az egyik műszaki paramétere!
És ha belegondolsz, hány ezer "X"-et kell naponta beírni az ezekhez, és úgy, hogy előtte mindent megvizsgáltak. Ezeket a vizsgálatokat úgy is lehet értelmezni, hogy szükséges hibavizsgálat. Azért ha ezek nélkül zárnák le a megrendeléseket, és az elkezdene számlázni -működésképtelenül- akkor aztán lenne ejnye-bejnye...
Nálam nem volt gond az üzenetrögzítéssel, nagyon korrektül működött.
Csak már nem nagyon emlékszem rá, kb. negyed éve használtam, aztán lejárt és nem találtam hozzá krekket, így le is szedtem. A verzió talán ugyanaz volt.
Én NT4 alatt használtam, és külön fel kellett rakni a kisfloppykon lévő CAPI drivert, hogy menjen a rögzítő is.
Lehet, hogy félreérthető voltam. Az 1212 6/3 "ISDN műszaki segítség", valóban, az ISDN műszaki részéről - tehát nem akcióról, szolgáltatásról, termékekről - adnak felvilágosítást. De mindettől függetlenül ők is "ügyfélszolgálat", tehát a szolgáltatások fizikai megvalósításával nem foglalkoznak.