Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vikiviki Creative Commons License 2006.02.06 0 0 69479
tudnék esetleg ajánlani egy jó szerelőt, aki lehet, hogy ránézésre (kipufogófüst szaga, színe, ilyesmi) meg tudja mondani, mi baja... Persze lehet, hogy nem, de egy próbát megér, csomó ismerősöm járt nála, mindenki dícsérte...
Előzmény: Tomi Filth (69477)
Tomi Filth Creative Commons License 2006.02.06 0 0 69478

Oks, köszik az infőt. Mindjárt rákeresek mennyibe is kerül az ilyen. A sorozat szimmering 1800 pízbe kerül, nem drága.

 

para Tomi Filth

Előzmény: DAVIDMOLNAR (69475)
Tomi Filth Creative Commons License 2006.02.06 0 0 69477

Az enyém is H-s rendszámú, kintről hozott. Kereskedő meg azt mondta, hogy csak 141.500 km van benne. :) Természetesen nem hittem nekik. Tudtam én, hogy az 241.500, feltéve ha nem tekerték vissza! De nem is baj.

 

3 hónap alatt 4.000 km-t tekertem bele a gépbe. Ezalatt megevett 2 liter olajat nagyjából. Tehát valami gáz lesz vele. De lehet hogy csak szelepszár szimmering, mert korából adódóan is kophat az ilyesmi, pláne hogy fél évig állt, aztán meg egyszercsak megvettem, és használtam. Mondjuk a szereló azt mondta, hogy ő úgy látta, hogy száraz a hengerfal, de nemtom hogy nézte... Mindegy. Sztem egy szelepszár szimmering csere lesz elsősorban, biztos ami biztos, és ha utána is eszi az olajat, akkor majd valamikor 2 év múlva a kövi vizsgáztatás előtt meggyűrű meg amimég kell neki...

 

Köszi az infókat, jó ha mások tapasztalatát/véleménxét is kikéri az ember!

 

para Tomi Filth

Előzmény: vikiviki (69473)
florg Creative Commons License 2006.02.06 0 0 69476
Azért nem mindenki tekeri vissza szerintem. Az én autóm is j-s, külföldi tulajtól van (nem céges, még a telefonszáma is benne van a volt tulajnak a szervízkönyvben, úgyhogy akár rá is kérdezhetnék, mennyit futott a kocsi), de magyar kereskedésből, 8 éves, 96000 km-el vettem, de úgy nézett ki, hogy nyugodtan visszatekerhették volna 50-re, simán beveszem. (Mondjuk nem is ez volt az első autó, amit megnéztem, meg nem is egyedül mentem, hanem szakértővel, és valóban láttunk csodákat...)
Előzmény: vikiviki (69473)
DAVIDMOLNAR Creative Commons License 2006.02.06 0 0 69475
Tomi F.: Ha szelepszárszimeringeket cseréltetsz, érdemes megnézetni a szelepvezetőket. Ha az kikopott, a lötyögés miatt megeszi a szimeringet -> párszáz km után az új tömítés hulladék.
vikiviki Creative Commons License 2006.02.06 0 0 69474
hallottam hírét a Skodásoknál az autód "gondozásának":)
Előzmény: Skodri84 (69469)
vikiviki Creative Commons License 2006.02.06 0 0 69473

na, a most új autóknál én se vagyok biztos, hogy el fognak futni 300.000 km-t...

 

Viszont a kb. 90-es évek elején-közepén gyártottak meg még igen. Az átlagos futásteljesítmény magyarországon vmi 15.000 km/autó. Ebben bennevan a nagypapa Trabija/Daciája is, ami évente kb. 4.000 km-t "fut", meg bennevan a cégvezető BMW-je is, ami meg 40.000-et. Szerintem családi autó, amivel viszik a gyereket is oviba/iskolába, meg nyaralni is mennek vele, meg a telekre is, meg Tecsóba is, nem nagyon mehet 20.000 km-nél kevesebbet évente...

Szerintem ha a max 10 éves kocsikat nézzük, az átlag legalább 20.000 km lesz az első években. Magyarán vmi ilyesmi történhet egy átlag kocsival: első gazdájánál kb 5 év alatt lefut kb. 100.000et (nyilván nem a Matizokról meg hasonló városi játékokról beszélve...), aztán akkor bekerül a kereskedőhöz, aki visszacsavarja 50.000-re. Akkor megveszi vmi jóhiszemű valaki, beletesz mondjuk 5 év alatt megint 100.000 km-t, akkor a kocsit visszacsavarják 120.000-re, merthogy a 10 év körüli autók a kereskedésekben szinte mindig 120.000 km-t futottak:) (pedig dehogy...)

Aztán jön egy-két felhasználó még, akik azt hiszik, hogy még nincs 200.000 km az autójukban, aztán meg csalódnak, hogy de szar ez a kocsi...:( Tömegével rohangálnak magyarországon a külföldről behozott autók, (93-94-95ben gyártott kocsik H-s meg I-s rendszámmal), ezeknek tuti pörgettek a km-óráján, mikor behozták őket. Az a baj, hogy ha egy kereskedő becsületes akar lenni, és nem pörget, akkor csődbemegy... Nekem is itt ez a kocsi 276.000 km-rel, tulajdonképpen semmi extra baja, kicsit rendbe kéne tenni a küszöbét meg a szervóolajat csöpögtetni valahol, olajat nem eszik, rendesen megy, rá kell majd dobnom egy százast és kutya baja... Node. Gondolkodtunk rajta, hogy eladjuk, merthogy mégiscsak 11 éves, és most születik majd a gyerek, jó lenne vmi újabb. Ha meghirdetem így, tuti nem fogják könnyen elvinni, mivel tele van a net feleennyit futott (vagyis feleennyire tekert km-órájú:) kocsikkal, amik lehet, hogy sokkal jobban le vannak harcolva, node azt ki nézi? Esetleg beszámíthatom egy újabb autóba egy kereskedésben, ahonnan nem szívesen vennék autót, mikor én ismerőstől szeretek, ismert előélettel (van is pár paciensem:). Vagy beszámíttathatnám új autóba, akkor egy kényelmes, nagy Mondeoból átülhetnék mondjuk egy Fiestába vagy Swiftbe, aztán úgy kéne belefaragni a babakocsit... Ja, vagy visszatekerhetném én a km-órát, akkor viszont bajos lenne tükörbe nézni... Útálom, hogy Magyarországon az a fa=/%!a csávó, aki jobban becsapja a vevőt...

Előzmény: ezoz (69462)
Tomi Filth Creative Commons License 2006.02.06 0 0 69472

Na most! :) Nemtudtam hogy kell képet beszúrni! :)

 

Az autóm motorja, amikor megvettem!

Tomi Filth Creative Commons License 2006.02.06 0 0 69471
Ehune-e
Tomi Filth Creative Commons License 2006.02.06 0 0 69470

Hát elképzelhető, hogy nekem is szelepszárszimmeringet kellene cseréltetni? :) Mennyibe fájik egy sorozat olyan? Sok munka van vele? :)

 

Betolok egy képet, ezt a kereskedésben csináltattuk, mikor megvettük, hogy legalább lássunk már valamit belőle!

 

para Tomi Filth

Előzmény: patuha (69458)
Skodri84 Creative Commons License 2006.02.05 0 0 69469

Igen-igen, vannak ilyen kirívóbb esetek, amiket meg is jegyez az ember, pont emiatt.

 

De úgy átlagban, legalábbis itt felénk, ismerettségi körömben, családban, az a jellemző, hogy kb. fut egy autó olyan 10-15 év alatt első gazdájánál kb 150 ezret(ezt viszonylag gondok nélkül), aztán ezután(amikor már azért el-elromlik) vagy megmarad második kocsinak, vagy elkerül még pár gazdihoz, és azok még beletesznek pár tízezret, amíg megy, meg nem rohad szét. De már lényegesebben kevesebbet, kevesebb gondozással, mint "előző" életében.

 

Legalábbis nálunk kb-ba ez a tendencia. A családban volt eddig 1 Skoda105 (87-93-ig futott 130 ezret, ez viszonylag sok, mert akkoriban nyíltak meg a határok, aztán ezzel lett bejárva Európa...1,5 éve állítottuk le 180 ezerrel végleg), aztán jött az Escort( 93-05, kb 170 ezer km, ez is minden éven nyaralt, most ő a "második" autó, én használom, de biztos nem fog mégegyszer ennyit futni az fix), aztán jött a Leon, az még zsír:)

 

Itt a közelemben max azoknak futnak több 100 ezret a kocsijaik, akiknek ez a munkaeszközük. De azért nem ez az átlagos, hanem inkább a családi kocsi.

patuha Creative Commons License 2006.02.05 0 0 69468

Lentebb már írtam, hogy a R5-öm 265ekm-nél adtam el, ekkor 23 éves volt:) Én mentem vele 30e-t.  De hallottam egy R4-ről, aki valami 500e km után még simán ment rozsdafolt nélkül :)

Nyilván ezek a dolgok akkor működnek, ha az ember odafigyel és karbantartja az autót.

Előzmény: Skodri84 (69465)
florg Creative Commons License 2006.02.05 0 0 69467
Az én előző autómban (Escort 1,6 gl) azért lehet (biztos), hogy volt annyi, 23 éves korára. A kasztni el is rohadt rendesen, de az is csak azért, mert nem álltam vele garázsban. Motorikusan viszont nagyon jó volt végig. Mondjuk gondoztuk is, meg cserélgettünk ezt-azt, de lényegi részeket nem.
Előzmény: Skodri84 (69465)
L4Me Creative Commons License 2006.02.05 0 0 69466
..akkor lehet, hogy nekem még csak 100e van benne a 18. évében? Szalonban volt állítólag sokat, majd idős tanárnő használta... Aztán mielőtt megvettem volna, állt 1-2 évet, külföldre költözés miatt...
Előzmény: Skodri84 (69465)
Skodri84 Creative Commons License 2006.02.05 0 0 69465

300 000? Egy átlag autónak?

 

Ne hülyéskedj már, ennnyit max akkor megy egy darab autó, ha azt valami olyan célra használják, üzleti utak, céges kocsi, munka. Autópályán nagyobb utak...

Általában olyan 200 ezer körül el jön az a pont, amikor már leállítják, mert ha még a motor bírná is, általában addigra elrohad, elhasználódik az egész kocsi.

Céges kocsik azok mások, ha minden nap reggeltől estig megy, akkor hamar elérik még fiatal korban. De messze nem ez az általános.

 

Előzmény: vikiviki (69461)
L4Me Creative Commons License 2006.02.05 0 0 69464

Nem érdekel valakit egy garnitúra 6x14-es, 4x108 alufelni, 185/60R14 gumikkal ? (az egyik gumi sajnos kátyú-sérült..)

Törölt nick Creative Commons License 2006.02.05 0 0 69463

Sziasztok!

1.1-es esort.
Most vettem észre, hogy hidegindításkor a levegőt nem a motor felől, hanem "kintről", a hidegből szívja. Elvileg ilyenkor nem a meleget kéne egy darabig? Leszedtem azt a fekete kerek légszűrőházat, kézzel simán felnyomható az a csappantyú, aminek ilyenkor el kéne zárni a hideg levegőt, de magától nem teszi. Ötletek?

ezoz Creative Commons License 2006.02.05 0 0 69462

Nem azért gyártják 100e km-re az autókat mostanság. mert pocsékolni akarnak, vagy nem tudnak tartósabbat, csupán ezt követeli a fogyasztói társadalom. Használd az új autótd 3 évig, utána cseréld le sok pénzért egy vadi újra...és pörög a gazdaság!

Sajnos én (és még sokan mások) a 15 évest tudnám max 12 évesre cserélni. :(

Előzmény: vikiviki (69461)
vikiviki Creative Commons License 2006.02.05 0 0 69461
jó, hát NÁLAD annyi:) Átlag autók olyan 300.000 km-t futhatnak életük során, átlagos, nem túlzottan agyonpátyolgató tulajjal. 100.000 km-re pocséklás autót gyártani.
Előzmény: Skodri84 (69452)
patuha Creative Commons License 2006.02.05 0 0 69460
Elvileg jó motornál kell a szintnek enyhén nőnie.
Előzmény: ezoz (69459)
ezoz Creative Commons License 2006.02.04 0 0 69459

Enyém mostanában tölti be a 200ezer km-t, 15 éves lassan, 15ezer km-el ezelött cseréltem olajat és utántöltés nélkül a két osztás között van a szintje. Tudom, biztos belefolyik a benzin az olajba, de annak azért csak lenne valami jellegzetes jele. De nekem nem tapasztalható rendellenesség.

patuha Creative Commons License 2006.02.04 0 0 69458

Nekem meg a szelepszárszimmering csere után teljesen megszűnt az olajfogyasztásom:) Pedig 1000kmenként 1 litert benyelt :)

Most viszont elégedett vagyok :)

Előzmény: Skodri84 (69454)
L4Me Creative Commons License 2006.02.04 0 0 69457
..nekem '88-as Escortban kb. 200e km lehet (most fordult át az 5 karakteres mérő) olajfogyasztása pedig 1 csepp nem volt a nálam eltöltött 1 év és ~10e km alatt..
Előzmény: Skodri84 (69452)
florg Creative Commons License 2006.02.04 0 0 69456
Szegény autó...ebbe elég csak úgy akárhova beleönteni az olajat, úgyis beszippantja, nem? :))
Előzmény: Skodri84 (69455)
Skodri84 Creative Commons License 2006.02.04 0 0 69455
A jól karbantartott motorom:)
Előzmény: Skodri84 (69454)
Skodri84 Creative Commons License 2006.02.04 0 0 69454

Olajcsere?:)

 

Hát az az én Escortomban folyamatos:) Kb 1-2 ezer km-ként kap 1 lityó új olajat, és ezzel meg is van:)

Előzmény: patuha (69453)
patuha Creative Commons License 2006.02.04 0 0 69453
A faterom zsigulijának a könyve azt írta elő, hogy 100e km-mél motorgenerál. Az egy 71-es évjáratú darab volt. Csak ez más. Más konstrukció, precízebb kialakítás. Hacsak nem érte valami komoly trauma (pl olaj nélkül, vagy túl hosszú olajcsereperiódus), akkor nem olyan sok az a 250e. Csak ismételni tudom magam. A 23 éves R5-öm 260ekm-t futott, használható volt az autó, jó komresszióval. Ott nem volt szükség motorgenerálra. Igaz az öcsém mazdájánál meg kellett az 91-es asszem, de az meg kapott olaj nélkül.
Előzmény: Skodri84 (69452)
Skodri84 Creative Commons License 2006.02.03 0 0 69452

250 ezer az 250 ezer, bárhogy nézzük. Szerintem már elég sok...:) Átlag kocsik olyan 100-150 körül futnak életük során.

Én ennnyi km-nél, kb olyan 1 literes olajfogyival már számolnék, és az még nem is sok. Hacsak nem valami nagyon szervizelt, nagyon karbantartott gépről van szó.

 

L4Me Creative Commons License 2006.02.03 0 0 69451
Magyar nyelvű "maintenance schedule" nem rejtőzik valakinél esetleg MK4 Escorthoz?
DAVIDMOLNAR Creative Commons License 2006.02.03 0 0 69450
Az egyik srácnak a Ford klubban, ha  jól emléxem majd' 200ekm környékén alapméretes dugógyűrűk kellettek, mert olyan jó állapotban van a motorblokk.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!