Mivel ez kifejezetten Berlingo topic,így ide is írok!
Most vettem egy szinte fullos Citroen Berlingo 1,6 16v-t(2000.11.havi),s ehhez szeretnék infókat gyűjteni!
Ugyanis még a gyári dokumentációim között(amit az autó kapott újkorában) sem szerepel az 1,6-os motorról semmi!Ez nekem furcsa!
Így nem tudom a szervíz-intervallumokat,csere-periódusokat,mikor mit kell cserélni,miből mennyivel kell feltölteni,stb.!
Megköszönném ha valaki tudna kezelési könyvet(amiben szerepel az 1,6 16v 109Le-s motor),szerelési könyvet,meg egyéb dokumentációkat!Még a Haynes könyv se hozza az 1-es szériához ezt a motort!Csak a Berlingo 2-eshez!
Vagy ha megirjátok miből mennyit kell,milyen időközönként cserélni,azt is megköszönném!
MIvel nem tudom melyik váltó van a gépedben, csak általánosságban: lefekszel és benézel a váltó alá. Valahol lesz egy leeresztőcsavar alul, jól látható helyen. Lehet, hogy szögletes lukkal, de lehet esetleg 21-es kulcsnyílású is. Ott lejön az olaj. A szintfeltöltő csavar pedig valahol magasabban, félúton van. A BE váltókon jellemzően a bal oldalon a lemezfedél mellett szokott lenni, szintén négyszög lukkal, a nagy ME váltón meg hátul, a difi oldalán egy 21-es kulcsnyílású.
Ott betöltöd az 1,8 - 1,9 L. olajat (Total BV 75W-80) és kész.
A BE váltókon van egy műanyag szuszogó a tetején, én néha (lustaságból :-) ) ott szoktam betölteni az olajat.
Az kimaradt, hogy nem csak futásteljesítményhez van kötve a csereperiódus, hanem évekhez is: 10 évente akkor is ki kell cserélni, ha nem mentél vele 120e-t sem.
Már több autóba is ezt tettük, eddig (kopp-kopp) bevált.
Persze - lévén ez a legolcsóbb cucc - ha behal sem okoz meglepetést és legalább olcsó volt. :-)
Az egész írásom lényege igazából az lett volna, hogy tök lutri ma már az alkatrész piac, a márka és az ár sem biztosít semmit, egy olcsó ugyanúgy lehet jó (vagy rossz), mint egy sokkal drágább darab.
Tehát a csillag helyére egy "a" kell a márkát illetően. Jegyeztem a márkát. Bár szerintem már ez is volt próbálva nem sok sikerrel(olyan 5-6 hónapot birt ki). Oké köszönöm!
A legdrágább fajta van most és nem tudom mennyit érkezett pontosan szolgálni de eddig talán ez volt a legjobb.
Bár a váltóolaj cserére nem sok válasz jött. :) A variáció senki nem tudja hogyan kell. B variáció mint az agyműtét olyan bonyolult. :)
A (személyes) tapasztalataim szerint azt gondolom, hogy egyszerűen sz*t gyártanak manapság. :-(
Korábban a gyári beszállító (Lemf*rder) gömbfejeit preferáltam, de miután 3/4 éven belül kopogott, már nem hittem benne. Konkrétan más típusoknál is voltak hasonló "élmények" ezzel a gyártmánnyal, főleg ezért ment el a bizalmam.
Azután (és nem csak a sajátomban) kipróbáltunk egy marék más márkát is és a fenti szomorú tapasztalatot kellett levonnom.
Ezután egy hirtelen elhatározással megvettem a legolcsóbbat, gondoltam kipróbálom összehasonlításképpen. (azt mondanom sem kell, hogy olyan márkát választottam, ami korábban egy kritikus típusnál, ahol csak a Lemf*rder vált be tartósan, ez a típus (Fr*p) konkrétan 300 km-t !!!! bírt ki lógás nélkül.)
Az az érdekes eredménye lett a próbának, hogy 1,5 év után sem kopogott. :-O
Ennek a típusnak az ára különben kevesebb, mint a fele a Lemf*rder-nek !!!
(azután eladtam az autót, nem tudom meddig tartott még,)
Ezen felbuzdulva betettem 2db ilyen gyártmányú gömbfejet abba a problémás típusba (mentségemre szolgáljon, hogy ehhez már nem is lehet mást kapni, csak Fr*p-ot)
Ennek még meglepőbb eredménye lett: vizsga előtt tettem bele, majd a következő vizsgát is ezzel a gömbfejjel végezte el - lógás / kopogás nélkül - és még mai napig is azzal gurul. (az kb. + 1 év, azaz 3 éve üzemel) :-D
Úgyhogy szerintem próbáld ki te is, hátha neked is beválik, de ha mégsem, legalább olcsó volt !
sziasztok. 1,4 benzines fojtószelep mindig beragad . mitőllégszürü le rővid pucolás után visza megint jo. mit lehet tenni? valamint a hiba kodot jelzi az auto.
..hát ez az ... mindkét sarut takarítjuk ,csiszoljuk és visszarakáskor kis WD40-el megkenjük... és ha biztosan kiakarod ezt a részét zárni akkor még az összes testkábel csatlakozást átnézed és megtakarítod...
igen, azzal kezdtem. vagyis csak a pozitiv sarúval, a negativot nem bántottam. lehet, hogy ott van vmi gond? egyre inkább úgy tűnik hogy vmi bsi vagy mi a franc hányt be...próbálok keresni vmifrancia szakit itt bp-en.
más is mondta, hogy lehet ez is a hiba jelenség...de kizártam a dolgot. valószínúleg vmi bsi vagy mi a halál fosta el magát...aztmondták szakszervízben, ogy ha szerencsém van 50e ha nincs akkor 300e...szóval most próbálok bp környékén próbálok keresni olcsóbb megoldást... ha esetleg tudtok, szívesen venném:)
Valószínűleg kormánykapcsoló hiba (irányjelző,ablaktörlő)csak komplett cserélhető.Bár elég kevés a kilóméter,hogy már tönkrement, de jellemző Citroen-Peugeot hiba.
Az enyémben a világítást kapcsolgatta kedve szerint.Azért