Keresés

Részletes keresés

M40 120 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 10280

Most "közvetlen szerelvényű" vonat munkanapokon pl.

37349-37012 Battonya-Újszeged Bpmottal 10 perc mh-i tartózkodással.

37332-37342 Orosháza-Battonya Bzmottal 16 perc mh-i tartózkodással.

37347-37315 Battonya-Mezőtúr Bzmottal 35 perc mh-i tartózkodással.

37316-37356 Mezőtúr-Battonya Bzmottal 27 perc mh-i tartózkodással.

37355-37333 Battonya-Orosháza Bzmottal 30 perc mh-i tartózkodással.

37343-37311 Battonya-Mezőtúr Bzmottal 7 perc mh-i tartózkodással.

37314-37346 Mezőtúr-Battonya Bzmottal 6 perc mh-i tartózkodással.

Ezek akár elmennek közvetlen vonatnak is.

(ha nem írtam el valamit)

 

 

 

 

 

Előzmény: abdhulbin (10276)
v_peti Creative Commons License 2006.02.08 0 0 10279

Nagyjából egy súlycsoportban vannak, talán egy kicsikét jobbak a vonatnál. Talán a kombinált vonat+busz utazás a legjobb.

 

Előzmény: v_peti (10278)
v_peti Creative Commons License 2006.02.08 0 0 10278

Megnézve a Békéscsaba-Battonya buszközlekedést, az sem igazán versenyképes a vonattal.

 

Előzmény: abdhulbin (10276)
looksharp Creative Commons License 2006.02.08 0 0 10277
Forduló szerint volt korábban (talán most is) Metőtúr-Battonya-Mezőtúr közvetlen vonat.
Előzmény: abdhulbin (10276)
abdhulbin Creative Commons License 2006.02.08 0 0 10276
Battonyáról honnan van közvetlen vonat, ill hová? Mezőhegyesre. Onnan majd több irányba. Valamikor volt közvetlen Újszegedről is. Sőt Mezőhegyesen még réges-régen volt olyan hajnali vonat Békéscsabára amely onnan vonatszám, és gépcsere után express-ként funkcionált. Akkor még gőzfűtés volt. Sajnos Battonyán a település szélén van az állomás, a központtól 15perc gyalog. A vonat sebessége sem egy világbajnok.
Előzmény: Törölt nick (10269)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.07 0 0 10275
Zseni vagyok:))))
Előzmény: Törölt nick (10274)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.06 0 0 10274

Igen.

 

Jól tippeltél.

Előzmény: Törölt nick (10272)
tono60 Creative Commons License 2006.02.06 0 0 10273

Köszönöm a részletes választ! Meggyőzve továbbra sem lettem. Hosszú ideig Békésben éltem, sőt rokoni látogatásokra még most is szinte havonta megfordulok, 99%-ban vonattal utazva.(Igaz ezek az utazások elsősorban hétvégén történnek) Tapasztalatom alapján elmondhatom, hogy a 127-es vonalon Szeghalom-ig közel 100%-os kihasználtsággal közlekednek a vonatok. Sem amég ott éltem, sem azóta tudomásom szerint teljeskörű felmérést az utazási szokásokról senki nem végzett. Ezért én a különböző statisztikai mérlegeket, (legyen az KSH, vagy bármi más) csak fenntartásokkal tudom elfogadni! Igazi megoldást az hozna, ha újra visszatérnének ahhoz a módszerhez, hogy a menetjegyeket utazási viszonylatokra adják ki. Másfelől véleményem szerint egy vasútvonal megtartása ill. megszüntetésének vizsgálatakor nem szabad csak a fiskális szemlélet alapján dönteni.Vizsgálni kell annak szocialógiai, környezetvédelmi, stb. hatásait is! Nemhivatalos információm alapján egyébbként holnap, (kedden) Vésztőn valamilyen tájékoztatót tartanak a térségi vasút jövőjéről. Bízom benne, hogy az ott megjelentek közzül valaki olvassa időnként ezt a fórumot, és az ott elhangzottakat megosztja velünk!

Előzmény: Törölt nick (10268)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.06 0 0 10272
Győr-Veszprém, Eger-Putnok?
Előzmény: Törölt nick (10267)
epimetheus Creative Commons License 2006.02.06 0 0 10270

A német tartományok a közlekedési közszolgáltatási kiadásaikat leginkább szövetségi adóeurókból finanszírozzák, de szabadon döntenek a felhasználásról. Ez most akkor állami vagy nem állami pénz? Különben az "állami" pénzt meghatározhatom úgy is, ha mondjuk a hazai gyakorlatban gondolkodom, hogy akkor az, ha a mennyisége a költségvetés mindenkori állapotától függően évről-évre változik, így jó?

 

Elvileg olyan 1700-1800 Mrd Ft-t oszt szét mostanában Berlin évente, vagy mégsem? Amit gyorsan sikerült átnézni:

 

 

Bajorország: törvény szerint kb. 700-710 mE járna, kapnak 1,05 MrdE-t, és ennyi a teljes ÖPNV-költségvetés is, vagyis 99,x%-ban állami forrásokból támogatnak

 

Baden-Würtemberg: ugyanígy kb. 460 mE helyett szövetségi adóból 736 mE jut nekik, és költenek ÖPNV-ra összesen 1,09 MrdE-t, ennek kb. fele közvetlenül a közlekedési szövetségekhez kerül

 

 

Valaki esetleg tudja, hogy honnét ez a hatalmas különbség a regionalizációs törvény keretszámai és a tényleges juttatások között? Szegény régiók, a korábban megígérthez képest kapnak 30-40%-kal többet, gondolom ebből akarnak elvenni most Merkelék. Biztos rossz, de az itthoniakkal összehasonlítva... Ezzel együtt kíváncsi lennék, mi lett a bejelentett megszorítások sorsa, németországi hírekben járatosak, kérlek írjatok!

 

 

Egy picit a régiókról:

Régióhatárokat szvsz elég sokféle szempont alapján meg lehet húzni (pl. gazdasági kapcsolatok, közlekedésföldrajz, gazdasági struktúra, uram bocsá' nemzetiségek, hagyomány - legitimáció), ezek súlyozása attól kellene, hogy függjön, mely közfeladatokat (közlekedés?, egészségügy?, gazdaságfejlesztés?) rendelik a régiók szintjéhez. Ja, meg hogy mik a politikai realitások, vagyis a mozgástér. Vagyis utóbbi nem kellene, de inkább ez dönt.

A megye szerintem nem egy eleve elrendelt rossz, "nem kompatibilis" dolog, csak a mostani álláspont szerint sok közfeladatot ma ezekben az 1-2 milliós egységekben lehet a leghatékonyabban megoldani. Nyilván minden feladathoz tartozik egy ideális lakosságszám, vagy más jellemző, és ezek eredője ma inkább a régió, mint a megye.

 

 

OFF

 

Azért a régió elég képlékeny egy fogalom, érdemes megnézni egyszer egy olyan táblázatot, hogy a régió (NUTS-2) az EU országaiban mekkora területtel és lakossággal jár: többszörös különbségekre lehet lelni! Még egy pici összeesküvés-elmélet is: a regionalizáció és a "régiók Európája" Brüsszelt erősíti a nemzeti kormányokkal szemben, így a Bizottságban én is régiókra dolgoznám ki a támogatási-fejlesztési rendszereket ;-)

 

Németországban a most éppen kapóra jövő regionalizmus kétszáz éve még éppen a fejlődés megszűntetendő gátja és a széthúzás oka volt!
Amúgy meg boldog ország az, ahol mernek olyan törvényt alkotni, hogy "itt egy csomó pénz sok évre előre, költsétek el belátásotok szerint, azt is csak kérjük, hogy leginkább a vasútra"! (lásd regionalizációs tv.)

Előzmény: Törölt nick (10257)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.05 0 0 10267

Laci Bácsi!

 

A vasúti utazás kis távolságra kevésbé veszik igénybe az emberek.

 

Elhangzott a 19% vasút a 81% busz.

 

3200 település van.

Egy részén nincs vasútállomás sem. Kb 2700 településen nincs vasútállomás!

 

A 60-as 70-es években előrejelezték az elvándorlást.

 

Tudták a vidékiek akik eddig mellékvonal melett laktak, azok városokba fognak áramlani.

 

A gondom az, hogy ha én utazok a vasút nem bíztosít kínálatot mindenütt.

Nincs kínálatri menetrend.

 

Le kéne választani a nagyvároskörnyéki megyeszékhelyhez köthető feljeszthető vonalakat a nem fejleszthető préri vasutaktól.

 

A "prérin" Siklóson, vagy Kondoroson nincs olyan ami generálna forgalmat , a valódi központ Pécs a másik esetben Békéscsaba.

 

Én magamról szólva:

 

Vasúttal is busszal is utazok.

Múlt hónapban 1487 km tettem meg vasúton és 1630 at busszal.

 

Egyik irányban busszal megyek a másik irányban hazafelé vonattal.

 

Busz se fed le minden időpontot!

Másik gond az hogy 1 sört se lehet meginni, mert 3-4 órát kibírni nehéz, van amikor 7-8 órát is ki kell busznál ha egybefüggő és hosszú az út.

 

Én a megyszékhely környéki vasutaknál /mellékvonalak/ látnék fantáziát!

 

A reggeli 30 perces a napközbeni óránkénti közlekedés sokat segítene kínálati lenne a menetrend.

 

Ha a 2-es vonalat megtámogatták (vicinális jelegű az is V,max 60 km/h), akkor pár vidéki vonalat meg lehetne menteni, ha az összest nem is, amelyek természetvédelni területen haladnak, és konkrétan tudod TE is melyik re gondoltam.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (10265)
tono60 Creative Commons License 2006.02.05 0 0 10266
Erről beszéltem! Az információáramlás nem megfelelő voltáról, a tények elferdítéséről! Ha meg akarják szüntetni, akkor persze hogy 1%. És sajnos van olyan, aki ezt "meg is eszi". Csak különböző kalkulációkat tudnak készíteni, (mert a jelenlegi jegyárúsítási rendszer csak ezt teszi lehetővé) és ez nem a valóságot tükrözi! Utána még ez átesik egy kozmetikázáson is, és lesz belőle 1%. Csak az osztrák és német vasutat ismerem, a portugált, görögöt, stb. nem. De a legelső kérdésemre még nem kaptam választ, hogy az adatok honnan származnak? Megköszönném, ha ez is fölkerülne az oldalra! Mert ha a jelenlegi kormány bármely szervétől, akkor körülbelül annyi köze van a valósághoz, mint a kedvenc jelmondatuknak! (Lendületben az ország)
Előzmény: Törölt nick (10265)
tono60 Creative Commons License 2006.02.04 0 0 10264
Talán meg kellene nézni az aktuális menetrendet Vésztő és Körösnagyharsány között! Valamint érdemes elgondolkodni azon is, hogy a vasúti közlekedés mit jelent az ott élő embereknek! És most elsősorban nem a vasutasokra gondolok. Dél-kelet Magyarországot nagy-nagy hiba összehasonlítani akár egy német, vagy osztrák vagy svájci tartománnyal. Láttam német és osztrák helyiérdekű vasutat, és tapasztalatom alapján ott szinte csak "hobby-ból" használják a vonatot. Olyan az életszinvonal, hogy mindenki gépkocsival rendelkezik, (általában egy család nem is eggyel) tehát a régión belüli helyváltoztatás eszköze 95%-ban a gépkocsi. Talán ezalól kivétel csak az un. elővárosi vonatok. Ezzel szemben nálunk a vasút a helyváltoztatás legfontosabb eszköze. Nélküle szinte lehetetlen lenne eljutnia a diákoknak az iskolákba, a dolgozóknak a munkahelyükre (már akinek még van), a betegnek a szakrendelésre, kórházba, hivatalokba eljutni, stb. stb. SAJNOS OTT FÖNT, AHOL A "NAGY DÖNTÉSEKET " HOZZÁK, CSAK TÉRKÉP E TÁJ! ÉS SZÁMOK! DE OTT EMBEREK IS VANNAK! ÉS EZT NEM AKARJÁK LÁTNI!  (De ez innen már politika.)
Előzmény: Törölt nick (10263)
tono60 Creative Commons License 2006.02.04 0 0 10262
Színtiszta fiskális szemlélet! Ezen az alapon megkérdőjelezhető az egész ország működtetésének szükségessége, azon belül a MÁV ZRT, azon belül a Vez.ig., azon belül az Igatgatóságok...............stb. Addig amég a MÁV-on belüli információáramlással megmaradnak a jelenlegi komoly problámák, (mindenki a saját pozicioját mentve erősen torzítja a tényeket) soha a büdös életben nem fogják tudni a valóságnak megfelelő helyes döntéseket meghozni!
Előzmény: Törölt nick (10251)
v_peti Creative Commons License 2006.02.03 0 0 10260

Csak azért kérdezem, mert nemrégiben volt szó, hogy az állam (Németországban) le akarja faragni a tartományoknak adott közlekedési támogatásokat, aminek következtében ők kénytelenek lesznek korlátozásokat bevezetni a vonatközlekedésben.

 

Előzmény: Törölt nick (10259)
v_peti Creative Commons License 2006.02.03 0 0 10258

Nagyjából. De mi a helyzet a fővonalakon közlekedő rövidebbtávú vonatokkal. (Mint pl. nálunk egy Győr-Tatabány vagy egy Pécs-Dombóvár személyvonattal. Azok hová tartoznak?)

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (10257)
v_peti Creative Commons License 2006.02.03 0 0 10256

Mindezt értem, és azért részben eddig is tudtam. De az eredeti kérdésemre nem adta meg a választ.

 

Előzmény: Törölt nick (10255)
v_peti Creative Commons License 2006.02.03 0 0 10254

Akkor hogyan van igazából ez a dolog? Kíváncsi vagyok rá.

 

Előzmény: Törölt nick (10249)
M40 120 Creative Commons License 2006.02.02 0 0 10253

Annyiban tanulságos a cikk, hogy a lé(t) határozza meg a tudatot szemlélet szépen visszaköszön. 

 

Ha jól tudom PJ Bcs viszonylag gazdag városából, a vasutat is privatizáló akaró kisebb kormánypárt, TJ pedig a hátrányos helyzetű Skd-ról, a nagyobb kormánypárt tagja.

Így -is- kell olvasni/értelmezni a cikket.

Előzmény: dunci70 (10244)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.02 0 0 10252
Előzmény: Törölt nick (10251)
tono60 Creative Commons License 2006.02.02 0 0 10250
Csupán annyit szeretnék kérdezni, hogy az adatok honnan származnak? (300 ill. 1 000 000 000)
Előzmény: Törölt nick (10245)
v_peti Creative Commons License 2006.02.02 0 0 10248

Sarkad polgármestere lehetetlennek tartja azt, hogy a térség „önhikis” települései a regionális vasút működtetésében részt tudnának vállalni. Úgy vélte: az állam kizárólagos feladata a vasúti közlekedés biztosítása.

 

Némtországban látszólag a tartományok (És nem az ökormányzatok!) finanszírozzák a regionális vasúti személyszállítást, de ők is az államtól kapják rá a pénzt. (Mostanában akarnak vagy akartak ebből lefaragni, ami jelentős teljesítménycsökkenéssel járhat.) Azaz ott is az állam feladata. Ausztriában mostanában akarják ezt a feladatot a tartományokra hárítani, és emiatt már folyik a tiltakozás. (Gondolom pénzt nem (nagyon) adnának hozzá.)

 

Azaz voltaképpen igaza van, mégha nem egésze úgy is, mint ahogy gondolja.

 

Előzmény: dunci70 (10244)
FOMA Creative Commons License 2006.02.02 0 0 10246
"Vésztőn és térségében évtizedek óta jelentős szerepet tölt be a vasút."

Nem ismerem kellő alapossággal a térség gazdaságát, de attól tartok, hogy bizonyos szempontból igaz lehet. Szvsz a vasút a környék legnagyobb munkaadója lehet, így szociális szempontból valóban jelentős szerepe van. Legfeljebb nem ezzel az érveléssel próbálják menetni.
Előzmény: Törölt nick (10245)
dunci70 Creative Commons License 2006.02.02 0 0 10244

A Békés Megyei Hírlapból:

 

Létkérdés a működtetés
ÚJ VASÚTI TÖRVÉNY Az önkormányzatok fontos szerephez juthatnak
Magyari Barna


Az országban jelenleg két regionális vasúti szervezet működik Vésztő és Balassagyarmat székhellyel. Az Országgyűlés decemberben fogadta el az új vasúti törvényt, mely a térségi vasúthálózat jövőjével kapcsolatban is több új szabályt tartalmaz.

Vésztőn és térségében évtizedek óta jelentős szerepet tölt be a vasút. Ez a közlekedési szolgáltatás jelenleg is mintegy 300 embernek ad megélhetést. Az új vasúti törvény apropóján nemrég nagyszabású tanácskozást tartottak Vésztőn. Az eseményen a MÁV ZRt. vezetői, valamint a 127-es és 128-as vasúti vonalak által érintett települések polgármesterei vettek részt.

Ebben az évben gazdaságilag is külön válik a térségi vasútrendszer az országostól. A Körös-vidéki Térségi Vasút 194 kilométernyi pályát érint, s itt is saját bevétellel és kiadással működik majd a vasúti szolgáltatás.

Az új vasúti törvény önkéntes alapon lehetőséget biztosít az önkormányzatok számára arra, hogy vasúti társaságot alapítsanak. Megállapíthatják a vasúti közszolgáltatás menetrendjét és a fejlesztési koncepciót. A vésztői tanácskozáson ez a téma váltotta ki a legtöbb hozzászólást és vitát.

Tóth Imre országgyűlési képviselő, Sarkad polgármestere lehetetlennek tartja azt, hogy a térség „önhikis” települései a regionális vasút működtetésében részt tudnának vállalni. Úgy vélte: az állam kizárólagos feladata a vasúti közlekedés biztosítása. Pap János, Békéscsaba polgármestere megemlítette: mivel az adott vonalakon elég kevés az utaslétszám, megfontolandó az esetleges buszközlekedésre váltás.

— A térségi vasúthálózat működtetésében való szerepvállalás nem kötelező feladat, csupán lehetőség. Mindenkinek meg kell fontolnia, hogy milyen felelősség nyugszik az önkormányzatok vállán! Az ez évi térségi MÁV-számok alapján kell átgondolni és dönteni a térségi vasút jövőjéről. Addig is keresni kell az együttműködés lehetőségeit, főleg a vasútállomások és a pályák közmunkaprogram keretében történő felújításaira — szögezte le Kaszai János, Vésztő polgármestere, a Vasutas Települések Szövetségének országos elnöke.


Nagyobb önállósággal — A MÁV vezetői elmondták: a Vésztő székhelyű Körös-vidéki Térségi Vasút szervezeti formája megváltozott, nagyobb önállósággal láthatja el feladatát. A térségi vasúti szervezethez kerültek a működés feltételeit biztosító műszaki szakemberek. Itt is kialakult a személyszállítás, a vontatás és a pályaüzemeltetés személyi feltétele — közölte Kaszai János.


<!-- var ord=Math.round(Math.random()*100000000); document.write(''); //-->


Törölt nick Creative Commons License 2006.01.31 0 0 10243
Köszi!!

Előzmény: M40 120 (10242)
M40 120 Creative Commons License 2006.01.31 0 0 10242

Tudtommal Kardoskútig járnak, ha minden igaz Tkomlóst Mezőhegyes felől szolgálják ki.

A 70721 Bcs felől Oh-ra 9:50 előtt érkezik meg, és 10:25 után indul Vásárhelyre már ha mennie kell.

A 70720 Vásárhelyről 13:10 után érkezik Orosházára és 16:00 után indul (a 7724-től függ). Ha nem megy el Vásárhelyre akkor már 13:10 után visszamegy Csabára.

 

A múltkor amikor a fénykép is készült a 70721 kb. 11:25-kor indult el Vásárhelyre, a kardoskúti tolatós kb. 11:35 indult Oh-ról, vissza kb. 13:10-kor érkezett, a 70720 Vásárhelyről kb. 15 h-kor érkezett vissza Oh-ra.

 

Ebből is látszik szóródhatnak az időpontok elég rendesen.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (10241)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.30 0 0 10241

Köszönöm!

 

Azt esetleg tudod, hogy mely napokon? Itt felmerült a szerda, meg a csütörtök, mint erősen valószínűsíthető napok.

És akkor csak Kardoskútig megy?

Előzmény: looksharp (10239)
FOMA Creative Commons License 2006.01.30 0 0 10240

Mai 38633:

 

looksharp Creative Commons License 2006.01.30 0 0 10239

A 7707/7715 között indul BCsabáról.

Vissza 16:15-20 között indul Orosházáról.

 

Kardoskútra a 37312 visszjele után indul és a 37315 előtt  jön vissza. Kb. ennyi. A szolgálati menetrend tájékoztató jellegű.

Előzmény: Törölt nick (10231)
v_peti Creative Commons License 2006.01.30 0 0 10238
Passz.
Előzmény: tweety83 (10237)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!