OK, valóban, ebben az öszefüggésben teljesen igazad van! :-)
De!
Én nem is ilyen szitura gondoltam. Hanem inkább olyanra, amikor valaki (például Mdbz ;-)) ) leszáll az angol vasútbarátok MD vontatta különvonatáról csak azért, hogy lefényképezze Vízváron. Természetresen az ilyen kép csak akkor ér valamit, ha kommentár is van hozzá. Mert ugye nem Mdbz rendelte és fizette a vonatot, hanem az angolok. Ő csak jó időben volt jó helyen. És kattintott...
Vagy nincs igazam?
:-)
(Megjegyzem, a németnyelvű magazinok is tele vannak ilyen "érdekes" fotókkal!)
Félreértés ne essék, nem konkrét Indóház-kép kapcsán írtam le véleményemet, hanem az egyik szerző által korábban publikált kép(ek) kapcsán. Célom nem volt más, mint az Indóház egyik olvasójaként szubjektív véleményemet megfogalmazni, és remélem, az Indóházban publikálandó képek is hasonló értékrend mellett kerülnek majd az újságba.
Egyébként én úgy tudom, hogy a leírt módszer szerint beállított kép nincs a magazinban, s remélhetőleg nem is lesz. Bár én nem foglalkozom a képekkel:)
1. Az ilyen képek egy része/jelentős része becsapás. Ha valaki publikálni akar ("nyilvánosság elé lépni"), annak feltételeznie kell, hogy nem csak az adott pillanatnak akar alkotni, hanem a jövőnek is. Egy kiadott képeslap, egy nyomtatott újság (reméljük!) évtizedek múlva is talál majd olvasót, csodálót. Tiszteltjük meg a jövő olvasóit azzal, hogy a kép mellé odatesszük a valós infókat is. Gyönyörű MDmot 3003 a 3 répás kocsival Szentesról Szegvár felé, de 20 év múlva ki tudja majd azt, hogy MD-s répavonatok Szentesről dél felé nem mentek??? Ha a topic akkor még élni fog, az idősebbek nem győzik majd bizonygatni a leendő fiatal vasútbarátoknak, hogy milyen körülmények között is készülhetett az ominózus kép, és hogy a 2. évezred végén, a 3. elején hogy (is) működött a vasútfotózás... :-)) Számomra nem az a nagy érték, hogy ki hogy tud kibulizni kapcsolatai révén minél csodálatosabb (copirájt takilaci) "zölderdőbenpirosmozdonyhúzkékkocsikat", hanem az, hogy ki hogy tud elkapni a vasút valós működése során keletkező ritka eseményeket stb. A mostani INDÓHÁZ-ban számomra az egyik legkedvesebb kép MDmot 3004 Fehérváron. Mert ez (remélem) a valós élet szülötte...
2. Egy vonat elindítás, megállítás nem kis pénz. Azt gondolom, ezt nem igazán fedezi az 595 Ft, de MDmot 3003 képeslapból is jóóóóó sokat el kell adni, hogy az a menet megtérüjön. Tegyük fel, ha összeáll 3 mezei ember, hogy akar csinálni egy hasonló vasútbarát magazint, és bejelentkezik az Andrássy útra, engedélyt kérni arra, hogy mondjuk mellékvonalakon nyíltvonali fotózás érdekében megálljon a vonat (vasútbarát leszáll, fotóz, visszaszáll), nem tudom, mit szólnának. Ha pedig kérne egy fotó-teher különvonatot, azt mondanák, uram, egy pillanat, értékesítési osztályvezetőnk 10 percen belül visszahívja és mondani fogja az árat.
Tehát: ha valaki kiáll a töltés mellé fotózni, battog a sínek mellett, az csak neki kerül pénzbe. Ha megállít egy vonatot a fotó miatt, vagy netán emiatt indíttat egyet, annak költségét már nem ő fizeti.
Nem bántani akartam az alkotótábort előző és ezen hozzászólásommal.
1047 005-2 segítségével a hét közepén hozzám is eljutott az Indóház. Gratulálok Mindenkinek, akinek a munkája benne van ebben az igen színvonalas és tartalmas lapban. Remélem, a piac vissza fogja igazolni a feltételezett igényeket, és lesz fizetőképes kereslet a lap fennmaradására. Én nagy valószínűséggel a lap kitartó olvasója és vásárlója leszek.
Néhány észrevételem azért lenne, amely alapvetően a fotókhoz kapcsolódik.
Egyrészt jó lenne minden fotónál, vagy a fotó alatt vagy közvetlenül mellette/alatta feltünteni a kép szerzőjét. A cikkek lehet, hogy csapatmunkában születnek, de a képet egy valaki kattintja el... :-))
Másrészt (és előre elnézést, hogy ismét előhozom a témát), számomra egy kicsit csalódás, hogy olyanok is szerepelnek a (fotó)szerzők között, akik fotózási "technikájuk" miatt nem mindig pozitív értelemben vannak emlegetve... Megpróbálom előítéleteimet a kukába dobni, de azért az impresszum környékén örömmel látnék egy ilyen mondatot:
"A magazin nem tartalmaz kizárólag a fotó kedvéért elindított vagy megállított vonatról stb. készített képet."
Valahogy úgy éreztem tegnap, hogy Siófokon nem lehet kapni Indóházat.
Ma reggel kellemesen csalódtam: A vasútállomási újságárusnál volt 2 példány, a Postán is kapható, valamint a Sió áruház alatti City Pressben is 2-2 példány.
(Az újságárus azért kapott 5 forint borravalót)
Sajna külön kell kérni, eléggé el van dugva, aki nem hallott az újságról, nehezen akad rá. Persze ha kialakul egy stabil olvasói réteg, ezzel nem lesz gond.
Maga az újság gyönyörű, messze lekörözi nyugati társait. A lap megjelenése számomra kb akkora meglepetés volt, mintha Kelenföldön láttam volna 1047 039-et:). Nagyon kellett, és magam részéről mindent igyekszem megtenni a Lap fennmaradásáért.
Titibi, köszönöm a felajánlást, de amúgy se bírtam volna ki szerdáig. Ha marad az első számból pár fölösleges példány, amit szívesen szánnátok reklámcélra, szétosztogatnám/árulhatnám a BME-n potenciális érdeklődőknek, illetve kerülhetne a könyvtárba, a Vasúti Járművek Tanszékre is.
Egy-két éve sorra írtam levelet német vasútbarát magazinoknak, és kértem tőlük bemutató példányt. Minden újságtól kaptam ingyen 2-3 számot ( Eisenbahn Journal, em, MIBA , Eisenbahn-Modellbahn-Magazin), és ez nagyon baráti gesztus volt.
Amennyiben elfogadható minőségűnek tartjátok fotóimat, és írásaimat, szívesen hozzájárulnék a tartalom bővítéséhez. Ezen kívül szívesen fordítok német szövegeket, ha erre volna szükség.
Nem tudom, mennyire jó ötlet, de szerintem készülhetne egy cikk a MÁV új Kirow daruiról. Nagyon szép gépek, a világszínvonalat képviselik, újdonságnak számítanak.
A Kirow gyártól szintén kaptam pár katalógust, illetve elkezdtem papírból HO-ás méretben megépíteni a KRC-1200-ast, a 150 tonnás darut. Az építés fázisairól készültek digitális képek, nagy felbontásban is.
Találtam a neten képeket a MÁV-os darukról munka közben is, talán a szerzőjük is hozzájárul, hogy pár kép megjelenjen közülük.
A mostani szám 40. oldalán ez a gyönyörűség látható.
Ha esetleg szükség volna segítségemre, az itteni emil címen elérhető vagyok.
Szép, igényes és jól összerakott lap született, amely abszolút nem teinthető drágának a ilyen kivitelben, véleményem szerint.
Amit az "arányokról" írtak, szerintem a mostani egészen kellemesen sikerült. A gépész "túlsúly" szerintem természetes, így van ez más népszerű külföldi lapokban (Eisenbahn-Revue-lapcsalád, Eisenbahn-Kurier, - részben Railvolution is ilyen - csak ami kapásból eszembe jut). Ez nyilván nem véletlen: a laikusok részére járművek a legkönnyebben megszerethető, befogadható témák. Nem biztos, hogy a patikamérlegen mért ilyen irányú - esetleg - túlkompenzálás jót tenne. Az említett és más "populáris" vasúti lapok téma-arányai valószínűleg nem véletlenül alakultak úgy, ahogy; nem szégyen ezt hasznosítani.
Egy kis pontosítás a megjelent szöveghez: a Nagy BoBo gyári típusjele nem DVM3-4 (a DVM3 amúgy is az M601-hez tartozott), de még csak nem is DVM4-3. A rendelkezésemre álló adatok szerint az A25,016 DVM7-1 típusjellel, 703. gyári számmal készült az ÁFOR részére, tehát ezek nem voltak az SZU-ban. Másik két társa, az A25,014-015 éppen az OKÜ részére lett leszállítva.
A laphoz további sikereket kívánok, már várom a második szám megjelenését!:-)
Hát most mit lehet tenni ilyen kérés esetén, ha nem engedelmeskedni? Csak egy a bökkenő! Most vegyem meg már másodszorra is? Igaz nem lett dedikálva, de nekem adtátok el a 4. darabot az első számból a börzén. Úgyhogy he nem baj nem venném meg másodszorra is! :)
Olyan nem lesz :)), ha jó lapot akarunk, akkor nincs pihi...
Gergő egy korábbi hozzászólásában amiatt aggódik, hogy a képanyag annyira erős, hogy félő, nem tudjuk a színvonalat tartani... Én emiatt nem aggódnék, csak egy kicsit erősödjön meg a lap, olyat láttok, mint még soha! Terveink között szerepel emelőkosaras kocsiból való fotózás és légifotózás! Hiszen a fényvető tornyok csak ritkán épülnek ideális helyre :)...
Tudom, tudom hiszen mindjárt lapzárta, csak egyszerűen a véleményem figyelmem kívül hagyására mertem gyanakodni. :) Ez van! Üldözési mánia...... De azért majd érdekel a Főszerkesztő Úr válasza, ha majd nem lesz ilyen sok munkája!
off bicsi, neked van igazad! A gyár is idegen (legalábbis nem-szláv) nyelvű anyagaiban GOSÁ-nak nevezi magát. A GEORGIE számára írott hozzászólás ugratásnak született, mert ő a Goshát Gosára javíttatta, de a gyár csupa nagybetűvel írja a márkanevét. (apropó kóvályognak felénk 20-33 100-asok nem érdekel valami?) on
Láttam a korábbi hozzászólásod, de nem válaszoltam, mert nem nekem címezted. Ha "Indóház" most sem reagálna semmit, akkor az egyedül azért van, mert rendkívül elfoglalt: egy induló lap rengeteg munkával jár. Különösen most, hiszen nem csak az első szám terjesztésével kapcsolatos gondok megoldásán kell agyalnia, hanem a készülő második számmal is rengeteg a tennivaló. Ezt meg kell értenünk, ezen nem szabad megsértődni senkinek.
Tudom, semmi közöm hozzá meg stb, de azért egy választ igazán írhatna az INDÓHÁZ nicknevű emberke, bárki legyen is az, mert hát végül is az újságot is megszólítottam. Igazán sajnálom, hogy válaszra sem méltatnak! Meg még egy árva mailt sem kaptam hogy vegyem meg a lapot, mert megjelent! ......no comment (nem rád gondoltam ne félj! :) )