Mindennek lehet kultúrája: A viselkedésnek, az állattartásnak, a nevelésnek, az írásnak, az olvasásnak, a vitának, a szexnek az evésnek az ivásnak stb. stb. Ezért ebben a topikban semmi nem off. Írhatsz bármiről, az sem baj, ha nem mindig kulturáltan.?;)) Reményeim szerint kialakul majd párbeszéd, vita, de szívesen látom a magányos farkasokat is.
Akkor ez neked olyan lehetett, mint nekem a veterán autó kiállítás, minden évben már már kötelező jelleggel ... a Vasúttörténeti parkban :) A férjem szerint tele van érdekességgel és minden évben újabb és újabb csodát fedez fel a kiállított járgányok között, én meg hááát ugyanazokat látom; viszont nagyon élethű tanulmányt lehetne készíteni, hogyan lesznek a gyerekeket kísérő apukákból, nagyapákból valóságos gyerekek, igazi játszótér ez a férfiaknak :))
Tegnap este az m5 adta a Thália színház előadásában a Rab oroszlánt. Megörültem, mert szerettem volna megnézni élőben. Ugyan Móricz életművében nem a legjelentősebbek között szerepel, de engem megfogott a regény anno; Janka feleségével a házassági válságát írta ki magából, a feleség öngyilkossága után néhány évvel, elég pusztító volt ez a kapcsolat, de az a belső képi pokol, amit magamnak vetítettem sokkal erősebb volt, mint Koltay Gubás Gabi páros színre vitt.
Ahogy olvaslak benneteket, óriási kedvem támadt a színházba menéshez, de ezzel azért megvárom a jobb időket. Ez utóbbit szigorúan meteorológiai értelemben.
Múlt hét pénteken megnéztem a FeHoVát, ez fegyver, horgászat vadászat rövidítése. Nem volt rossz, de inkább az ilyesmik iránt érdeklődőknek való.
Fordítva vagyok bekötve, a hétköznap lendülete este is mozgásban tart, de ha mégis hétvégére jön ki valami, az sem probléma, csak jobban szeretem hétköznapokon.
Most hétvégén is fel kellett rúgni a magam alkotta szabályt :) A kaposvári vándorszíntársulat előadásában láttam hallottam és rendkívül élveztem a Táncdalfesztivált. Bámulatos visszatekintés volt az elmúlt ötven év előadói világába, mai szemmel nézve muris jelmezekben, mozdulatokkal; kicsit el is csodálkoztam, hogy ismertem a számok szövegét (Pl kislány a zongoránál, gedeon bácsi stb), mert ezen zenék születésekor a szüleim voltak fiatalok.
Próbáltam a Pygmalion-ra jegyet foglalni, de már április közepéig az összes elfogyott. Azt gondolom, nagyban köszönhető ez Alföldi Róbert jelenlétének.
Amit láttam, Újréti László volt a kereskedő, elhittem minden szavát, mozzanatát.
Gálvölgyit nagyon nehéz drámai szerepben elképzelni, láttam, nem is hittem neki (ez bizonyára a komikus beskatulyázása részemről) és titkon vártam, mikor kacsint ki már ki.
Alföldi új szerepe Higgins professzor :))) csak azért a millió szmájli, mert nagyon szeretem Shaw darabját :)
A jegyekért nem könyökölni a jegypénztárak előtt, szinte mindenre neten váltok jegyet, no hajsza :)
Igen, erről már beszélgettünk, talán itt,ebben a topikban:) De ettől függetlenül nekem Alföldi szimpatikus személyiség, szeretem, hogy állatbarát ( a DTK-s interjúban is a kutyusával utazott a kocsiban és most az ATV-n levő Krizsó Szilvia-beszélgetős műsorban is ott volt ugyanez a kutyus; tudom,hogy macskája is volt-van). Kíváncsi vagyok rá, igyekszem elolvasni minden interjút, riportot vele és (ha nem lennék dög lusta színházjegyért küzdeni) szeretném színpadon színészként is megnézni.
Na, itt megint nem egyezik az ízlésünk :-) Alföldi István-rendezése szerintem zseniálisra sikerült. Annyi de annyi, nem is annyira rejtett utalás van benne az utóbbi évszázad történéseire, amik bizony paralel-ek a honfoglalás-körüli eseményekkel :-) Szerintem nagyon-nagyon ütős volt. Lehet, hogy a színész-választása nem sikerült annyira, mint anno az eredeti István-é. De ettől függetlenül nagyon-nagyon jó átdolgozás volt.
Ezt is újra kellene olvasnom,mert nagyon régen olvastam és nem tett rám olyan nagy hatást. De most érdekes lenne,mert bizonyos szempontból belelátok a psychiatriai betegségekbe egy kicsit a munkám kapcsán.
Valamikor nagyon régen, amikor még az Örkény Színház Madách Kamara volt, láttam Az alku c. darabot, ott Gálvölgyi János játszotta emlékeim szerint a zsidó ószerest. Sajnos a darabból nem nagyon emlékszem semmire... Igaz,jó régen volt.
Elgondolkodtam,hogy láttam-e én Alföldit színészként színpadon és azt hiszem nem. Pedig lehet, hogy jó lenne, mert a rendezései nekem kicsit "magasak", gondolok itt az István, a királyra az elmúlt évekből. Színészként viszont ritkán játszik, ezért nagyon keresettek az előadások,nekem meg nincs kedvem túlzottan hajszát indítani jegyekért. (szoktam mondani,hogy a polgári nevem mellett a harmadik nevem a lusta dög, ha valaha új nicknevet kell választanom,lehet,hogy ez lesz:)
És akkor még egy, ha már idetévedtem :) tegnap volt a Müpában a Jazz Showcase gála koncertje - előtte 3 napon keresztül mutatkoztak be a fiatal jazz énekesek, együttesek az átriumban, bárki élvezhette -, a Senior Big Band adta a hátteret az elmúlt tíz felfedezettjei részére, nagyon színes és pergő est volt.
És ha már Müpa, a Ludwig Múzeum sem maradhatott ki (aznapi müpás jeggyel a múzeum térítés mentes látogatható), sajnos a két kiállítás - az egyik Szűcs Attila festő ("Értelem és cél nélküli játék, passzív ellenállás, koncentrált semmittevés, exhibicionizmus és a néző zavarba ejtése – a planking mint 21. századi globális jelenség, Szűcs Attila kiállításán"), a másik a Bartók emlékév alkalmával kiállított vizuális és hangművészeti reflexiók, totálisan emészthetetlen maradt, még az installációk szövegének értelmezése is problémás volt számomra.
Rám a Kakukk mind filmen, mind könyvben nagy hatással volt, az érzések nagyon széles skáláját hozta felszínre, az együttérzéstől a legnagyobb indulatig.
Minden esetre elég merész és izgalmas vállalkozás, ha valaki mer kilépni a megszokott keretből, gondolok itt a balett formára.
Nem is hallottam ezt a műsort, ami semmit nem jelent, mert leginkább célzottan nézem a tévét, de pont ez a három vendég vagyis utas érdekes lehetett. Majd rákeresek.
Alföldiről eszembe jut, hogy nem régiben láttam a Vaknyugat című darabban, testvér háború kellős közepébe csöppenve amolyan békítő szándékkal alakít egy ír katolikus papot, aki ugyan részeges, de legalább nem molesztál kiskorúakat. Nagyon impulzívan van jelen a színpadon, annyira megtölti a teret, hogy a darab második felében hiába szabadul el a két testvér közötti legmélyebb és leggyűlöletesebb indulat - ami tulajdonképpen egy nagyon erős kötőanyag is egyben -, a hiánya pótolhatatlan marad.
És ha már testvérháború, legalább ilyen elemi erővel hat az Alku két fivére között (ezt előtte el is olvastam Arthur Millertől), az örökség felosztásánál felszínre kerülő, gyerekkorban gyökerező düh, harag, gyűlölködés. Végig végig feszes volt a darab, amit az alkoholista feleség és a zsidó kereskedő játéka tovább fokozott.
Kénytelen vagyok bevallani, hogy a Száll a kakukk.. nem tartozik a kedvenceim közé, mondhatni, ki nem állom. Felelőtlen hőzöngő, aki rosszul mérte fel a helyzetet, ráadásul az az egyetlen baja, hogy aki neki, NEKI parancsolni akar, az egy nő! Hová jut így a világ! Láttam a színpadi változatát is, Koncz Gábor volt a főszereplő. Tényleg neki való szerep, de a főhős ettől sem lett rokonszenvesebb.
Hát nekem sem, és bevallom erős fenntartásokkal mentem. Nagyon kíváncsi voltam, hogy hogy fogják megoldani szöveg nélkül, mert hát azért a darabban igen nagyon fontosak voltak a szövegek is a Főnénivel való konfrontáció során.
De volt egy zseniális "átirat", - a Főnéni egy mutatós fiatal nő volt, az eredeti Főnéni zsarnoki természetével, de hát megtörtént, aminek ilyenkor "meg szokás történnie" - ezt viszont kiválóan el lehetett táncolni. És ez a változtatás volt az, ami miatt szerintem nagyon jól adta magát a történet balettben is.
Múlt héten a Száll a kakukk- ot néztem meg a színházban, balett-ben. Pontosabban "táncszínház" volt a műsor műfaji (?) megnevezése a szórólapon.
Bevallom, erős fenntartásaim voltak, hogy a zseniális könyv, és a talán még zseniálisabb film (meg Jack Nicholson utolérhetetlen McMuphy-je) után ezt hogy tudják balettben előadni? De nagyon kellemesen csalódtam, - nagyon jó adaptáció volt.
Igen, Kincsem győzelmének örült mindenki, ezért könnyen lehet, hogy az elhangzott mondat erre vonatkozik.
Érdekes lehet a műsor, amiről írtál, próbálok utánanézni.
Én tegnap akadtam bele egy olyanba, amiben Zrínyi Miklós haláláról beszéltek, de a hivatalos történészek szerint nem a bécsi udvar által felbérelt vadkan ölte meg. Ahogy ők is mondták, senki nem járt arrafelé okostelefonnal, és nem vette fel, ezért sosem lehetünk biztosak benne. Viszont bennem a műsor elhangzása után is maradt néhány kétely, de lehet, hogy ez az én hibám.
Erre az istálló-mag-rágcsáló-macska vonalra nem is gondoltam,de igaz lehet. Egyébként lehet,hogy a "Magyarország lőporos hordó és Kincsem a kanóc rajta" - gondolat csak arra vonatkozott,hogy mindenki felfokozott figyelemmel követi az országban az ő versenyzését és mondjuk győzelme esetén olyan forró az öröm, hogy szinte felrobban Magyarország (persze ez csak egy hülye megmagyarázási kísérlet, anélkül, hogy -mint te- láttam volna a filmből részletet)
Tegnap este a youtube-on kószáltam, és beleakadtam D.Tóth Kriszta videóiba: Elviszlek magammal címmel. Arról szólnak ezek a műsorok, hogy híres embereket DTK kocsival elvisz valahova (munkahelyről-haza, hazulról kiadóba, hazulról színházba stb.) s közben beszélgetnek, kb.30-40 perc időtartamban. Hármat néztem meg: Kepes András, dr. Zacher Gábor, Alföldi Róbert is volt már utasa. De ezen kívül még egy csomó emberrel utazott együtt: pl. Szinetár Dóra, Lakatos Márk, Bereczki Zoltán, Eszenyi Enikő, stb. Én érdekesnek találtam, ajánlom, ha esetleg nem találni a tévében érdekes programot.
Köszönöm :)
Azért van veszélye is egy sikerrel vetített filmet színpadra adaptálni. Pl amikor megláttam, hogy az Indul a bakterházhoz hozzámertek nyúlni, kicsit elképedtem, de jól sikerült, anna ellenére, hogy vígjáték, a színpadon sokkal hangsúlyosabb volt a nyomor és kiszolgáltatottság, igénytelenség.
Üdvözöllek a topicban! Sajna, rég nem voltam színházban, holott jó néhány olyan darab van, ami érdekelne.
A Bérgyilkos a szomszédom-nak csak a filmváltozatát láttam, jókat derültem rajta, főleg kiváló gengszter honfitársunk miatt, bár egyébként is szellemes.
Megfigyeltem, hogy mostanában egyre több filmet visznek színpadra, eddig inkább fordítva volt szokás. Hamarjában a Hattyúdal, a Valahol Európában, no meg a Shirley Valantine jut az eszembe, de ennél azért több van. Valahol azt hallottam, hogy azért van így, mert ez a történet már ismert, és a néző tudja, mit kap a pénzéért.
Az utóbbi néhány hétben két színdarabot is láttam Francis Veber-től (Balfácánt vacsorára, illetve Bérgyilkos a szomszédom), módfelett átsejlett a szerző franciás könnyed humora, utalásai, remek helyzetkomikumokat teremtett. A filmjei legalább ennyire szórakoztatóak, szellemesek (Jaguár, Őrült nők ketrece, Magas szőke...).
A legtöbb istállóban szívesen látták a macskákat, hiszen a kiszóródott magok vonzották a rágcsálókat, azok pedig a macskákat,. A cicusok jól jártak, hiszen volt étel, és kellemes meleg is. Persze, nem mindig alalult ki személyes barátság a két állat között.
Gyanítom, hogy a film nem éppen pontos történelmileg. Ezt az olyan párbeszédből gyanítom, miszerint Magyarország lóporos hordó, és Kincsem a kanóc rajta. Persze egy egész ország rajongott érte, de lóversenyen, főleg a külföldön játszódó lóversenyen nem nagyon szokott lázadás kirobbanni.
Viszont a teljes történetet csak akkor ítélhetem meg, ha már láttam a filmet.
Kíváncsivá tettél a Kincsem-filmre. A Kincsem cicája történetet hallottam már és szívmelengetőnek tartom... Érdekes (és érdemes) lenne egy etológustól megkérdezni, hogy mi lehetett ennek a kapcsolatnak a miértje?
Köszönöm! Ha lassacskán is, de múlik, kivárom, amíg véget ér.
Kedden megnéztem a Zsivány Egyest (harminc évvel ezelőtt rajongtam a Csillagok háborúja sorozatért, csak közben elkészült az előzménye), de nem erről akarok írni, hanem egy rövid bejátszásról. Ez a Kincsem film előzetese. Tartok tőle, nem sokat tudok a csodalóról, az egyetlen forrásom Csurka István - Rákosi Gergely lóversenykönyve, az Így, ahogy vagytok! Ebben érthető módon külön fejezetben írnak a csodakancáról. Ezért aztán meglepődtem, hogy Kincsemet egy szeszélyes musztángnak állították be, holott arról volt híres, hogy bármilyen lovast elviselt. Volt olyan, hogy a verseny előtt tíz perccel egy, számára ismeretlen zsoké lovagolta, de ezzel együtt is nyert.
Annak viszont örülök, hogy Kincsem macska barátnője is szerepel a filmben, ő tényleg egy fekete fehér cica volt.
Az eddigi benyomások alapján azt gyanítom, hogy nem sok köze van a filmbéli történetnek a valósághoz, de attól a film még jó is lehet. Legalább a jelmezek és a díszletek szépek. No meg a lovak.
Igen,sajnos mostanában nagyon arat ez a köhögős-lázas-tüdőgyulladásos nyavalya.... Én is izgultam, ki ne törjön rajtam a színház előtti napokban,mert nagyon szerettem volna látni az előadást. A színház honlapján egyébként úgy láttam,hogy már febr. végéig elfogytak rá a jegyek. A másik hír,hogy idén márciustól vagy áprilistól az Örkény Színház egy darabig a Városmajorban játszik majd, sátorban, mert cserélik a nézőtéri széksorokat. Ez viszont nagyon rájuk fért, mert igen kényelmetlen székek, úgyhogy egy előadás "jóságát" azon is le lehetett mérni,hogy észrevetted-e,hogy kényelmetlenül esik az ülés:)