Nezegettem az ujabb S8-as kamerak arait. Azt hittem hogy szivinfarktust kapok - meg a legolcsobb kamerak is 700-800 dolcsi korul vannak, lathatoan nem tul jo optikaval.
"Felbontásban szeritnem egy svhs-töl fölfelé jobb mint az s8. De egész más a képalkotásuk is."
Ezzel azert vitatkoznek. Normalis (pl. Kodak 15 DIN-es filmmel, tehat nem ORWO-ra gondolok) S8-as anyag kb. 1500-as oszlopfelbontassal dolgozik. Ezert keszitettek igen kispenzu stdiok S8-ra is anyagokat. Az mar eppen hogy a moziban bemutathato kategoria legalso foka, amit egy mini DV-vel soha nem lehet elerni.
Sziasztok! Már megint csak én itten ezzel a super 8 mániával. Van éééé valakinek rajzfilmje, vagy lerövödített játékfilmje super vagy normál8-as kivitelben. ( honrárium fejébe)
guaaa
Az érzést ismerem, szenvedélyes amatőr voltam magam is, de aztán nagyon beleúntam. A közelmúltig úgy néztem minden filmet, hogy na, milyen trükköt alkalmaztak, ezt, azt a dolgot hogyan oldották meg, hol válik el a makett, a festett háttér az élőképtől, stb. Pár éve a digitális trükktechnika annyira eluralkodott a moziban, hogy én már csak tátom a számat. Ma már bármit meg lehet oldani a filmesek szuperszámítógépeivel. Nemrég láttam rettenetes tengeri viharban 40 méteres hullámok közt hánykolódó hajót, utóbb tudtam meg, hogy az utolsó másodpercig stúdió, vagy külső felvétel helyett kompúteres grafika volt az egész. Bámulatos!
De megsúgom, a szívem ma is akkor dobban meg, amikor a 30-70 év ezelőtti, kompúterektől mentes hatásos trükköket élvezhetem 1-1 jobb régi filmben. Ezzel is úgy vagyok, mint a zenével. A számítógép komponálta zene nekem nem érték, százszor többre becsülök egy élő koncertfelvételt minden csiszolatlanságával és melléfogásaival együtt. Mert emberi és mi emberek vagyunk.
Na jó, ez szó szerint így van amint leírtad.
Most harminc éves vagyok, így kiskoromban még javában futott a super8-as házimozi. Magam sem tudom, hogy miért, de akkoriban olyan nagy hatással volt rám a vetített mozgó kép, hogy később a moziban ha a film rossz is volt, az is szórakozás nyútott, hogy azt figyeltem, mikor váltják hátul a vetítőt. Na ez is túlzás egy picit, de maga a filmszalag nyújtotta szép kép, nos az az ami nekem annyira tetszett. Így nekiveselkdtem a keskenyfilmezésnek. persze nem volt egyszerű, de végül olcsóbban, nagyker áron jutottam a kodakhoz és a négy hetet pedig nagy izgatottam vártam végig.
Ma nekem is van egy videó kamerám, a hűtőben pedig ott vannak a még felhasználásra váró tekercsek.
üdv:guaaa29
köszi a választ)
Barátom, bámulom a kitartásodat! Én 1958 és 1988 között filmeztem (9.5, 2xN8, S8, 16) de az elérhető árú videókamera megjelenése után azonnal letettem a gépeket. Halálba idegesített, hogy a Kodakot ki kellett küldeni, 4-6 hét alatt kaptam meg. Ebből 1 hét volt a ki-be út és a hívás, a többit éber elvtársék igényelték. Aztán országos fesztiválra készített filmjeinkből egy tekercset elcseréltek, fuccsba ment az egész pályázat. Hangcsíkozás, foltos hívás, szakadó ragasztások, kiégő vetítőizzók.
Szóval, fogadd őszinte tiszteletemet! :)
Super 8-al filmezem a világot még mostanság is. Ha bárkinek kérdése lenne, akár nyersanyag beszerzéssel, vagy technikai dologgal kapcsolatban az nyugodtan írjon.
Ha van esetleg valakinek super vagy normál 8 as formátumban meglévő rajzfilme, vagy játékfilme, nos az is írhat. (Chaplin filmek előnyben)
nem különösebben értek hozzá, de megfelelő minőségű nyersanyaggal, ~expozícióval, ~kamerával, ~optikával, odafigyelés mellett,-ja, és faszán vetítve szerintem igen. (ha érdekel még egyáltalán -2002,05,16)
Nehezen összehasonlitható a két kategória.
Az egyik 18/24 képkockát készit, a másik 50 félképet. Ezáltal más a mozgásuk. Az egyiket elö kell hivni, a másikat nem. A videónyersanyag ingyen van. Az egyiket nem használhatod kevés fényben, a másikat igen (de legalább jó csúnya).
Meg aztán a másikból van vhs, svhs, d8, miniDV, nagyDV, beta, stb.
Felbontásban szeritnem egy svhs-töl fölfelé jobb mint az s8. De egész más a képalkotásuk is.
ha kizárólag a minőség fontos, a s8 veri a sima kezi videokamerat? (elvileg ugye nyersanyagnál nagyobb lehet a kontraszt, meg ilyenek - mennyire jön ez ki?)
Látogass el a http://members.nusurf.at/pandreas/eumig-museum/material.htm#Anleitungen
weblapra, itt van egy 1976-os Eumig prospektus. A 3. oldal tárgyalja a mini 5-ös tulajdonságait. Egyébként számos további oldalt találhatsz, ha a yahoon, vagy más keresőn rákeresel az "eumig mini 5" szavakra.
Segitseget szeretnek kerni toletek!
5 eve szerettem volna kiprobalni a technikat. Most vegre kaptam egy Eumig mini5-os felvevot+ meg egy orosz vetito gepet. Szerencsere mindegyik teljesen jo allapotban van. Mar azt is sikerult kideritenem, hogy a Kodak gyart hozza meg filmet, igaz, hogy nem olcso szorakozas de egyszer mindenkepp ki szeretnem probalni. Az lenne a kerdesem, hogy, ha valaki ismeri a fent melitett felvevot, akkor megkoszonnem, hogyha az alap dolgorol szolna par szot.(A fotos reszevel nincs gondom, mivel mar tobb eve fotozok diara Canon EOS300-al).
Ja es meg egy fontos kerdesem lenne, hogy a Kodak altal forgalmazott film 40 ASA erzekenysegu. Ezt a filmet gond nelkul lehet hasznalni az Eumig mini 5-os gepbe?
Gondolom a középen perforált 9.5mm-es filmre gondolsz. Olyanom nekem is volt, 57-ben kaptam apámtól, egy kézzel tekerős Pathex Baby volt.
A Tungsram mintaboltban a Rákóczi úton mindenféle égő kapható. Kipróbálhatod szerintem trafó nélkül 220-as izzóval is.
Engem is érdekelne, ki vállal Normál 8-as, Super 8-as átjátszást.
Meg tudnátok írni hol található a Soós bizományi??
Bármely más tipp is érdekel.
Van nekem még a Normál 8-as előtti szabvány szerinti filmem is, no azzal tényleg gondban vagyok, mert a vetítő 110 voltos és izzó már égen földön nincs hozzá.
A pauz nem jó, mert nem jól veri vissza a fényt, nagy részét átereszti. Ha a túloldaláról veszed fel, akkor megfordul a kép.
A legegyszerűbb sima fehér karonlapra vetíteni. A vetítő mellé kell állítani a kamerát és úgy venni. Így kicsi lesz a képszélek torzulása.
A Soós ma is vállal másolást. Egy barátom átmásoltatott velük egy órás anyagot, kegyetlen trehány munkát végzett, aki a másolást végezte.
Itnon valoszinő nehezen menne a dolog mert egy régi ruszki vetitöm van ami talán még müködik,de
a sebesség saccra megy egy potenciométer szerü tekerövel.V 8-as kamerával már egyszer probálkoztam pauszpapirra vetiteni és onnan felvenni.Valamiért nem lett elfogatható kép.Néhány
éve még a Soós foglalkozott átirással most nem érdeklödtem.
Az átjátszást magam végeztem. Ha van videókamerád egyszerűen meg tudod csinálni Te is, egyszerűen a vetített képet kell videóra felvenni.
Persze sötét kell hozzá, meg állvány a kamerának. Az sem árt, ha a felvett képet és a beállítást egy színes tv-n a felvétel alatt kontrollálni tudod. A 16-os és a 18-as képsebesség nem igen okoz sztroboszkóp hatást, a 24-es sebességnél már gondok szoktak lenni.
Épp pénteken adtam el a RUSZ duál vetítőmet meg a REVUE tükörreflexes kamerámat pont azért, mert már semmit nem kapok hozzá. Még megtartottam az EUMIG duál hangos vetítőmet, 4 ragasztóprést, montázsasztalt, gyöngyvásznat és feltankoltam a legkritikusabb kellékből, vettem 15 db. halogén vetítőizzót hozzá. :-)
Rengeteg családi filmem van, a 60-as évek elejétől moziztam, a legtöbb filmet már átjátszottam videóra. Most olyan szoftvert hajtok, amivel fel lehet a filmeket javítani, (szinkorrekció, zajszűrés, karcmentesítés, retusálás, stb.) és akkor átnyomom őket video cd-kre.
Ez az ár azért kicsit húzós 3p-ért. Bár egyszer ki lehet próbálni...
Ha minden igaz, a Kodak gyárt nyersanyagot, bár vannak olyan hirek, hogy megszünteti.
Egyébként találtam egy hasznos oldalt.
www.8mm.filmshooting.com/index.php
A Soós bizományiban én láttam s8 nyersanyagot, csak kicsit drága... hatezer-valamennyi 3p, hívásra meg ki kell küldeni Svájcba (vagy hova), igaz, ez már benne van az árban (hogy az elküldés költsége benne van-e, nem tudom).