És nem volt padló.:-) Az egyik haver folyton biztatott, mivel a múltkor ők a 12 éves A Corsájával (asszem 1.2 55 LE) 160-as utazóval járták meg oda-vissza Prágát. Az enyém meg új és 58 LE. 170 csak egy pillanatig volt, gyorsítottam, ert 140-150-nél még mindig a seggemben volt egy Wartburg 1.3!:-) 155-nél maradt le, gondolom ennyi a vége a varesznak. Aztán később lelassítottam, elengedtem, hát egyik hátsó lámpája sem égett. Még jó, hogy világos volt.:-)
Na, a hétvégén mentem egy Bp-Tokaj-Bp utat. A fogyi szerintem most olyan 6.5 körül lesz. Hozzátenném, hogy odafele 4-en mentünk és 140-160 (170) volt a tempónk a pályarészen, előtte kifele Bp-en dugó. Visszafele 5 személy, általában 110-130, de párszor fölmentem 140 fölé. Kicsit megnyúztam.:-) Előtte full városi volt 6.33, de akkor nem nyomtam neki.:-)
Ez a csavarkilazulás milyen hibajelenséget okozott? Én már lassan másfél éve nyűglődöm a kormányszerkezettel, 1x cserélték, de sokra nem mentek vele. Nekem zörög a kormányoszlop és menet közben kopogó, terhelés alatt kanyarban roppanó hangokat hallat a kocsi. Neked mi volt a gond?
Egyetértek Daviddal.Én sem szoktam megvárni, hogy kigyulladjon a tankolást jelző lámpa.Általában kb.33-35L-t szoktam beletölteni amíg tele lesz a tank.Ezzel a mennyiséggel úgy 500-550km-t szoktam autózni.
Idén nyáron én is egy hosszabb útra készülök a Corsaval/oda-vissza kb.:2500km/.Nagyon kíváncsi leszek a fogyasztásra, pláne ha a klíma is megy hozzá folyamatosan.
Miért kellett háromszor tankolni?! Mert így volt kényelmesebb, és inkább tankolok többször kevesebbet, mint hogy bele legyek tojva akármi miatt, hogy elég lesz-e az üzemanyag.
A családban van egy (MY'03)és 8 körül fogyaszt, főként városi használatban (nem Bp.) kisebb országúti szakaszokkal vegyítve.
Ugyancsak egynégyes tigrám ('97) sokszor kevesebbet eszik...
Az elektromos gázpedál tényleg szaksz, a motor agilitása és hangszine is elmarad a jó öreg X14XE-től. :-( :-)
Igen ez a gyári fogyasztási adatokkal megegyezik. A Corsa fogyasztását az Opel 4,8-nak mondja 90-es országúti tempóval. Ez gondolom tesztpályás fogyasztás állandó sebességgel huzamosabb menetben. Nem értem, hogy mért tankoltál 3-szor, ilyen fogyasztás mellett az 1350km az max 2 tank benzin. Amúgy szerintem is correct adatok amiket írtál. Én is készülök egy Bp-Salzburg-Bp útra pár hónapon belül, majd megírom a végeredményt!
Sziasztok! Nem rég jártam külföldön egy 1,2-es klima nélküli Corsával. Oda-vissza út kb. 1350 km.
3 alkalommal tankoltam és az alábbi átlagok lettek: 5,12 - 5,57 - 4,92. Egy gyerek, két felnőtt, a csomagtartó és a szabad hátsó ülés szinűltig megrakva csomagokkal. Autópálya nincs, országutakon lehet menni kb. 90-110 között, a falvakban persze lassabban. Szerintem nem rossz átlagok. Budapesten persze ez már nem így alakul, 7,2-7,8 között szokott lenni és de télen sem volt több 8,2-nél. Általábban rövid távokat megyek 5-15 kilométert.
Köszönöm a hozzászólásokat.
Még lámább kérdés: városban milyen fordulatszámnál célszerű váltani?
Mikor a legkisebb a fogyasztás, és még van nyomaték?
Ha tehetem én ált. 1700-2000 között járok, kb 2500-3000-nél váltok. Kivétel ugye bizonyos forgalmi helyzetek.. Ez túl alacsony?
Sem túlpörgéssel, sem túl alacsonnyal nem akarom pazarolni ezt az olcsó benzint..
Váltság 6000-nél és nem érzed kevésnek a 3 ikat
Én egyébként az elektromos gázpedált rühellem nagyon..annyira visszacserélém sima jó öreg bóvdenre. Nyomom és semmi...padlóznom kell mindig hogy gyorsitson..mer ugye eza 1.2 es nem egy nyomatékbajnok:)
Megnéztük műszerrel a motorféket. 1200-1300-es fodulatig van motorfék.
Saját példa a fogyasztásra:
Én azzal vittem a szervizbe a kocsimat, hogy nagyon sokat eszik, csináljanak vele valamit, mert zavar :) Városban 9-10 literrel jártam. Elmentem az opel kereskedés vezetőjével egy próbaútra. Ott ültem mellette. Ha nem vagyok ott, akkor nem hiszem el, hogy 100-as tempó országút klímával 6,3.
Én még a városról tudok nyilatkozni: a mai nap tankoltam és 7,6 klímával és 195-ös gumival. Ja és 10 perces utakkal (mert bemegyek dolgozni, majd haza).
Ennyit számít az, ami az előző hozzászólásokban is elhangzott.
Réjöttem, hogy nagyon sokat jácottam a cmr3, illetve cmr4-el. Ez is hozzájárult a sportos vezetéshez és az ezzel járó benzinmenyiséggel.
Ákos
Még két kiegészítés:
1, ha nem adsz gázt, és gurul az autó, akkor automatice nem ad neki benzint, azaz ha csak gurulni akarsz, ne üresbe tedd (mert akkor az alapjáratot tartani akarja benzinnel) hanem pl. ötösbe, négyesbe. Ekkor un. motorféküzemmódban lesz az autó.
2, 2000ford/p alattról ne kezd erős gyorsításokat, mert sajna ezek az ecotecek magasan adják le a max forgatónyomatékukat, így alacsony fordulaton csak nyelik a benzint, de nem gyorsulnak igazán. Ha finoman, egyenletesen mész, pl. ötösben, akkor eshet lejjebb a ford, mint 2000, de erősebb gyorsításnál válts vissza, ne kínozd.
mondjuk ne pörgesd 2500-2800 fölé, valts minnel hamarabb fel, de ne is forgasd le a motort, ne akarj mindig te lenni az első piros utan. Ha latod hogy a sor amit utol fogsz erni lassabb mint te, akkor labat el a gazrol es nem a sorig padlo gaz, akkor meg satufek. Előre dontsd el hogy atmesz-e a lámpán. Ha nem akkor gurisd ki, ha igen akkor meg temposan huzz at.stb...
ebböl sajnos nem minden megvalosithato bp-en, ami a moraltol is fugg(gurulok piros lampahoz szep lassan mert pont akkor lett piros, erre egy vadb***om jobbrol megeloz es satufeket nyom a pirosnal)
kulonben itt egy link
A szerviz: Opel Molnár- Illetve asszem már Opel Kaposvár?..
Lábam: Nem tudom :) 43-as az biztos :D
Első kocsim, egy éve vezetek folyamatosan, és 2x annyi évet értem meg mint te. Így az autózásban zöldfülü vagyok. De szívesen tanulnám meg, hogyan kell takarékosan vezetni a Corsát városban is.
Ha ehhez van valahol anyag (URL, személyes tapasztalat stb...) szívesen fogadom akár mailben is, ha van valaki olyan kedves, hogy megosztja velem. Köszönet előre is.
Sajnos csak mostanra - ez is inkább szülői segítséggel (...... csak a nyomdafestéket tűrőt írtam le erről a helyzetről)- sikerült autót venni (nejemmel együtt összesen 5 diplomát tudunk felmutatni). De ez nagyon OFF volt, bocs mindenkitől.
Nekem 1.4-es az autóm és szinte csak pesten használom. A legtöbb amit eddig mértem 8.2L/100km. Bár ez biztos hogy több lesz mert még télen nem volt nálam. És azért néha megkergetem a gyöngyömet.
Mindenkinek köszönöm az infót, az 1 éves szervízt pedig egy kicsit előrébb hozom.
A fogyasztással én meg vagyok elégedve.Igaz nem szoktam nagyon nyomni a pedált és így a legmagasabb fogyasztás télen volt 6.6l/100km.Ez kb 20km-es városi forgalomnál./Miskolcon/
ami engem zavar az a 2-es es a 3-as kozotti ugras. Nekem tul nagy es nagyon az az erzesem, hogy nincsek egyenletesen elosztva a fokozatok. 2esbe mar nagyon pörög és 3asban meg nem viszi(hegyen lakunk, es ezert ez eleg zavaro, foleg ha forgalom van, es foleg amikor nem lehet nyomni mint suket a csengot)
mutasd a labad :-)
nekunk is ilyenunk van. Bejarataskor elso tankkal(csak 3000rpm alatt, kb. 100km varossal+300km autopalya+autout neha klimaval) 6,6 volt, majd par ezer km utan összel 7,7 varosban(Bp, en labbammal, anyam kocsija, en 20eves vagyok), telen elol teligumival 8,8-8,9(de akkor tenylegrohangaltam es siettem)
gondolom tetocsomi nincs fent, mert az sokat szamit. 1,4 60 le astraval ami azert gazdasagtalanabb 6,5 L-rel szoktunk autopalyan jarkalni.
De en is tudnek ilyen 6,0 litereket a corsaval autopalyan hozni... 120-130-as tempo, vegig 5-s, elorelato vezetesi stilus(-> allando sebbeseg),(rendesen felfujt gumik)
Üdv a Corsásoknak. Most akadtam eme fórumra.
2003-as Corsa C 1.2 (5 ajtó+légkondi+állítható vezetőülés magasság-kormányoszlop stb) tulajdonosa vagyok.
Aranyos az autó, tetszik, kényelmes (2 felnőtt+1gyerek+nagymama).
Egyszer volt olyan baja, hogy szabályosan tázott-zörgött, amint kiderült a "kormány kardán" csavarja lazult ki. Legalábbis ezt mondták. Azóta lekopogom más bajom nem volt vele, mint hogy az első "flexibilis" spoilert rakosgatom vissza :)
A másik ami zavar: télen 8,3-9,7 közötti fogyasztást
mértem városban. MOstanra ez 7,4-8,3 közé "esett" vissza, amit sokallok. Itt olvastam egész kellemes fogyasztásokat. Hogy csináljátok?
5200 km van benne - egy év alatt, 90%-ban városban.
Múltkor egy oda-vissza 150km-es (autópálya+falukon keresztül) túrán 5,77-et evett.
Városban főleg 10-15 perces: asszony meló -gyerek suli- maj én meló útvonalon használom.Vagy hipermarketbe-vissza.
Nemrég volt éves szerviz: 16eft- olajcsere- a légkondihoz nem is nyúltak.
Neem, leállás után, hanem mikor már lassan megérkezel a célhoz, lezárod. Pl. mikor bekanyarodsz az utcába. Ezzel nem vesztessz időt, de megakadályozod, hogy gombásodjon. Ráadásul orvosilag se baj, ha nem hirtelen szállsz ki a 22 fokosra hűtött kocsiból a +30-ba.
Egyébként lehet nálad nem volt gond, de nagyon-nagyon sok autóban igen! És nem csak opelban, most mondjam azt, hogy a Porsche Hun. szervíze raklapszámra rendeli a gombaírtót...
Most néztem meg az 1 éves szervíz számlámat:
A 30eFt-ban nem csak az olaj, olajszűrő, stb. volt benne, hanem a klímafertőtlenítés és a pollenszűrő is. Ákos
Klímához. Hát 4 évig nyomtam dévu lanossal ami klímás. SOha nem járattam üresen..nekem annyit mondtak hogy télen nyomassan be havonta 2-3 xor.
Egy büdös szaga nemvolt.Pedig rettenet sokat ment az autó.Kinek van türelme hogy még jrassa 5 percig.Nem kötözködésböl irtam:)
klíma:
Én amikor vittem az 1 éves szervízre és kifejezetten kértem a gombátlanítást (gomba vagy baktérium) mind1. És fogom is kérni minden évben. Vannak emberek, akik szervezete nem bír megbírkozni a baktriummal. Amikor szétszedték, akkor nekem is cserélték a pollenszűrőt, először nem értettem, hogy miért. A következő 3 napban olyan szag volt a kocsiban, mint a kocsmában :)))
A szellőztetést pedig én is úgy csinálom, hogy a digit klímát leállás után visszanyomom. Ákos
Oki, megpróbálom, bár kiváncsi leszek mit csinálnak, mert azt mondták, hogy előbb kiszerelik, majd elküldik a VDO-nak szervízre...és akkor rádió nélkül jól fog mutatni a kocsi, mondhatom. Gyanítom, hogy inkább beletesznek egy újat, és ezt elküldik javításra, de akkor sajna nem tudom elkérni:(((
Amúgy ezüst színü.
Ami a klímát illeti: valóban, leállás előtt szellőztetni kell a rendszert, de főleg majd nyáron, mikor kint 30-35 fok van, akkor kell erre odafigyelni, mert ha leállítod a klímát, a hirtelen emelkedő hőmérséklet miatt benedvesedik a szellőzőrendszer, és abba pedig gombák telepszenek meg, ami büdös. Tehát jó 5 perccel a motorkikapcs előtt klíma off. És mégegy: minden hónapban legyen 1x bekapcsolva. Télen is, lehetőleg akkor mikor 0 fok felett van a hőmérséklet.
Jah, és klíma mellett gyakran kell cserélni a pollenszűrőt (min. évente a szervíznél) mert ha kicsit is szennyeződött, akkor a klíma kikapcs után, nedvesebb időben azonnal bepárásodik a szélvédő!