Pár dologba én is belekotyognék. Lehet, hogy eretnek gondolat de én személy szerint jobban örülök egy-két beállított vagy rendkivüli képnek mint a 234 sz vonat Pirosvirágpuszta mh-nél képeknél. Pl olyanra gondolok mint a Tízeske+Taurus+Gorilla kombó vagy a Gysev-es Szilis szendvics.
A másik, hogy én nem zárkóznék el egy kis bizber bemutátasnak az olvasásától se. És akkor FOMA-nak is könnyebb eladni a lapot :)))))
Én szívesen vállalom maradék példányok megőrzését, elég nagy a padlásunk.
(Talán ilyen dolgokat privátban kéne megbeszélnem a Szerkesztő Úrral , azért írom mégis ide, hogy más is kedvet kapjon a segitéshez. Ha titokban segitgetünk egymásnak, sokan azt hinnék, hogy nem is történik semmi )
Talán megvitathatnánk azt is, ki mit gondol a megmaradt példányok egy részének reklámként szétosztogatásáról, pl IC-ken, könyvtárban,modellboltnak, kiállításon stb. Esetleg áron alul?
Én úgy látom, hogy a nagy kiadók az ilyen, prémium lapokat, melyek alig-alig évülnek el szívesebben tárolják, mint az "átlag" újságokat. Az ilyen lapok maradékát ugyanis rossz esetben két-három év múlva fél, vagy harmadáron piacra lehet dobni, esetleg reklám, promóciós célra felhasználni. Mindkettőre igen sok példa van. Kérdés, ha az olvasó "átverésnek" érezné-e, ha "mások" két-három év múlva olcsóbban jutnának maradék példányokhoz...
Véleményem szerint nem árt a szerkesztőségnek e kérdésben is mihamarabb valami koncepciót megfogalmazni, legalább saját maguk számára. E lap az "átlagosnál" nagyobb arányban számít az olvasók aktív részvételére. Bizony előfordulhat, hogy egyikük-másikuk fel tud ajánlani egy-egy sarkot, padlást a maradék lapok tárolására. Mert ugye a tárolás a költség és a "gyenge" keresztmetszet...
A németeknél maradva: a GeraNova kiadó pl. az Indóház minőségű Bahn-Extrákat tárolja, a havi "aktuális" Lok-reportot viszont NEM...
Ezt a fotózási feliratozást most tárgyaljuk harmadszor rövid időn belül! Már elsőre is leírták, hogy a jövőben PONT úgy lesz megjelölve a kép, ahogy te is írod!
Szerintem pedig az Indóházban JOBB a képek mennyisége, színvonala, mint a nevezett lapokban. Talán a szövegek MÉG nem ütik a nyugati mércét... A hangot még meg kell a lapnak találni, de az alap mindenképp bíztató!
rg7!
Bizony, bejáratott nyugati vasútbarát lapok esetén ugyanis eladják minden hónapban közel a teljes kinyomtatott mennyiségnek megfelelő példányt, csak épp nem kizárólag az újakból, hanem a régiekkel együtt! Így belátható, hogy egy-egy ilyen lap indítása és beüzemelése igényli a nagy tőkét és nem pedig a fenntartása...
rg7: Az esetleges remittenda pont emiatt nem lesz bezúzva.
Úgy látom, hogy itt nem sokan vannak, aki az elmúlt években újságkiadással foglalkozott főállásban, ezért is megy a csodálkozás a terjesztéssel kapcsolatos anomáliák miatt (pl. miért van hátul? Hát pl. azért, mert ezer lapot nem lehet az első sorba tenni...).
Szóval az "esetleges" remittenda értéke néhány ezer példányszám alatt az első számnál már sikert jelent. A bezúzástól megmentés pedig komoly forintokba kerül a kiadónak (persze az első néhány számnál ez biztosan megéri, később érdemes nagyobb szerkesztőségi példányt igényelni a diszpozíció során, és bezúzatni a remittendát.)
Még mielőtt azt hinné valaki laikus, hogy most azt mondom, hogy nem lesz sikeres a magazin, ha ennyi remittenda marad, annak jobb tudnia, hogy a legjobban menő lapoknál is 20% körül van az el nem adott újságok aránya.
Ha nem titok lenne egy kérdésem! Mikor jelzik vissza az árusítók a fogyást? Hetente, vagy esetleg csak havonta számolnak el a lappal a terjesztő Hirker felé?
Egyébként jogos a felvetés, hogy kellene egy-két "fő" elárusítóhely, ahol a régebbi lapszámok is elérhetők. Ez lehet akár modellbolt, vagy más! Ekkor megnyugodnának azok az olvasók, akik három nappal a megjelenés után már sehol sem találkoznak a lappal!
Továbbá a korábbi lapszámok utólagos megrendelésének lehetőségét is biztosítani kell majd. Így hosszabb távon elfogyhat az összes. Mindig lesznek "új" gyűjtők...
Szerintem igenis lehet a lapban "beállított" kép. Bár úgy gondolom, ezek a képek valóban nem olyan értékesek, mint a hosszabb várakozás után elcsípettek, vagy azok, melyekhez szerencse kellett, és a fotós ügyessége.
Viszont gondolom nem vagyok egyedül azon vasútbarátok közül, akinek ritkán adatik meg jelen lenni egy-egy különvonat-fotózáson (személy szerint még nem voltam ilyenen), illetve nem tudják beutazni az egész országot azért, hogy képeket készítsenek. Éppen ezért örültem neki, hogy pl. a csömödéri keskennyomközű vasútról is megjelent a gyönyörű képekkel illusztrált cikk. Mert ugyan egy "eredeti" képet tudok a legtöbbre értékelni, de hiába az eredetiség, ha esztétikailag egyébként gyenge (bemozdult, alul- vagy túlexponált, stb.). A csömödéri képek "beállítottak", ám igazán szépek, percekig tudom nézegetni őket...
***
Ami a fényképezést illeti: azért egy dízelről is megállapítható jó esetben, hogy áll-e, vagy mozog (legalábbis a régebbi gépcsodákról). Igaz, a közönséget át is lehet verni, ha például fúj a szél. És tényleg: 70-80-nal teperő Sziliről is sikerült már igazán szép képet csinálnom, egy jó közepes digitgéppel (Canon A70).
Például, a Kossuth téri autóbuszmegállóban lévő hírlapboltban /volt Kapossy hírlap Center/ 3 darab, a Béke sugárút és Jókai utca sarki hírlapboltban 2 darab.
>Kész röhej látni azt a fotót, ahol az Usgyi a metró szerelvénye mellett áll.
Viccelsz? Szerintem jópofa! A beceneve osztrák-német nyelvterületen az, hogy Pusztametró. Az omnózus képet egy külföldi lapban láttam és nekem tetszett! Lehet megkövezni...
Például a többek által etalonnak is nevezett (szerintem is az) Railvolutionban a képek 80%-a NEM életszerű. Csak épp nem is erről szól az újság... És mérges lennék, ha a Transzrapid cikkből emiatt kisöpönék a gyári fotókat... (Aminek müncheni vonalára épp most szavaztak meg fél milliárd eurót Berlinben! Ez mindenképp meglepő fejlemény...)
Továbbá soha nem mond, hogy soha! Főleg ilyen esetben! A helyes állítás: "az áprilisi számban nem." Egyébként nem tudom kire gondoltok, csak általánosságban írtam!
V42 515!
A405-ös hozzászólásodat már én is "megírtam". Azt mondták, hogy a jövőben fel lesznek tűntetve MINDEN képnél ezen adatok!
MÁS!
Egyébként találtam néhány "apróbb" tartalmi hibát is. De ezeknek már mindegy! Pl.: a Gotthárd bázisalagút átadásának ideje, vagy a vonalbejárás módja (ami ugye gyalog történik és nem TVG-vel, PVG-vel)...
vakító napsütésben még egy gyorsabban mozgó vonatot is le lehet úgy fotózni, hogy az nem mozdul be.
Igen nekem is a ború a fő bajom, akkor már a mozgó képek zajosak lesznek. A sárospataki kisvasúti hídról készűlt csörgős IC kép már nem az igazi. Bár a pixelszám is számít szerintem, le is cseréltem ma az első digi HP635-ös 2,1 MP-es gépet az új NIKON 4600-ra 4 MP-es. Na remélem mindenki jobban meg lesz elégedve vele:-)))
"Ha mindketten ugyanarra a szerzőre gondolunk, akkor ő nem lesz benne többet a lapban."
Még mielőtt egy félórája bejelentkeztem volna, megnéztem leveleimet, és egy mail-ra ugyanazt válaszoltam, amit most is teszek, és ez Andó Gergelynek is szól.
Nem az volt a célom, hogy bárkit is kinyírjak a szerzők közül. Le is írtam, hogy előítéleteimet próbálom leküzdeni, és ez nem fog befolyásolni a lap vásárlásában. Én csupán arra kérlek Benneteket, hogy a lapban megjelenő képek között ne legyenek olyan lódítások, mint az a képeslapos MD volt.
A történethez hozzátartozik, hogy az érintett szerzőnek nagyon jó, értékes képei (is) vannak, és kár lenne ezektől megfosztani a vasútbarátokat!
Én általában abból indulok ki, hogy van olyan ember akinek jobb a gépe mint az enyém és akkor mindenképen meg tudja csinálni a képeket. Ezek digitális géppel készültek, vagy nem? Meg abból, hogy nem mindig fognak megállni egy fénykép kedvéért a mozdonyvezetők a vonattal. De másból én nem nagyon tudom ez általában ez csak tipp. Van az a követéses módszerrel készült kép, arról mindenki meg tudja mondani.
Elviselek minden fotótehervonatot, fotókülönvonatot stb., ha oda van írva, hogy miről szól a történet. (Erről jut eszembe: az Indóházas fotóknál nemcsak a konkrét szerzőt hiányoltam, hanek a képek készültének egyéb adatait is - hol, mikor, melyik vonat stb.)
A lap említést tesz arról, hogy a csömödéri és a lillafüredi vonatokat a fotósok kedvéért indították. A képek értéke emiatt zérus, nem kell nagy tudás és erőkifejtés, bárki tudna ilyen képet készíteni. Már mondtam, ez olyan, mint amikor Ceaucescu elé kihajtották a tenyésztett medvéket, vadászni így nem nagy teljesítmény. Az ilyen eseményeken készült képek is alkalmasak azonban arra, hogy néhány olvasónak örömet szerezzen, vagy egyáltalán megismerjen egy olyan vasutat (Csömödér), amely egyébként a szemek előtt rejtve, hétköznap üzemel.
A Playboy sem éppen bőgés közben fotózta Zalatnayt, hanem az egyébként alaposan felturbózott sztárról készült fotókat még alapos utómunkának is alávetették. Nem feltétlenül az igazság mutatása a cél, hanem néha a szórakoztatás, az örömszerzés. Egy a fotó kedvéért megállított vonatról készült kép nem becsapás, miért is lenne az? Be kell vallanom, hogy egy ilyen kép van a lapban, de egy Bz megállása és újbóli elindítása még elviselhető többletköltség a MÁV-nak. Nem a kapcsolataim miatt állt meg, hanem mert szépen megkértem rá, ez is egy fotós-skill, nem csak a sínek mellett való battyogás... És milyen szép is lett az a kép :))
A répás MD az más kérdés, ilyen képet mi sem közölnénk, mert egyszerűen hülyeség. Az a becsapás. Kész röhej látni azt a fotót, ahol az Usgyi a metró szerelvénye mellett áll. De ilyen képekre szerencsére nem szorulunk rá. Ha mindketten ugyanarra a szerzőre gondolunk, akkor ő nem lesz benne többet a lapban.
Nekem egy közel 3 éves Canon A40-esem van. Ki kell fogni a szerencsét. Van, amikor a 10-zel döcögő bengálit is elbénázom, de lőttem már 80-100-zal döngető vonatról is igen jó képet.
Az első kép csak érdekesség, ilyen lett volna a történelmi, első Indóház címlapja, ha a szerkesztőnek az utolsó nem tetszett volna jobban. A második 2005 február 5-én, az exif-adatok alapján 12:51:07-kor készült. Sorozatfelvétel módban a harmadik kép 1 mp-vel később készült, közte még két kép, de ez most nem érdekes. A záridő 1/450 mp volt, a vakító napsütésben még egy gyorsabban mozgó vonatot is le lehet úgy fotózni, hogy az nem mozdul be.
Nagyon érdekelne, hogy szerintetek miből lehet azt tudni, hogy a képen álló, vagy mozgó vonat látható. A gőzösöknél tiszta sor, a füst iránya mindent elárul, de egy korszerű dízelnél már nincs füst, a villamos járművekről nem is beszélve.
Ha valaki néz egy vonatot, azt élesen látja akkor is, ha éppen halad. Emiatt nem tartom jónak azt a képet, amelyik csupán a mozgás érzékeltetése miatt elmosódott, bemozdult.
Észre vettem egy dolog ami nem igaz. A 22.oldalon van egy táblázat ami az usgyit és a desirot hasonlítja össze. Valaki abban azt írta, hogy a desiró tárcsa és mágnesfékes-ez így van, de azt is írta, hogy az usgyi tárcsa fékes. Az tuskófékes, ha jól tudom az összes, bár én csak 11-ig láttam őket.
Mondjuk vannak olyan fényképek amelyek úgy néznek ki mintha a vonat megállt volna a fénykép kedvéért, de ezt egy profi géppel meg lehet csinálni úgy, hogy megy a vonat. Szerintem így készült a címlap fotó.
Kicsit kevered a dolgokat! Nem kívánsz fotó(s)vonatokat látni az újságban. OK. Mindenkinek lehet véleménye. Ebbe egyébként ugyanúgy beletartozik az MD, ami répát vonszol, és a csömödéri különvonat is, ugye?
De ugyan honnan lehet felismerni, hogy egy jármű megállt a fotó kedvéért, vagy "csak" a pályára engedélyezett 10-20 km/ó-s sebességgel megy? Mitől lesz "csalás", ha megáll a vonat? Semmitől. Egy vonat elindítása/megállítása hálózati szinten nem tétel! Ezzel a CÉG-nél nemigen törődik senki. Éviente egy-két fotómegállás nem okoz akkora gondot, mint a naponta késve kezelt jelzők, vagy az ezer éve kintlévő lassújelek. Ennyire még a National Geographic sem volt igényes, mint te...
Azért remélem te nem jösz azzal, hogy ha A., vagy B. képei szerepelnek a lapban, akkor te nem veszed meg. Igaz ugyan, hogy A. és B. képeinek 0,005%-a ábrázol fotósoknak, vasútmániásoknak indított különvonatot, vagy miatta megállt vonatot.