Ha most küldök egy kétoldalas cikket (worben két oldal, 12es betűméret), akkor az belefér még a kövi számba, vagy csak majd csak a májusiba?
Egy kicsivel több, mint egy hónap előnyünk van -általában:))-, így szvsz csak akkor fér bele az áprilisiba, ha beüt a krach. Van egy lapterv, ami alapján megyünk, ez meghatározza a lap gerincét. De viszont módosulások mindig vannak, így bármi megtörténhet.
A terjedelmet mi már "újságíró nyelven" számítjuk:)))))))), a karakterszám a döntő. A Wordben ezt meg tudod nézni a Tulajdonságok/Adatlap panelen.
Tényleg köszönjük a sok ötletet meg változtatnivalót! Amit lehet, megfogadunk.
>- az elofizetoknek legyen egy zart forum ööö... miért is legyen zárt? :)) Mi nem félünk mások véleményétől! Ez itt pl. remekül működik! :))
>- az elofieztoknek lehetne hoozzaferest adni pld a kimaradt kepekhez. Ez nagyon jó, lesz is, de mi adnánk hozzáférést a sima vásárlóknak is. Azt hiszem, a honlapunkon lesz a helye. Nekem egy cikkemhez 2-3 kép fér be, a többit meg lehetne nézni villanyosan. Talán még a terjedelem miatt kimaradt szövegrészeket is oda lehetne tenni.
>- nem lenen rosz a terjesztesi pontok megjelentetese Igen, ez mindenképpen kell. Ma délután a Nyugati fő újságosánál (a 10.-11. vágány végén) az ember rezignáltan közölte, hogy elfogyott. Lehet, hogy öt percenként piszkálták? :)) Pályaudvarokon, magazinboltokban és modellboltokban mindig kellene lennie.
Ezek látszólag csak a mi problémáink, de annyiban nem, hogy ha nem tudunk eleget eladni az INDÓHÁZból, elfogyasztja saját magát...
Tulsagosan sarkitottam ezek szerint. A forumokon szokasos ;-) :-() jeleket hasznalhattam volna. De mas is ;-) Mert akkor erzekeli az ember fia nem olyan vegzetes az a hiba mire felfigyelt.
Ilyent a legjoban a HWSW -n hasznalnak. sokszor elveszi az elet egy "odamondasnak".
Amugy gratula egyenlore bele lapoztam, mert megrendeltem elofieztessel. Meglesz a helye a tobbi vasutas ujsag melett.
A kommunikacio nagyon is jo dolog mamar kikerulhetetlen, es vetek is kikerulni. Javaslatok:
- az elofizetoknek legyen egy zart forum
- az elofieztoknek lehetne hoozzaferest adni pld a kimaradt kepekhez.
- legyen az oldalon boseges tartalom jegyzek
- es egy egy cik felteve roviditve (kedv csinalonak sem rosz, engem igy csabitott el egy nemet magazin, mert irtora izgatott mi a cikk teljes tartalma :-())
- nem lenen rosz a terjesztesi pontok megjelentetese (nem ujsagos standok, hanem hol kaphatok azon kivul)
- cikkirasra felhivas (miket vartok, es egy sablon ami tartalmazza a formatumokat egyseges kezeles szempontjabol)
De gondolom ez mind megfogalmazodott mar.
Meglehetne probalni az EU-s terjesztest is ott ahol van magyar nyelvu kozosseg (szlobakok, horvatok, osztrakok, csehek) igaz inkabb modell uzletekben.
RwMan: Nem tudom, hogy van-e még olyan lap, ahol a készítők ennyire aktívan kommunikálnak az olvasókkal. Lehet, hogy ezt egyszer mi is meg fogjuk bánni, de egyelőre jó és hasznos a dolog. A hibákat magunktól is észrevesszük, de nem baj, hogy sokadszorra is leírjátok. A fórum azért több, mint a lap, mert akit érdekel, az a kulisszák mögé is betekinthet. Szeretnénk tartani, sőt javítani a színvonalat, és ehhez ez a fórum nagy segítséget ad.
Azért óvatos kell ezzel bánni! Ha a lap hosszúéletű és sikeres lesz, akkor (persze szüksége van a "törzsgárdára") nem a topiklakók lesznek az eltartói a lapnak, ők legfeljebb a "hangadók" lesznek. Nem szabad _vakon_ követni az itt felvetett igényeket az arányokra vonatkozóan. Például anno decibel a Fülesnél a főszerkesztőm megjelent 5-10 olvasói levéllel a kezében, hogy nehezek a rejtvények, könnyíteni kell, mert "ez az olvasók igénye".... Sikerült meggyőzni, hogy ők a zajos kisebbség (akinek jó, és tetszik, az a legritkább esetben ír olvasói levelet), és inkább vesszen 5-10-...párszáz olvasó, mint a 99%.
Az olyan felvetések, amik várhatóan "senkit" nem riaszt el a laptól (fotófeliratok pontosítása pl.) természetesen hasznosak, de a hallgatag többségnek kell készíteni a lapo(ka)t, akik nem annyira hardcore vasútbarátok, mint itt jónéhányan.
Egy _egyéni_ véleményt én is mondok (nagyobb részt a fotókkal kapcsolatban): nekem az emberek hiányoznak egy _kicsit_ a lapból. Meg lehet kövezni: a vasutasoké is (ha már egyszer kimondva-kimondatlanul pl. a mv.-k is az egyik célcsoport az olvasószerzésben). Talán emberközelibb lennének a nagyvasak, bár az is lehet, hogy olvasók 99%-át éppen az bántaná, ha egy-egy ember kitakarna egy icike-picike részletet a járgányból.
Nem tudom, hogy van-e még olyan lap, ahol a készítők ennyire aktívan kommunikálnak az olvasókkal. Lehet, hogy ezt egyszer mi is meg fogjuk bánni, de egyelőre jó és hasznos a dolog. A hibákat magunktól is észrevesszük, de nem baj, hogy sokadszorra is leírjátok. A fórum azért több, mint a lap, mert akit érdekel, az a kulisszák mögé is betekinthet. Szeretnénk tartani, sőt javítani a színvonalat, és ehhez ez a fórum nagy segítséget ad.
A lapban lehetnek tévedések, amelyeket igyekszünk a minimális szintre szorítani, de szándékosan SOHA nem fogunk valótlanságot írni. Nem hiszem, hogy egyesek a fórum olvasása után ezt szűrnék le. Persze azért lehetnek ilyenek, de az orvosi esetek kezelése nem a mi feladatunk.
uzsgyiremot csoporttársa vagyok egyetemen, aztán ő mondta, hogy van ilyen újság; elég kíváncsi vagyok rá. Engem főleg a városi tömegközlekedés érdekel (értsd: villanyos, trolejbusz), de szeretek mindent ami sínen gurul. ;)
Ha nem dehonesztáló a lapra nézve, felajánlanám szolgálataimat fényképkészítés tekintetében, főleg a fenti témakörben. ;)
"Referenciaanyagom": http://kzsoci.fw.hu :) Ha esetleg valami témában találtok már most ott fent passzentos képet, nyugodtan le lehet tölteni és berakni, csak szóljatok nekem előtte. Ha kell nagy méretben, elküldöm; stb. De ha kell, akkor fényképezek külön.
Végig olvasva a hozzá szólásokat, megint dezsavű érzésem van. Megjelenik egy lap színvonalas hiánypótló, és egyből mit kapnak szegény készítők miért ez miért, így mi van külföldön stb.
Jó a hibákra való felhívás rendben de a többi? Kép hogy készült, már bocsánat egy laikust abszulute nem érdekli "lesem szarja", egy fontos bennük, amit látni kell, a vonat kész. Nem mindenki szakmabeli kérem szépen.
Ide betér olyan is, aki csak kapkodja a fejét. Majd kilép innen, és többet nem veszi az újságot, mert azt szűri le belőle, hogy abban sem írnak valót, kell ez?
Elnézést a zsörtölődésért, de mint gazdaságban érdekelt ettől falra tudok mászni. Olyan idegesítő ez a magyar mentalitás.
Terjesztés legjobb módja ilyen lap esetén a különböző rendezvények és klubnapok de javaslom sok példányt kell vinni minima 20-at + előfizetési lapokat.
A te ötleted akkor lenne, jó ha inkább nemzetközi járatokra kerülne fel mint olvasható újság (nem feltétlen eladásra, de meglehesen venni) nagy a reklám érték. Pluszban a nosztalgia vonatozások alkalmával is.
Szerkesztők egy kérdés, minden modell boltba eljutotak példányok? Mert ott is kereshetik öket, inkább ott keresik elsőre.
Pár dologba én is belekotyognék. Lehet, hogy eretnek gondolat de én személy szerint jobban örülök egy-két beállított vagy rendkivüli képnek mint a 234 sz vonat Pirosvirágpuszta mh-nél képeknél. Pl olyanra gondolok mint a Tízeske+Taurus+Gorilla kombó vagy a Gysev-es Szilis szendvics.
A másik, hogy én nem zárkóznék el egy kis bizber bemutátasnak az olvasásától se. És akkor FOMA-nak is könnyebb eladni a lapot :)))))
Én szívesen vállalom maradék példányok megőrzését, elég nagy a padlásunk.
(Talán ilyen dolgokat privátban kéne megbeszélnem a Szerkesztő Úrral , azért írom mégis ide, hogy más is kedvet kapjon a segitéshez. Ha titokban segitgetünk egymásnak, sokan azt hinnék, hogy nem is történik semmi )
Talán megvitathatnánk azt is, ki mit gondol a megmaradt példányok egy részének reklámként szétosztogatásáról, pl IC-ken, könyvtárban,modellboltnak, kiállításon stb. Esetleg áron alul?
Én úgy látom, hogy a nagy kiadók az ilyen, prémium lapokat, melyek alig-alig évülnek el szívesebben tárolják, mint az "átlag" újságokat. Az ilyen lapok maradékát ugyanis rossz esetben két-három év múlva fél, vagy harmadáron piacra lehet dobni, esetleg reklám, promóciós célra felhasználni. Mindkettőre igen sok példa van. Kérdés, ha az olvasó "átverésnek" érezné-e, ha "mások" két-három év múlva olcsóbban jutnának maradék példányokhoz...
Véleményem szerint nem árt a szerkesztőségnek e kérdésben is mihamarabb valami koncepciót megfogalmazni, legalább saját maguk számára. E lap az "átlagosnál" nagyobb arányban számít az olvasók aktív részvételére. Bizony előfordulhat, hogy egyikük-másikuk fel tud ajánlani egy-egy sarkot, padlást a maradék lapok tárolására. Mert ugye a tárolás a költség és a "gyenge" keresztmetszet...
A németeknél maradva: a GeraNova kiadó pl. az Indóház minőségű Bahn-Extrákat tárolja, a havi "aktuális" Lok-reportot viszont NEM...
Ezt a fotózási feliratozást most tárgyaljuk harmadszor rövid időn belül! Már elsőre is leírták, hogy a jövőben PONT úgy lesz megjelölve a kép, ahogy te is írod!
Szerintem pedig az Indóházban JOBB a képek mennyisége, színvonala, mint a nevezett lapokban. Talán a szövegek MÉG nem ütik a nyugati mércét... A hangot még meg kell a lapnak találni, de az alap mindenképp bíztató!
rg7!
Bizony, bejáratott nyugati vasútbarát lapok esetén ugyanis eladják minden hónapban közel a teljes kinyomtatott mennyiségnek megfelelő példányt, csak épp nem kizárólag az újakból, hanem a régiekkel együtt! Így belátható, hogy egy-egy ilyen lap indítása és beüzemelése igényli a nagy tőkét és nem pedig a fenntartása...
rg7: Az esetleges remittenda pont emiatt nem lesz bezúzva.
Úgy látom, hogy itt nem sokan vannak, aki az elmúlt években újságkiadással foglalkozott főállásban, ezért is megy a csodálkozás a terjesztéssel kapcsolatos anomáliák miatt (pl. miért van hátul? Hát pl. azért, mert ezer lapot nem lehet az első sorba tenni...).
Szóval az "esetleges" remittenda értéke néhány ezer példányszám alatt az első számnál már sikert jelent. A bezúzástól megmentés pedig komoly forintokba kerül a kiadónak (persze az első néhány számnál ez biztosan megéri, később érdemes nagyobb szerkesztőségi példányt igényelni a diszpozíció során, és bezúzatni a remittendát.)
Még mielőtt azt hinné valaki laikus, hogy most azt mondom, hogy nem lesz sikeres a magazin, ha ennyi remittenda marad, annak jobb tudnia, hogy a legjobban menő lapoknál is 20% körül van az el nem adott újságok aránya.
Ha nem titok lenne egy kérdésem! Mikor jelzik vissza az árusítók a fogyást? Hetente, vagy esetleg csak havonta számolnak el a lappal a terjesztő Hirker felé?
Egyébként jogos a felvetés, hogy kellene egy-két "fő" elárusítóhely, ahol a régebbi lapszámok is elérhetők. Ez lehet akár modellbolt, vagy más! Ekkor megnyugodnának azok az olvasók, akik három nappal a megjelenés után már sehol sem találkoznak a lappal!
Továbbá a korábbi lapszámok utólagos megrendelésének lehetőségét is biztosítani kell majd. Így hosszabb távon elfogyhat az összes. Mindig lesznek "új" gyűjtők...