Hát igen, mindenki másképp reagál a pillanatnyi fogyasztást jelző műszerre. Van akit egyáltalán nem érdekel, engem azonnali spórolásra ösztökél. Nem azért mert holnap nem lesz miből tankolni, hanem mert ez is egyfajta kihívás. Van aki attól lesz elégedett, ha 140-el ballag a Váci úton, én napokig óvatoskodok azért, hogy a tankolásnál legközelebb spóroljak néhány száz forintot. Ez tulajdonképpen vicc, mert egy hamburger plusz - minusz nem sokat számít. Nem vagyunk egyformák.
A Mazdát persze lehet szidni, nem is mindig alaptalanul. Nem sokat használt a márkának a Ford tulajdon szerzése. Akkoriban nagyon tettenérhető volt, hogy emelkedő árak mellett silányabb minőséget árultak, mert a Mondeo-t is kell adni. Ez mostanában változni látszik. Szabadabb kezet kap a gyár, az új 6-os padló lemezéből, illetve a hozzá fejlesztett motorokból a Ford profitálni akar. Valamikor a Mazda design, és műszaki tartalom terén egyaránt piacvezető volt, aránylag kis részesedése ellenére. Ezt már talán sosem éri el újra, de manapság nem autókat gyárt és árul a világ, hanem marketinget. Nézzetek utána, mit és mennyit fejlesztettek a 206-oson a gyártás megkezdése óta. És nincs messze attól, hogy többet adjanak el belőle, mint a Golf-ból.
Az én véleményem szerint a Japán autók sokkal megbízhatóbbak a többinél, annak ellenére, hogy nagyon sokat javult szinte mindenki. De még van különbség. Sokat számít a szememben, hogy a 626-ost Japánban rakják össze, mert fosnék egy Angliában összeszerelt Avensis-től. Az én vezetési stílusomhoz és elvárásaimhoz nagyon passzol a Mazda.
Hat en nem is ertelek titeket! Miert baj az, ha sokat fogyaszt az auto??!! Hja, kisse vissza kell(ene) venni a sportos vezetesbol! ;-)
Nalam a 626GT siman megette a 12l-t, a 323F-em is megeszik kb. 9l-t! De nem nagyon erdekel, mert megyek is vele 140-160km/h az autopalyan - mindennap! Szoval valamit, valamiert! Amikor nem jartam melozni, hanem csak Erden maszkaltam (varosi fogalom), akkor megelegedett a 7-8 l-es fogyasztassal is - sportos vezetessel! Nem azt szoktam nezni, hogy mennyit eszik, hanem azt, hogy ugy megy, ahogyan en szeretnem! ;-) Persze, azert en is csodalkozom, hogy "Ma' megint ures a tank, pedig tegnapelott tankoltam!" :-) Ezzel szemben azt is tudom, hogy fogyasztana kevesebbet is, de akkor nem igy kellene vezetnem... Nekem pedig ez tetszik! :-))
olyan ez, mint 1koron betűrajz tanárom szavai: Vastag ecsettel is lehet hajszálvékony vonalat húzni, ha az jó állapotban van:)))
Mellesleg megnéztem 1 külföldi site oldalain, hogy a tulajok mit írnak 626-ról és legnagyobb megrökönyödésemre elég rosszakat. Remélem nincs igazuk:((((
Csúcsban a Hungárián állni bizony nem teszen lyót az átlagfogyasztásnak. Én nem vagyok nagyon időhöz kötve munkakezdést illetően. Inkább későn indulok otthonról, amikor már a reggeli csúcs kezd lecsengeni, és olyankor megyek hazafelé, amikor már majdnem üresek azutak. Így persze könnyű, ugye ? :-))
Tény, hogy a fogyasztás a forgalmi viszonyoktól legalább annyira függ, mint a lábamtól. Ismerek olyan srácot, akinek a pillanatnyi fogyasztásmérője hol a bal, hol a jobb oldalon lapul a falhoz, mert vagy gyorsít (padló) vagy motorfék üzemmódban van. Azonbam fenntartom, hogy a takarékos vezetéshez sok köbcentis nyomatékos motor kell, és itt szerintem a 2 liter a minimum, ha 626 méretű dobozról beszélünk. Jött már ki 7 alatti fogyasztásom tisztán városi közlekedésben 525 tds-nél, mert azt úgy is lehetett vezetni, hogy nem léptem a gázra. Akkora nyomatéka volt, hogy simán elindult, ha elkezdtem gáz nélkül felengedni a kuplungot, az elektronika észrevette a fordulatszám esését, odalépett, és már ment is a verda. Ehhez persze hat hengeres, két és fél literes diesel motor is kell.
Van még rajtam kívül Japán autó hívő haverom. Az egyik 1,6-os Carina-E-ből ült át 2 literes Avensis-be, és már hisz nekem. A nagyobb motor kissebb gázzal tudja ugyanazt a nyomatékot produkálni, vagyis a városban, ahol rengeteg az elindulás, gyorsítás, sokat számít, hogy mennyi ideig és milyen fordulatig kell zúgatni. Ha a 2 literes 626 motorja 2 ezret forog, már lehet egyet felfelé kapcsolni, nem fog rángatni. Az első 626-osomat '85-ben gyártották. Azon 2500 fordulatnál kigyulladt a műszerfalon egy figyelmeztető, felfelé mutató nyíl, hogy kapcsoljak már fel, mert így csak a benzinből fogy több. Annak hosszabb volt még az áttételezése, és 140-nél csak 3.000 körül forgott. Bocs, ha hosszú voltam, de szeretem a Mazdákat.
nos, ha kérhetem kérdésemmel kapcsolatban, hagyjuk a végletes versenyzési adatokat. Én finoman mennék 626-al. Az más kérdés, hogy néha csak 5 kmt, aztán órákig szünet. Fazon, kitől érdeklődtem aszonta, hogy autómata szivat max 1 percig dolgozik.
És még 1: ez télleg valami spéci darab lehet a maga 130 lóerőjével 1.8-hoz. Vagy 1szerűen nem igaz.
turbos, 186loeros motorral ne sirjal, hogy sokat eszik ;))
Ami a varosi kozlekedest illeti, az tenyleg nagyon relativ. Egesz mas a budapesti belvarosban, ahol egyest-kettest kell valtogatni, neha harmast(!) :), mint ahol lehet menni rendesen otosben.. Meg ugye nem csak a fovaros varos, hanem van meg nehany az orszagban, es ott is van "varosi fogyasztas" :) Arrol nem is beszelve, kinek milyen a talpa, mert en pl. imadok kettesben 100-zal menni, csak aztan a tankolasnal a vakuum berantja a kutfejet :)
Urak!
Meghatottságtól fátyolos szemmel olvasom a fogyasztási adatokról szóló sorokat... ;-)
Valószínűleg én vagyok a topic szégyenfoltja 15 literrel; de mentségemre szóljon, hogy egyszer sikerült üres úton egyenletes (90-100-as) tempóval valamivel 10 liter alatti értéket produkálni. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy egy "igazi" autózáshoz 30 l kell 100km-enként.
'89-es évjáratú 121-essel is 8-10 literrel sikerült járni.
A 22 fokra állított klima télen tulajdonképpen csak fűtést jelent, ez tehát nem többlet. A városi közlekedés számomra a dugóban közlekedést jelenti. Nagyon viszonylagos a fogalom takarnivalója, mert pl napközben közlekedni jobb városban mint a reggeli és délutáni csúcsban. Én speciel pont a csúcsokban közlekedem, a hungária krt-n, szerintem nem kell bemutatni a helyet... :) Ezen az úton a tizes garantált lenne.
Ez bíztató... de azért ha belegondoltok, 1 1.6 feletti autóban 9 alatt nem nagyon szok lenni városi fogyi sose. mi ez a 626? valami mágia? kezdek hinni benne:))
Nekem volt '92-es 2 literes 626-osom. Az is simán elment 8 literrel télen városban. 10 ezrenként vittem service-be, soha semmi gondom nem volt vele. Úgy gondolom, hogy a vezetési stílustól függően a fogyasztása 7,5 és 15 között bármi lehet. A két literessel alacsonyabb fordulaton lehet kocsikázni a nagyobb nyomaték miatt szinte alapjáraton. De ha kell, ötösből húzod vissza kettőbe, és meglódul szépen az autó és a fogyasztás egyaránt. Ekkora dobozba az 1,8-as motor szerintem kicsi. Folyton pörgetni kell, hogy ne erölködjön. A Svájcból jövő példányokban vannak 2,0 és 2,5-ös V6-osok. Az még fincsi lehet.
A mostani 626 2.0i GT-m a télen városban 22 fokra állított klímával 7,9 és 9,1 között kajált, az eltérés csak a talpamtól függött, hogy milyen kedvem volt éppen.
Ja es raktam az olajba meg csere elott Protec motortisztitot, eleg jo sztem, sokkal csendesebb lett a motor. Bar ez lehet, hogy csak a tiszta olajnak koszonheto..
Hetvegen volt egy kis idom, lecsereltem az olajat, a hutovizet, injektortisztito a benzinbe. Utana nem birtam ellenallni a joidonek visszaraktam a konnyufem felniket a 205-os gumikkal (ezt lehet, hogy meg megszivom :) es felzavartam a gepet Dobogokore. Vegre sikerult a katalizatorbol a lerakodott vizparat kifustolni.
Eleinte akkora parafelho volt mogottem, hogy nem lattam hatra :)) Nagyon jo kis kanyargos az ut arrafele, lehetne a kovetkezo tali ott :)
Az a 8 liter téli város engem is érdekelne... Nekem 1.5 323F van, igaz én full tötyörgés üzemmódban használom de most 7.9. Nyáron nemtom mennyi, majd megláttyuk. Nemtom milyen széria lehet, de az 1.8-hoz nekem nem a 130 ló párosul agyamban. Lehet hogy kihagytam valamit?
Már 1x segítettetek nekem. Javíthatatlan vagyok, akkor is 626 92-96 (kb) generációja tetszik nekem legjobban!!!
Akkoriban többé kevésbé le lettem beszélve comprex dieselről, végül kb 10-ből 7-en azt mondták, hogy nem túl megbízható konstrukció.
Azonban itt van ugyanebből a generációból 1.8-as 130 lóerős benzines. 16 szelepes, 2 vezérműtengely. 1 tulaj aszonta, hogy bebizonyítja nekem, hogy télen városban 8 litert eszik. na erre íváncsi vagyok. Meg, hogy az övé valami ritka széria, nem a sima 1.8-as. ti bizti jobban ismeritek 626 ezen generációját. Segítsetek! Érdemes?????
Köszi sp.
ui. 137 ezer van benne ha igaz és 93-as és 1,6 milla. de nem csak ez a példány érdekel, hanem az egész széria. köszi.
Na, örömmel látom,hogy beindult a történelem óra!! :)) Akkor majd én is beszállok. Pl. itt van szerintem a valaha volt egyik legszebb Mazdi!! Hiába, digó karosszéria!!
Amúgy hogysmint? Én jól, csak a múlthéten volt egy féltengely-törésem :(( Előfordul...
Igaz, felvetettük GangstaBoyjal ezt is tegnap, ha jó marad az idő szerintem bejátszhatna! Csak nehogy úgy járjunk mint már nemeccer... Addig napsütés aznap meg fagy :)