Viszont a 18/19. oldalon szereplő kijelentést azért árnyalnám:
".....egy tekerős sorompó, a Sáta-Ózd összekötő út keresztezésében, amelyet az országban szinte egyedülálló módon a vonatszemélyzet kezel."
A 61-es vonalon (Középrigóc-Villány) három ilyen vonatszemélyzet által bonyolított sorompómanőver is látható: Kétújfalu, Drávafok, Kémes. A Kémesi akciót megörökítettem:
>A zartsag ket okbol szokas csinalni, kint is: ...de a ciket bekuldok reszere lehet zart resz foleg a tavlati tervek diskurzusa miatt Természetesen, a kapott anyagokat mi is zártan kezeljük, akár megjelenik, akár nem.
>- lehet kozolni egy sorozat kereteben magyar gyartasu vasuti szerelvenyek, mozdonyok tortenetet + osszehozni a modellekkel is pld ki csinalta eloszor meg a modeljet es mikor Igen, ilyeneket a legelejétől tervezünk, eredeti képekkel, jó leírásokkal. A modell szekciót (és még a szimulátort is) összehangoljuk a hónap témájával. De érdekes lesz a szimulu, ha mondjuk a Hargita kerül sorra... :))
>szoval komoly es nagyon nehez dolog lesz a munka vele, elore is emelem kalapom. Mi már rég letettük a kalapot, mert gőzölög a fejünk... :))
- itt extarkat helyeznek el ami ronda modon de sarkalja a nem elofizetoket, hogy elofieztok legyenek. Lasd a jelentosebb nemet modellujsagokat peldanak.
- a forum valoban kerdeses de a ciket bekuldok reszere lehet zart resz foleg a tavlati tervek diskurzusa miatt (az usaban pld igy oldottak meg ket lapnal is, hogy az ujasag irok egymasnak adjanak infot pld amikor hazafele mesz menjbe ebbe a boltba es csinalj ott egy riportot)
+ Otletek
- lehet kozolni egy sorozat kereteben magyar gyartasu vasuti szerelvenyek, mozdonyok tortenetet + osszehozni a modellekkel is pld ki csinalta eloszor meg a modeljet es mikor
- ugyan ugy bemutatni egy egy allomas tortenetet fenykepekkel (erdekes lenne mert sokan nem tudjak, hogy szazadfordulon epult az allomas es mi valtozott azota)
- Lehet szolni muszakilag erdekes rendszerkrol is pld magneses vasuttak.
+ web
- ellehet helyezni linkeket a tarsasagok oldalaira
- muzeumok oldalaira vasut :-)
Otlet az van de megvalositas ... =:-() szoval komoly es nagyon nehez dolog lesz a munka vele, elore is emelem kalapom.
Jelenleg huzamosabb ideig kulfoldon tanulo (ertsd: 4 ev) diak vagyok Szloveniaban
Mákos... Szlovénia szép ország (imádom az Alpokat).
Ha erdekelne az Inodhaz szerkesztoit, szivesen felajanlanam ittartozkodasom alatt szuleto kepeimet (mar most is van eleg sok) a szloven vasturol, mozdonyokrol, kocsikrol, vonalbejarasokrol, uti-elmenybeszamolokat stb....
Én ugyan nem vagyok szerkesztőség, de igényt tartanék ilyen képekre, cikkekre! Főleg jó kis hegyes-völgyes vasútra!
Jelenleg huzamosabb ideig kulfoldon tanulo (ertsd: 4 ev) diak vagyok Szloveniaban.ú es egyben laikus vasut-fan vagyok.
Ha erdekelne az Inodhaz szerkesztoit, szivesen felajanlanam ittartozkodasom alatt szuleto kepeimet (mar most is van eleg sok) a szloven vasturol, mozdonyokrol, kocsikrol, vonalbejarasokrol, uti-elmenybeszamolokat stb....
Nagyon orultem, amint megtudtam lesz ilyen hianypotlo ujsag Magyarorszagon, szoval minden elismeresem es csak igy tovabb!!! VArom a kovetkezo szamot, az elsot meg szerencsere egy Forumos ismereosom megkuldi nekem ide ki.
Varom az illetekesek visszajelzeset az alabbi e-mail cimre:
Ha most küldök egy kétoldalas cikket (worben két oldal, 12es betűméret), akkor az belefér még a kövi számba, vagy csak majd csak a májusiba?
Egy kicsivel több, mint egy hónap előnyünk van -általában:))-, így szvsz csak akkor fér bele az áprilisiba, ha beüt a krach. Van egy lapterv, ami alapján megyünk, ez meghatározza a lap gerincét. De viszont módosulások mindig vannak, így bármi megtörténhet.
A terjedelmet mi már "újságíró nyelven" számítjuk:)))))))), a karakterszám a döntő. A Wordben ezt meg tudod nézni a Tulajdonságok/Adatlap panelen.
Tényleg köszönjük a sok ötletet meg változtatnivalót! Amit lehet, megfogadunk.
>- az elofizetoknek legyen egy zart forum ööö... miért is legyen zárt? :)) Mi nem félünk mások véleményétől! Ez itt pl. remekül működik! :))
>- az elofieztoknek lehetne hoozzaferest adni pld a kimaradt kepekhez. Ez nagyon jó, lesz is, de mi adnánk hozzáférést a sima vásárlóknak is. Azt hiszem, a honlapunkon lesz a helye. Nekem egy cikkemhez 2-3 kép fér be, a többit meg lehetne nézni villanyosan. Talán még a terjedelem miatt kimaradt szövegrészeket is oda lehetne tenni.
>- nem lenen rosz a terjesztesi pontok megjelentetese Igen, ez mindenképpen kell. Ma délután a Nyugati fő újságosánál (a 10.-11. vágány végén) az ember rezignáltan közölte, hogy elfogyott. Lehet, hogy öt percenként piszkálták? :)) Pályaudvarokon, magazinboltokban és modellboltokban mindig kellene lennie.
Ezek látszólag csak a mi problémáink, de annyiban nem, hogy ha nem tudunk eleget eladni az INDÓHÁZból, elfogyasztja saját magát...
Tulsagosan sarkitottam ezek szerint. A forumokon szokasos ;-) :-() jeleket hasznalhattam volna. De mas is ;-) Mert akkor erzekeli az ember fia nem olyan vegzetes az a hiba mire felfigyelt.
Ilyent a legjoban a HWSW -n hasznalnak. sokszor elveszi az elet egy "odamondasnak".
Amugy gratula egyenlore bele lapoztam, mert megrendeltem elofieztessel. Meglesz a helye a tobbi vasutas ujsag melett.
A kommunikacio nagyon is jo dolog mamar kikerulhetetlen, es vetek is kikerulni. Javaslatok:
- az elofizetoknek legyen egy zart forum
- az elofieztoknek lehetne hoozzaferest adni pld a kimaradt kepekhez.
- legyen az oldalon boseges tartalom jegyzek
- es egy egy cik felteve roviditve (kedv csinalonak sem rosz, engem igy csabitott el egy nemet magazin, mert irtora izgatott mi a cikk teljes tartalma :-())
- nem lenen rosz a terjesztesi pontok megjelentetese (nem ujsagos standok, hanem hol kaphatok azon kivul)
- cikkirasra felhivas (miket vartok, es egy sablon ami tartalmazza a formatumokat egyseges kezeles szempontjabol)
De gondolom ez mind megfogalmazodott mar.
Meglehetne probalni az EU-s terjesztest is ott ahol van magyar nyelvu kozosseg (szlobakok, horvatok, osztrakok, csehek) igaz inkabb modell uzletekben.
RwMan: Nem tudom, hogy van-e még olyan lap, ahol a készítők ennyire aktívan kommunikálnak az olvasókkal. Lehet, hogy ezt egyszer mi is meg fogjuk bánni, de egyelőre jó és hasznos a dolog. A hibákat magunktól is észrevesszük, de nem baj, hogy sokadszorra is leírjátok. A fórum azért több, mint a lap, mert akit érdekel, az a kulisszák mögé is betekinthet. Szeretnénk tartani, sőt javítani a színvonalat, és ehhez ez a fórum nagy segítséget ad.
Azért óvatos kell ezzel bánni! Ha a lap hosszúéletű és sikeres lesz, akkor (persze szüksége van a "törzsgárdára") nem a topiklakók lesznek az eltartói a lapnak, ők legfeljebb a "hangadók" lesznek. Nem szabad _vakon_ követni az itt felvetett igényeket az arányokra vonatkozóan. Például anno decibel a Fülesnél a főszerkesztőm megjelent 5-10 olvasói levéllel a kezében, hogy nehezek a rejtvények, könnyíteni kell, mert "ez az olvasók igénye".... Sikerült meggyőzni, hogy ők a zajos kisebbség (akinek jó, és tetszik, az a legritkább esetben ír olvasói levelet), és inkább vesszen 5-10-...párszáz olvasó, mint a 99%.
Az olyan felvetések, amik várhatóan "senkit" nem riaszt el a laptól (fotófeliratok pontosítása pl.) természetesen hasznosak, de a hallgatag többségnek kell készíteni a lapo(ka)t, akik nem annyira hardcore vasútbarátok, mint itt jónéhányan.
Egy _egyéni_ véleményt én is mondok (nagyobb részt a fotókkal kapcsolatban): nekem az emberek hiányoznak egy _kicsit_ a lapból. Meg lehet kövezni: a vasutasoké is (ha már egyszer kimondva-kimondatlanul pl. a mv.-k is az egyik célcsoport az olvasószerzésben). Talán emberközelibb lennének a nagyvasak, bár az is lehet, hogy olvasók 99%-át éppen az bántaná, ha egy-egy ember kitakarna egy icike-picike részletet a járgányból.
Nem tudom, hogy van-e még olyan lap, ahol a készítők ennyire aktívan kommunikálnak az olvasókkal. Lehet, hogy ezt egyszer mi is meg fogjuk bánni, de egyelőre jó és hasznos a dolog. A hibákat magunktól is észrevesszük, de nem baj, hogy sokadszorra is leírjátok. A fórum azért több, mint a lap, mert akit érdekel, az a kulisszák mögé is betekinthet. Szeretnénk tartani, sőt javítani a színvonalat, és ehhez ez a fórum nagy segítséget ad.
A lapban lehetnek tévedések, amelyeket igyekszünk a minimális szintre szorítani, de szándékosan SOHA nem fogunk valótlanságot írni. Nem hiszem, hogy egyesek a fórum olvasása után ezt szűrnék le. Persze azért lehetnek ilyenek, de az orvosi esetek kezelése nem a mi feladatunk.
uzsgyiremot csoporttársa vagyok egyetemen, aztán ő mondta, hogy van ilyen újság; elég kíváncsi vagyok rá. Engem főleg a városi tömegközlekedés érdekel (értsd: villanyos, trolejbusz), de szeretek mindent ami sínen gurul. ;)
Ha nem dehonesztáló a lapra nézve, felajánlanám szolgálataimat fényképkészítés tekintetében, főleg a fenti témakörben. ;)
"Referenciaanyagom": http://kzsoci.fw.hu :) Ha esetleg valami témában találtok már most ott fent passzentos képet, nyugodtan le lehet tölteni és berakni, csak szóljatok nekem előtte. Ha kell nagy méretben, elküldöm; stb. De ha kell, akkor fényképezek külön.
Végig olvasva a hozzá szólásokat, megint dezsavű érzésem van. Megjelenik egy lap színvonalas hiánypótló, és egyből mit kapnak szegény készítők miért ez miért, így mi van külföldön stb.
Jó a hibákra való felhívás rendben de a többi? Kép hogy készült, már bocsánat egy laikust abszulute nem érdekli "lesem szarja", egy fontos bennük, amit látni kell, a vonat kész. Nem mindenki szakmabeli kérem szépen.
Ide betér olyan is, aki csak kapkodja a fejét. Majd kilép innen, és többet nem veszi az újságot, mert azt szűri le belőle, hogy abban sem írnak valót, kell ez?
Elnézést a zsörtölődésért, de mint gazdaságban érdekelt ettől falra tudok mászni. Olyan idegesítő ez a magyar mentalitás.
Terjesztés legjobb módja ilyen lap esetén a különböző rendezvények és klubnapok de javaslom sok példányt kell vinni minima 20-at + előfizetési lapokat.
A te ötleted akkor lenne, jó ha inkább nemzetközi járatokra kerülne fel mint olvasható újság (nem feltétlen eladásra, de meglehesen venni) nagy a reklám érték. Pluszban a nosztalgia vonatozások alkalmával is.
Szerkesztők egy kérdés, minden modell boltba eljutotak példányok? Mert ott is kereshetik öket, inkább ott keresik elsőre.