es en még megneznem a Seat Ibizat is, mert hasonlo arkategoria(foleg igy a corsa rancfelvarrasa utan). Es mondjuk az ibkanak nagyobb a nyomtavja, alapbol jar legzsakhalmaz es ha jol tudom ABS is
milyen modellt akarsz venni?? ha Vivat akkor szinte jobb ha elfelejted a kedvezmenyeket, meg flotta kedvezmenyt sem kapsz(-5%, es 1auto is flotta, de akciotol fuggoen nem osszvonhato az akcioval).
es szerintem mindenkeppen videken vedd a kocsit, mert ott meg a 2,5MFt is penznek szamit.
Tovabba az is szamit hogy hitel vagy kp
amit altalaban be lehet alkudni:
-forgalombahelyezes
-metalfeny
-autoradio(ha olyat veszel amiben nincs)
-vetelarcsökkentes
-ha hitelre megy akkor kedvezmenyes hitel
mivel nekunk egy mukodo kozlekedesi eszköz kellett minnel olcsobban ezert mi egy feher 4ajtos 1,2-es feher Clubot vettunk. Azert Clubbot, mert a vivahoz nem jart ajandek klima es nem volt benne szervo, plusz kertunk bele: 2elektromos ablak elore, kp.zar, vez. ules mag.allitas oszottan dontheto hatso ules(ez azert mar tenyleg több mint vicc, hogy ez is extranak szamit:-(( )
Maxabo:
- kedvezmenyes hitelt adtak volna, es flottakedv is ment volna(de nem volt osszevonhato es ugy nem erte meg), semmi tovabbi kedv.
Interat(bkeszi):
- kedvezmenyes hitelt nem ajanlottak fel, csak celzott es hosszas rakerdezes utan
- ha Comfortot vettunk volna adtak volna ingyen metall-t ill. elengedtek volna az arat(de mivel voltak olyan extrak is amit nem kellettek, bar nem volt tul sokkal dragabb inkabb megkoszontuk)
mas kereskedesek: ??? nem tudom, mert anyam telefonalgatott körbe
vegül ahol vettük:
opel Tatabanya(ekkor mar csak feheret kerestunk, tehat nem tudom adta-e volna ingyen metallfenyt):
-50eFt minusz(az ajandek klima mellé) vagy ajandek radio(vmi rendes nem gyari amit mondtak:"nem gagyi")
mi vegül a -50eFt-t valasztottuk es ugy lett 2460eFt + uzembehelyezes
aztan ebay-n vettem egy gyari radiot 1euroert(6euro lett a postaktg-vel együtt), csak szimpla radio, nuku magno es csak 2 hangszorot hajt meg("majd" atkötöm), de mivel gyari 5-10 masodperc szerelesi ido(be kell tolni) es varosban tokeletes. Nem a "hifi" kategorai :-O
Új corsa vásárlása elött állok. Eddig ahol voltam opel kereskedésben nem nagyon akartak kedvezményt adni. A kérdésem a következ? lenne: Ki tud olyan opel kereskedésr?l, ahol pozitivan állnak a vásárláshoz és adnak komoly kedvezményeket is. Els?sorban Szombathely, Gy?r, Veszprém és Budapest környéke lenne jó.
Továbbá várom az ötleteket, hogy hogyan lehetne/kell kedvezményeket kiharcolni.
A segítséget/ötletet el?re is köszönöm.
Végignéztem hogy tisztitják a klimát. Hát nem egy nagy vasziszdasz! Kiveszik a pollenszűrőt valami csőbe fújnak majdnem egy egész flakonnyi gombaölőt ill. végigfújják a pollenszűrő felületét is. ezek után minden vissza a helyére, 10 perc várakozás, majd kb. 10 perc klima használat alapjáraton. Ezek után már használható is. És ez mind 8543.- magyar forint. (schiller opel)
lanc azert tenyleg nehezebben szakad... ezert is kevesbe szervizigenyes
X14NZ az astraban nekunk is hangosabb mint a 1,2ecotec, csak az egyikben 115e a masikban meg 7ekm van. De amikor uj volt az astra azt is ugy ereztuk mintha nem is jarna(bar akkor az az erzes 1,6D utan volt, most meg ket beninest hasonlitunk, de egyertelmuen hangosabb lett az 1,4i is az ido folyaman)
Kösz az infót a sprayről, de már bejelentkeztem.
Asszem most még bevállalom a gyári tisztitást, oszt ha lesz a tescós adalékról több információ majd magam csinálom.
Akkor nem tudom mennyire baj hogy ketyerészik, mert ha csak arra gondolok, hogy a szomszéd 120-as skodája hogy ketyerészik a lánc miatt és néhány 100ezer km-et így is simán elmegy...
Ami a Tescos klímapucolót illeti: használta már valaki? Milyen? /na nem mintha nekünk kellene, hál istennek oda van figyelve, és még sose kellett tisztitattni:) /
A Tescoban 1300 Ft a klímaferőtlenítő spray. Autóklímához tökéletes, kétszeri alkalomra elég. Otthon bárki kényelmesen elvégezheti a követve a leírást.
Üdv/Lefthanded
persze. anyaghiba mindenhol előfordulhat.
mi is szedtünk már szét 1 hetes autót, mert a feszitő megállt, és zörgött. de ez 1 db volt, a gagyi miatt meghibásodó autó megy 90%.
Azért a fene se érte ezeket az opel motorokat. A mi 1.2-esünk lánc ide vagy oda, messze csöndesebben jár, mint a szíjas 1.4-as Astra... Most olajcsere után kis túlzással, felhúzott ablakokkal bent ülve szinte nem is hallnai / érezni hogy megy (alapjáraton)...
Most néztem meg a számlát: 5780 az anyag. A munkadíjról nem tudok pontosabb anyagot, mert nekem az 1 éves szervínél csinálták. Szerintem ez a gombaölő árát is sokallom, ugyhogy a jövő évben én fogom vinni. De addig meg kell keresni, hogy hol és milyet kell beszereznem. Ákos
munkadij tenyleg 10e korul lehetett, idaig 45ekm van a szijban.
mindenesetre olyan 5-6e kozott lehet Gates szijat kapni, ami annyira nem noname(es a GM-nek is vmelyik nagyobb gyarto csinalja a szijat)
altalaban SKF gorgoket lattam idaig(ez sem annyira gaz, arrol hallottam hogy SKF csapagyat gyart, arrol hogy az opel arrol meg nem, mert nem is gyart. Persze az is igaz, hogy az SKF is tud szart gyartani es nem ellenorizni a minoseget, ha epp ugy akarja, de akkor nem is irja ra hogy SKF)
a vizpumpa az tenyleg lehet, hogy gagyi
"nekunk 35-ert cserltek vezszijat görgövel vizpumpaval es munkadijjal es nem mondanam hogy olcso "
de ezek utángyártott alkatrésze, amik minőségileg, és árilag is mások, mint a gyári cumók.
mertha nézed:
gyári: görgö 20, vizp.20 szij 8 e ft + munkadij.
de neked is számoltak legalább egy 10 e ft munkadijat, igy az alkatrész kb 25.
általában ezek elég silány alkatrészek, de ezek nem most, hanem majd 20-40 ezer mulva derülnek ki.
a gyári általában nem hibásodik meg. ezért is az árkülönbség...
nekunk 35-ert cserltek vezszijat görgövel vizpumpaval es munkadijjal es nem mondanam hogy olcso volt. Otthon egy olajcsere(opel 10-40), olaj-(GM) es levegoszurovel 5eFt.
De en termosztatot is csereltetnek vezszijjal egyutt
A vízpumpa annyira nem vészes. Nekünk tavaly az astra-n tokkal vonóval kevesebb, mint egy százas volt (ebben az átvizsgálás, olaj, szűrők, miegymás is benne volt)
a 0-as motorcsalad a 1,0, 1,2 es most mar a 1,4 is
1-es az 1,6 es idaig az 1,4 volt
következo motorcsalad az 1,8, 2,0 es 2,2(ezek keszulnek Kaiserslauternben es mennek az opelbe, saaba+amcsi piacra)
egy motorcsaladon belul az a kozos hogy ugyanolyan a hengerekre meroleges keresztmetszetuk(esetleg +/- hengerek es valtozo löket) es ezaltal ugyanazon a hengerfej- es blokkmegmukalo gepsoron(egy ilyen 50M euro magasagaban szokott mozogni) lehet oket megmunkalni. illetve soxor meg a hengerfej is ua. pl 1,5b es 1,6b Golf 1 motor. vagy az 1,9 es az 1,4 pdtdi Vw motor, vagy pl a fent emlitett motorok.