A 90 és a 105 nem az DIN / SAE mérés szerinti eredménye ugyanannak a motornak. Utóbbi mérésnél nincs semmi csingi - lingi a motoron, mint pl. generátor, vízpumpa, stb. Ez a fajta mérés semmit nem mond a valós körülményekről, de szebb számokat eredményez.
IMHO nem lóerővel előzünk, hanem nyomatékkal. Én a 2 literes motorokat ismerem közelről. Két literből mindenki sokkal több lovat paszíroz ki. De ezek nyugodt, nyomatékra hangolt motorok. Nem a gyorsulási versenyen a legjobbak, hanem a haladásban. Nem kell az érdi lejtőn visszadugni negyedikbe, mégsem veszít a sebességéből. Persze bizonyos fordulatszámnál. Ha ötvennel ötödikben indulok, nem fog felvánszorogni, de 3000 fordulat környékén már nincs akadály.
Nálam nem látszanak ezek a képek, de megnéztem őket a cím alapján. Aki feltette őket, az sedan hívő volt, nekem az öt ajtós jobban tetszett. Az első egy második generációs '85-ös 2.0 GLX volt. 200 ekm-nél szálltam ki belőle, műszakilag hibátlan, esztétikailag újszerű volt, pl nem volt kopott az üléshuzat. A negyedik generáció szerintem '92 márciusában kezdődött, és májustól lett széria benne az ABS. Nekem egy '92 végi öt ajtós ezüst metálom volt. Még nem volt benne 140 ezer, amikor ellopták. Nem sokat tévedünk, ha azt állítjuk, hogy jelenleg is ezt a generációt árulják, bár tagadhatatlanul finomítottak a futóművön, fejlesztették a motort, átszabták a hűtő maszkot, stb. Generáció váltás az idén lesz, ha megjelenik a 6-os.
Én nagyobb tengelytávot reméltem tőle. A 626-os jelenleg ugye 261 centit tud, de a 323-as ennyi, meg a Civic, meg egy csomó olyan, amit inkább a kompakt osztályba sorolnánk. A családi autó kategória tengelytávja 270-275 környéke a közelmúltban megjelen kocsiknál (Mondeo, Laguna, C5).
Szerintem az 1.8-as többet kajál, mint a két literes, ha ugyanazt várják el minkettőtől. Azonkívül országúton kell a nyomaték, mert csak akkor tudsz életveszély nélkül előzni. Az 1.8-as mocit senki sem ajánlja, mert vezetés közben kompromisszumokra kényszerít, vásárláskor rizikó, mert lehet, hogy az előző tulaj már széttaposta... Az viszont tény, hogy a hat henger nem ötven százalékkal kultúráltabb, hanem ég és föld.
A 97-óta gyártott dieselekkel nincs baj. Az előtt is elsősorban az elhanyagoltakkal voltak gondok. Sokan azért vettek akkoriban még dieselt, mert igénytelen, ezt látták a w123-asnál. A comprex-ben viszont elégett a szelep, megrepedt a hengerfej, stb. Ha találsz tuti service könyves comprex-et, nyugodtan beleülhetsz. De ha nem jártak vele rendszeresen műhelybe, akkor a sokadik hengerfej van rajta.
Azért olyan nagyon nem kell elkeseredni, mert a 190-es Merci megbízhatóságban torony magasan áll az európai átlag felett. Nekem volt olyanom, imádtam. 7 éves korában lopták el, műhelyt csak 10 ezrenként látott. Soha semmi komoly probléma nem volt vele. Öt ajtós volt, nekem az tetszett jobban. Szenzációs volt a csomagtartója. Tökéletes az ergonómia. Rengeteg jó tulajdonság melett negatívumként emlegethető a kicsit brummogós, ám nyomatékos két literes motor. A kritikusok szerint ebben a kategóriában ennyi pénzért nem szabad motorhangot hallani, csak szélzajt, mondjuk 170 felett. Az akkori diesel-eket nem ajánlom.
Legjobb tudomásom szerint pillanatnyi fogyasztás mérő csak board kampúter formályában van / volt a mazdákban. A '92 végén gyártott 2.0 GLX-emben nem volt. Ez az autó nem a konkurenciához képest volt egy picit kifogásolható, hanem az előző két 626 szériához. 85-től eltűnt a 626-osok környékéről a rozsda, és szinte elpusztíthatatlanok lettek. Saját szememmel láttam 626-os taxit 10 ezres service alkalmával 350 ekm volt benne, motor mint a doxa, belül tipp-topp, meg nem mondtad volna, mennyit gurult már. 92-től pl a futóműben bizonyos robosztus alkatrészeket olyan - robotokkal is szerelhető - gyengébb, ám korszerűbb megoldásokkal helyettesítettek, amik nem a magyar utakra lettek kitalálva, és 20 eFt volt belőle egy darab. Akkor !
Ha egy ilyen 626-osba ülsz bele max. annyi bosszúságod lesz vele, mint egy hasonló korű 190-es csillagossal. Ez olyan rossz ómen ? Az ilyen korú európai kocsikat már autómentő viszi a service bejáratáig, mert nem mindig jutnak el oda saját lábukon. Persze nézd meg vásárlás előtt. Legjobb szakembertől tanácsot kérni. Ha Pesten élsz, vidd el a Reiterbe, ott van két service is, a kettő között az a különbség, hogy egyik jobb, mint a másik. 15 éve ismerem őket, megbízhatsz bennük.
"A 626-os a 92-ben gyártani kezdett szériával volt a mélyponton, akkor az ADAC megbízhatósági statiszikákban a Mercedes 190 szintjére sűlyedt, de azóta ismét feltornászta magát."
ez igen rossz hír...:((( nekem pont ez a széria tetszik vizualice:(((((
Netpostman mindent elmondott, amit a Ford Mazda ügyben tudni érdemes, a részletek csak színezik, árnyalják a szomorú valóságot. A 121-est a gömbölyű változat után kivégezték, mert az utód nem volt eladható. Barátaim, amikor először megláttak egyet, és beindították, azonnal szelepet akartak állítani. Aztán mondták nekik, hogy nem kell, ez így jó ... De sajna a 626-osban is voltak olyan "újítások", amik egyértelműen rontottak az összképen. Az én vélemenyem szerint is elhibázott volt a Ford politikája. Felszámolni nyilván nem akarta a céget, de nem hagyott neki elég szabadságot. Mostanában változni látszik a helyzet. Azonban szeretném leszögezni, hogy bármelyik Mazda sokkal jobb minőségű és megbízhatóbb autó volt, nem csak a Fordnál, hanem az egész európai mezőnynél. A 626-os a 92-ben gyártani kezdett szériával volt a mélyponton, akkor az ADAC megbízhatósági statiszikákban a Mercedes 190 szintjére sűlyedt, de azóta ismét feltornászta magát.
Még azt is szeretném elmondani, hogy semmi bajom a gyorsan közlekedőkkel. Én is battyogtam már sztrádán 200 környékén itthon is külföldön is. Átlagban mégis nagypapásan vezetek, mert sokkal többet megyek spórolósan, mint kapkodósan. De nem gondolom, hogy a notóriusan gyorsan közlekedők rossz emberek lennének. Egy 20-al araszolgató sort záróvonalat átlépve megelőzni 40-el szemtelenség, pedig nem gyors hajtás. Szóval lehet kultúráltan is gyorsan menni, meg paraszt módra is lehet bandukolni.
gömbölyü 121 tényleg nagyon aranyos, nekem is tetszik.
úgy tűnik, hogy a Mazda itthon is éledezik, pl. TV-reklám (zoom-zoom... :)
találkozó:
legyen, de csak ha kicsit jobb az idô, akkora már mindenki visszaszereli az alufelniket.
ötletek:
- természet lágy öle, szalonnasütéssel és utána erdôtűz-oltással... :)
- Hungaroring tesztpálya (nem 'tom mennyibe kerül, de szívesen kipróbálnám)
- szokásos Cora/Auchan/Tesco parkoló
Az a 121 tényleg nagyon gáz volt. A házunk előtt is szok állni egy :) A mazda szervizben nem is mondanak mást, mint hogy az ford... :)A Ford szerintem először szét akarta rombolni a Mazdát, aztán rájött ha többségi tulaj lesz nyereséget is termelhet...
Én úgy tudom, hogy a Mazdában egy ideje többségi tulajdonos a Ford Motor Company - sajnos. A vezetésben is egyre több volt Fordos és egyáltalán nem japán úr foglal helyet. (Hivatkozva a szerény eladási sikerekre és a veszteségre. Nem látják be, hogy a Mazda nem "folkszi" :-)
Így fordulhatott elő az a csúfság, hogy az abszolút innovatív és a szegmensében sikeres négyajtós 121-es utódjaként bemutatták a Ford Fiestát. Ha a Ludas Matyiban olvasnám, azt mondanám: jó vicc. De ezek komolyan gondolták. Egyszerűen nem volt hajlandó a Ford áldozni egy utód fejlesztésére.
Ugyanakkor az is igaz, hogy pénzügyileg tényleg elég mélyen volt a Mazda; nem tudom azóta mennyit változott a helyzet, de az utóbbi idők hírei (MPS-verziók, új 6-os, + tanulmányautók) alapján kezdek bízni benne, hogy magára talál a társaság.
(Azt már csak zárójelben merem vázolni, hogy lelki szemeim előtt látom a 323-as utódját, mint Mazda 3, csúcsverziója 2 literes, turbós, összkerék-hajtásos - bemutatásával egyidőben pedig bejelentik a "Mazda 3 WRC" programot...
Mindezt tudjátok be a késői órának - álmodom.)
A Mazda nem Ford tulajdon. Van benne részesedése. És azóta is van. Ez a 90es évek végén üthetett be, gondolom akkor jött ki a konzervativ széria (98 végétől 323) Mikor lett silányabb a mazda? Mindig a megbizható autók közt volt. Minden mazda japánban készült egytől egyig.
Nem arra gondoltam, hogy eszeveszetten nyomom a gazt! En nem Suzuki-val es II-es Golf-fal maszkalok! En csak akkor tolom, ha nem zavarok vele senkit! Azert annyira nem akarok szaguldozni, hogy ott maradjak az ut szelen... Csak esszel! Ezt peldaul egy 1.2-es sport(??) Suzuki-t hajto embernek hiaba magyaraznad...!! ;-)
Persze en sem szeretem, hogy sokat fogyaszt, de megertem! Es neha en is ugy vagyok vele, hogy inkabb kihagyok ket Meki-t, de akkor egy kicsit megkuldhetem a gepet! Ez van! :-)
A Mazda-k tenyleg jo autok! Mikor az elsot megvettem, sokat gondolkoztam mas markakban is... Aztan dontottem - jol! :-) A japanok mindig tudnak valami ujat felmutatni, a tobbiek csak mennek utanuk...
Hát igen, mindenki másképp reagál a pillanatnyi fogyasztást jelző műszerre. Van akit egyáltalán nem érdekel, engem azonnali spórolásra ösztökél. Nem azért mert holnap nem lesz miből tankolni, hanem mert ez is egyfajta kihívás. Van aki attól lesz elégedett, ha 140-el ballag a Váci úton, én napokig óvatoskodok azért, hogy a tankolásnál legközelebb spóroljak néhány száz forintot. Ez tulajdonképpen vicc, mert egy hamburger plusz - minusz nem sokat számít. Nem vagyunk egyformák.
A Mazdát persze lehet szidni, nem is mindig alaptalanul. Nem sokat használt a márkának a Ford tulajdon szerzése. Akkoriban nagyon tettenérhető volt, hogy emelkedő árak mellett silányabb minőséget árultak, mert a Mondeo-t is kell adni. Ez mostanában változni látszik. Szabadabb kezet kap a gyár, az új 6-os padló lemezéből, illetve a hozzá fejlesztett motorokból a Ford profitálni akar. Valamikor a Mazda design, és műszaki tartalom terén egyaránt piacvezető volt, aránylag kis részesedése ellenére. Ezt már talán sosem éri el újra, de manapság nem autókat gyárt és árul a világ, hanem marketinget. Nézzetek utána, mit és mennyit fejlesztettek a 206-oson a gyártás megkezdése óta. És nincs messze attól, hogy többet adjanak el belőle, mint a Golf-ból.
Az én véleményem szerint a Japán autók sokkal megbízhatóbbak a többinél, annak ellenére, hogy nagyon sokat javult szinte mindenki. De még van különbség. Sokat számít a szememben, hogy a 626-ost Japánban rakják össze, mert fosnék egy Angliában összeszerelt Avensis-től. Az én vezetési stílusomhoz és elvárásaimhoz nagyon passzol a Mazda.
Hat en nem is ertelek titeket! Miert baj az, ha sokat fogyaszt az auto??!! Hja, kisse vissza kell(ene) venni a sportos vezetesbol! ;-)
Nalam a 626GT siman megette a 12l-t, a 323F-em is megeszik kb. 9l-t! De nem nagyon erdekel, mert megyek is vele 140-160km/h az autopalyan - mindennap! Szoval valamit, valamiert! Amikor nem jartam melozni, hanem csak Erden maszkaltam (varosi fogalom), akkor megelegedett a 7-8 l-es fogyasztassal is - sportos vezetessel! Nem azt szoktam nezni, hogy mennyit eszik, hanem azt, hogy ugy megy, ahogyan en szeretnem! ;-) Persze, azert en is csodalkozom, hogy "Ma' megint ures a tank, pedig tegnapelott tankoltam!" :-) Ezzel szemben azt is tudom, hogy fogyasztana kevesebbet is, de akkor nem igy kellene vezetnem... Nekem pedig ez tetszik! :-))
olyan ez, mint 1koron betűrajz tanárom szavai: Vastag ecsettel is lehet hajszálvékony vonalat húzni, ha az jó állapotban van:)))
Mellesleg megnéztem 1 külföldi site oldalain, hogy a tulajok mit írnak 626-ról és legnagyobb megrökönyödésemre elég rosszakat. Remélem nincs igazuk:((((
Csúcsban a Hungárián állni bizony nem teszen lyót az átlagfogyasztásnak. Én nem vagyok nagyon időhöz kötve munkakezdést illetően. Inkább későn indulok otthonról, amikor már a reggeli csúcs kezd lecsengeni, és olyankor megyek hazafelé, amikor már majdnem üresek azutak. Így persze könnyű, ugye ? :-))
Tény, hogy a fogyasztás a forgalmi viszonyoktól legalább annyira függ, mint a lábamtól. Ismerek olyan srácot, akinek a pillanatnyi fogyasztásmérője hol a bal, hol a jobb oldalon lapul a falhoz, mert vagy gyorsít (padló) vagy motorfék üzemmódban van. Azonbam fenntartom, hogy a takarékos vezetéshez sok köbcentis nyomatékos motor kell, és itt szerintem a 2 liter a minimum, ha 626 méretű dobozról beszélünk. Jött már ki 7 alatti fogyasztásom tisztán városi közlekedésben 525 tds-nél, mert azt úgy is lehetett vezetni, hogy nem léptem a gázra. Akkora nyomatéka volt, hogy simán elindult, ha elkezdtem gáz nélkül felengedni a kuplungot, az elektronika észrevette a fordulatszám esését, odalépett, és már ment is a verda. Ehhez persze hat hengeres, két és fél literes diesel motor is kell.
Van még rajtam kívül Japán autó hívő haverom. Az egyik 1,6-os Carina-E-ből ült át 2 literes Avensis-be, és már hisz nekem. A nagyobb motor kissebb gázzal tudja ugyanazt a nyomatékot produkálni, vagyis a városban, ahol rengeteg az elindulás, gyorsítás, sokat számít, hogy mennyi ideig és milyen fordulatig kell zúgatni. Ha a 2 literes 626 motorja 2 ezret forog, már lehet egyet felfelé kapcsolni, nem fog rángatni. Az első 626-osomat '85-ben gyártották. Azon 2500 fordulatnál kigyulladt a műszerfalon egy figyelmeztető, felfelé mutató nyíl, hogy kapcsoljak már fel, mert így csak a benzinből fogy több. Annak hosszabb volt még az áttételezése, és 140-nél csak 3.000 körül forgott. Bocs, ha hosszú voltam, de szeretem a Mazdákat.