Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.02.17 0 0 10412
Tarnai kőszállítás: kérdések és válaszok
(-ne)





BUDAPEST November 14-én fordult írásbeli kérdéssel az Országgyűlésben dr. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszterhez dr. Nyitrai Zsolt „Mire számítsanak a feldebrőiek és az aldebrőiek?” címmel. A fideszes honatya a két településen áthaladó Tarna menti közúti kőszállítás miatti lakossági tiltakozások nyomán fordult a miniszterhez, tudakolva: tervezi-e a tárca az itt átvonuló tehergépkocsi-forgalom korlátozását, illetve miért nem eleve vasúton történik a kőszállítás? A szaktárca vezetője, Kóka János válaszában kijelentette: a minisztérium tud a problémáról, amely akkor is fennáll, ha egyébként nem is jelentős forgalomról van szó. Számításaik szerint naponta mintegy 1500 jármű halad keresztül Aldebrőn és Feldebrőn, melyből tehergépkocsi 245 darab. Ezek a járművek viszont valóban veszélyeztethetik a közlekedők testi épségét és a lakóépületek állagát. Gond, hogy ha betartják az előírásokat, jogosan használják a közutakat, kitiltani onnan nem lehet őket, ráadásul a Mátrából szállított kövek zömmel az alföldi út- és közműépítésekre kerülnek, s csak csekély hányadukat viszik az M35-ös autópályához. A vasút ilyen célból történő hasznosítására nagyobb mennyiség esetén kerülhet sor, ám ekkora igény jelenleg nincs. Tény ugyanakkor az is – tette hozzá –, hogy a szállítási kapacitáshiánnyal küszködő MÁV nem minden esetben tudja ezen igényeket kielégíteni. Egy vizsgálatra hivatkozva Kóka azt is megemlíti, hogy Heves megyében a járművek mindössze 7,5 százaléka túlsúlyos, míg a 2005 júliusa óta heti 1–2 alkalommal zajló rendszeres mérések szerint a Tarna völgyében a kérdéses útszakaszon gyakorlatilag nem is volt ilyen jellegű probléma.

Mindezekből fakadóan a tárca nem tervezi a tehergépjármű-forgalom korlátozását a térségben, s a szállítások eltérő célpontjai miatt a vasút igénybevétele sem igazán jöhet szóba. Ekképp a sebességkorlátozás bevezetésével, a rendőri jelenlét fokozásával lehet a helyzet javulását elérni.

 

http://www.hevesmegyeihirlap.hu/index.php?apps=cikk&d=2006-01-14&r=1&c=481644



Előzmény: Törölt nick (10411)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.17 0 0 10411

http://www.hevesmegyeihirlap.hu/index.php?apps=kereses&a=11&q=Tarna&hely=1

.- Heves Megyei Hírlap - 2004.05.04

 Döngve utazik a nehéz kő

Döngve utazik a nehéz kő
A lakosság akár tüntetni is kész a szállítás ellen
Aldebrő


A Tarna menti kistérség kilenc településéből nyolcat érint a két bányából az érintett falvakon át történő kőszállítás. A lakosság nem nézi jó szemmel az útrongálást, a száguldást, a túlterhelt „döngetőket”.


A község polgármestere, Farkas László tölti be a Tarna menti Kistérségi Területfejlesztési Társulás elnöki tisztét, így a lakossági panaszt a plénum elé vitte. A Heves Megyei Közlekedési Felügyelethez március elején érkezett levele – a többiek által támogatott tartalommal – kemény megállapításokat tartalmaz: „...Naponta kapunk a lakosság köréből, elsősorban a főút közelében lakó állampolgárainktól panaszt az óriási zaj, a megengedettnél nagyobb sebesség és a túlsúlyos járművek ügyében. Több helyen probléma van az út minőségével és állapotával is. Több falufórumon már szóba került az itt élők részéről a tüntetés, polgári engedetlenség.” A bejelentés annyiban már elérte a célját, hogy a Heves Megyei Közútkezelő Kht. több szerv együttes részvételével párbeszédet folytatott a probléma megoldásáról.

A tanácskozás tárgya a „Rendkívüli forgalmi rend felülvizsgálata a Tarna menti települések országos közútjainak forgalmi rendjének vonatkozásában” volt. Ehhez társulva a szakemberek helyszíni bejárást is terveznek, ezen ott lesznek az ellenérdekű felek, így akár eredményre is vezethet a találkozó.

A tanácskozáson a rendőrség képviselője ígéretet tett a traffipax gyakoribb alkalmazására, a közlekedési felügyelet a nagy autók súlyellenőrzését kívánja sűríteni a körzetben, míg a közútkezelő a szemle után – költségvetése függvényében – szeretné mielőbb kijavítani az utakon keletkezett hibákat.

Mint Farkas László elmondta, azzal nem kellett megküzdenie, hogy külön-külön meggyőzze az illetékeseket a valós helyzetről, ugyanis valamennyi fél, még a recski Colas-Északkő és a Tarnóca Kőbánya képviselői is tudtak a szállítási útvonal mentén észlelhető feszültségről.

– Sajnos, nincs más útvonal, amelyen kiváltható Tarnaszentmária, Verpelét, Feldebrő, Aldebrő, Tófalu, Kápolna, Kál, Kompolt érintése nélkül a kőszállítás – jegyezte meg a kistérségi elnök.

Ha nem is repül a nehéz kő, de – több tíz tonnás teherjárműveken utazva – tudjuk, hol áll meg: a Tarna-völgyi falvakon túl. Az elnök-polgármester reményt lát arra, hogy megoldódnak a gondok. Főként, ha a partnerek betartják ígéreteiket.

– Az összehangolt ellenőrzésnek bizonyosan lesz visszatartó ereje. Csak kérdéses, vagy inkább félő, hogy egy idő múltán visszaáll a jelenlegi rossz gyakorlat.

Egyelőre a múlt hét végi tárgyalás emlékeztetői készülnek, majd jöhet az a már említett bejárás. Ám ha ismert lesz az esemény időpontja, akár „kozmetikázott” adatok is születhetnek. A települések igazából nem néhány napos jótét cselekedetre vágynak, hanem panaszuk mielőbbi orvoslására. Mielőtt tüntetésre kerülne sor...

(budavári)
http://www.hevesmegyeihirlap.hu/index.php?apps=cikk&d=2006-01-14&r=1&c=481644

Repedező házfalak A lakóházak falai egyre jobban repedeznek az út mentén, az átkelés rajta egyre veszélyesebb. A járművekről a kanyarban leszóródnak az anyagok, ami szintén veszélyes. Ráadásul – a helyiek szerint – a járművek száma növekszik, az út minősége meg tovább romlik. A nagy zajterhelés, rázkódás, sebességtúllépés együtt túllépi az itt élők elvárható nyugalmát és biztonságát.

 

 

Megjegyzés: Itt van vasútvonal is ami Kál-Kápolna-Recsk-Kőrakodó között korlátozás nélküli 21 tonnás, 60 km/h alkapsebességű szakasz, mégse lehet kihasználni a vasút előnyeit itt a lakosság tiltakozik a közúti  kőszállítás ellen.

Törölt nick Creative Commons License 2006.02.17 0 0 10410

Carpy válasz | megnéz | könyvjelző  2006.02.15 22:46:13 (10381)
Ajjajj...
Szabolcsunk már egész szépen megtanult fogalmazni, erre itt az újabb random billentyűzetpüfölő kopipéjsztmajsztró...

Carpy válasz | megnéz | könyvjelző  2006.02.15 22:51:56 (10383)
Nála hálistennek több a pihentető-hatású duplaenteres üres sor... 
Előzmény: amicus (10382)

Carpy válasz | megnéz | könyvjelző  2006.02.15 22:58:54 (10386)
Ha visszaolvassa, mielőtt elküldi, akkor tuti nem Szabi :)

Bár, lehet, hogy épp ez a trükk.
Tudjuk: az gyanus, aki nem gyanus :)
Előzmény: amicus (10385)

 

Az a baj, hogy miközben nem voltam, egyesek koppintottak és hiányutzam valakiknek.

 

Kétszer is néven említettél, ezen az alapon írtam be a topikba.

 

Carpy válasz | vissza a topikba 2006.02.16 22:41:35 (10407)

Látom igyekszel a kihagyott napokat hatványozott hülyeségek kiabálásával bepótolni.
Kérlek ne tedd, ne égesd magad...

Előzmény: DZA-364 (10406)

 

Gondom az, hogy hiányoztam, szándékosan nem akartam a "parttalan" vitát újrakezdeni, de egyesek kivánságára, ismét újra kell.

 

Ma az egyéni közlekedés számlájára és a kamionforgalom számlájára sokminden írható.

 

Már 54-ben 64-ben 74-ben is mentek buszok azokon az útvonalakon amiken most 20-30 év elteltével a balesetek történnek. Így nem a 30-40 éve ottlevő buszközlekedés a hibás, hanem a kamionforgalom , és a személyautóforgalom

 

 

Így az autóbuszközlekedés ott előbb megjelent (50-es 60-as 70-es évek), míg a személyautóforgalom felfutása, meg a kamionok egyre erősebb kivitelben való megjelenése a nemzetközi árúszállítás megsokszorzódása a közútakon illtve a "matricaspórolós" kamionosok megjelenése az alacsonyabb rendű hálózaton a 90 es évek első felétől évről évre növekvő tendenciát mutat.

 

Ma meglevő autóbusz és vasútvonalainkon a kínálati menetrend, a megfelelő tömegközlekedés megteremtése illtve fenntartása válasz lehetne az egyre növekvő személygépkocsiforgalommal.

 

Tehergépjárműveknél 7,5 t felett sajnos indokalatlanul is alsóbbrendű úthálózatot tönkretéve azon száguldozva teszik élhetelenné mindennapjaink a kamionok.

Ráadásul nem mellékes, hogy vasúton is lehetne szállítani, sok helyen 21 tonnéásra építettek át mellékvonalakat.(Tudom azzal jöttök, olcsóbb a kamion, de a menetrendszerinti busszal nem a "temetőig" vagy a "kórházig" szeretnék utazni egy sietős profitérdekelt kamionos miatt.

 

Előzmény: Carpy (10407)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.17 0 0 10409

A vasút átszállást biztosít

 

Örülnöm kéne, hogy átszállhatok?:)

 

Igen. Mert ez busznál alig vagy egyáltalán nem létezik.

 

Utaztam másodmagammal valahova előtte meg kelett beszélni a sofőrrel, hogy hol szállunk át.

 

Ok: nem tartják a menetidőt a menetrendet el kell felejteni egyes "préri" helyeken.

 

Energiafelhasználásról:

 

Ilyen alapon a kisforgalmú autóbuszjáratok amiken 4-5 vagy 7-8 utas megy mind megszüntethetőek.

 

Másik dolog:

 

Magyarországon Miskolc, Szombathely, Debrecen, Szeged stb felé az 50-es években volt belföldi légiközlekedés, de azóta értelmetlenné vált és megszűnt.

 

Kis távolságokra 400 km alatt egyértelmú a szárazföldi(vasúti) közlekedés előnyösebb.

 

Vasútról:

 

Meglevő infrastruktúránkat minek hagyjuk lerombolni?

 

Mellékvonalaink fele, 50 60 km/h sebességgel ma is megfelelő még mert a párhuzamos autóbuszvonal melett vagy nem létezik teljesen vagy hosszabb kilométerben, így a lassabb a gyorsabb, mert kevesebb távolságot megy a vicinális.

 

Vicinálisaink fele megmenthető lenne. De még ezt se akarják megmenteni.

 

De egyesek halálutak építésére elszórják azokat.

Autópályák építése a korrupció melegágya röhelyes, hogy az egséz EU országokban lassaan nállunk a legdrágább a sztrádaépítés miközben a telekárak a munkabérkek meg alacsonyabbak.

Előzmény: orangutan (10408)
orangutan Creative Commons License 2006.02.16 0 0 10408

Te is tudod , hogy nem lehet mindenhova repülőteret építeni.

 

Vasutat persze lehet mindenhova. Meg a létezőek is eredendően jó helyen vannak.

 

Te logikád alapján Vésztő és Békéscsba között repülővel kellene járni.

::))))

 

Nem, ez a te logikád volt, amikor a biztonságot tekinted elsődlegesnek.

 

Azt tudtad, hogy a a vasút energiafelhasználása 1 egység a közúté 4 egység a légi szállításé, meg 17 egység (forrás: Lovas-Bencsik-Mezei: Mozdonyvezetők Üzemeltetési Zsebkönyve Műsuaki 1986)

 

Akkor is, ha 10 vagy 30 utast kell elszállítani?

 

A vasút átszállást biztosít

 

Örülnöm kéne, hogy átszállhatok?:)

Előzmény: Törölt nick (10406)
Carpy Creative Commons License 2006.02.16 0 0 10407
Látom igyekszel a kihagyott napokat hatványozott hülyeségek kiabálásával bepótolni.
Kérlek ne tedd, ne égesd magad...
Előzmény: Törölt nick (10406)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 10406
orangutan válasz | vissza a topikba 2006.02.16 19:49:21 (10405)

A levegőben még kevesebb az utasszámhoz képest a személyi sérüléssel járó baleset, mint vasúton. Ha nem igy van, cáfoljon meg valaki.

 

Akkor be kell szántani a vasutakat, és kifutópályákat épiteni az állomások helyére?

 

Te is tudod , hogy nem lehet mindenhova repülőteret építeni.

A vasút és a közút szárazföldi szállítás, így helyes az összehasonlítás.

 

Te logikád alapján Vésztő és Békéscsba között repülővel kellene járni.

::))))

 

Azt tudtad, hogy a a vasút energiafelhasználása 1 egység a közúté 4 egység a légi szállításé, meg 17 egység (forrás: Lovas-Bencsik-Mezei: Mozdonyvezetők Üzemeltetési Zsebkönyve Műsuaki 1986)

 

 

Én nem a menetrendszerinti buszközlekedést korlátozást látnám, hanem az gépkocsiforgalom és a kamionforgalom korlátozását.

 

Jelenleg az alapinfrastruktura része a buszközlekedés, és a vasúti mellékvonal és fővonal

 

Mindkettő fontos, kiegésztik egymást, de ha csak egy eszköz áll rendelkezésre nő a zavarérzékenység, nő a kiszolgáltatottság, az utas nem tud kényelmesen utazni hosszútávra.

A vasút átszállást biztosít

 

Előzmény: orangutan (10405)
orangutan Creative Commons License 2006.02.16 0 0 10405

A levegőben még kevesebb az utasszámhoz képest a személyi sérüléssel járó baleset, mint vasúton. Ha nem igy van, cáfoljon meg valaki.

 

Akkor be kell szántani a vasutakat, és kifutópályákat épiteni az állomások helyére?

Előzmény: Törölt nick (10404)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 10404

Régen profi sofőrök voltak, ritkábban volt baleset, a tehergépkocsik, nyergesek is gyengébbek voltak.

 

Manapság a kamionok lóerőben kifejezhető teljesítménye, sajnos ámokfutásra kényszeríti a kamionst.

Eközben a vasút az árúfuvarozási piacát elveszti.

 

Úgy hogy megszegik a szabályokat könnyű piacot szerezni,  a vasútnál ennyit nem engedhet meg magának egy mozdonyvezető.

 

Ma vasút kiszorulni igyekszik a gyenge forgalmú mellékvonalakról, de ez nem jelent megoldást, hiszen a közúti közlekedés, sajnos egyre több áldozatot követel.

 

Egységnyi utas vagy árú elszállítására szerintem vasúton kevesebb balesettel jár.

 

Ha nem így van cáfoljon meg valaki.

 

Köszönöm.

 

 

Előzmény: division by zero (10403)
division by zero Creative Commons License 2006.02.16 0 0 10403
Mondjuk rohadtul nem értem mi értelme egy kamionnal nekiállni kocsisort előzni...
Előzmény: Törölt nick (10402)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 10402

Tudtad, hogy az utolsó kép kivételével(766) utaztam ezekkel a buszokkal????

 

Sajnos ezért nyomsztó nekem, mert én nemcsak a buszt,de a sofőr arcát is látom magam előtt.

 

Korábban normálisan haladt a busz az útvonalon, nem volt ekkora forgalom, ennyi lámpa, ennyi akadály, ennyi körforgalom, ennyi, felelőtlen autós, és ennyi nyerességérdekelt kamionos.

Sajnos a kamionok ezt okozzák, olyanok mint egy 40 tonnás bomba ami előzés közben letarol mindent.

 

 

 

Előzmény: orangutan (10399)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 10401

Olvasgattam a topikot, és amicus, Carpy, Nyunyuka név szerint emlegetett.Ezért szóltam hozzá 3 hónap kihagyással.

 

Vélemény:

 

Nem a buszforgalmat kell korlátozni, hanem az autó illtve a kamionforgalmat

 

A mai nógrádi balesetnek is egy autószállító kamion tréler és 2 busz volt a részese most mondta be a Kossuth Rádió annyira friss.

 

Be is raktam a szomorú hírt.

 

Én magam is kisebb balesetekről hóban való elakásásról igenis tudok, amit a sajtó nem tud.

 

Toltam én már buszt emelkedőn a másik választás a szakadék a fedélzeten 2 busz összevont jűárat utasai 90 ember

2005 03 04 BRF-821

 

Ugyhogy kezdenek mindennapossá válni  a busbalesetek.

2005-12-15 Pécs környkén

Előtte Kalocsánál.

 

Nagy a forgalom a busz korábban egy tekintélyes jármű volt, de nem akadályozták a haladását manőverezését

 

Most igenis semmibe veszik a buszt ez a baj.

Kamionos autós stb

 

Előzmény: orangutan (10399)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 10400

4+4

orangutan Creative Commons License 2006.02.16 0 0 10399

Leszokhatnál már a lóbetűidről.

 

Ez még a Blikk szinvonalát is alulról közeliti.

 

Ha berakok pár véres képet vasúti balesetekről, és melléirom hatalmas szines betűkkel, hogy korlátozzuk a buszforgalmat, ez lesz az eredmény, akkor az megfelelő ellenérv?

Előzmény: Törölt nick (10397)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 10398

 

Bz 282 SeTTebello -nak

Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 10397

 

Egyre több a buszbaleset.

 

A mellékvonalak forgalmát ugye buszokra kell terelni?

 

Egy mai friss Nógrádból:

 

Súlyos buszbaleset Nógrádban

http://www.radio.hu/index.php?cikk_id=163281

2006. február 16., csütörtök 16:19 362 olvasás Nógrád megyében ketten súlyosan, kilencen pedig könnyebben megsérültek, amikor autóbuszba rohant egy teherautó. A 21-es főút Salgótarján és Vizslás-Újlak közötti szakaszán egy autómentő szaladt bele hátulról egy autóbuszba, amely nekivágódott az előtte haladó kisbusznak. Az érintett útszakaszt a helyszínelés idejére félpályán lezárták.

 

 

A mellékvonalak forgalmát az egyre forgalmasabb közutakra kell terelni.

 

Igen

 

Igen mert ez gazdaságos

Igen, csakhogy elég nagy a kamionforgalom mostanában.

Egyre nagyobb és egyre több zűrt okoznak.

 

Előzmény: Törölt nick (10395)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 10396

Sajnálom, hogy hiányzok az itteni topiktagoknak.

 

Egy képet küldök mindenkinek:

 

 

Előzmény: Carpy (10390)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 10395

OFF Carpy válasz | vissza a topikba 2006.02.15 22:58:54 (10386)

Ha visszaolvassa, mielőtt elküldi, akkor tuti nem Szabi :)

Bár, lehet, hogy épp ez a trükk.
Tudjuk: az gyanus, aki nem gyanus :)

 

Személyes érintetség okán a válaszom a következő:

 

Az elmúlt időszakban eltűntem.

Ennek sok oka volt, utaztam is, beteg is voltam, programot is szerveztem, pár fontos dolgot elintéztem.

 

Láttam megszüntették az SNCF topikot,

 

Gépház válasz | megnéz | könyvjelző 2006.02.14 09:20:19 (711)

SNCF avagy a Francia vasutak egybevonva Vonalak, járatok, városok, stb. topikkal.

 

 és történt egy elég szomorú tragédia Heves megyében.

 

Megjegyzem a busszal is, a sofőrrel is utaztam sokszor, msot is magam előtt látom az arcát.

Február 25-én lett volna 50 éves, 32 évet dolgozott sok utast elszállított ezidő alatt.

 

(2006.01.07.-i  3 halottas Füle-Székesfehérvári buszon is utaztam sajnos a balesetet megelőzően fél éven belül többször)

 

"

Hármas halál Kápolnánál
közúti TRAGÉDIA Kamion és busz karambolja a sűrű ködben
Szalay Zoltán


Három ember halálát okozó közlekedési baleset történt a 3-as főúton Kápolna után. Egy lengyel rendszámú kamion előzött a nagy ködben egy személyautót, s a másik sávba áttérve egy vele szemben haladó, menetrend szerinti autóbusszal ütközött.


Egy lengyel rendszámú kamion Gyöngyös felől tartott a 3-as főúton Eger irányába. A rakomány nélküli teherszállító monstrum egy személygépkocsit előzött, s eközben ütközött össze a másik sávban a vele szemben szabályosan haladó autóbusszal, amely Egerből Kerecsenden át Gyöngyösre szállított 15 utast – tájékoztatta lapunkat a helyszínelést követően Szecskó Antal rendőr alezredes, a Heves Megyei Rendőr-főkapitányság (HRFK) közlekedésrendészeti osztályának a vezetője.

A kamion és az Agria Volán Ikarus busza – bár az utóbbi jármű vezetője megpróbálta jobbra lehúzódva elkerülni a találkozást – a vezetők oldalán összecsattant. Az ütközés ereje akkora volt, hogy mindkét sofőr a helyszínen szörnyethalt. Holttestüket csak hosszú idő elteltével tudták kiszabadítani az ülésekből. A karambol áldozata lett az autóbusz utasai közül egy fiatal nő is, aki a bal oldalon, az utolsó előtti sor egyik ülésén foglalt helyet. Az ütközés pillanatában olyan szerencsétlenül csapódott az autóbusz oldalához és az előtte lévő üléshez, hogy a sérüléseibe a helyszínen belehalt. A baleset következtében az autóbuszban utazók közül további két személyt 8 napon túl gyógyuló súlyos, míg hét embert könnyű sérüléssel szállítottak az egri kórházba.

A rendőrök meghallgatták azt az idős férfit is, aki Skoda Favorit típusú személygépkocsijával igyekezett Miskolc irányába a 3-as főúton. Elmondása szerint rendkívül nagy köd szállt le az úttestre, éppen ezért igyekezett lassan, körültekintően haladni a járművével. A balesetet előidéző kamion az ő autóját próbálta megelőzni.

A műszaki mentés és a késő délutánig tartó helyszínelés idejére a 3-as számú főút említett szakaszát lezárták. A baleset ügyében büntetőeljárás indult, a tragédia körülményeit szakértők bevonásával vizsgálják.

Szerda délután Komlón ütközött össze egy személyautó egy tizenöt óvodást szállító autóbusszal – mondta lapunknak Dobson Tibor katasztrófavédelmi szóvivő. A balesetben a kis Polski sofőrje életét vesztette, a buszon ülők közül senkinek nem esett baja."

 

Megjegyzem, Itt Carpy barátunk , meg páran nagyon ajánlják a buszos közlekedést, de a kamionok nem úgy gondolják. Sajnos vétlen buszvezető, és vétlen utas meghal eközben, gondoljunk bele, tavaly volt mellékvonali baleset (Magyarnándor) , de az nem jár halálos következménnyel.

 

ON

 

Pár mellékvonalon lehet hogy 2 óránti ütemes menetrendet vezetnek be.

 

Másik hír 90% esély rá, hogy a Keleti helyett a Nyugatiból indulnak a 100 -as vonal IC vonatai

 

Elnézést a cikk beküldésért, de nagyon megrendültem, mert személyesen ismertem az áldozatot.

Előzmény: Carpy (10386)
orangutan Creative Commons License 2006.02.15 0 0 10394

Sajnos a választ és sem tudom, de lehet senki!!!

 

Mégis olyan magabiztos fennsőbbséggel hangoztatod...

 

Az igazság sajnos valahol odaát van, mint az X-aktákban.

 

Akkor el teccett tévedni, ez nem a sci-fi topic (habár néha igen meglepő fantáziaszüleményeket olvashatunk itt is... ha kicsit ráérek, írok majd egy rövid esszét a rövidhatótávolságú térkapuk lehetséges felhasználásáról a vasútvonalak megmentésére, Larry Niven nyomán)

 

Mivel a szakemberek csoportjához tartozom a feladat adott.

 

Ha nem tartoznál hozzájuk, akkor nem lenne adott a feladat?:)

 

Meg kellene oldani.

 

Jó. Konstruktív javaslatokat kérek.

 

Elsősorban a vasútmegszüntetőktől várom mindig a megoldás kulcsát (melyet az olaj lobby hajt benzin, aszfalt) azután a vasút megmaradásáért küzdőktől.

 

Mi a feladat? Próbáld meg röviden, tömören, érthetően leírni.

 

Tudta-e, hogy már 1930-ban a közutiszállítókat korlátozták....

 

Előtte kb egy évszázaddal meg a vasúti szállítókat. Igen, és?

 

Érdekes, a feltett kérdések hogy felizgatták a topicot.

 

Ha valaki bedobna ide néhány képet meztelen muffokról, vagy valami ordenáré gusztustalanságról, az is felizgatná a topicot. Ez még nem jelenti azt, hogy értelmes gondolatokat, nagy igazságokat közölt, vagy elgondolkodtatott volna bárkit is.

 

Lehet ez a közút lobby lapja,

 

???

Előzmény: tetsudouyosu (10380)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.02.15 0 0 10393
Vezér úr, LEBUKTÁL!!! :-P :-P :-P :-P
Előzmény: tetsudouyosu (10391)
Carpy Creative Commons License 2006.02.15 0 0 10392


Ajándék :)
Előzmény: tetsudouyosu (10391)
tetsudouyosu Creative Commons License 2006.02.15 0 0 10391
nyunyu nefáradj, emlékszel a mozdonyra.
Előzmény: _nyunyuka (10389)
Carpy Creative Commons License 2006.02.15 0 0 10390
Nagy vagy :)
Csak vigyázz, nehogy Te is elgépeld a címet, mint ő a nickjét :)
Előzmény: _nyunyuka (10389)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.02.15 0 0 10389
Egy visszapattanó ímél és meglesz. 2GB-os küldeményt tutira nem tud lefogadni :-).
Előzmény: amicus (10387)
Carpy Creative Commons License 2006.02.15 0 0 10388
Nem olyan bonyolult az :) Tecudójoszu-nak kell olvasni, és benne van az, hogy "vasút."
Előzmény: amicus (10387)
amicus Creative Commons License 2006.02.15 0 0 10387

Akkor elhasználom az egyik segítségemet:

 

Nyunyuka, nyomozásod eredménye alapján kit tisztelhetünk a bonyolult nevű nick tulajdonosaként?

Előzmény: Carpy (10386)
Carpy Creative Commons License 2006.02.15 0 0 10386
Ha visszaolvassa, mielőtt elküldi, akkor tuti nem Szabi :)

Bár, lehet, hogy épp ez a trükk.
Tudjuk: az gyanus, aki nem gyanus :)
Előzmény: amicus (10385)
amicus Creative Commons License 2006.02.15 0 0 10385
Alapos vizsgálat után márpedig arra jutottam, hogy új topiktársunk sok időt tölt elküldés előtt hozzászólása megírásával, de kilóg a lóláb, pontosabban néhány ordító helyesírási hiba (árú pl) és a többszörös kérdőjelek. :-)
Előzmény: Carpy (10383)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.02.15 0 0 10384
Erősen figyelni a moditopikot, különösen a piros vörös lóbetűket :-).
Előzmény: amicus (10382)
Carpy Creative Commons License 2006.02.15 0 0 10383
Nála hálistennek több a pihentető-hatású duplaenteres üres sor...
Előzmény: amicus (10382)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!