Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.03.17 0 0 548

Levelezek egy-két céggel, talán lehet is belőle valami. Egy ember és egy csoport kicsit más, remélem, hogy lesz még iparvasutas riport a lapban.

Ha hivatalos vagy a céghez, akkor meg tudnád lengetni az az Indóházat? Az összes eddig megjelent számában foglalkozott iparvasúttal :)

Előzmény: gertam (545)
Vendégsín Creative Commons License 2005.03.17 0 0 547
Aki nem jutott még hozzá a laphoz, annak ...

Kőbánya-felső, aluljáró kijáratánál az újságos.
Előzmény: FSZ (529)
bubu88 Creative Commons License 2005.03.17 0 0 546

Remélem jó irányba!

Egyébként ma pl. nem voltam iskolában :)))

Előzmény: FOMA (544)
gertam Creative Commons License 2005.03.17 0 0 545
PANTOGRÁFOSAT !

 

HELP ! HELP! HELP ! HELP!

 

Szeretném a segítségeteket kérni !

 

Talán emlékeztek még a tavalyi április 8-i Dunaferr túrára ?

:-) Tök jó volt veletek! :-)

 

Nos ma voltam az osztályommal a Dunaferrbe gyakorlaton és az 1435 mm köztestávolságúfémetösszetartófadarabok csirpelték, hogy:

 

Egy külföldi VASÚTMÁNIÁS csoport szeretne június elején (bővebbet nem mondhatok még most, de …) a Dunaferrbe a mienkhez hasonlóan, egy vasút-témájú üzemlátogatást tenni.

Emlékeztek, nekünk akkor nem volt szabad fényképezni, viszont most ők ezt „abszolút a négyzeten” hivatalosan nagyon szeretnék megkérni.

 

Kérlek benneteket, hogy segítsetek a következőben.

 

A vasúttal foglalkozó újságok mindig közölnek riportot fényképpel együtt az IPARVASUTAKRÓL !

 

LÁSD:

 

---INDÓHÁZ –ÓZD !!! --------

 

Ha tudtok, küldjetek az alábbi mail címemre – gertam@gmail.com – olyan „oldalt - oldalakat, írásokat”, ahol külföldi újságban ilyen "iparvasutas" cikk szerepel, és persze kellene hozzá az újság neve is.

 

Talán sikerül ezzel meggyőzni az új – Ukrán - tulajdonost, hogy egy ilyen, később megjelenő anyag mindkét félnek hasznos lehet.

 

Mivel én szombaton (19-én)  8 órára vagyok hivatalos a CÉG-hez, ezért ha reggel 7:55-ig átér neten az anyag, az még nagyon jó és persze az ügyet is szolgálja.

 

Várom a segítségeteket, amit EMELETES PANTOGRÁFFAL előre is köszönök !

 

Üdv

:-)

geri
FOMA Creative Commons License 2005.03.17 0 0 544
Tessék gyakrabban járni a mosóvágány környékén. Mindig csak az a nyavalyás iskola. Hová vezet ez?:-)))
Előzmény: bubu88 (534)
A.Balu Creative Commons License 2005.03.17 0 0 543

RwMan!

 

Mail ment nézd meg gyorsan!

 

Ackermann Balázs

Zolcsi67 Creative Commons License 2005.03.17 0 0 542

RwMan:

Az ózdi kiruccanásod (jól emlékszem, te írtad, ugye?) alkalmával az egyik képed hátterében álló 2 régi fedett kocsiról nem csináltál véletlenül közelebbi képeket? Ki fia-borja lehet az a 2 döcögény?

Előzmény: Törölt nick (541)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.17 0 0 541
Megrendelő szelvényt lehet fénymásolni is. Inkább rendeld meg, az mindenkinek jobb (kivéve persze a hanyag terjesztőt...)
Előzmény: SztAti (540)
SztAti Creative Commons License 2005.03.17 0 0 540

Megvettem az újságot, első átlapozásra tetszik. Alaposabban még nem volt időm átnézni, átolvasgatni.

Amiket hiányolok:

- a hasonló témájú külföldi újságoknak általában van egy Statisztika rovata. Szerintem sokakat érdekelne, hogy az elmúlt hónapban milyen mozdony/kocsi átszámozások, átállomásítások, selejtezések voltak. Mivel a kis járműpark miatt az említett adatok havonta igen kevés adatot adnának, esetleg fel lehetne sorolni az előző hónapban járműjavítói javításokon átesett gépek (kocsik?) kiadási dátumait és javítási szinteket. Így egy idő után nem kellene a fél országot beutazni egy-egy fővizsga dátumért, hiszen csak az újságot kellene elővenni.

- szintén hiányolom a vasútbarátok hirdetési lehetőségét. Egy oldalt szerintem rá lehetne szánni. Hirdetést feladni célszerű lenne egy hirdetési szelvény segítségével, melyet a megrendelő szelvénnyel külön lapra kellene mellékelni. Én nem csonkítom meg az újságomat azzal, hogy a megrendelő szelvényt kivágjam. Inkább megveszem havonta.

 

Törölt nick Creative Commons License 2005.03.17 0 0 539
A 3023-as is köztük van?
Előzmény: mdbz (532)
mdbz Creative Commons License 2005.03.17 0 0 538

"Ez a kép hol, mikor, készült?"

 

Hogy hol, azt Neked illene felismerned, hogy mikor, ma 10 órakor.

Előzmény: bubu88 (534)
agyala-gyula Creative Commons License 2005.03.17 0 0 537

Sziasztok!

 

Tegnap én is hozzájutottam Uzsgyiremot jóvoltából a Laphoz.

Bár még nem tudtam végigolvasni -tanulás....- de első átfutásra igéretesnek tűnik, csak így tovább...

Egy kérdésem lenne még a városi közlekedési résszel kapcsolatban: általában a ,,gumikerekes körökben még szó esik a buszokról , azonban a trolikról már kevésbé- minthogy villanymotoros és pályához kötött. Szóval várható-e, hogy az Indóházban ez a téma is helyet kap.( Pl mostanában nagy téma a Ganz Solaris )

uzsgyiremot Creative Commons License 2005.03.17 0 0 536

 

Sziasztok!

 

Az uzsgyipress jelenti informatika előadásról:

 

Tegnap reggel kaptam a Főszerkesztő Úrtól 6 Indóházat, ezekből az első nap elkelt 3. További szerencsés vásárlójelöltek is lógnak a levegőben. A friss tulajdonosok szándékoznak elő is fizetni.

 

Alapvetően mindenkinek tetszett a lap, tanárnak, diáknak egyaránt. Még a gumikerekűek is végignézték, pedig ők a legelvetemültebbek.

 

H B

V42 515 Creative Commons License 2005.03.17 0 0 535
Gyönyörű! És éljen mindenki továbbra is a lehetőségekkel! És köszönet Mindenkinek, aki biztosítja a lehetőségeket!
Előzmény: mdbz (532)
bubu88 Creative Commons License 2005.03.17 0 0 534

Ez a kép hol, mikor, készült?

szívesen viszontlátnám az Indóházban... :DDD

Előzmény: mdbz (532)
2xlion Creative Commons License 2005.03.17 0 0 533

Gratulálok! Tényleg nagyon jó az újság.

 

A beszerzés története ...

Kis városkám legnagyobb újságos bódéjában kerestem. Azt mondta a hölgy, úgy emlékszik van valami ilyen furcsa nevű újságja. Háromszor túrta végig a pavilont, nem találta. Lehet, hogy csak az értesítőben volt benne? - kérdezte. Mondtam, cirka egy hete megjelent és megjegyeztem, (elnézést az egyszerűsítésért) hogy "vasutas-vasútmodelles újság". Ja - mondta, akkor máshol kell keresnem. És az egyik belső szekrény alsó polcáról egy kupac alól nagy nehezen előbányászta.

 

De a lényeg, hogy megvan!

 

Üdv: Gyula

mdbz Creative Commons License 2005.03.17 0 0 532

Gábor!

 

Alapvetően egyetértek avval amit a fotózzásról írtál, a célszeméllyel kapcsolatos véleményemet is ismered. Annit szeretnék csak a leírtakhoz hozzá fűzni, hogy taposó lónak a száját bekötni nem lehet! Egyébként meg azt hiszem hülyék lennénk ha nem élnénk a lehetőségeinkkel:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Üdv István

Előzmény: V42 515 (520)
OKU30 Creative Commons License 2005.03.17 0 0 531

"...Chiasso-ban találkoztunk néhány Búvárral, ... hogyan kerültek oda,stb..."

 

Cseh barátaink okosan bekapcsolódtak az európai vérkeringésbe a vasút terén is. Nézzünk egy konkrét mozdonyt (Búvárt):

Gyártó: CKD 8814-es gyári számon 1973-ból, pályaszáma CSD T478.3076

1988-tól CSD 753.076-9, 1993-tól CD 753.076-9 majd 2001.10.15-én selejtezték, de nem szünt meg létezni, megvásárolta a CMKS (Ceskomoravská Komercni Spoletnost A.S., Nymburk) 2003-ban átépítette CMKS 145/03 gyári számmal. 2003.03.26-án vizsgázott mint CMKS 753.710-3, majd tüstént bérbeadták egy olasz kölcsönző cégnek, az LDO-nak (Leon D'Oro), ahol 2003.03.31-én került állagba mint D753-711. Ők hamarosan 'kikölcsönözték' az FNM (Ferrovie Nord Milano) részére, ahol azóta mint DE520-02 üzemel.

A dolog annyira bevált, hogy összesen 18 darab búvár van jelenleg az FNM-nél DE520-01 -től 18-ig. Hasonló részletességgel leírhatnám a maradék 17 gép életútját, de az nagyon hasonlít a fentihez, és nem szeretném, ha valaki megvádolna, hogy a mozdonyvezető gyerekkori adatait is előszedem, ami nem ezen topik témája.

 A CMKS tulajdonában több tucat Búvár van, amit máshova is kölcsönöznek, sőt ex DBAG-s 232-es nagy Szergejeket is vásároltak

Előzmény: nohabpeti (516)
Leopold Creative Commons License 2005.03.16 0 0 530
Tudtam, hogy valami lemarad...:-)

Előzmény: Leopold (527)
FSZ Creative Commons License 2005.03.16 0 0 529

Tisztelt Szerkesztőség!

 

Köszönet a független, színvonalas és gazdag tartalommal megjelent magazinért!

 

Már nagyon hiányzott egy ilyen újság!

 

További sok sikert és lelkesedést, remélem hosszú életű lesz a lap!

Én a törzsvásárlótok leszek!

 

Üdvözlettel:

 

Farkas Szabolcs

 

Ui.: Aki nem jutott még hozzá a laphoz, annak ajánlom a Bp. V. Bajcsy-Zsilinszky út 76. alatti "inmedia" (volt CityPress) hírlapüzletet, a bejárattal szemben a bal sarokban még 6-7 példány volt, elég jól látható helyen. Az eladónő rögtön rámutatott, amikor kérdeztem, úgy látszik nem én voltam az első vevő :))

Vendégsín Creative Commons License 2005.03.16 0 0 528
Hát nem tudom...ennyire régóta azért Ti még nem vagytok házasok, hogy 1lytában a neten lógj, miközben "nászúton" vagy...

Hát én se tudom....de úgy tűnik, sokkal bátrabb nálad... (Vagy jobban teljesített, és ezért kötötték be a fejét... :-))
Előzmény: Törölt nick (518)
Leopold Creative Commons License 2005.03.16 0 0 527
Ha már a svájci szekértők így összegyűltek...

Erről a gyönyörűségről eredeti képeket ki tud nekem mutatni? A neten nem nagyon van, ez Ae6/8-as, olyasmi érdekelne, hogy milyen kocsikat húz, meg milyen állomásokon jár, meg effélék. Tehát igazi, terepi képek.
albertbahn hu Creative Commons License 2005.03.16 0 0 526

OFF

 

Oké! :-DDD

 

Szerdán én is erősen fogok tekintgetni egy gépből. Akkor megyek haza a szünetre. :-)

 

ON

Előzmény: rg7 (525)
rg7 Creative Commons License 2005.03.16 0 0 525

OFF

Semmi baj, meg is lehet látogatni! :-D

 

Majd hetfon figyelj erosen, mert kitekintek a gepbol Svajc iranyaba:)))

 

ON

Előzmény: albertbahn.hu (511)
nohabpeti Creative Commons License 2005.03.16 0 0 524

Nincs már időm teljesen végignézni (már elkezdtem...) mert mindjárt bezár a bazár...

Ami érdekel:

-CIS (www.cisalpino.com  érdeklődőknek...)

-Re 4/4 és 6/6

-460.

Majd küldök mailt is!!

Előzmény: albertbahn hu (522)
albertbahn hu Creative Commons License 2005.03.16 0 0 523

Köszi! Az tényleg nem lehet rossz! :-)

 

Egyébként Olaszországban tényleg tilos a fényképezés. :-( Ezt két rendőr mondta nekem Milano Centrale-ban, akik rajta is vannak az egyik ott készült képemen, majd felrakom! :-)) Meg az előbb említett cikk is utal rá.

Előzmény: nohabpeti (521)
albertbahn hu Creative Commons License 2005.03.16 0 0 522

Most jut eszembe,hogy visszaútban Chiasso-ban találkoztunk néhány Búvárral,piros színűek voltak,és mintha a cargo-felirat is rémlene...Meg egy Dispolok-os is volt.Ezekről tudsz valamit?Úgy mint tulajdonos/bérlő,merre járnak,hogyan kerültek oda,stb...illetve képek is érdekelnének.

Köszönet!

 

Chiasso-ban eddig sajnos csak átutazóban voltam, úgyhogy csak tapasztottam az orromat a vonatablak üvegéhez... A Búvárok vsz csak odáig járnak át Olaszországból, de nem tudok róluk semmit. Egyébként itt is néha olyan dolgok járnak, hogy hú... Sajnos, általában csak utólag szerzek tudomást róluk.

 

Elég sokat fényképezek, bár mostanában a közelgő diploma miatt nem nagyon van időm csak úgy fényképezni. Ha a honlapomon levő Svájc-térképet megnézed, azon látszik már, hogy hány kantonból vannak fényképeim - múlt csütörtökön ez még Thurgau-val és St. Gallen-nel gyarapodott - meg az is, hogy mennyire nincs időm felrakni őket. :-) A múlt csütörtöki meg a holnapi fotókörút is egy eléggé kínos és költséges hangszerprobléma javíttatása miatt volt-lesz. Úgyhogy fotó van doszt, csak CD-ken...

 

Ja, az SBB vasútfotózással kapcsolatos szemléletére jellemző az a cikk, ami az ehavi Schweizer Eisenbahn-Revue-ben jelent meg. Arról szól, hogy többször előfordult, hogy a Bahnpolizei valakiknek megtiltotta az állomásokon a fényképezést. Megkérdezték az SBB-t a dologról, mire az kiadott egy közleményt, hogy természetesen ők a fotózást semmilyen módon nem akarják korlátozni, mert a vasútbarátok közössége "az SBB és egyáltalán a tömegközlekedés számára fontos és értékes partner". A Bahnpolizei-nak pedig nem feladata, hogy a fényképezésben bárkit megakadályozzon.

 

Ha valamiről érdekelne kép, ami nem lenne még rajta a honlapomon, szólj, és megnézem, hogy van-e! :-)

Előzmény: nohabpeti (516)
nohabpeti Creative Commons License 2005.03.16 0 0 521

Számomra minden vasútvonal érdekes!

 

Akkor,ha lesz kint egy szabad hétvégéd,szánd rá,hogy Chiasso-Milano útvonalon át elmégy Genováig,és ott a Piazza Principe pályaudvaron (ajánlom figyelmedbe a kialakítást:több szintről indulnak a vonatok,egy része a föld alatt van,és minkét végén alagút,alatta a Porto Vecchio,fölötte a város) átszállva leutazol La Spéziába.

A vonal közvetlenül a Ligur-tenger partja mellett,át az olasz riviérén vezet.Pálmafák...narancsfák...ciprusfák...hihetetlen mennyiségű alagút,viadukt a part sziklafalába vájva,szikrázó napsütés,a vonatokon fürdeni utazó mediterrán szépségek...

 

 

Előzmény: albertbahn hu (519)
V42 515 Creative Commons License 2005.03.16 0 0 520

Üdv Mindenkinek!

 

Ígérem, utoljára térek vissza a témára, de a múlt hétvégi vita kapcsán ma kaptam egy igencsak mocskolódó hangvételű levelet. Az illető többek között azt veti a szememre, hogy véleményemet nem merem a nevemmel vállalni. Nos, szívesen beidézném az egész levelet, hogy Ő is vállalhassa a nevét, de inkább zárjuk le a vitát, és - aki nem ismerne és ez most pluszt fog neki jelenteni - elégedjen meg az én nevemmel.

 

Lehóczki Gábor

albertbahn hu Creative Commons License 2005.03.16 0 0 519

Nincs az a szép hely, amit ne lehetne megunni. Én inkább sajnálom szegényt, mert számára a "Gotthárd" a nirmális, azaz a sok sanasszabb vonal Európa szerte meg elég uncsi...

 

Erről szó sincs! :-) Számomra minden vasútvonal érdekes! :-) Az, hogy számomra a Gotthard a "normális", az szerintem csak annyit jelent, hogy nap mint nap látom, hogy milyen is egy működő vasút. A szemléletmódom ettől nem nagyon fog megváltozni, nem fogok semmit lebecsülni miatta, maximum jobban érdekel, hogy mitől lehetne valami jobb, mint amilyen.

 

A Gotthard egyébként rossz példa, mert pont itt van néhány dolog, ami nekem nem tetszik, és ami lehetne jobb is. Pl. az, hogy Altdorf és Bellinzona között (vsz a nagy távolsági és teherforgalom miatt) alig van olyan állomás, ahol személyforgalom is van. Ott van a vasút, de ha valahova el akarsz jutni, akkor busszal kell menned, mert más nincs.

 

Egyébként tanulok, fagottot, második éve az olasz Svájc zeneművészeti főiskoláján, a Conservatorio della Svizzera Italiana-n, és az idén fogok diplomázni. Ez lesz a második diplomám, ha minden jól megy, az elsőt Budapesten, a Zeneakadémián szereztem.

 

 

Előzmény: Andó Gergely (517)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!