PANTOGRÁFOSAT !HELP ! HELP! HELP ! HELP!
Szeretném a segítségeteket kérni !
Talán emlékeztek még a tavalyi április 8-i Dunaferr túrára ?
:-) Tök jó volt veletek! :-)
Nos ma voltam az osztályommal a Dunaferrbe gyakorlaton és az 1435 mm köztestávolságúfémetösszetartófadarabok csirpelték, hogy:
Egy külföldi VASÚTMÁNIÁS csoport szeretne június elején (bővebbet nem mondhatok még most, de ) a Dunaferrbe a mienkhez hasonlóan, egy vasút-témájú üzemlátogatást tenni.
Emlékeztek, nekünk akkor nem volt szabad fényképezni, viszont most ők ezt abszolút a négyzeten hivatalosan nagyon szeretnék megkérni.
Kérlek benneteket, hogy segítsetek a következőben.
A vasúttal foglalkozó újságok mindig közölnek riportot fényképpel együtt az IPARVASUTAKRÓL !
LÁSD:
---INDÓHÁZ ÓZD !!! --------
Ha tudtok, küldjetek az alábbi mail címemre gertam@gmail.com olyan oldalt - oldalakat, írásokat, ahol külföldi újságban ilyen "iparvasutas" cikk szerepel, és persze kellene hozzá az újság neve is.
Talán sikerül ezzel meggyőzni az új Ukrán - tulajdonost, hogy egy ilyen, később megjelenő anyag mindkét félnek hasznos lehet.
Mivel én szombaton (19-én) 8 órára vagyok hivatalos a CÉG-hez, ezért ha reggel 7:55-ig átér neten az anyag, az még nagyon jó és persze az ügyet is szolgálja.
Várom a segítségeteket, amit EMELETES PANTOGRÁFFAL előre is köszönök !
Üdv
:-)
geri
Az ózdi kiruccanásod (jól emlékszem, te írtad, ugye?) alkalmával az egyik képed hátterében álló 2 régi fedett kocsiról nem csináltál véletlenül közelebbi képeket? Ki fia-borja lehet az a 2 döcögény?
Megvettem az újságot, első átlapozásra tetszik. Alaposabban még nem volt időm átnézni, átolvasgatni.
Amiket hiányolok:
- a hasonló témájú külföldi újságoknak általában van egy Statisztika rovata. Szerintem sokakat érdekelne, hogy az elmúlt hónapban milyen mozdony/kocsi átszámozások, átállomásítások, selejtezések voltak. Mivel a kis járműpark miatt az említett adatok havonta igen kevés adatot adnának, esetleg fel lehetne sorolni az előző hónapban járműjavítói javításokon átesett gépek (kocsik?) kiadási dátumait és javítási szinteket. Így egy idő után nem kellene a fél országot beutazni egy-egy fővizsga dátumért, hiszen csak az újságot kellene elővenni.
- szintén hiányolom a vasútbarátok hirdetési lehetőségét. Egy oldalt szerintem rá lehetne szánni. Hirdetést feladni célszerű lenne egy hirdetési szelvény segítségével, melyet a megrendelő szelvénnyel külön lapra kellene mellékelni. Én nem csonkítom meg az újságomat azzal, hogy a megrendelő szelvényt kivágjam. Inkább megveszem havonta.
Tegnap én is hozzájutottam Uzsgyiremot jóvoltából a Laphoz.
Bár még nem tudtam végigolvasni -tanulás....- de első átfutásra igéretesnek tűnik, csak így tovább...
Egy kérdésem lenne még a városi közlekedési résszel kapcsolatban: általában a ,,gumikerekes körökben még szó esik a buszokról , azonban a trolikról már kevésbé- minthogy villanymotoros és pályához kötött. Szóval várható-e, hogy az Indóházban ez a téma is helyet kap.( Pl mostanában nagy téma a Ganz Solaris )
Tegnap reggel kaptam a Főszerkesztő Úrtól 6 Indóházat, ezekből az első nap elkelt 3. További szerencsés vásárlójelöltek is lógnak a levegőben. A friss tulajdonosok szándékoznak elő is fizetni.
Alapvetően mindenkinek tetszett a lap, tanárnak, diáknak egyaránt. Még a gumikerekűek is végignézték, pedig ők a legelvetemültebbek.
Kis városkám legnagyobb újságos bódéjában kerestem. Azt mondta a hölgy, úgy emlékszik van valami ilyen furcsa nevű újságja. Háromszor túrta végig a pavilont, nem találta. Lehet, hogy csak az értesítőben volt benne? - kérdezte. Mondtam, cirka egy hete megjelent és megjegyeztem, (elnézést az egyszerűsítésért) hogy "vasutas-vasútmodelles újság". Ja - mondta, akkor máshol kell keresnem. És az egyik belső szekrény alsó polcáról egy kupac alól nagy nehezen előbányászta.
Alapvetően egyetértek avval amit a fotózzásról írtál, a célszeméllyel kapcsolatos véleményemet is ismered. Annit szeretnék csak a leírtakhoz hozzá fűzni, hogy taposó lónak a száját bekötni nem lehet! Egyébként meg azt hiszem hülyék lennénk ha nem élnénk a lehetőségeinkkel:
1988-tól CSD 753.076-9, 1993-tól CD 753.076-9 majd 2001.10.15-én selejtezték, de nem szünt meg létezni, megvásárolta a CMKS (Ceskomoravská Komercni Spoletnost A.S., Nymburk) 2003-ban átépítette CMKS 145/03 gyári számmal. 2003.03.26-án vizsgázott mint CMKS 753.710-3, majd tüstént bérbeadták egy olasz kölcsönző cégnek, az LDO-nak (Leon D'Oro), ahol 2003.03.31-én került állagba mint D753-711. Ők hamarosan 'kikölcsönözték' az FNM (Ferrovie Nord Milano) részére, ahol azóta mint DE520-02 üzemel.
A dolog annyira bevált, hogy összesen 18 darab búvár van jelenleg az FNM-nél DE520-01 -től 18-ig. Hasonló részletességgel leírhatnám a maradék 17 gép életútját, de az nagyon hasonlít a fentihez, és nem szeretném, ha valaki megvádolna, hogy a mozdonyvezető gyerekkori adatait is előszedem, ami nem ezen topik témája.
A CMKS tulajdonában több tucat Búvár van, amit máshova is kölcsönöznek, sőt ex DBAG-s 232-es nagy Szergejeket is vásároltak
Köszönet a független, színvonalas és gazdag tartalommal megjelent magazinért!
Már nagyon hiányzott egy ilyen újság!
További sok sikert és lelkesedést, remélem hosszú életű lesz a lap!
Én a törzsvásárlótok leszek!
Üdvözlettel:
Farkas Szabolcs
Ui.: Aki nem jutott még hozzá a laphoz, annak ajánlom a Bp. V. Bajcsy-Zsilinszky út 76. alatti "inmedia" (volt CityPress) hírlapüzletet, a bejárattal szemben a bal sarokban még 6-7 példány volt, elég jól látható helyen. Az eladónő rögtön rámutatott, amikor kérdeztem, úgy látszik nem én voltam az első vevő :))
Erről a gyönyörűségről eredeti képeket ki tud nekem mutatni? A neten nem nagyon van, ez Ae6/8-as, olyasmi érdekelne, hogy milyen kocsikat húz, meg milyen állomásokon jár, meg effélék. Tehát igazi, terepi képek.
Egyébként Olaszországban tényleg tilos a fényképezés. :-( Ezt két rendőr mondta nekem Milano Centrale-ban, akik rajta is vannak az egyik ott készült képemen, majd felrakom! :-)) Meg az előbb említett cikk is utal rá.
Most jut eszembe,hogy visszaútban Chiasso-ban találkoztunk néhány Búvárral,piros színűek voltak,és mintha a cargo-felirat is rémlene...Meg egy Dispolok-os is volt.Ezekről tudsz valamit?Úgy mint tulajdonos/bérlő,merre járnak,hogyan kerültek oda,stb...illetve képek is érdekelnének.
Köszönet!
Chiasso-ban eddig sajnos csak átutazóban voltam, úgyhogy csak tapasztottam az orromat a vonatablak üvegéhez... A Búvárok vsz csak odáig járnak át Olaszországból, de nem tudok róluk semmit. Egyébként itt is néha olyan dolgok járnak, hogy hú... Sajnos, általában csak utólag szerzek tudomást róluk.
Elég sokat fényképezek, bár mostanában a közelgő diploma miatt nem nagyon van időm csak úgy fényképezni. Ha a honlapomon levő Svájc-térképet megnézed, azon látszik már, hogy hány kantonból vannak fényképeim - múlt csütörtökön ez még Thurgau-val és St. Gallen-nel gyarapodott - meg az is, hogy mennyire nincs időm felrakni őket. :-) A múlt csütörtöki meg a holnapi fotókörút is egy eléggé kínos és költséges hangszerprobléma javíttatása miatt volt-lesz. Úgyhogy fotó van doszt, csak CD-ken...
Ja, az SBB vasútfotózással kapcsolatos szemléletére jellemző az a cikk, ami az ehavi Schweizer Eisenbahn-Revue-ben jelent meg. Arról szól, hogy többször előfordult, hogy a Bahnpolizei valakiknek megtiltotta az állomásokon a fényképezést. Megkérdezték az SBB-t a dologról, mire az kiadott egy közleményt, hogy természetesen ők a fotózást semmilyen módon nem akarják korlátozni, mert a vasútbarátok közössége "az SBB és egyáltalán a tömegközlekedés számára fontos és értékes partner". A Bahnpolizei-nak pedig nem feladata, hogy a fényképezésben bárkit megakadályozzon.
Ha valamiről érdekelne kép, ami nem lenne még rajta a honlapomon, szólj, és megnézem, hogy van-e! :-)
Akkor,ha lesz kint egy szabad hétvégéd,szánd rá,hogy Chiasso-Milano útvonalon át elmégy Genováig,és ott a Piazza Principe pályaudvaron (ajánlom figyelmedbe a kialakítást:több szintről indulnak a vonatok,egy része a föld alatt van,és minkét végén alagút,alatta a Porto Vecchio,fölötte a város) átszállva leutazol La Spéziába.
A vonal közvetlenül a Ligur-tenger partja mellett,át az olasz riviérén vezet.Pálmafák...narancsfák...ciprusfák...hihetetlen mennyiségű alagút,viadukt a part sziklafalába vájva,szikrázó napsütés,a vonatokon fürdeni utazó mediterrán szépségek...
Ígérem, utoljára térek vissza a témára, de a múlt hétvégi vita kapcsán ma kaptam egy igencsak mocskolódó hangvételű levelet. Az illető többek között azt veti a szememre, hogy véleményemet nem merem a nevemmel vállalni. Nos, szívesen beidézném az egész levelet, hogy Ő is vállalhassa a nevét, de inkább zárjuk le a vitát, és - aki nem ismerne és ez most pluszt fog neki jelenteni - elégedjen meg az én nevemmel.
Nincs az a szép hely, amit ne lehetne megunni. Én inkább sajnálom szegényt, mert számára a "Gotthárd" a nirmális, azaz a sok sanasszabb vonal Európa szerte meg elég uncsi...
Erről szó sincs! :-) Számomra minden vasútvonal érdekes! :-) Az, hogy számomra a Gotthard a "normális", az szerintem csak annyit jelent, hogy nap mint nap látom, hogy milyen is egy működő vasút. A szemléletmódom ettől nem nagyon fog megváltozni, nem fogok semmit lebecsülni miatta, maximum jobban érdekel, hogy mitől lehetne valami jobb, mint amilyen.
A Gotthard egyébként rossz példa, mert pont itt van néhány dolog, ami nekem nem tetszik, és ami lehetne jobb is. Pl. az, hogy Altdorf és Bellinzona között (vsz a nagy távolsági és teherforgalom miatt) alig van olyan állomás, ahol személyforgalom is van. Ott van a vasút, de ha valahova el akarsz jutni, akkor busszal kell menned, mert más nincs.
Egyébként tanulok, fagottot, második éve az olasz Svájc zeneművészeti főiskoláján, a Conservatorio della Svizzera Italiana-n, és az idén fogok diplomázni. Ez lesz a második diplomám, ha minden jól megy, az elsőt Budapesten, a Zeneakadémián szereztem.