- A munkások helyett, tervező(-mérnökök) aszfaltoznak? Nem akartam részletekbe menni.
- Főmérnöke vagy ennek a tervezőcsoportnak? Tulajdonos, Vezető tervező.
- Nem lett volna jobb inkább vasútépítő mérnökként végezned? Csak építő mérnökképzés van magyarországon (Út Vasút) a nagy Fák-ban van kifejezetten Vasútépítő képzés is. És mint írtam (írtuk) az első hozzászólást, ezen nicknév alatt több szereplő is ír. De mivel a kérdésekre nem érkeztek megfelelő színvonalú válaszok, csak otromba válaszok fröcsögés..... A válasz is hasonló lett. De megpóbálom kicsit vissza tartani az ilyetén beszólást. Az Ön válasza végre normális, párbeszédképes. Különben Vasúttervezést is vállalunk. Van kivitelezői kapacitás is anyagis. Pénz van????? Vasútra sincs, közútra sincs.
Az ismert, hogy a közúthálózat 9X%-a nem 40 tonnás, nehéz teherautókra lett méretezve, hanem 5-6 tonnás tehergépkocsikra. Ez a vasútnál olyan, lenne, mintha a 62-es vonalon Csörgő vontatta megpakolt Eas kocsik futnának 50 km/h-val.
Ezt a vasút nem tehetné meg büntetlenül, a közút igen.
A 62-en M62-vel vontatva, Fal, 120 km/h-val
Számomra a 64-es vonal majdani megszüntetése olyan lesz, mint a Nohab fan-ok számára 2000 december 22.... Számomra is. Azzal fűszerezve hogy az útburkolatra nincs pénz és mégjobban tönkremegy.
Azonban Te is tudhatod, hogy a mellékvonalak teljeskörű felújítása annyiba kerülne,
amiből a MÁV a mozdony, és személykocsi-állományának nagy részét lecserélhetné
új, és modern járművekre. Valamennyire kompromisszumot kell kötni a vasútfejlesztések, és mellékvonalbezárások között. A gond, hogy a tulajdonos az elöbbivel egyáltalán nem töri magát. Igéret és távlati tervek persze mindig vannak.
Köztudott tény, és csak a topic néhány írója tagadja, hogy a 30000 km közút felújjítása mégtöbbe kerül, mint a vasúti pálya teljes felújjítása használt anyagból, vagy újból.
A közút és nagytengelyterhelésű járművek beszerzéséből, fogyasztásából mégtöbb mindent lehet venni. Ezen kérdés volt az első Taxxx-tól: A Közút mennyibe kerül.
off.
A felháborodásod ne sarkaljon elhamarkodott véleménynyilvánításra olyan emberek irányában, akiket nem ismersz. Itt csak érvekkel lehet labdába rúgni.
AZ ÉRVEK ALANT OLVASHATÓK!!!!!!
Az alpári szóhasználattal magadat rekeszted ki a topicról.
Alpári szófordulatot nemhiszem, hogy használtam volna, de mint fennebb írtam moderálunk. De én is ép érveket várok. Kifejezetten TAXXX, ORANGUTAN, CARPY-tól, meg akiknek egyetlen véleménye a vasút magszüntetés. A közút átépítésre is várok választ.
- A munkások helyett, tervező(-mérnökök) aszfaltoznak?
- Főmérnöke vagy ennek a tervezőcsoportnak?
- Nem lett volna jobb inkább vasútépítő mérnökként végezned?
on.
Az ismert, hogy a közúthálózat 9X%-a nem 40 tonnás, nehéz teherautókra lett méretezve, hanem 5-6 tonnás tehergépkocsikra. Ez a vasútnál olyan, lenne, mintha a 62-es vonalon Csörgő vontatta megpakolt Eas kocsik futnának 50 km/h-val.
Ezt a vasút nem tehetné meg büntetlenül, a közút igen.
Számomra a 64-es vonal majdani megszüntetése olyan lesz, mint a Nohab fan-ok számára 2000 december 22...
Azonban Te is tudhatod, hogy a mellékvonalak teljeskörű felújítása annyiba kerülne,
amiből a MÁV a mozdony, és személykocsi-állományának nagy részét lecserélhetné
új, és modern járművekre. Valamennyire kompromisszumot kell kötni a vasútfejlesztések, és mellékvonalbezárások között. A gond, hogy a tulajdonos az elöbbivel egyáltalán nem töri magát. Igéret és távlati tervek persze mindig vannak.
off.
A felháborodásod ne sarkaljon elhamarkodott véleménynyilvánításra olyan emberek irányában, akiket nem ismersz. Itt csak érvekkel lehet labdába rúgni. Az alpári szóhasználattal magadat rekeszted ki a topicról.
Mint nevéből és hozzászólásaiból kitűnik egy tanulatlan, analfabéta - mármint a közlekedéshez- szellemileg leépült ember, mert még azt se lehet mondani hogy laikus, mert ezzel a tudással és demagóg, deviáns magatartásával csak a laikusokat se éri el szellemi képességével. Kár hogy nem tanult talajmechanikát és nem ért az építőiparhoz, építő mérnöki szakmához. Mert akkor látná, hogy az közutak nagyrészének útalapja nem megfelelő vagy nincs is. Az utak egy sártengerre leöntött aszfalt szőnyeg. Nem erre a terhelésre lettek méretezve. Itt csak és kizárólag a vasútra lehet támaszkodni. Ha tényleg jóutat akar akkor bizony önre is kétszer ennyi adót kell kivetni. Szerintem Önnek még tanulni kell, nagyon sokat. Sajnos a topic megnyitása óta kb a hozzászólások felétől a színvonal többekközött Ön végett elsilányult. El kén olvasnia az indító írást
Első mellékvonal a Pálya rendkívül rossz állapota miatt volt "C" kategória bezárásra kijelölt TAXXX taxative felsorolt (megmondó ember) vasutak sorában. Az 1968-as vasútpolitikai koncepció keretében fenntartást nem kapott de a fővonalon keletkezett sok sok költséget azért ráírtak ezért is jó a "C" kategóriás vonal mert a költségek nagyrészét el lehet rajta tüntetni. Vizsgáljuk csak meg aFónagy miniszteralatt készült egy tanulmány a bezárandó vonalakról talán TAK-XX-LA-X is olvasta a DOBBAN. A mellékvonalra olyan horribilis fenntartási költséget írtak melyet ha hozzáértő ember kiszámol, az illető mellékvonalat 120-km/h vonalra 22,5 KN os tengelyterhelésre meg lehetett volna építeni. Ezzel ellentétben a vonalhoz hozzá sem nyúltak 1968-óta.
2006 Ápr. 1-től a pálya állapota miatt hivatalosan üzemszünt lesssssz.
Középrigóc - Drávafok. Polgári hiatalos menetrend könyvi száma 62.
Bp- Józsefvárost eladják ingatlan spekulánsoknak
A Lepsény - Dombóvári vonalon Bicikli út készül. Taxxx kartárs mint vaskalapos felülhet a bicajra az unokákkal, ha bírja és megnézheti mit csinált az elmúlt 40-évben.
Hacsak a NAGY JÓLÉT nevében igy választások előtt nemmerik meglépni.
További vonalakat nem írhatok, de lesz.
Sajnos a feltett kérdésekre Taxxxativ Úrtól nem kaptam választ, de szerintem az összes vasúti és közúti buzit köztük mint utast (útépítőt) is érdekelt volna válasz. A belinkelt honlapot megnézte-e valaki???? Ott olvasható ki egy térképecskéről hogy az utak 70% -án van 17mm nél nagyobb nyomvályó. Hiteles, az utak szőnyegezését tervező csoportom végzi.
Vasútnál ha beraksz tengelyenként 5000 kg tömeget az már kocsirakományú szállítmány 4 tengelyes vagonnál ez 20 tonna rakomány!
HA minimum 25 tonnát viszel összesen! akkor azok az árak jönnek ki mint amit én számoltam
Ugyanis én kiker 25 tonnás árral számoltam
Vasútnál tökmindegy, hogy hova szállítod az árút ha elviszel 1 kocsit tisztességesen megrakva minimum 25 tonnát akkor a legkedvezőbb árat fizeted akár 1 kocsinál is.
Árkedvezményt nem számoltam, a fuvarozás díja 1 kocsira is érvényes
Pl a 10 , 5 tonnás önsúlyú kétengelyes önürítősbe 30 tonnát pakolhatsz. kerekítési szabályoknak megfelelően belföldre 40 tonna-10,5 = 29,5 kerekítve felfelé 30 t
Elviszed ezt az egy vagont Hajdúböszörménybe és 62100 at fizetsz
Ha 2400 tonnát viszel akkor ennek a 80 szorosa 62100 x 80 = 4968000
Nincs árkedvezmény számolva! 1 vagonra leosztva is annyi
Vonatok rendes terhelése
Recsk Parádfürdő Kál-Kápolna
40 km/h M44 1000 tonna
40 km/h M43 400 tonna
40 km/h M47 650 tonna
Kál-Kápolna Recsk Parádfürdő ekkor viszi fel üresen a kocsikat a kőszállításhoz!
40 km/h M44 900 tonna
40 km/h M43 300 tonna
40 km/h M47 500 tonna
Megoldás:
Legkedvezőbb esetben 50 tengelyt vihet 20 tonnás tengelyterheléssel számolva
Ez 12 négytengelyes 25 kéttengelyes kocsi
Szergely nem szerepel ebben az őskövület szolgálati menetrendkönyvben azzal biztos többet lehetne vinni.
Szerintem sem feltétlenül jó dolog ez, ám van néhány olyan folyamat sajnos, amelyet nem lehet figyelmen kívül hagyni:
1. Bevonjuk az externális költségeket teljesen.
2. Árszínvonal növekszik.
3. Az EU kénytelen bezárkózni, protekcionizmushoz fordulni.
4. Az EU termékeinek versenyképessége a világpiacon csökken (izé, na, drágulnak).
Ez eddig még önmagában nem baj, csakhogy középtávon a következmény:
5. Arab-öböl egyik országában házal olajért a kínai és az európai üzletember. Európai ad 10 DVD-lejátszót egy egységért, kínai ad 100-at, amelyek ráadásul DivX-et is tudnak lejátszani.
6. Nem kérdés, hogy ki kapja az olajat.
Nincs sajnos választási lehetőség, muszáj beállni a mókuskerékbe.
Világpiacról minimum szükség van nyersanyagokra, és ami még fontosabb, technológiára.
A hozzászólásom margójára: A vezetők megkapják az államtól jól megérdemelt pizecskéjüket, minek dolgozni. A fizetést ahhoz kellene kötni: Fiacskám hozol munkát kapsz zsetont. De hát senkine nem érdeke, mert a nyereséges CARGÓT nem lehet ólcsón a havernak eladni.
Egy hatalmas probéla van, mely megakadályozza hogy a vasút szállítson a Cargo kinek a tulajdonába van (10% MÁV VAGYONKEZELŐ) a nagy feketemancs.......
Vezetők ex MOL-osok és közeli barátaik, máskülönben nem kaphattak volna posztot. Azért a 80 milliárdos veszteség kicsit túlzó a szuper gazdálkodáshoz képest. A Belföldi kocsirakományú forgalmat és a búza fordát az adriára megfogják szüntetni információink szerint. Vagyis NEM LESZ VASÚTI TEHERSZÁLLÍTÁS CSAK IRÁNYVONATOK. Érdekes a Just in time az AUDI gyár esetében még működik.
MOL-os váltást a MÁVnál. Nézzük meg mióta a PFT- t vállalkozások végzik, a pálya állapota az ellentétes hiresztelésekkel ellentétben rendkívül romlott a fenntartás díjja megdrágult. A mellék vonalhálózaton nuku fenntartás jön a Pálya bezárás ápr-1 től
Copy király olvtársunk minapi példájánál maradva :
Mi vagy ki akadályozza meg a MÁV-ot abban, hogy abból a nyüves recski kőbányából vasúton elszállítsa a követ arra a Hajdú-Szabolcs megyei címre, ahol az építkezéshez legközelebbi vasútállomás található ?
Légyszíves ne sértegess!
Számoltam.
Csak Neked, csak most, csak itt.
Vasút
A fuvar legyen Recsk-Parádfürdő-Hajdúböszörmény között
1 kilométerképzés
Díjszabási kiloméretáv: 156 km
2. fuvardíj számítási tömege
Elszállítanivaló 2400 tonna/nap
Díjszámítási tömeg: 2400000 Kg
24000 x 100 kg !!! (fuvardíj megállíptása 100 kg onként történik)
3. díjtétel 207 Ft (100 kg onként)
4 fuvardíj megállapítása
207 x 24000
5. Mellékdíj
fuvarköltség: 4 968 000 Ft + ÁFA
Közút
Legyen 120 x 20 t elszállítanivaló
kilométertáv ~ 160 km
Fuvardíj 200 Ft/km oda vissza egy kamion 320 km t megy
120 (forduló) x 320 km megtett út x 200 Ft/km fuvarköltség = 7 680 000 + ÁFA
7 680 000
- 4 968 000
-----------
2 712 000
megoldás: 2 712000 Ft al vasút olcsóbb
Ezek saját gondolatok.
Ha 200 napig szállítanak egy évben a MÁVCARGO évente 200x 4 968 000 Ft tól esik el.
Ez majdnem 1 milliárd forint ( 993 600 000 Ft)
Nem kis pénz.
Közút az én számításom szerint 1 év alatt 542 millió 400 ezer forinttal drágább.
A napi 2400 tonna elszállítása napi 1,5 tehervonatot jelent vagy éppen 2 tehervonatot.
Ha 4 címre szállítanak, akkor 2 naponta egy címre megy 1200 tonna.
2400 tonna 20 tonnás tengelyterheléssel számolva 120 tengely, ami 60 kéttengelyes vagy 30 négytengelyes kocsi. De ez egy évben 200 napon át 1 milliárd Forintot jelentene a CARGO-nak
taxxx: Menj be a TESCO központjába. Kérd le a teljes árukészklet számítógépes listáját! Majd nézd meg azt, hogy az összes forgalmazott termék hány százaléka magyar, hány százaléka EU-s, hány százaléka európai, de nem EU-s, és háns százaléka ne Európai (azon belül meg mennyi a Kínai áru).
Ezeket az arányokat hasonlítsd össze a Skála áruház 1988. évének az árulistájával.
záróvizsga (államvizsga) 1 tétel: Az állam feladata, újraelosztás vasútbontók részére csak a lényeg. Üdv a VASÚTBONTÓ
Az állam feladata
Az állam elsődleges feladata a belső rend és igazságosság fenntartása, a gazdaság és társadalom uralkodó, mindenki számára kötelező szabályainak kialakításával és betartatásával. Ez magában foglalja a törvényalkotást, a törvények betartásának ellenőrzését és be nem tartásának szankcionálását. Az állam feladataihoz tartozik még az ország képviselete nemzetközi viszonylatban, a külpolitikai diplomácia és az önálló hadsereg fenntartása. Az állam tevékenységének nem célja a gazdasági életbe való aktív beavatkozás, hanem a gazdasági élet, a hétköznapok nyugodt, megbízható intézményi hátterének biztosítása. A modern gazdaságban az állam szerepvállalása a tényezők egy részének központi hatalmon alapuló elosztása, amely nélkülözhetetlen az erőforrások hatékony elosztásához.
A jövedelmek újraelosztása
Az állam fontos funkciója, hogy a piaci mechanizmusok által keletkezett jövedelemkülönbségeket a jövedelmek egy részének újraelosztásával enyhítse.
A jövedelmeknek az újratermelési körfolyamat eredményeképpen kialakult eloszlását elsődleges jövedelemmegoszlásnak nevezzük.
Az adók és támogatások rendszerét együttesen másodlagos jövedelemelosztásnak, újraelosztásnak - idegen kifejezéssel redisztribúciónak hívjuk.
A jövedelmek megoszlását többféle módon lehet értékelni. A három alapvető módszer a jövedelmek nagysága alapján, a jövedelmek forrása szerint, valamint a társadalmi csoportok közötti megoszlás tekintetében.
A vasútbontó brigádnak ajánlom és javaslom végezze el az ELTE Állam és Jog tudományi Karát, vagy a Corvinus Egyetemet idősebbeknek a Marx Karcsit vagy néhány alapozó orára menjenbe Alkotmánytan Kukorely mester, Szociológa Szretykó mester, Közigazgatás alapjai Lövétei Prof hoz.
protekcionalista ? Nem tudom. Olyan rendszer kell, ami magától a negatív visszacsatolásos módon működik és gazdaságilag megalapozott. Ez ma mítosz. Két út van, vagy nem lesz mítosz, vagy összedűl az egész. szerintem. De ez a vicinális témán tényleg túlmutat..
A liberális gazdaságpolitika csődje, hogy egyenlőséget hirdet, de közben ez nem igaz, mert a lehetőségek azok vagyonnal arányosak és ahhoz viszi a több pénzt, akinél amúgy is sok van. Minnél több, annál többet. Automatikai - elektronikai szempontból ez pozitív visszacsatolás, ami gerjedést okoz, ingadozást a két véglet között, nem stabil a rendszer. A stabilitást a negatív visszacsatolás okozza, ami ellenkező előjelű, azaz akinek sok van, attól arányaiban többet vesz el. Minnél több annál többet. Gyakorlatilag a negatív vcs. az az állam. Vagyis, annak kéne lennie.
A kamion nem azért született meg, mert amikor Hitler legyőztük a gonosszal megszállt lelkek nem diktárokba bújtak hanem közlekedési, logosztikai emberekbe.
A sors fintora, hogy éppen Hitler építette az első sztrádákat németországban, és akkoriban jelentek meg az első 10 tonna raksúlyú (MB) háromtengelyes tehergépkocsik.
Létezik korlátozó, piacot törvényekkel szabályozni kívánó gazdaságpolitika is.
Azt viszont már számos ország bebizonyította, hogy a piacba való állami belenyúlást, mindíg a fogyasztó fizeti meg direkt vagy indirekt módon.
És...?
Ha a liberális gazdaságpolitika egyetlen pozitív(?) hozzadéka, hogy 8.000 Ft-ért vehetek DVD játszót a Budaőrsi EW-ben, akkor köszönöm, de lemondok róla. A Kinai összeszerelő üzemekben éhbérér rakják össze ezeket a készülékeket, a multik tulajdonosai meg extra bevételt tesznek zsebre, miközben az európai elektronikai ipar gyakorlatilag megszűnt. A saját munkanélküliségi rátánkat nőveljük európában, és a kiszolgáltatotságunkat, mert kapzsik voltunk. Az olcsóbb kellett...
Feltételezem, hogy a nyugdíj esetén az "állami belenyúlást" már nem bánod...
Mi lesz, ha egyszer valaki komolyan megkérdezi egy teljesen liberális piac esetén, hogy miért, és kinek fizetünk adót? A nyugdíj, az oktatás, és az egészségügy
árai itt európaiak, és nem Kinaiak. Miből fogjuk finanszírozni mindezt?
Ahogy láttod ez méginkább működésképtelen rendszer. A gond az, hogy mára a mókuskerék forgat minket, vagyis igen keményen fogunk "indirekt" módon fizetni.
taxxx : ...Akkor fizettessük meg. Legyen társadalmi, többségi társadalmi igény, hogy fizetessük meg.
Lecsökken az életszínvonalunk ? Na bumm. de egészségesebbek leszünk.
Ne felejtsük el, hogy ami egyik oldalon költség, az a másik oldalon bevétel. Az ország össz-életszínvonala ezzel kicsit sem csökken, csak egészséget nyerünk! Sőt, a közúti vállalkozók zsebeinek tömése talán még értelmes célra is felhasználhatjuk azt a bevételt.
"Nem azért alakult ki a kamion fuvarozás mert gonosz lelkűek, sötét szobák mélyén, vasútellenes programokat gyártanak."
Eddig olvastam a hozzászólásodat, tovább nem bírtam:o) Nem érted, NEM erről beszélek? Nem a múltról. Az tök mindegy. NEM a vasutat védem! Szállítsunk léghajóval, ha az terheli kevésbé a környezetet...
Tök jó vagy abban, hogy a mostani helyzet miért szar, miért nem működik a vasút. Ezt elhiszem neked. De ennek rabja is vagy, sajnos. A tudásod mellett ott a merevség. Aki nem hisz abban, hogy a közút az isten, az - lásd az idézetet. Ez is ugyanaz a hiba, mint azoké, akik a vasút régi hibáit akarják visszahozni, tök ugyanaz, csak a másik oldal..
Egy biztos, ha a környezetet terhelő - ma externális - hatásokat nem fizettetjük meg annak okozójával, akkor valamennyi időn belül a környezet megy tönkre. Lehet, hogy ma a közút sokkal jobb, rugalmasabb.
De nem bizotos, hogy a megoldás a mai közúti szállítás győzedelme a vasúti felett.. Más szemlélet kell a közútra (ne legyen helye a kamionoknak!) és más a vasútnak (piaci elv). És mindkettő felett az, hogy a környezetet kevéssé terhelje, amivel meg terheli azt fizesse meg.
Az emberiség találékony. Ha nem lesz lehetőség arra, hogy felteszed Taktatőttösön a kamionra a cuccost és lepakolod Semmingdofban, a világ másik végén átrakás nélkül, akkor kitalálnak mást.
Most is tök kényelmes volna, ha pl. mindenki saját magára szabatná a ruháit. Tök jó. A szabók dolgozhatnának mint rabszolgák, így olcsó lenne. Kényelmes mindenkinek és rugalmas, hisz a rabszolgának nincs ünnepnap, nincs hétvége, csak enni kell adni, de azt is csak a legszarabbat.. Mindenkinek tök jó lenne, egyedileg, magára szabott ruhában.. De mégsinics így.. Mert kik lennének a rabszolgák? Ugyanígy, hiába - egyik oldalról tök jó - a kamion, ha a másik oldalon nagy kárt csinál.
Ezzel nem a mai vasutat végem. Sőt, azt sem mondom, hogy a vasút a megoldás, hanem azt, hogy a napi racionalitáson néha túl kell nézni...
Holnaptól minden kamion fizessen 1000 Ft.- környezeti nemtudommit kilóméterenként.
Akkor legalább nem érné meg minden szemetet behozni az országba, és nem érné meg a gyárakat Kínába telepíteni, mert a szállítási költségek (jó, a hajóé nem) alaposan megemelkednének. Úgyhogy a rövid távú szívás után hosszú távon jót tenne az EU gazdaságának egy magasabb (ha nem is ekkora) útdíj.
Úgy szeretnék már egy egyhetes teljes körű, 100%-os teherautó és kamion sztrájkot.
A teherautót miért említed egy lapon a kamionnal?
Két kategória, az egyik lakossági szállítást kisebb fuvart végez nem terheli annyira az utat mint egy nyerges vagy sokkerekű szörnyeteg.
Ha neked C katagóriád van 40 tonnás kaamiont nyergest kezdesz el vele vezetni?
Egy mozdonyvezető bére 110-120 Eft egy kamionosé 300 Eft saját szájukból hallottam
Másik dolog, az a tranzit kamion ami Lengelországbeli vagy Román és nem vesz magyar gázolajat szerinted mennyi adót fizet az államak???
Másik kérdés, ha egy kamion azért nem vesz sztrádamatricát, mert az autópályahasználati díjat megsprolja, az kinek okoz kárt?
A magyar Suzis Ladás, Renautos Wartburgos, stb tárasadalomnak aki itthon fizeti a súlyadót itthon vesz benzint, de de elviseli miadazon károkat amiket idegen országbeli kamionok okoznak.
Kőszállítás:
Nem gondolod komolyan, hogy egy kátyús út az összerepedezett házak esetlegesen a megnövekdett balesetek és a halálos áldoatok kifejezhetőek Forintban???