Az első futómű felöl rázos úton és nagyobb bukkanón kopogó hangot adott.
2003-as 12ekm-el. Bevittem a múlt héten a szervízbe. Jó válaszokat mondogattak. Ez semmi, majd elmúlik, majd megfújják valami sprével... aztán végül kiderült, hogy első lengéscsillapító. Ismét jöttek a miértek :) biztos azért, mert nagy sebességgel belementem valami buckába, a széles gumi miatt, vagy a keményebbre fújt gumi miatt. A hab a tortán a térténetben még az, hogy említettem ezt a dolgot áprilisban az 1 éves szervízen. És ki lett pipálva. A tegnapi nap meg telefonáltak, hogy elfelejtették leolvasni a számot a lengéscsillapítóról és menjek már vissza. grrr...
Azért rákérdeztem, hogy ha már itt vagyok, akkor nézzék meg a kormányt is. Most ismét azt mondták, hogy ez így tökéletes :))) Járjon le a 2 év, és ott sem vagyok...
Nekem már van ismerősöm. Már annyiszor mentem nyafogni a kopogó kormány miatt, hogy ha meglát a mukafelvevő, derült arccal, de némi sajnálattal az ábrázatán kedves ismerősként fogad. Mondjuk eddig még nem lehet rájuk rossz szavam. A gondokat eddig még mindig orvosolták. A kötelezőkön még az olyan apróságokat is megcsinálják mint a zsanérok olajzása. Csak miután hazaértem akkor tűnt fel, hogy milyen finoman csukódnak az ajtók...
Jaja, ablakmosó-töltést velünk is eljátszák, miközben most vettem 5lityit valami 250ft-ért. Egyébként sajna tényleg 100%-ra kutyaütők a szervízek, nálam a csúcs eddig, hogy szépen kipipálgatják hogy mit ellenőriztek, köztük a világítótesteket, majd utánna ugyanolyan sötétbe berult a műszerfal egy része, mint annak előtte...hogy azt miért nem nézték?!?! De pl. ha el akarod adni az autót, a hézagos szervízkönyv nem előny. Ki vagyunk szolgáltatva. Ez van. (tipp: ismerős beszervezése a szervízben:)) )
Viszont a Gombosnál már van lehetőség ablakos szervízre, ott elvileg végig látod mit csinálnak. Hacsak nem bűvészkednek...:)))
Ja, lesz annyi. Nekem 41 volt, mert még 1-2 apróságot ki kellett pofozni, meg feltöltötték az ablakmosó tartályt. Ha ezt tudom teletöltöm mielőtt szervizbe megyek, mert 1.5-2 literért valami 700 ft-ot számoltak fel.
Elnézést a félreértésért. Sajnos én sem értek jobban az autókhoz mint Ti itt, de az élet rácáfolt a szervízek iránti bizalomra.
1. T 4 - ben új volt. Nem melegszik. Be a szervízbe Pesten, kicsrélik a termosztátot / végignézem / a mellékzöngéket kihagyom, 4 órát vártam még a város másik feléből hoztak egyet. Majd hazafelé még hidegebb a motor, Kméten este nyolckor bemegyek a szervízbe / fogadtak / , szar az egész. Manusz kiveszi a termot, Pesten olyat tettek be, ami már 60 fokon nyit, kafa.
2. Olajcserénél 80 cm-es hosszabbítóval húzta meg a baromarcú a leeresztőcsavart. Alátétet szétlapította. Mondom lazítsa meg majd húzza meg rendesen!
3. Új Defi. Zárlatos. Márkaszervíz a rácshoz úgy fúrta a lyukat a plafonba, hogy a belsővilágítás vezetékét átfúrták , zárlatos az autó.
4. A Land Rover a világ legjobb autója ! Annyira , hogy a kerékcsapágyakba zsír nem is kell! HAHA! A balesetek nem számítanak. Én az elővigyázatos hülegyerek, nagy mellénnyel, na zsírozzák csak meg ! Lezsírozták valami 30000 ft ért.
Én itt befejeztem. Jelenleg ha gondom van megveszem ami kell a szerelő kezébe nyomom, megmondom mit csináljon, és mit ne, ne legyen túl szorgalmas, és eddig minden rendben. Otthon az olajcserénél messzebbre én sem merészkedek , ehhez is kellett venni egy torx készletet, és áldom a trehányságát a boltosnak , hogy teccós gagyival nem foglalkozik, mert így lett egy erős örökéletű szerszámom. Tehát egyetértek veletek, célszerszám nélkül ráfújni sem szabad , megáll a dolog.
Tavaly volt egy bátor próbálkozásom, de sikerült. Volt egy kicsit megkopott LR. Öt nap alatt szétrobbantottam , csak a motor , és a csontváz meg a tető maradt, ablak, ajtó, meg minden kifele. Két garázs megtelt a lomokkal. Az összerakás kicsit hosszabbra sikeredett, 3 hét, de minden ugrott a helyére , kicsit olyan volt , mint egy autógyárban, csak semmit nem adtak a kezembe . Volt néhány érdekesség , ablakokat úgy kell beszegecselni meg ilyesmi, de élvezetes volt . Ha fiam lesz, mire megnő, az új autó lesz olyan ,hogy megéri egy ilyennek nekilátni, majd rászabadítom had fejlődjön a kézügyessége!
A garancia idő alatt én is a márkaszervíz mellett szavaznék.
Ha lejár a 2 év lehet, hogy keresek egy jó szerelőt.
Igazad van vinettu, egyik barátomnak nem volt meg az 1 éves szervize, előjött a kormányműhiba és addig szóba sem álltak vele amíg első szervízt nem csináltatta meg. Nekem is ladám volt azt én is szerelgettem.
Mondhatom, hogy van műszaki érzékem de ehez én se nagyon nyúlnék, csak az egyszerűbb dolgokhoz (olajcsere, levegőszűrő stb.).
Na én sem vagyok egy műszaki analfabéta, a Ladánkon anno cseréltem én mindenfélét, olaj, fékbetét, fékhengert "javítottam", bowdeneket cseréltem stb. Ezzel a Corsa-val most úgy vagyok, hogy izé ......no.... nem látom még a gyújtógyertyákat sem. Na nem mintha olyan őrült nagy eőrfeszítéseket tettem volna a felkutatásukra. Van pl egy apró gondom: a jobb első fényszóró magasságállításának tönkrement a "0" állásban a végálláskapcsolója. Nekifognék én, mert az is lehet, hogy csak beragadt valami, vagy valami tök triviális hiba amit egy mozdulattal meg lehet szüntetni, de. Ha meg is találom és megszüntetem a hibát, nem igazán ösmerem a lépéseket. Pl. kell-e ilyenkor esetleg szigeteléseket vagy egyéb dolgokat cserélni, elállítódik-e ilyenkor a fényszóró sat sat. De belefuthatok olyan helyzetbe is, hogy célszerszámra van szükség. Pedig ez egy baromi 1x dolognak tűnik elsőre...nem is piszkálom, inkább hagyom 1-es állásban, ha éjszaka közlekedem szinte biztosan nem egyedül, ahhoz meg már jó az 1-es állás is.:)
De ha kapok egy kis biztatást, netán tippet, még lehet hoyg nekiesem.:)))
Azért én is megjegyeznék valamit, bár ez azt hiszem elhangzott... Szóval ezt azért ne ajánljuk a többieknek! Azért mert Te értessz a motorokhoz, a futóműhöz...szóval raktál már össze autót néhányszor, és Neked ez trivialitás, hát másnak ne próbáljuk már elmagyarázni, hogy ez olyan marha egyszerű! Nem mindenkinek van olyan műszaki érzéke, Ők jobban járnak, ha szervízbe viszik a kocsijukat.
Nekem azt hiszem van minimális műszaki érzékem, és egy kedves ismerős mellett milliószor láttam már hogyan kell szétszedni meg összerakni motorokat, stb. De attól még nem állnék neki vezérműszíjjat cserélni.
No azért teljesen nem értek veled 1et. Nekem pl. másodjára fognak most kormányművet cserélni és azt gondoom lazán megtagadhatná a szervíz, ha nem vittem volna a garanciaidőn belül kötelezőkre. Nem hinném, hogy akkora teher lenne ez, az autót így is úgy is karban kell tartani ez pedig pénzbe kerül. Ha letelik a 3 év fődarabokra vállalt jótállás én sem márkaszervízben fogom szervízeltetni, de addig mindenképpen, hisezn mint a mellékelt ábra mutatja, bármi közbejöhet.
Nem. Csak a 12 év rozsda miatt lenne fontos mert így ezt elvesztettem . De, garázsban áll gyakori mosás saját profi Karcherrel nincs gond, tehát nálam tartós lesz. Tehát ha csak erre az ellenőrzésre vinném, akkor mai áron kb. 150 000 - et költenék 12 év alatt. És ha ezek mellett a szervíz tényleg komolyan gondolja a garanciát, lenne egy összevissza foltozott autóm . Úgy tervezem , hogy 10 éves korában újra festetem ebből a pénzből , és akkor még a gyerekeim megtanulhatnak rajta vezetni. Eladni nem szeretném soha, ezért is öltem bele annyi pénzt a teljes felszereltségért, ha eladnám sokat buknék rajta. Ezért sem viszem szervízbe ne piszkálják. Különben is , ez egy nagyon egyszerű autó , egy jó szerelő bármit megcsinál rajta aprópénzért, de sok javítanivaló úgysem lesz vele. Egyedül az Easytronictól tartottam, elektronika, de ha bekrepálna a fritzektől veszek egy új roncsot olcsóér, azt belerakom, nem vesződök javítgatással, lehet , hogy a sok szerelő csak vakarná a fejét, a végén meg úgyis csak vetetnének velem egy újat drágán.
Olyan ellenőrzéseket , mint fék stb. úgysem évente vizsgálom, nem árt odafigyelni, ékszíjak ilyesmi.
Tapasztalat VW t4 10 éves, hajra kenhetem a garanciát. Tele van kőfelverődéssel arra nem jár, tehát festeni így is kellene saját pénzen . Hát ezt megteszem most kb. derékmagasságig. Eredeti fénye szép , az új festés nem fog elütni.
Valaki ráborított a Corsára egy bicajt. 2 cm horp, 1 cm festék hiány. Hát gondolkodtam hogy fog kinézni festés után . Nyom nélkül eltünt. Sajnálom azokat akinek a drága autóját nem jvítják ki rendesen és ordít az eltérés. Bár ez az ember egy olyan Jaguárt restaurált, hogy csak valamikori fémfoszlányokból látszott az autó formája. Erre belelkesültem és megcsináltattam nála egy Land Rovert is. Most olyan mint az új.
Ezeket csak azért írtam le, mert csak csínján azokkal a márkaszervízekkel!!!
A mi autónk majdnem három éves, de még nem látott szervízt. Nekem azt mondták , oda csak rossz autókat visznek. A szervízköltségen inkább benzint veszek.
Tegnap voltam egy éves kötelezőn, 24 ezer volt, ebből a mukadíj 10 ezer. A levegőszűrő nem kötelező, de azt is cseréltettem (3 ezer). A munkafelvevő korrekt volt, a műhelybe nem mentem be, mert nem ott vártam meg, egyébként 1,5 óráig tartott az egész. (szvsz kicsit sok) Ja, a Hűvösvölgyi úton történt.
"valószínűnek tartom, hogy tavaly júniusban még a régi típusú kormányműből kaptam"
Igen, ez tényleg így lehet, mivel nálam is jelentkezett a kopogás, mi pedig 2003 juniusban vettük a verdát. Bevittem a Dunához, és mondták, hogy igen, ez egy picit kopog, és ki fogják cserélni. Nekem is azt mondták, hogy várni kell, mert hiány van ebből az alkatrészből, persze, hisz szinte minden autóban ezt ki kell cserélni. Amúgy ezt nevetségesnek tartom, hogy 3év gyártás után sem tudták ezt a gondot megoldani.
Az enyém 2002 májusi 1.2-es. Egyébként valószínűnek tartom, hogy tavaly júniusban még a régi típusú kormányműből kaptam. Tegnap viszont hirtelen felindulásból bementem a szalonba és közöltem, hogy nem bírom tovább hallgatni. A srác megrendelte, garban cserélik újra. Viszont mondott egy olyat is, hogy hiánycikk az alkatrész. Talán nem véletlenül!? Most hogy hiánycikk remélem már újat kapok.:)
cakkos2, ha visszanézed a fórumot -azt hiszem opleroy írta- olvashatod, hogy a sárgával jelölt kormánymű már nem kopog.
vinettu, nekem is garanciában cserélték, és az egyik barátomnak is.
Lehet, hogy ugyan abból a szériából kaptad az újat is mint ami gyárilag benne volt?Ettől én is félek, bár amikor betették az újat a srác azt mondta nem ugyan az a sorozat.
Köszi a segítséget javítószín ügyben! Megvan a színkód (Z157) megrendeltem a stiftet.
Nem kell körbetekerni a kormányt, elég ha megmozdítod. az enyém jól halhatóan kopogott.
Én kb. két hete vettem javítót az autóhoz. A legnagyobb hibát (ex) asszony csinálta, mikor lement az autó mellett egy kulccsomóval a kezében.
:(((
Nemrég voltam az üllői úton található Opel Tóthnál. Kértem, hogy nézzék már meg nekem, hogy mennyire súlyos a sérülés (átrozsdásodás elleni garanciát érinti-e vagy sem). A srác megnézte és azt mondta, hogy szerinte nem gáz a dolog, mert csak a felső rész jött le. Mondta, hogy nem érdemes újrafényezni az alkatrészt. Én meg azt, hogy részemről rendben. Te tudod. A javító ára kb. 1800 HUF volt. Nem igazán drága. A srác leolvasta a színkódot (asszem Q-val kezdődött). SZVSZ egy újrafényezésen több hasznuk lett volna mint a javító stiften. Még nem csináltam meg, de elmondák, hogy olyan mint a körömlakk festő. Ha megcsináltam leírom a tapasztalatokat.
Fogyasztáshoz annyit, hogy nekem nem volt 6.9-nél több. 1.2-es. A legdúrvább menetem bp-gödöllő 2-3 ban végig nyakig hóban. Mondjuk kerülöm a dugót mint a tüzet.
Nekem tavaly júniusban cserélték a kormányművet, de má 2-3 hónap múlva elkezdte és iszonyúan kopog megint. Már nem tudom mit csináljak vele. Ezt garancicában kell, hogy cseréljék nem?