Valóban, japán kérdés - japán válasz. Nálunk nem kell a nagysebesség, sőt, szerintem adott körülmények között a 160 is túlzás, mert elméletileg létezik csak. Beírhatják a menetrend X rovatába, hogy 160/160. Ebben a formában az a pár perc menetidő, amit csökkent, értelmetlen luxus.
Amire szükség lenne szerintem, az nem a hikari expressz.
Kedvenc példám az Fhév. A magyar változatot ismerjük, szépen zöldellő fű, és hasznosított ex-vasúti épületek. Anno az osztrákok is válaszút előtt álltak, bezárják hasonló vonalaikat, vagy nagyon spórolósra, ill hatékonyra veszik a figurát. Ez hozta (az egész országban) az ún. Zugleitbetrieb-et, ami nálunk nagy vonalakban a MERÁFI. Azaz egy vonalat egy darab forgalmi szolgálattevő szolgál ki, gyakorlatilag pályaoldali technikai beruházás nélkül. És ez sok mellékvonalat megmentett Ausztriában. Ok, aztán nőtt a sebesség, összement pár vonat, ezért kicsit tuningolták a rendszert (GPS vagy jelzőkkel történő biztosítás), de ugye addigra már Stundentakt, és többszörösére nőtt utasforgalom. Ott tartunk, hogy a fertőparti gyengeforgalmú mellékvonalon taurus-ok cibálják az emeletes vonatokat 120-szal óránként, sőt; az állomási parkolók pedig tele vannak. Persze így sem érné meg a vasútnak, de fizet a tartomány, és az állam, mert neki megéri.
De ha úgy kezdjük, hogy még utasítás is kimondja, hogy a mellékvonal max 60-as, akkor nincs mit keresni, ássuk a saját sírunkat. Ki kell takarítani egy a 60-as évekből ittmaradt kerékkötő szemléletet, és nem szabad hagyni, hogy ezen szemlélet képviselői ezt tovább próbálják adni. Persze nem ártana a politikai akarat sem, de nálam október óta kampánycsend van, úgyhogy nem folytatom.
Jó menetrend. Elsősorban hozzáállás kérdése, és csak másodsorban pénz kérdése. Hiszen ott az a Bz, csak álldogál az állomáson, a mv meg kávézik a forgalmiban, ahelyett, hogy pörögne.
A problémám az, hogy több évig is veszteséget is lenyelve járatott be, a VOLÁN járatokat. Róluk kellene példát vennie a vasúti tervezőknek.
Beinduláskor volt olyan amikor 1-2-3 emberrel közlekedett hónapokig a járat.
Az első év a járat megismerésével tellik el, sok ember nem tud róla.
A következő menetrendváltáskor feltűnik több embernek és a 2. 3 évtől kezdve kezd el pénzt hozni talán annyit amibe kerül.
4-5 évtől lehet nyerességes egy járat.
A MÁV nem vár, 3 évet se 4 évet.
Számos vasúti járattervező azért kap fizetést ha félévente változik úgy a menetrend, hogy az utasok még meg se szokták, és máris megváltozott.
Nem értik meg az örökös ide oda tologatás sokat árt, különösen akkor ha 20 percet meghaladja.
Bizonyos vonatok elvétele, és meglétének hiánya is sokat ront.
Pl a városokba 5.20 6.20 7.20 ra 3 vonat be kell érkezzen.
Ha csak egy érkezik be vagy 2 akkor baj van
pl:
5 ös vonal
5.20 6.20 körüli időpont adott
A 7.20 körüli a diákoknak nem érkezik be vonat!!!!!!!!!!!!!!!
ez fővonal!!! :))
87-es vonal:
7.04 re ér be hiányzik a 5.20 ra és 6.20 ra beérő vonat.
Ilyenkor reggel szét kéne szedni a Bz+mellék+mellék+Bz vonatokat
Ebből lenne Bz+mellék és mégegyszer Bz+mellék 1 szerlvényből 2 szerelvény!!!!!
Mostani 1 szerelvény szétbontva 2 szerelvény lehetne, olyan mint a 70-es vonalon amikor a dupla hernyókat szétszedték
Napközben lehetne egyesíteni, csakhogy nem akarnak a szerelvényhez nyúlni, hogy ne kelljen dolgozni, ez a baj!
Szervezés kérdése az egész.
Másik dolog a menetrend.
Régen az autóbuszmenetrendek még a kicsi kiadványok is tartalmazták kivonatosan a vonatokat.
Ma jellemző az, hogy a társ volán járatát is véletlenül "kifelejtik"
Azaz egymás ellen folytatnak harcot.
Részben lehet találni ennek megfelelő szempontot, ami indokolja ezt.
De ez elsősorban az utasoknak nem jó.
Másik dolog jelenleg is rendelkezésre áll az a mellékvonali járműállomány, ami bizonyos vonalakon, és viszonylatokban megfelelően sűrítve, jobb kínlati menetrendet teremhetne.
Hát akkor nézzük át mégegyszer...azért nem jelenteném így ki hogy ezeket megszűntetik:
12 kimaradt a listából, itt is visszaesett a forgalom, de Oroszlány - Alsógalla között ütemesen 30 percenként járna csúcsban akkor visszavenné a vezető helyet a volántól. Reggel és délután (ha lesz Flirt motorvonat) akkor Oroszlány - Bp.Déli között járatnék elővárosi vonatokat.
35 A vonat Tab - Siófok között 2 kocsival full-on szokott közlekedni főleg nyáron
37 Nagyatád - Keszthely között nyáron 2 kocsis közlekedés, szinten elég jól tele van. Télen kihasználatlanabb, de vannak rajta elegen
84 Bp-ről Recskre/ Parádra utazók általában megtöltik a reggeli 2 kocsis szerelvényt, bár gazdaságtalan fenntartani a sok sorompóőrt erre a napi 6 vonatra.
87-es felső részét kihagytad...elvileg ha megépülne 2 azaz KÉT km vágány az alagút melletti műút mellett ÓZD-ra akkor lehetne alternatívája egy Eger - Ózd járatnak, mely néhány volántól elcsábíthatná az utasokat.
95 Ha lenne elővárosi közlekedés Miskolcon, akkor már rég megoldhatták volna (Rudabánya ) - Kazincbarcika Miskolc között az ütemes, közvetlen menetrend bevezetséség, sok volánt ki lehetne váltani...dehát elszántság híján, valamint átszállásokkal nem sok esélyt látom ennek a vonatnak
125/A Mezőtúr - Orosháza - Battonya, valamint Újszeged - Battonya, Békéscsaba - Battonya között közvetlen vonatokkal megmenthető lenne.
126: Mezőtúr - Szarvas - Kondoros között ütemes (betétjáratként) közlekedhetne..Kisszénáson lenne csatlakozás Orosháza-Mezőhegyes felé.
142 Lajosmizse - Kecskemét között kihasználtatlan de egy Interpici indításával Kecskemét - Dabas Bp között lehetne alternativája egy Kecskemét - Bp elővárosi vonatnak, mely hangoltan közlekedne a 140-essel. Így kb. óránként lehetne Kecskemétre lejutni.
145: ez is megszüntetésre javasolt. Szolnok - Tiszakécske között jó a kihasználtság. Lakitelek - Kiskunfélegyháza között elég kevesen utaznak.
Megoldás lehetne pl: Tőserdő megállóhely 800 méterrel feljebb történő áthelyezése az üdülőterülethez, illetve Szeged - Kiskunfélegyháza között közlekedő személyvonatokat a nyári szezonban Lakitelekig közlekedtetni.
Esetleg IP vonat menne Szeged - Lakitelek - Szolnokra (Szolnokon csatlakozna Debrecen/Nyíregyháza, Hatvan, Békéscsaba felé közlekedő vonatokhoz)
147 kimaradt a listából...Szentes - Orosháza közötti szakasz elég K.O. a vonal. Ide el tudnék képzelni egy Kecskemét / Félegyháza - Szentes - Orosháza - Békéscsaba - Gyula tengelyt, ilyen fürdővonatokat vagy IP vonatokat. Orosháza meg az a Tótkomlósi régió amúgyis elég megközelíthetetlen, sokat segítene egy ilyesmi járat.
152-153: Régebben a 152-esen napi 6-7 vonat közlekedett, kb 70 %-os kihasználtsággal. most egyre kevesebb vonatot indítanak, így egyre kevesebb az utas. Megoldás:
- Kecskemét - Kiskőrös ( ill Kecskemét - Kiskunhalas - Baja) (megyén belüli vonat, Bács megyében elég szar a közlekedés megyén belül)
Jó menetrend. Egy korábbi hozzászólásban írtam róla. Kiszolgálja a teljes hivatásforgalmat, és azon kívül is nyújt eljutási lehetőségeket, és biztosít jó csatalkozásokat.
Mennyit értesz "jelentős"-en? Mondj mondjuk egy százalékot. Meg mondd meg, mi a "jó" menetrend ismérve, esetleg tervezhetsz is egy ilyet. :) Aztán majd varázsütésre leellenőrizzük, hogy jól tippeltél-e. :)
Utasoknál is a leglehetlenebb időpontokban kell közlekedtetni a vonatokat, úgy hogy ne legyen értelme vasúttal utazni, mert nem lehet beérni munkakezdésre meg munkából hazafelé.
Vagy túl korán ér be a vonat, vagy túl későn, de sohase a munkábajáráshoz megfelelő időpontokban.
Sok helyen jelentősen nőne az utasszám egy jó menetrenddel.
Én megelégszek Magyarország közlekedésföldrajzával is, környező országok esetleg.
Lassan kiderül mindenki felszámolja (Szlovákia, legynegyelo) vagy iparvasúttá minősíti(Szlovénia) az vasútjait csak mi vagyunk lemaradva
2006 december 10 től érvényes menetrendben nem nagyon, hogy hiszem, hogy szerepelni fog majd a 13-as, a 35-ös , 37-es , 62 es 64-es, 84-es, 88-as 95-ös, 112-es, 114-es, 117-es, 118-119-es, 126, 125a , 127 egy része Körösnagyharsány-Vésztő pl., 128 egy része, 129, 152,153, vonalak
Amit most Kínáról, meg a buszcsatlakozásról összehordottál az nagyon OFF
Mellékvonalak magunktól szét fognak rohadni, pár iparvágány pár vonal túlél mindet, de kb 1500-2000 km eltűnik magától
Vonatpótló meg vonatpótló jár majd meg VOLÁN véglegesen helyettük
Egy részük felszedetlenül "elveszett vágányként" meglesz
Napi 5 -6 vonattal vagy épp 3 pár vonattal bohóckodni tökéletesen alkalmatlan időben nem nagyon fog sokáig menni.
MNellékvonalak bezárásából fejlesztik majd az elővárosi vasutatkat, vagy épp a nyugdíjakat, mert azt se nagyon lesz miből fizetni.
Másra kell a pénz nem mellékvonalakra.
Mellékvonalak mellett nincs olyan üzem ami vasúttal szállítana, ha szállítana mégis akkor a vasútz elzavarja a francba, csak ne vele fuvaroztasson
Utasoknál is a leglehetlenebb időpontokban kell közlekedtetni a vonatokat, úgy hogy ne legyen értelme vasúttal utazni, mert nem lehet beérni munkakezdésre meg munkából hazafelé.
Vagy túl korán ér be a vonat, vagy túl későn, de sohase a munkábajáráshoz megfelelő időpontokban.
"Kedves DZA-364 tételezzük fel Kínába jársz tanulni X-évet, néha mellette szétnézel az országban is nem??? És ha már sokat írsz a fórumba hát tapasztalatod közzé teszed. Milyen a városi tömegközlekedés stb, stb,.... De emberünk nem sok szót ejt mi is van ott távolkeleten."
Ez az Szabi, kérlek, írj a kínai buszcsatlakozásokról, plííííz! :)))
"az útépítés drágább, mint a vasútépítés főleg ha 11,5 t tengelyterhelést szeretnénk."
A borsó pedig szebb állat, mint a vizierőmű, főleg ha Julcsi felszállt a szára.
Biztosítóberendezések a rálátási távolság, útátjárók fedezése, épületektől való távolság, állomások hiánya, a megszünteknél kiszögeltek a váltók, nem lehet kereszt.
Egy állomás bezárása egy 62-esen még érthető lenne. De a 46-os vagy az 50-es vonalon talán mégsem kellene ezt csinálni!!!
A 25 ezres léptékű szelvények 1968-as keltezésűek, de erre nem szabad mérget venni, sokszor jelölnek évekkel előtte felszámolt vasutakat, illetve fordítva.
Az ominózus iparvágány itt épülő vasútként szerepel, jó volna tudni, hogy valójában mikor épült meg.
Lehet tudni, hogy a térképeid kb. mikori időket ábrázolják? Ez a térkép is nagyszerű, pláne hogy rajta van az egykori Vasas-Hird-i kisvasút. Sőt Pécsett is akad 1-2 érdekesség :-) Viszont (számomra) meglepő, hogy a hosszúheténybányai vonal csak töltésként van rajta.
Nem szeretném folytani a parttalan vitát, ami korábban egy nagy szünettel befejeződött.
Ma háztól házig visz az autó.
Tömegközlekedési eszközök egy része le van pusztulva.
BKV ülés a kék buszon engem egy leamortizált BZ szövetülésére emlékeztet.
Jelenleg a mellékvonal nem tölti be a funcióját.
Lassan jár, lassújeles pályán, nagyon kevés 5-6-7 vonat jár egy vonalon, de vannak 3 vonatos vonalak.
Utast visszaterelni szinte alig lehet.
Biztosítóberendezések a rálátási távolság, útátjárók fedezése, épületektől való távolság, állomások hiánya, a megszünteknél kiszögeltek a váltók, nem lehet kereszt.
Másik gond az alacsony tengelynoymás amivel büntetik a fuvaroztatót, mert ha nem pakolja meg kellőképpen a vagont akkor több fuvardíjat fizet olyan a tarifa.
18,5 t nem olyan vészes, de 20 tonnás tengeylterhelés kellene, mert a kocsik zöménél 20 t/tenegy a terhelési határ.
Közúttal úgy vanak, hogy mindenképp lennei kell.
Ha kátyús lesz, hát az lesz.
Akkor majd aki gyomorbajos annak felrázza a gyomrát a közúti jármű
Alapból ha nagyon lassú a vonat akkor a közút sokkal nagyobb előnyt kap.
Legnagyobb ellenfél nem a VOLÁN, henem az egyéni közlekedés, az most már igen nagy teret hódított mert átszállásmentes utazást biztosít.
A vasúttal kapcsolatos topicok-hoz eddig nem állt szándékunkban, szándékomban hozzá szólni, az ezt követő időszakban sem. Csak és Kizárólag TAXXX alias TAKIL-t volt szándék kicsit kérdőre vonni, hogy állandóan azon dolgozik miként lehetne megszüntetni egy-egy vasutat. 10 pontba sorolt kérdés csoportot tettünk fel neki, de nem válszolt rá, helyette az oktatást hibáztatta. Szerettük volna megtudni mégis a közúton mi mibe kerül, de a jóember a kérdésre nem válaszol. Munkám egyrésze arról szól, hogy mi mibe kerül különben csődbemennék. Végre tisztavizet kellene önteni a pohárba, hogy a vasúti szállítás olcsóbb, energiatakarékosabb, mint a közuti. De van több bökkenő ami ezt megakadályozza, itt ebben a pársorban nem kívánom ecsetelni mi az, mindenki tudja. Sajnos van a topicon néhány ember aki nem lát a szemétől, életünk felgyorsult, a szállítási tevékenység megsokszorozódott. Ezen sebesség, árú és személyek mozgása, ilyen tömegben nem bonyolítható közuton, főleg ha az nincs is alkalmas állapotban. Csak és kizárólag a közösségi közlekedés és a közlekedési alrendszerek egymást kiegészítve képesek e megnövekedett terhelést lebonyolítani. Egy azaz egy fő volt, aki próbált rész kérdésre válaszolni, de kevés volt. Kedves DZA-364 tételezzük fel Kínába jársz tanulni X-évet, néha mellette szétnézel az országban is nem??? És ha már sokat írsz a fórumba hát tapasztalatod közzé teszed. Milyen a városi tömegközlekedés stb, stb,.... De emberünk nem sok szót ejt mi is van ott távolkeleten. Minden ember saját Bentley-n jár a közeli vagy távoli munkahelyére????, Minden autóban csak 1 személy van???? A forum indulásakor arról szólt, hogy mentsük meg a vasutat, a közösségi közlekedés egy szegmensét vagy árúszállító eszközt. De most nem erről szól, hanem hogyszüntessük meg, és erre néhány ember még büszke is. Irom az útépítés drágább, mint a vasútépítés főleg ha 11,5 t tengelyterhelést szeretnénk. Válasz: IGEN, ÉS. A jóember nem veszi figyelembe, hogy nagyon sok ember az autóját nem is használja, mert nem bírja kifizetni a rárakódó költségeket. Ja cégautóval jár???? Majd leírjuk. A kamionok meg nyomját szét az utat gondolja Orangutan szaktárs.
Az irott hozzászólás nem plágium, nem idézet. Kissé körbe kellene nézni, hogy nem csak vasútmegszüntetésből áll a világ.
Ne veszekedjetek már annyit! Inkább örüljetek, mert pár napja a a miniszterelnök megígérte, hogy a MAGYAR VASÚT NYUGAT-EURÓPAI SZINVONALÚ lesz. Remélem, a vicinálisok és mellékvonalak is. (Azért egy Bzmot-ot meg kellene őrizni:-)
Tájékoztatásul közlöm, hogy ma baráti körben internettől távol Ózdon voltam egész nap. Barátaimmal találkoztam, ők fontosabbak, mint a net, nem tudok online napi 24 órában ide irogatni. Sajnálom, nem tudok és nem akarok ezer nicken, éjjel nappal ide irogatni, mert ezt a tevékenységet nem fizeti ki senki.
Más topikokban szeretettel fogadtak ma 8-an voltunk, baráti körben múlt hónapban 7-en gyűltünk össze.
Magamról:
Én alapvetően közforgalmú közlekedésbarát vagyok amibe befér a busz, a vonat a villamos, METRO, HÉV, vicinális, és kisvasút stb
Alapvetően szeretném ha a magyarországi közforgalmú rendszer szinten maradna és ne az egyéni közlekedés venné át a szerepet.
Másik dolog:
Egy barátom buszokat fotóz.
Egy 142 km es utat vonattal tett meg mindenkép, de nem lehett rábeszélni ekkora távon a buszra pedig rajong értük.
Az emberek funcionálisan eszközként használják a vasútat a buszt a személygépkocsit stb.
Vasútnak vonzó paramétereket kell biztosítania.
Jelenlegi gazdasági környezet nem kedvezz a vasútnak sajnos, ezen belül a mellékvonalaknak sem, de nem lehet az elmúlt 100 év hozzáállásával csinálni, tovább az biztos.
A legmélyebb tisztelettel megkérnék mindekit az indulatoktól mentes vita véleménycsere információcsere bonyolítására.
Emberek legyen meg bennük az egymás iránti tisztelet! Én tisztelek mindenkit, vagy ha megbántva érzi magát akkor bocsánatot kérek!
Egyúttal bocsánatot kérek utólag, ha korábban a vita hevében megsértettem pár embert.
Én december 3 tól nem szóltam hozzá a topikhoz (december 10 -én Józsefváros megszűnt, én ennek is utólag adózok hogy nem szólaltam meg), mostanában írogattam amikor mások hasonló stílusban elkezdtek utánozni
Sajnálom, én sem vagyoni helyzetemnél, sem kivülállóként nem tudom egyszemélyileg megmenteni a mellékvonalak egy részét sem.
Tisztelettel:
DZA-364
Ui:
Ajánlok egy EDDA számot (nem tudom pontosan idézni, de a lényeg:)
" Kör közepén állok, körbe vesznek jóbarátok, körbe vesznek jó barátok rosszak.
Ha én egyszer odébb állok, a kör közepéről majd hiányzok, s nem találtok soha többé rosszak"
Csak 1 azaz 1 nicknevet használok. Azt is többen. Te magad próbálod hülyére venni a többi embert és még koholt szöveggel azt alá is próbálod támasztani.
Jó, igazad van. Én meg valójában egy szumátrai orangután (pongo abelii) vagyok, és az őserdő szélén, egy fa tetején ülve koholom a szövegeket.
Vagy a Mikulás. Becsszó, elhiszed?
Ez az "ÉS" az elszomorító.
Mi benne az elszomorító? Írtál egy állítást (30000 km közút felújjítása mégtöbbe kerül, mint a vasúti pálya teljes felújjítása), én egyertértek vele, tényleg többe kerül, várom a folytatást, mit akarsz belőle kihozni.
Az elszomorít, ha egyetértek veled valamiben? Vagy mi?
A kérdésre amúgy nem válaszoltál: ki tagadta itt, és melyik hozzászólásban, hogy "30000 km közút felújjítása mégtöbbe kerül, mint a vasúti pálya teljes felújjítása"?
Ha közút barát vagy, szerintem nem a mellékvonalat és a vasutat kellene szidni. Nyiss Út topicot és onnan kiabálj: Le a vasúttal.
Bármilyen topicot nyitok neked (a jó ízlés és az index feltételeinek betartása mellett), ha megígéred, hogy ezentúl abba írsz, ide nem.
Amúgy nem tudom értelmezni a fenti két mondatodat: most akkor (feltéve hogy közút barát lennék - nem vagyok az), nem kéne szidnom a vasutat (1. mondat), vagy kiabálnom kéne hogy le a vasúttal (2. mondat)?
Kérlek konkrétan és részletesen írd le és támaszd alá állításod:
Én csak sarkításokat, túlzásokat, kiforgatásokat látok, valamint összefüggéstelen kérdéshalmazt.
Te magad provokáltad ki ezt a stílust, rögtön az első -e néven tett- hozzászólásoddal. Nem a nickeket kéne váltogatni, hanem értelmesen írni.
Csak 1 azaz 1 nicknevet használok. Azt is többen. Te magad próbálod hülyére venni a többi embert és még koholt szöveggel azt alá is próbálod támasztani.
Köztudott tény, és csak a topic néhány írója tagadja, hogy a 30000 km közút felújjítása mégtöbbe kerül, mint a vasúti pálya teljes felújjítása használt anyagból, vagy újból.
Konkrétan ki tagadta, és melyik hozzászólásban?
Többe kerül. Igen. És? Ez az "ÉS" az elszomorító. Ha közút barát vagy, szerintem nem a mellékvonalat és a vasutat kellene szidni. Nyiss Út topicot és onnan kiabálj: Le a vasúttal.
AZ ÉRVEK ALANT OLVASHATÓK!!!!!!
Hol vannak azok az érvek? Nézd meg magad a cím belinkelve.
És mint írtam (írtuk) az első hozzászólást, ezen nicknév alatt több szereplő is ír.
Ha hülyének próbálod nézni a topicba írókat, ne csodálkozz, ha téged is hülyére vesznek.
De mivel a kérdésekre nem érkeztek megfelelő színvonalú válaszok, csak otromba válaszok fröcsögés.....
Te magad provokáltad ki ezt a stílust, rögtön az első -e néven tett- hozzászólásoddal. Nem a nickeket kéne váltogatni, hanem értelmesen írni.
De megpóbálom kicsit vissza tartani az ilyetén beszólást.
Próbáld jobban. És ne itt, amíg nem megy olyan jól. Köszi.
Köztudott tény, és csak a topic néhány írója tagadja, hogy a 30000 km közút felújjítása mégtöbbe kerül, mint a vasúti pálya teljes felújjítása használt anyagból, vagy újból.
Konkrétan ki tagadta, és melyik hozzászólásban?
Többe kerül. Igen. És?
AZ ÉRVEK ALANT OLVASHATÓK!!!!!!
Hol vannak azok az érvek?
Én csak sarkításokat, túlzásokat, kiforgatásokat látok, valamint összefüggéstelen kérdéshalmazt.
Alpári szófordulatot nemhiszem, hogy használtam volna
A hit, az egy tisztelni való dolog. Ennek ellenére arra kérlek, olvasd el figyelmesen a 10478 és 10480 sorszámú hozzászólásaidat, nagy részük személyeskedés, kisebb részük összefüggéstelen, részben hamis tények halmaza.