Ja . Van egy ismerősöm. Fénymásolókat árul. Éppen véletlenül mindig csak az a fénymásolópapírmárka jó hozzá, ami neki van . A poén az , hogy ezt ugyanannál a kuncsaftnál, és ugyanannál az egy darab gépnél is eljátsza. A sok értelmiségi aktakukac cumizza is rendesen, de aki ilyen buta nem tudom sajnálni.
"gondolom ha opel ajánlja hozzá akkor csak kibir 30ezret?
vagy mégsem?"
hat en is ilyenekkel nyugtattam magam es azert maradt benne 15ekm-ig(astran annyi a csereperiodus)
"milyen tipus/viszkozitás lehet ?"
viszkozitasbol mi 10w40-t vettunk es SG teljesitmenyszintu. Gyarto meg mindig epp az akivel az opel jo aron le tud szerzodni(nkem vmelyik topicon aztmondtak, hogy egy idoben Mobil1 volt most meg a TotalFinaElf)
miert akarsz annyira opel olajat szerezni? nekunk F Astraban az van (10w40 felszinti - sima, nem longLife) www.partsnet.hu-n (Maxabo) vettuk) 3450Ft-ert a 2*2L-t, de egy eleg silany olaj. Esso 10w40 volt elotte,amivel a hidrotokek halkabbak voltak, kevesebb fogyott belole es mintha jobban is tapadt volna, mert konyebben indult a kocsi(de ebbol 5500-6500Ft volt 4L), de valszin kovetlezore ujra az kerul bele.(vagy vmi 15w40 Castrol, mert mar van 115e varosi km a kocsiban)
Sziasztok!
Először is egy gyors bemutatkozás, Petya vagyok Budaörsről; kb. fél éve readonly folyamatosan látogatom a topikot, március 10 óta pedig egy Corsa C-nek vagyok a tulajdonosa (ööö igen, a párommal közösen, ha esetleg olvasná :))
Lenne pár kérdésem:
1., elektromos ablak ellenére az autón kívülről csak az ajtózár használatával tudom felhúzni az ablakot, távirányítóval nem. A szervizben n ember n+1 verziót mond ('persze, simán'-tól a 'sajnos a gyári riasztót nem lehet állítani'-ig) ez utóbbi lehetőség aktiválására. Sikerült valakinek mégis elérnie ezt az állapotot?
2., Apám eladta a G-s Astráját, és rámmaradt egy pár 13 collos lemezfelni téligumival. Mi a tapasztalatotok, feltehetem ezt a Corsa hátsó tengelyére? (Igyekeztem az egész topicot átolvasni, de mintha egymásnak ellentmondani látszó hozzászólások is lennének...)
3., Nem tudja valaki, hogy melyik kábelről / csatlakozási pontról lehet levenni a centrálzár, ill. a riasztó bekapcsoltságát jelző feszültséget? Mielőtt bárkiben kétely támadna, egy általam beszerelt GPS követő miatt vannak ilyen kérdéseim...
NNa köszi a türelmet.
Gumi fát, vak rendőrt mindenkinek.
Petya
Az insp annál villan fel, amelyik hamarabb aktuális, km , vagy az egy év.
Bizonyított dolog , hogy üzemmeleg motor enyhe túlzással egyáltalán nem kopik . Ha ez nem így lenne akkor csak úgy koszolódhatna el az olaj , ha a dugó mellett átfolyna. rossz autó ezt kék füsttel jelzi is. Az olaj kilencvenegynéhány %-ban a hidegindításkor fellépő nagyon rossz üzem miatt koszolódik. A nagyautók azért bírják 100000 km-ig a cserét , mert hosszú úton sokkal többet mennek melegen, plussz ott az elő melegítő, amit a hamarosan megvásárolandó új autónkba első beruházásként veszek meg. Igaz, hogy 200 pénz, de fogyasztásban , élettartamban , olajcserében, akkumlátorban megtérül az ára . Ha meg részletre veszem az autót, 800 hónapra, akkor észre sem veszem mert nem javításra költök , hanem fűtésre. Az előny , télen is meleg autóba ülök .
nincs agyongyilkolva a váltó, főleg az 5.van használatban, de 2garnituránál is kb 20ezer km, illetve 9 hónap volt a kritikus határ.
Ekkor kezdett az 1.fokozat nehezen kapcsolható lenni, majd a 2.is lassan már elment az első (de ez már napokon belüli jelenség)
Ha benézel a motortérbe, és valaki kapcsolgatja a sebességet akkor az ami mozog ha csont műanyag (fekete) akkor lehet gázos lesz, de lehet van kivétel, de ha fémházas akkor korrekt.
Ezt nem tekintette visszahívásos cserének az opel, de tipushibás.
Sikerült egy kicsit visszalapozni a topicban, olvasva egy-két meglepő dolgot olajfogyasztás, üzemanyag.. Egypár saját adat, tapasztalat: A vas: Corsa C VAN 1,2 16V (2002.09) 2002.12- olajcsere (ajánlottan 9ezer km körül) valami 10W-40-re kb.13ezerHUF 2003.07- váltókulissza garanciális csere (22ezer kmnél) 2003.10- 1éves átvizsgálás+olaj, szűrő, levegőszűrő, üzanyagszűrő csere kb 45ezerHUF!!!! (azannyát! bár ingyenes a külső-belső motortér tisztítás és nem is Pest) 2004.03- kifekszik a II.garnitura váltókulissza (42ezer kmnél,ez már pénzes kb13ezer HUF) és még ekkor is azt a szar műanyagot tették bele, mikor már elvileg bár drágábban de a javított fémházas verzió is létezett. Van a szarra is elvileg 2év gari, tuttira benne lesz!!! 2004.06- (50ezerkm) valahogy a nyár beálltával jelentkezik ez a hidegindításkor alig veszi a ford.számot figura!
Ált. 1/4 város 3/4országút 90-110 Fogyi:télen nem megy 6,5 fölé, nyáron 5,5-6 között (1-2személy, olykor kisebb cucc, utánfutó)
Olajfogyi: Castrol TXT 5-40es futott kb 23ezer kmt amax jeltől 1 szintet esett. Ezzel mehet 30ezret? A motortérben levő castrolos matricára 15ezer van írva, a szervizes 'vezető' szerint elírás és 30ezernél illetve 1 évnél ráér!
Az előzőt jól meszontam: ...évente minden évben...:)
Hm. A Corsa-ban is van ilyen kis villáskulcs ami világít, de nekem még nem csinált ilyet. Mikor közeledett az 1 év a kilométerszámláló kijelzőjén a számok helyett rövid ideig az Insp. felirat látható. Ez jelzi a szervíz esedékességét. De hogy olajat ellenőriz-e vagy csak az eltelt időt figyeli azt nem tudom...
Hát mi a sokat utazók közé tartozunk. A clióba évi 40 ezer megy. Van benne oil figyelő is.De lehet hogy hülyeséget mondok, de ugyemléxem hogy a corsánkba is van valami hasonló bigyó.Bár a corsa kevesebbet megy.20 ezer kb.
De mér emléxem én ugy hogy a benzines corsának 20 ezres a szervizintervalluma.???:) De ami röhejes hogy a 21 éves bömösünkbe van oil service lámpa..hiába akkor még autókat csináltak:))
A Corsa-nak valóban 30e km az olajcsere periódusa, de ez magyarországon nem sok tulajt fenyeget, mivel évente minden évben el kell vinni szervizre az autót. Jómagam többet megyek az átlagnál, de ez is csak 23-24 ezret jelent évente. A Clio-nál más a helyzet. Ott a 30 ezer mellé két évenkénti szervizt írnak elő, bár nem tudom, hogy olajcserére el kell-e menni évente...
Az igazi egyébként az lenne, ha minden autón olajminőség ellenőrző lenne és benyögné, ha cserére van szüksége. Ha ezt 30 ezernél teszi, akkor, ha 10 ezernél akkor...
Jaja, de ha belegondolsz, a teherautóknál is az van amit írtam! Úgy érik el azokat a bombasztikus km intervallumokat, hogy nagyon ügyesen tervezik meg a kenést a meleg motornál. Hisz gondolj bele, egy kamionmotor folyamatosan állati sokat megy! És azt is alacsony fordulaton, ahogy írtad.
Igen, ha nem melexik be aza legrosszabb. De például ha áll az autó sokat, az se tesz neki jót. Nemtom lehet hogy csak én érezem, igy. De 30 ezer km sok, egy olajjal. Van egy Dci clionk aban 30 ezeres a ciklus..mivel mig garis volt, márkaszervizebe vittük.De mostmár tuti hamarabb leveszem aztaz olajat belőle.
Bár tisztában vagyok avval is hogy az új tehetautókba már kinálnak olyan szintetikusokat, amik 80-100 ezeret bírnak..(nem beszélve a hajtómű olajakrol amit nem is kell cserélni) azé az nem semmi.Bár azis igaz hogy ott a fordszám nemigazán megy 2500 felé:) mig corsánkbol kimegy a 6700 is:D
Én megadom a kocsinak a jó olajat, mer szerintem megérdemli (loreál :DD )
Az újabb Corsákra is 30e-et adnak, vagy egy évet. De van ám egy dolog amit nem számolnak bele: milyen távokra van használva az autó. Ha napi 100km-et tesz bele az ember, könnyen elmegy 15e helyett 20e v 25e km-t is károsodás nélkül. Ám ha csak napi 3*2km-t mész, pláne télen, na az amortizálja rendesen a gépet.
Sokan csak néhányezer km-t mennek egy évben, és legyintenek, hogy áá hol van még a 15 v. 30ezer, de a rövid, bevásárlós utak alatt, mikoris a motor végig hidegen jár, annyit kopik, mintha még ment volna vele másik 6-8ezret melegen, optimális kenés mellett. Eléxem, mikor vezetni tanultam említette az oktató hogy valami agyament gyakran kell neki az astrában olajat cserélni, mert a lassú totyorgás, relatíve kevés km erősen igénybe veszi az olajat. Vigyázott a kocsira nagyon :)))
Köszi megintcsak a felni infot. Kíváncsiságból megkérdezném egy két felni árát és ha nem nagy teher, kérlek írj árakat. Ha esetleg foglalkoztok használt felnivel, akkor azt is írd meg nekem. Nagyon köszi előre is megint mindent :-) A felnik: AI 42, AE42, AD42, OI42, ZJ01 ezek mind a 14" os kategória és 175/65 R14-re vannak írva.
Önnek tökéletesen igaza van. Nem gagyi olajra gondoltam. Amit csináltam tapasztalat, a füstmentesség igazolja a motor jó állapotát, amivel esetleg számolnék , az az olajsár miatti és egyéb plussz ellenállásnövekedés miatti fogyasztásnövekedés lenne, de ez sincs.
Azért ezegy picikét erős..Szerintem nem poénbol van kitalálva a 15 ezres olajcsere.
Nekem van 2 14 éves R5-öm. Az egyikbe most kb 200 ezer felett, a másikban 130 körül. Ameilyben 200 ezer van abban tuti nem cseréltek olajat időben a tulaja. Nem füstöl , de olyan olaj sár van a dekli alatt hogy csavarhúzóval nem tudom lekaparni..a himbákbol csak egy massza látszik.142 ezerel vettem , demá akko olyanvolt.Hiába kapta tőlem castrol olajat..a másik viszont gyönyörü tiszta..enni lehetne róla(idézőjelbe persze).Mer cserélték(még a szerviz matrica is rajta volt).
Igenis cserélni kell az olajat, és szerintem ha teheti az ember ne tesco olajat rakjon má bele..nem érdemli meg aza motor...Ez olyan tipikus magyar dolog...nehogymá költsünk az autóra..minek cserélni megy az még...persze..
Pláne egy új autónál főleg fontos az oil. Nemtom mért kell ilyet ajánlani..
Olajból az autóhoz könyvben leírt szabvány, ismert, de még nem túl nagynevű olaj a legjobb . Ezekkel simán megy 30000-et, ára meg még elviselhető. Egyik autómnál 10000 nél kellene cserélni . Megyek vele 30-at , közepes minőségűvel , 230 000 km után sem füstöl sem kéket, sem feketét, ráadásul dízel. Igaz indítással finom vagyok , mert ötvenig gáz nélkül kapcsolok fel hidegen , és egy darabig lassan megyek.
Kanyarban a slapp- slapp a féltengely , vagy a csukló körüli nyavalya. Amíg nem túl erős , használható , aztán 100000 km táján féltengely csere. De mivel ez egy kisautó , nem árt az éles kanyarodásokat kis gázzal letudni, mert ezek elég gyengécske alkatrészek.
opel corsa C 1,2 16v milyen minőségű, illetve gyártmányú olajjal bír ki 30ezer km-t?
A váltórudazat állandó tönkemenetele ellen van valami gyógyír? (20ezrenként/9 hónap kinyírja)
Még 50ezer van benne de a hidegindításokkor már nem veszi automatikusan azt az emelt ford.számot (1500 körül) 1-2-3 másodpercig 500 körüli fordszámon dadog, utánna lassan másik fel.
Köszi Péter a gyors hozzászólást. megnéztem , tulajdonképpen a 14"-ok közül mindegyik nagyon tetszik, inkább ár kérdése az egész. Tulajdonképpen nekem használt de jó állapotú felni is megfelelne pl, mert gondolom ezek nagyon drágák lehetnek. Ha esetleg a legolcsóbbnak az árát megtudnád mondani /db, akkor azt nagyon megköszönném, mert akkor még gumit is kell cserélnem a gyári 155/80 r13-as kicsi. De azok a gumijaim futottak összvissz 17.000 km-t, úgyhogy be szeretném számítattni valahol azt is, nagyon jó állapotúak. Pirelli p3000-es a típusa. Köszönöm a segítségedet és ha van valami 5leted kérlek írd meg. Köszi
2003-as Corsa C-m van, jobbra tekert kormánynál kanyarodás közben olyan hangokat hallat, hogy "slapp-slapp". Szemre nem ér el semmit a kerék, mert magamtól ennyi jutott eszembe.
Mit nézzek még meg rajta?
Hétvégén apósékhoz kéne menni (200km) neki merjek így indulni?
Egyenes haladásnál nem ad hangot.
Előre is kösz.
Nézdd meg a www.alcar.hu ! Itt van a tervezőtőtől kezdve minden, Corsára is rá lehet rajzolni. Ha megvan ami tetszik tudok árakat mondani , 06-20-9581-040 ezen a számon pedig kapsz hozzá ajándékot, egy ilyet www.kalandrover.hu
nekem egy corsa c-m van 2003-as. Nem tudja valaki, hogy ha alufelnit szeretnék rá, akkor milyen méretek kellenek? lyukméret, ET méret stb.? Nagy segítség lenne...köszi előre is