Átnéztem amit feltettél, + a vaterán is tallóztam, sőt több használt felnis oldalt is átböngésztem. Egyenlőre még keresem azt ami nekem mindenben megfelel. Persze találtam nem is egyet ami tetszene, de az nem az én erszényemhez volt igazítva.
A gyári fejegységgel kikapcsolt állapotban mutatta többek közt a dátumot is, bekapcsolva meg a rádióállomásokat. De most egy Pioneer fejegység van beépítve, ennél bekapcsolt állapotban csak az időt és a külső hőmérsékletet mutatja. (a felső sort) Kb mennyibe kerülne az kütyü amely képes lenne a fejegységgel kommunikálva kijelezni a rádió állomásokat, illetve a számokat.??
Szerintem a dátumkijelzéshez SEMMI sem kell. Ha kikapcsolod a gyári fejegységet akkor is a dátumot mutatja nem? Ha komplett kiszereled, akkor is.
Nem olcsók az ilyen kütyük, pedig nem éppen nagybonyolultságú áramkörök. :) Egy időben foglalkoztam ilyesmivel, párszáz forintból meg egy csomó szabadidőmből csináltam gyorsulásmérőt a rádiókijelzőre. De nem nagyon éri meg üzletszerűen csinálni, akkora kereslet nincs rá.
Ezek szerint kúrva sokféle kerékmérettel adtak ki B Vekrákat. Nekem idáig 15"-ról volt csak tudomásom. Az is érdekes, hogy az én pótkerekem ami vélhetően az eredeti lemezfelni, ET 49-es, ami most rajta van az ET 33-as. A kettő között van különbség bőven, és mégis jól működik. Lehet hogy még sem kéne annyira foglalkoznom ezekkel a számokkal, az is elég ha elfér és menetközben ne ér hozzá semminek.?
Értsem úgy, hogy a dátumkijelzés az megoldható kütyü nélkül úgynevezett másként bekötéssel. És kütyüvel még az is megoldható, hogy kijelezze a rádióadót illetve a szám neveket.?? Azt meglehetne tudni, hogy ehhez milyen kütyü kell, és azt mennyiért vesztegetik?
A gumiméret azonos az én általam használtéval. Az Et számmal még mindég nem vagyok egyenesben. Szakemberek állítják, hogy a futómű előírásszerű működésének egyik jelentős feltétele az ET szám gyári értékének megléte. Ugyanakkor a gyakorlatban meg sok esetben találkozom különböző eltérésekkel. Van olyan aki ET 49-es alufelnivel rendelkezik?
Más. Bebizonyosodott, hogy a katalizátor miatt nem megy a verda. Amiért hidegen még pörög, annak az az oka, hogy akkor még megy az a "légszivattyú", ami a levegőt nyomja a kipufogóba és olyankor egy vákuum vezérelt szelep nyitva van. Gázadásnál ilyenkor még ki tudja nyomni a kipufogógázt a légszivattyú felé. Lehet is hallani, hogy ellene dolgozik, mert gázadásnál szinte leáll ez a légszivattyú. Holnap melóhelyen aknára állok, és kibelezem a katalizátort.
Úgy beindultatok, hogy a legelső nekem szóló hozzászólástól adom a választ. Természetesen tudom, hogy mekkorák a gyári kerékméretek (pl. 205/65 16"-os felnin). Emlékeim voltak rosszak, /55-ösek. Viszont ezekkel vettem a kocsit és a 215 volt rajta hátul. Mind2 búg. Szálszakadás, kiegyensúlyozatlanság nincs. Azért ahhoz elég jó fülem van, hogy tudjam, ez kerékcsapágy hang. Az a gáz, hogy a 215-ösök nagyon jó állapotban lévő Pirelli P7-esek, a 205-ösökről már ugyanez nem mondható el.
A kocsinak én vagyok a 3. tulaja. Az első tulaj egy osztrák fickó volt, Ő rendelte meg a kocsit a kívánt felszerelésekkel (Irmscher alufelni és küszöbök). Feltételezhető, hogy 205-ös gumikkal jött, csak a második tulaj rakott fel 215-öst hátra. Előre gondolom azért nem, mert nagyon alácsűrve beleér a doblemezbe (megnéztem). A kilóméteróra elég pontos. Menet közben néztem a négy kerék sebességét, nem nagyon láttam eltérést bennük. Viszont az ABS-nél is belefér némi sebességkülönbség, mert ugye kanyarodáskor azért van ám eltérés az ív külső és belső kerekek között.