Keresés

Részletes keresés

looksharp Creative Commons License 2006.03.01 0 0 10549
És milyen méretű utasáramlat van Kisbárapáti és Felsőmocsolád között?
Előzmény: Törölt nick (10547)
István Gyuri Creative Commons License 2006.02.28 0 0 10548

siofoki35: két ilyen falu közt a közúti közlekedés szinte lehetetlen.(pl.Felsőmocsolád-Kisbárapáti).

Az a baj, hogy Te is beleesel abba a hibába, hogy a rossz vonalvezetésű vasútvonalat próbálod busszal helyettesíteni, holott a valódi utasáramlatok elszállítását kellene biztosítani: vonat, busszal, lovaskocsival vagy akár helikofferrel.

Tehát nem kell ragaszkodni a meglévő vonalvezetéshez, amikor egy esetleges buszos pótlásról beszélgetünk.

Előzmény: Törölt nick (10547)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.28 0 0 10547

"Egyébként azért, mert egy vonatot csak két busszal lehet pótolni, még lehet, hogy olcsóbb és célszerűbb a buszos közlekedés - ez önmagában még nem indok a fennmaradás mellett"

Ez Kvár-Fmocsolád között volt. Itt még aránylag egyszerűbb.Meg Siófok-Tab között is. Az általad halálra ítélt középső szakasz melletti települések mind hosszú, rossz állapotú, többségében "vakon" végződő bekötőutakon helyezkednek el ("zsákfalu"),két ilyen falu közt a közúti közlekedés szinte lehetetlen.(pl.Felsőmocsolád-Kisbárapáti).

Előzmény: István Gyuri (10545)
István Gyuri Creative Commons License 2006.02.27 0 0 10546

ja, és még valami:

siofoki35: Elmesélem,miért marad meg

1. mesékre nincs szükség :)

2. legfeljebb azt írtad le, hogy SZERINTED miért maradna meg a vonal. A valóság meg elég gyakran egy másik történet...

Előzmény: Törölt nick (10544)
István Gyuri Creative Commons License 2006.02.27 0 0 10545

Nyugi.

Én is csak a középső - kacskaringós - szakasz létjogosultságát kérdőjelezem meg. Ezért is írtam, hogy a "teljes" 35-ös megmaradását remélhetőleg évtizedekkel túl fogod élni.

(Egyébként azért, mert egy vonatot csak két busszal lehet pótolni, még lehet, hogy olcsóbb és célszerűbb a buszos közlekedés - ez önmagában még nem indok a fennmaradás mellett. A 7.20-as érkezést is tudja a busz biztosítani - sőt, technológiai kötöttségek nélkül is... Szóval ezek nem érvek a vicinális mellett, mert ezt ugyanúgy tudja biztosítani a busz is. Olyan érvből meg elég kevés van, ami miatt a vonatközlekedés fenntartásának fontosságát mutatja, míg ellenkezőleg nem is egy ilyen van...)

Előzmény: Törölt nick (10544)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.27 0 0 10544

Elmesélem,miért marad meg:

1,Kaposvár-Kisbárapáti közt igen sok utas van. (ingázók, állandó, napi utasok.) Volt, h. nem volt ülőhely a 2 részes Bz-n.

2, Siófok-tab közt szintén sok utas van+ balatoni háttérvonal. Siófokon, Ádándon, Tabon az állomáshoz közel középiskolák vannak.--ingázók

3,Azt a maradék 20-25 km vasutat ott a közepén nem érdemes fölszedni.

4,Jó a menetrend, Kvárra, Siófokra, Tabra 7,20 perc körül, az ingázók számára legideálisabb időben érkeznek a vonatok.

5,Nézd meg a térképet! Egyszerűen nincs alternatív útvonal a vasutat helyettesítő busz számára. Errefelé minden falu zsákfalu, hosszú bekötő úttal. Egyszer egy Kvár-Felsőmocsolád vonatot 2 busszal kellett pótolni. Ne is beszéljünk a középső vonalszakaszról!Hatalmas érvágás lenne a kis, eldugott falvaknak, ahol ez a vonat jár.

KÖNYÖRGÖM, EZ NEM A 62-ES VONAL!!! ITT VANNAK VÁROSOK! MEGYESZÉKHELY! FÜRDŐKÖZPONT!MEG HÁTTÉRTELEPÜLÉSEK IS VANNAK, AHONNAN AZ EMBEREK ISKOLÁBA, DOLGOZNI JÁRNAK!

Köszönöm, ennyi. És kiállok továbbra is a vonalamért.

Előzmény: István Gyuri (10521)
v_peti Creative Commons License 2006.02.27 0 0 10543

Azért a busz is jelentősen drágult. De most a vonat olcsóbb, mint a busz.

 

Előzmény: Törölt nick (10542)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.27 0 0 10542

Ide a topikba idő és más lehetőség hijján nem kívánom kifejteni bőven

 

10 vonat kevés. Nevetséges de 22 óránkénti busszal szemben az.

10 vonat max 2 óránkénti vonatközlekedés, ami ma már semmit nem érne.

kb 15-18 vonat kellene most. (:

 

A Tiszapalkonyai vonathoz csatolt óránkénti közlekedés talán javítana valamit....

 

Úgy ahogy megy most vonat Esztergomba, de Esztergom Kertvárosban leakad a Süttői vonatrész. Ezt egy "Dezső" megcsinálja 3 perc alatt a többi vonat sokkal tovább.

 

Tudom nem vagyunk Svájc, én nem vagyok milliárdos, hogy ezt finanszírozzam.

 

Én magát a folymatot látom, ahogy 91 ben alakult a dolog.

 

A személyvonati jegy duplája lett 1991 ben mint előtte!!!!!!!!!!!!!!!

 

Ez minden utast elriasztott.

 

Nem csak vonat kell, kedvező díjszabás is. 91-ben olyat léptek meg ami drágábbá tette a vasutat, mint a busz!

 

Pl:

 

Bécs környkén Budapesten is körvonalazódik:

 

A Közlekedési szövetség.

 

Meg hasonlók.

 

Most már egyes helyeken késő.

 

Van olyan vonal ahol még most sem.

 

Nem a 88-as a kulcs. Ide túl sok energiát kéne befektetni. Nem a 62-es, nem a "préri" vonalak.

 

A vonalak felének szántam szerepet. A másik felét helyismeret hiányában nem tudom védeni.

 

Én nagyvonalakban terveztem valamit.

 

Helyhiány miatt ide nem nagyon fér be.

 

Egy sör mellett talán elmondom....

 

:)

Előzmény: Törölt nick (10538)
v_peti Creative Commons License 2006.02.27 0 0 10541

A KSH adatbázisa szerint az állomás jó helyen van Mezőcsáton.

 

Előzmény: v_peti (10540)
v_peti Creative Commons License 2006.02.27 0 0 10540

A személyvonati menetidő, átszállás nélküli a gyorsított buszjáratokéval azonos. Abből meg nincs olyan sok.

 

Előzmény: v_peti (10539)
v_peti Creative Commons License 2006.02.27 0 0 10539

Mindkettő 34 km. A busz egy százassal drágább, mint a vonat.

 

Törölt nick Creative Commons License 2006.02.26 0 0 10537

Arra gondoltál, hogy a 80-as évekbeli átszállásos 8-9-10 járatpárt vesd össze  a mai 5 járatpárral?

 

Egyszer már betettem Neked ide.

 

Sőt olyan dologra jöttem  rá, amit csak én tudok, mivel kifénymásoltam a 1990-es és 1991-es MÁV díjszabást és van 91 es Volán menetrendem, tarifában a vasút utolérte sőt meghaladta árban a VOLÁN-t

 

Ez volt a fő ok.

 

1991 ben eldőlt a meccs

 

Ha gondolod megmutatom, nem szkennelgetek.

Előzmény: Törölt nick (10527)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.26 0 0 10536

Ha nem sértődsz meg jelenlegi FHÉV-es állapot jópár M-O-n működő mellékvonalra ráférne.

 

Ma 60 km/h az álomhatár, idehaza

 

Sajnos.

Előzmény: M.T. (10535)
M.T. Creative Commons License 2006.02.26 0 0 10535
Igazán nem akarnék ilyen apróság miatt vitát kezdeményezni, de nézzük meg a tényeket.
A vizsgált vonal: Nezsider-Fertőszentmiklós. Éppen 50 km. A pályát elsőrangusították, de nyomvonalkorrekció nem történt. Több szintbeli kereszteződés van, a biztosító berendezésről nincs információm. A menetrend szerint a távot a vonatok 56 perc és 1 óra közötti időtartam alatt teszik meg. Maximum egy kereszt van. Nagyjából 60 km/óra az átlagsebesség. Ez pont úgy jön ki, hogy a max. sebesség 80 km/óra. A EU csatlakozás hétvégéjén volt az az ingyenutazás, akkor mentem rajta háromrészes emeletes vonattal. Nagyon rulez volt, alig voltunk rajta. És akkor sem ment gyorsabban.
Előzmény: Distván (10532)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.26 0 0 10534
M63,002 Creative Commons License 2006.02.26 0 0 10533
OFF
Nézzetek át az elveszett vágányokba, mert megindulni látszék egy tiltakozási akció a pátkai hídbontás ellen. A részleteket ott olvahatjátok....
Distván Creative Commons License 2006.02.26 0 0 10532
Nem, tényleg 120-al lehetne menni, vagyis mennek is az FHÉV-en persze Valla és Nezsider között, igaz én úgy tudom mivel az útátjárok nagy része nincs biztosítva ezért "csak" 100-as a pálya. Valla és Pomogy között meg nincs értelme döngetni úgy is egyszerre ott vagyunk. Igaz itt is megtörtént május elején az S49-es rendszerre való átépítés.
Előzmény: M.T. (10528)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.26 0 0 10531
Mi változik meg, ha egyik vicinális miatt, a helyieknek sikerül meggyőzni egy parlamenti képviselőt, hogy szólaljon fel ?

Ahogy az eddigi gyakorlat mutatja: sajnos szinte semmit.
Meghallgatják, megtapsolják, válaszolnak neki, aztán szépen elfelejtik.
Előzmény: Törölt nick (10530)
v_peti Creative Commons License 2006.02.26 0 0 10529

Napi 5 vonatpárnál ne csodálkozzunk a kis forgalom miatt. Pedig még a menetidő is versenyképes. Ugyanis a buszok jelentős részének 1:07 perc kell, míg a közvetlen vonatnak 50 perc is elég.

 

Előzmény: Törölt nick (10527)
M.T. Creative Commons License 2006.02.25 0 0 10528
Annyit azért finomítsunk, hogy a Fertő-vidéki hév a Fertő mellett csak 80-nal megy. 120-szal (vagy talán többel is) csak a fővonalon megy.
Előzmény: Törölt nick (10516)
looksharp Creative Commons License 2006.02.25 0 0 10526

off:

 

A város ma Magyarországon jogi kategória: Olyan település, amelynek városi jogállása van.

A földrajztudomány szerint: Város az a település, amelynek központi funkciói vannak, és a létesítményeit, szolgáltatásait a környező települések lakói is igénybe veszik. A város a vonzáskörzetével jellemezhető.

 

A városokban már nem az ipar (szekunder szektor) a vezető gazdasági szektor, hanem a szolgáltatások. Ez igaz mind a gazdasági, mind pedig a foglalkoztatási szerkezetre.

 

A mezőváros kifejezést olyan városi jellegű településekre értjük, amelyekben meghatározó a mezőgazdaság szerepe. A mezőváros sajátos településforma volt az Alföldön, fejlődésük Zsigmond és Mátyás alatt indult meg, a török korban mint "khász városok" a szultál felügyelete alá tartoztak, így védve fejlődhettek tovább, megélhetésük alapja a külterjes, rideg állattartás volt. pl. Kecskemét, Nagykőrös, Szeged.

A török kor után fejlődésükben a növénytermesztés térnyerése jelentette a legfőbb pontot, ipariuk továbbra is csak a kézműipar szintjéig jutott. A XIX. században alakult ki újabb generáviójuk, amiket a földrajzi szakirodalom csak kismezővárosoknak hív.

Morfológiájuk, gazdasági szerkezetük és szerepük 1920 és 1945 után jelentősen átalakult, vannak, amelyek előretörtek, vannak, amelyek hanyatlásnak indultak.

 

Hatvan, Gyöngyös és Eger vásárváros volt.

Komárom (Új-szőny) a mai Komarno része volt, annak kisebb, iparnegyede, amelyből 1920 után szerveztek települést.

 

Székesfehérvár az első magyarországi városok egyike (a másik Esztergom). Szabad királyi város volt, a török kor után jelentős kereskedelmi központ (az egyházi jelleg mellett), majd a dualizmus után ipara is fejlődésnek indult, bár iparvárost a szocializmus éveiben csináltak belőle. MA már itt is a tercier szektor vezet.

 

on:

 

ezzel csak annyit szerettem volna, hogy ne keverd össze a történeti várostípusokat, a magyarországi városfejlődést és a jelenlegi városrendszert.

Ha bővebben érdekel a téma, akkor találsz hozzá bőven szakirodalmat.

Előzmény: Törölt nick (10512)
Carpy Creative Commons License 2006.02.24 0 0 10525
Bizony, nem voltak hülyék. Még idejében rájöttek, hogy marhaság lenne egy ilyen vonalat megépíteni.
Előzmény: _nyunyuka (10523)
v_peti Creative Commons License 2006.02.24 0 0 10524

Lehet, hogy siofoki35 200 évig is élni fog? :)))

 

Előzmény: István Gyuri (10521)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.02.23 0 0 10523

Korábban tettem egy hozzászólást, hogy a térképre nézve nem is lenne olyan hülyeség, mire traficc közölte, hogy Hofi halála óta ilyen jó viccet nem hallott.

 

AZ ISTEN ezt a történetet kissé más fogalmazásban beírta.

 

Mégse voltak olyan hülyék a nagy elődök?

Előzmény: radio100jozsi (10522)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.02.23 0 0 10522

"1956 szeptember 10. Megindul a vonatpotló autóbusz forgalom a Dunapataj-Baja között.

A Dunapataj-Kalocsa-Baja -már 1870 óta megvalósítani tervezett- vasútvonal építését 1950-ben megkezdték, a földmunkák és a kisebb műtárgyak egy rész elkészült 1954-56-ban, de a munkát a beruházási hitelek korlátozása miatt leállították, majd véglegesen beszűntették. A vasútpótló (autóbusz) járatokkal az elmaradt vasútvonal építését próbálta a közlekedésügyi miniszter pótolni. A vasútpótló autóbuszokon a MÁV menetdíjak voltak érvényben és a teherárut is gépkocsival fuvarozták MÁV tarifa alapján. Később a vasútpótló járatokat megszüntették és a közlekedést a Bács-Kiskun megyei VOLÁN Vállalat bonyolította le saját tarifával." 

István Gyuri Creative Commons License 2006.02.23 0 0 10521

siofoki35: A 35 volt van és lesz!Amíg én vagyok, addig biztos!!!

Őszintén ívánom, hogy hosszabb életű legyél, mint a (teljes) 35-ös vasúti személyforgalma.

Előzmény: Törölt nick (10519)
mosomedve Creative Commons License 2006.02.23 0 0 10520
OFF

Idézet egy előttem szólótól:
" a fertőparti gyengeforgalmú mellékvonalon taurus-ok cibálják az emeletes vonatokat 120-szal óránként, sőt; az állomási parkolók pedig tele vannak"

Pár hete jártam arrafelé, megerősítem, hogy ez tényleg így van. Ezt hívják elővárosi közlekedésnek? Csak bámultam, de tényleg, a megállók melletti nagy autóparkolók tele vannak(persze lehet, hogy ott nem lopják őket, és a vonatok is pontosan járnak), Bécsbe vonattal mennek dolgozni. Persze, mert így sokkal előbb beérnek. De hogy nálunk ez lehetséges lenne a 2, 70, 142-es mellék, vagy akár az 1, 70, 80, 120, stb. fővonalakon 10-15 éven belül, azt nemigen hiszem. Van néhány nagyvárosunk, azok is megérdemelnének ilyesmit. Nálunk még Bp.-től Ferihegyig sem sikerül egy biztos vasúti összeköttetést kiépíteni.

ON
Előzmény: Törölt nick (10516)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.23 0 0 10519

...nem nagyon, hogy hiszem, hogy szerepelni fog majd...a 35-ös ...

 

NE SÉRTEGESS!A 35 volt van és lesz!Amíg én vagyok, addig biztos!!!

Előzmény: Törölt nick (10502)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.22 0 0 10518
A témában egy újságcikk: Kamionosnak drága a vasút
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.22 0 0 10517

+ sebességemelésre is szükség lenne.

 

Ahol ma is kiváló a pálya, ott is 60-al kell cammogni.

 

21 tonnás 20 éves pályán ami 21 tonna tengelyterhelésű, kifogástalan állaptú, azon is 60-at engednek meg.

 

Kanyargós vonalakon is vannak egyenes szakaszok, ahol részleges sebességemeléssel lehetne menetidőt nyerni.

 

Előzmény: v_peti (10515)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!