"A hegyeshalmi állomás felsővezetéke vágányonként átkapcsolható a 25 kV és a 16 2/3 kV között..."
Ezt az oldaladról szedtem. Most akkor hány kV-os az osztrák hálózat, mert szerintem ott (www.trains.hu) a 16 2/3 után a feszültség mértékegysége áll, most a 656-os hozzászólásban pedig a frekvencia mártékegysége áll a 16 2/3 után. Akkor hány kV-os és hány Hz-es az ÖBB és a DB hálózata?
Meg a németek is. A Taurus-t ezért mondják kétáramneműnek, mindkét rendszeren működőképes. A hagyományos osztrák gépek csak Hegyeshalomig járnak, a felsővezeték ott a két rendszer között átkapcsolható. Ha a kisebb feszültséget kapcsolják rá a magyar gépre, akkor annak nem lesz semmi baja, de évente egy-két alkalommal hibázhatnak, és akkor a nagyobb feszültség miatt kicsit elfüstöl az osztrák gép.
A GySEV-nek természetesen nincs saját rendszere, a MÁV-nál (és sok más vasútnál) szokásos 25 kV 50 Hz rendszerrel villamosít. Itt az érdekes az, hogy a Harka - Deutschkreutz szakasz az ÖBB-é, amely más esetekben 15 kV 16 2/3 Hz -t használ.
Az újság remek, már nagyon várom a következő számot. Egy kérdésem lenne Barta Endre úrhoz. Őneki, a sok érdekes, tartalmas írása mellett, van egy képsorozata Vasúti világok találkozása Nyugat-Magyarországon. Ezzel a cikkek kapcsolatban kérdezem, hogy a 2. képnél (ÖBB 1014-ese van rajta) van egy ilyen mondat: "Az ÖBB Sopron és Deutschkreutz közötti szakaszát a GySEV a saját rendszere szerint vilamosította..." Természetesen nem vitatom a mondat helyességét, csak azt kérdezem, hogy mit jelent az, hogy "a GySEV a saját rendszere szerint villamosította"?25 kV vagy 16 2/3 kV? Esetleg más?
Jo, vegulis kitart itt a koszallitas a nyar derakaig, addig meg sok indhohaz fog megjelenni.
Igen, alfoldi ingazasom es megkopasztasom kozott egyeztetett. A nicknevezest en kertem, mert polgari nevemen senki nem ismer es azt hiszik ez valami ujabb verzio. Most egyre tobb kapcsolatom epul ki a helyi vasutasokkal es igy probalom megjobban tokeletesiteni.
de igen, köszönöm, ha jól emlékszem, válaszoltam is, hogy a 600 dpi-s felbontás talán túl sok, elég a 300. ám ha nem tettem volna, bocs, most cselekszem meg... :-)
Én voltam az egyik delikvens. El is küldtem, a saját - délmagyaros - emailcímedre méghozzá aznap (20 -án), amikor kérted tőlem azt a bizonyos kettes számú képet.
Mivel ekkor (sem) kaptam rögtön visszjelet, másnap elküldtem az info@indohaz címre is.
már áprilisban is lesz néhány teheres anyag (hír), többek között a nógrádkövesd-kistelek kőteherről. és ahogy olvasom IST anyagát, téged is néven nevez, ergo MSTS-s vonalkonstruktőrként (30-as) aratsz majd babérokat... :-)
Mas: tegyeket a kovetkezo szamba teheres rovatot, ahol lehetne irni es fotozok az autopalya epiteshez a koszallitashoz es a hidelemek szallitasat is be lehetne venni.
Sajnos nem tudtam elerni az illetot, mert fulig szerelmes (idos kora ellenere) es elerhetetlen neha. De probalkozom es talan husveti bezsongasaig elerem.
Ha már úgyis OFF... Ehhez mit szólsz? Van még ilyesmim desiro bz desiro elrendezésben, meg olyan is hogy az usgyi helyett bz van. Ja, meg olyan hogy 3 desiro...
még ezt a hetet tudjuk kiböjtölni, várjuk a fejleményeket. akkor slussz, és a nyomdába küldéskor érvényes állapotokkal szembesülhettek majd április első napjaiban a magazin hasábjain. a jelenlegi álláspont: bemutatjuk stadlert flirt-et, és keretesben, kommentár nélkül hozzuk a bombardier, illetve a máv álláspontját. ez utóbbi közlemények ugyan nem jutnak el hozzánk (majd bogarászunk az újságokban), mert megkereséseink után még egyik nevezett cég sem méltatta az indóházat legalább egy visszahívásra, netán érdemi diskurzusra, de ezt fegyelmezetten tudomásul vesszük, és arcizmunk rándulása nélkül dolgozunk tovább.
Per pillanat éppen keresik a főbűnöst (a gépírónő lesz az) aki elgépelte a számokat. Ugyan bűzlik az egész a korrupciótól, de hát itthon vagyunk.
Maguk a vonatok amik versenyben voltak ettől még persze megérnének 1-1 cikket, beleértve a már preventíve kipottyantott Siemens és a másik gyártmányúakat is.